۰

بهترین زمان سفر به دهلی

دهلی، پایتخت پرجنب‌وجوش هندوستان، با جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی متعدد، هر ساله گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. اما انتخاب زمان مناسب برای سفر به این شهر شگفت‌انگیز، نقشی کلیدی در تجربه سفری خاطره‌انگیز ایفا می‌کند. در این مطلب هر آنچه لازم است درباره بهترین زمان سفر به دهلی بدانید، خواهیم گفت.



دهلی کجاست؟

دهلی در شمال هندوستان واقع شده و دومین شهر بزرگ این کشور پس از بمبئی است. این شهر با قدمتی بیش از ۵۰۰۰ سال، مملو از بناهای تاریخی، فرهنگی و مذهبی متعددی است که هر کدام داستان‌های شنیدنی را در خود جای داده‌اند.

فاصله هوایی تهران تا دهلی حدود ۲۰۰۰ کیلومتر است. اگر قصد دارید از ایران به این شهر زیبا سفر کنید، باید بدانید که مدت زمان پرواز مستقیم از تهران به دهلی نیز حدود ۳ تا ۴ ساعت است.



بهترین زمان سفر به دهلی

زمان بندی برای انتخاب بهترین زمان مسافرت به دهلی بستگی به عوامل مختلفی دارد و اینکه برای شما بهترین وقت چه تعریفی دارد. به طور کلی آب و هوای دهلی در طول سال گرم و خشک است. پس بهترین زمان سفر به دهلی از اواخر ماه سپتامبر تا اواسط ماه نوامبر (مهر تا اوایل آذر) است .در این فصل، هوا خنک‌تر و دلپذیرتر است و بارندگی نیز به ندرت اتفاق می‌افتد. اما شاید به دنبال پارامترهای دیگری به عنوان بهترین زمان سفر به این شهر باشید. به طور مثال قیمت ارزان بلیط دهلی برای شما ممکن است اهمیت زیادی داشته باشد. با این اوصاف می توانید بر اساس موارد زیر بهترین زمان سفر به دهلی را برای خود انتخاب کنید:

از نظر زمان

اواخر سپتامبر تا اواسط نوامبر (مهر تا اوایل آذر): در این فصل، هوا خنک‌تر و دلپذیرتر است و بارندگی نیز به ندرت اتفاق می‌افتد.

اواسط فوریه تا اواسط آوریل (اواخر بهمن تا اوایل اردیبهشت): در این فصل نیز هوا خنک و مطبوع است و جشنواره‌های متعددی در دهلی برگزار می‌شود.

از نظر آب و هوا

فصل پاییز (مهر تا اوایل آذر): بهترین فصل برای سفر به دهلی است. در این فصل، هوا خنک و دلپذیر است و بارندگی نیز به ندرت اتفاق می‌افتد.

فصل زمستان (اواخر آذر تا اواخر اسفند): هوا در این فصل سرد و خشک است. اگر به سرما حساس هستید، سفر در این فصل را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

فصل بهار (فروردین تا اوایل تیر): هوا در این فصل گرم و خشک است. اگر به گرما حساس هستید، سفر در این فصل را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

فصل تابستان (تیر تا اوایل مهر): هوا در این فصل بسیار گرم و شرجی است. سفر در این فصل به دهلی را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.



از نظر هزینه

فصل پاییز (مهر تا اوایل آذر): به دلیل تقاضای بالا، قیمت هتل‌ها و پروازها در این فصل کمی گران‌تر است.

فصل زمستان (اواخر آذر تا اواخر اسفند): به دلیل تقاضای کمتر، قیمت هتل‌ها و پروازها در این فصل ارزان‌تر است.

فصل بهار (فروردین تا اوایل تیر): قیمت هتل‌ها و پروازها در این فصل متوسط است.

فصل تابستان (تیر تا اوایل مهر): به دلیل گرمای شدید، تقاضا برای سفر به دهلی در این فصل کم است و قیمت هتل‌ها و پروازها ارزان‌تر است.



از نظر خلوتی

فصل پاییز (مهر تا اوایل آذر): این فصل شلوغ‌ترین فصل برای سفر به دهلی است.

فصل زمستان (اواخر آذر تا اواخر اسفند): این فصل خلوت‌ترین فصل برای سفر به دهلی است.

فