۰

تغییرات ویزاهای کانادا در سال ۲۰۲۳-۲۰۲۵

تغییرات ویزاهای کانادا در سال ۲۰۲۳-۲۰۲۵

دولت کانادا اخیراً قوانین مهاجرتی جدید کانادا را معرفی کرده است که از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ اجرایی می‌شوند. این تغییرات با هدف ساده‌تر و کارآمدتر کردن روند مهاجرت به کانادا انجام می‌شود. تغییرات اصلی شامل: معرفی یک سیستم جدید مبتنی بر امتیاز برای اکسپرس اینتری ، افزایش تعداد مهاجران اقتصادی پذیرفته شده در هر سال، ایجاد یک مسیر جدید برای اقامت دائم دانشجویان بین‌المللی و بسیاری موارد دیگر است که در این مطلب به آن‌ها پرداخته‌ایم.

اگر قصد مهاجرت به کانادا را در چند سال آینده دارید، آگاهی از این تغییرات مهم است. از این رو برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قوانین جدید مهاجرت به کانادا و نحوه تأثیر آن‌ها بر برنامه‌های شما، ادامه مطلب را بخوانید. این مقاله نکات مهمی را در مورد تغییرات مهاجرتی از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ را که ​​توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) ایجاد شده است، ارائه می‌دهد.



آخرین تغییرات قوانین مهاجرت کانادا در سال ۲۰۲۳

دولت کانادا به‌طور دوره‌ای تغییرات و به‌روزرسانی‌های قوانین مهاجرتی را  برای ساده‌سازی فرآیند مهاجرت و اقامت دائم در کانادا اعلام و اجرا می‌کند .این تغییرات تأثیر مهمی بر متقاضیانی که در سال جاری ازPR کانادا استفاده می‌کنند، خواهد داشت. دولت کانادا قوانین مهاجرت را به طور دوره‌ای تغییر داده و به روز می‌کند. بنابراین اگر برای PR کانادا درخواست می‌دهید، باید آخرین روند و به روز رسانی‌ها را برای درخواست اقامت دائم خود دنبال کنید. در زیر چندین تغییر اخیر قوانین را که برای مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۳ تأثیر می‌گذارد، برای شما شرح داده‌ایم:

  • کانادا دوره انتقال اقدامات آموزش از راه دور را تا دسامبر تمدید کرده است

اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) اعلام کرده است که الزامات آموزش از راه دور را که نخست در طول همه گیری COVID-19 معرفی شده بود، تمدید می‌کند. بر اساس قانون جدید، دانشجویانی که کمتر از ۵۰ درصد از تحصیلات واجد شرایط PGWP خود را در خارج از کانادا انجام داده‌اند، تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ و احتمالا پس از آن واجد شرایط دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) خواهند بود.

  • کانادا قرار است برنامه ویزای دانشجویی خود را با معرفی “موسسه مورد اعتماد” به روز کند

به عنوان بخشی از یک ابتکار بزرگتر به منظور مدرن‌سازی برنامه دانشجویی بین المللی (ISP) (که توسط اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا اداره می‌شود)، IRCC در حال برنامه‌ریزی برای معرفی چارچوبی تحت عنوان مؤسسه مورد اعتماد در برنامه ویزای دانشجویی خود برای سال ۲۰۲۴ است.

  • آیلتس اکنون یک مهارت مجدد را ارائه می‌دهد

آیلتس اکنون با امکان One Skill Retake ارائه می‎شود. بنابراین از این به بعد، افراد می‌توانند پس از شرکت در آزمون IELTS و دریافت نتایج، در صورتی که در یکی از مهارت‌های زبان انگلیسی همچون (Listening، Reading،Writing یا Speaking)کمبود نمره داشته باشند و نتوانند تمام پتانسیل خود را نشان دهند، فقط برای آن مهارت خاص دوباره آزمون بدهند. به عبارت دیگر، با IELTS One Skill Retake، این امکان وجود دارد که فرد تنها برای بهبود یک مهارت خاص زبانی که نیاز به تقویت دارد، دوباره آزمون بدهد، بدون این که سایر مهارت‌ها مورد ارزیابی قرار گیرند. این امکان برای افرادی که تمایل به بهبود یک جنبه خاص از مهارت‌های زبانی خود را دارند، فرصتی است تا در این مهارت بهبود یابند و نیاز به شرکت مجدد در کل آزمون را نداشته باشند. 

  • کانادا اکنون چهار آزمون زبان جدید را برای Student Direct Stream را می‌پذیرد

از ۱۰ آگوست ۲۰۲۳، سازمان پناهندگان مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) ،۴ آزمون زبان انگلیسی را برای تائید متقاضیان کانال دانشجویی مستقیم کانادا (SDS) می‌پذیرد. در ۳۱ مه ۲۰۲۳، IRCC انتخاب مبتنی بر دسته را برای سیستم اکسپرس اینتری فدرال اعلام کرد. این بدان معناست که اکنون IRCC قرعه کشی‌های اکسپرس اینتری را بر اساس دسته‌بندی برگزار می‌کند. دسته‌بندی‌های اعلام شده برای سال ۲۰۲۳ با توجه به تسلط عالی بر زبان فرانسه یا سابقه کار در زمینه‌های زیر است:

    • مراقبت‌های بهداشتی
    • حرفه‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM)
    • مشاغلی مانند نجاری، لوله کشی و پیمانکاری
    • حمل و نقل
    • کشاورزی و باغداری و تولید مواد غذایی

افزایش ورود مهاجران از طریق برنامه اکسپرس اینتری

به عنوان بخشی از برنامه بلندپروازانه دولت، انتظار می‌رود که ظرفیت پذیرش برنامه اکسپرس اینتری در چند سال آینده به میزان قابل توجهی افزایش یابد. در سال ۲۰۲۳، هدف ۸۲۸۸۰ نفر و به دنبال آن ۱۰۹۰۲۰ نفر در سال ۲۰۲۴ و ۱۱۴۰۰۰ نفر در سال ۲۰۲۵ است. این اعداد نشان دهنده محبوبیت روزافزون برنامه اکسپرس انتری و افزایش تعداد افرادی است که علاقه‌مند مهاجرت به کانادا از این طریق هستند.

افزایش ورود مهاجران از طریق برنامه‌ نامزدی استانی

به طور کلی، PNP ها فرصتی عالی برای کارگران ماهری است که می‌خواهند به کانادا مهاجرت کنند. نامزدی استانی با مزایای فراوانی که دارد، تعداد برنامه‌های خود را در سال‌های اخیر افزایش داده است. طبق قوانین مهاجرتی جدید کانادا، انتظار می‌رود که اهداف برنامه‌های نامزدی استانی به ۱۰۵۵۰۰ نفر در سال ۲۰۲۳، ۱۱۰۰۰۰ نفر در سال ۲۰۲۴ و ۱۱۷۵۰۰ نفر در سال ۲۰۲۵ افزایش یابد.

البته این افزایش‌ پذیرش، تنها بخشی از برنامه سه ساله دولت فدرال کانادا است. از طرفی این افزایش یک هدف بلندپروازانه را برای استقبال از ۴۰۱۰۰۰ ساکن دائمی جدید در سال ۲۰۲۱ تعیین می‌کند. افزایشی نزدیک به ۶۰ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰. این طرح همچنین شامل یک تعهد برای استقبال از ۱ میلیون ساکن دائمی جدید تا سال ۲۰۲۳ بود. اکثریت قریب به اتفاق مهاجران جدید از طریق برنامه‌های اقتصادی وارد خواهند شد که الحاق خانواده و اسکان مجدد پناهندگان، سهم کمی را در میان روش‌های مهاجرتی به خود اختصاص می‌دهند.

دولت اعلام کرده که این افزایش‌ها برای کمک به کانادا برای بهبود وضعیت و رفع کمبود نیروی کار است. این طرح همچنین برای تقویت رشد جمعیت طراحی شده که در سال‌های اخیر رو به کاهش بوده است.

بررسی قوانین جدید مهاجرت به کانادا: زمان طلایی برای شروع یک زندگی جدید

در سال‌های اخیر، دولت کانادا تغییرات مهمی در قوانین مهاجرت به این کشور ایجاد کرده است، به ویژه در زمینه مهاجرت دانشجویان و افراد مهاجر از کشورهای در حال توسعه. این تغییرات امکانات جدیدی را برای مهاجران فراهم کرده و زمینه‌های مختلفی از مهاجرت را تسهیل نموده است. البته با وجود اینکه برخی از ویزاها و برنامه‌های مهاجرتی این کشور تغییراتی داشته‌اند ولی برخی ویزاها همچون ویزای توریستی کانادا، تغییری نداشته‌اند. در زیر به برخی از تغییرات انجام شده اشاره می‎کنیم:

۱. کاهش زمان اخذ ویزا و سرعت در بررسی مدارک: یکی از تغییرات مهم قوانین در روند مهاجرت، کاهش زمان بررسی مدارک و صدور ویزا توسط دولت کانادا است. این تسهیلات باعث شده تا متقاضیان مهاجرت به کانادا پس از اقدام برای اخذ ویزا، به سرعت به نتیجه برسند و بتوانند در مدت زمان کمتری به این کشور مهاجرت کنند.

۲. افزایش تعداد افسران اداره مهاجرت: تعداد افسران و کارمندان اداره مهاجرت کانادا نیز افزایش یافته است. این اقدام به منظور افزایش سرعت در رسیدگی به پرونده‌های مهاجرتی و پاسخگویی به درخواست‌ها انجام شده است. این افزایش نه تنها به بهبود فرآیند مهاجرت کمک کرده بلکه از مشکلات مربوط به تأخیر در بررسی پرونده‌ها نیز کاسته است.

۳. استفاده از زیرساخت‌های مدرن: دولت کانادا به منظور کاهش میزان استفاده از کاغذ بازی و ارتقاء فرآیند صدور ویزا، از زیرساخت‌های مدرن و فناوری‌های آنلاین استفاده می‌کند. بنابراین افراد مهاجر می‎توانند به‌صورت آنلاین مدارک خود را ارسال کرده و از این طریق فرآیند مهاجرت را سرعت بخشند.

۴. زمان طلایی برای اخذ شهروندی: برنامه‌ریزی دولت کانادا برای اعطای شهروندی به پانصد هزار نفر تا سال ۲۰۲۷، یکی دیگر از تغییرات مهم است. این برنامه به افرادی که برای مهاجرت تحصیلی به کانادا می‌روند، امکان اخذ مجوز اقامت سه ساله به‌منظور پیدا کردن کار و سپس اخذ اقامت دائم و شهروندی کانادا را می‌دهد.

۵. امکان انجام کار حین تحصیل به صورت تمام وقت: اعطای مجوز کار تمام وقت به دانشجویان خارجی نیز یکی از تغییرات اخیر در قوانین مهاجرت به کانادا است. این اقدام به دانشجویان اجازه می‌دهد که حین تحصیل به صورت تمام وقت کار کنند و برآوردی از هزینه‌های زندگی و تحصیل خود داشته باشند.

سخن آخر

با وجود همه این تغییرات در سیستم ویزای کانادا ، هیچ جای نگرانی وجود ندارد، زیرا شما می‎توانید مراحل اخذ انواع ویزای کانادا را به کارشناسان با تجربه گروه مهاجرتی ویزایار بسپارید.

رپورتاژ آگهی

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه کنترل امجی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *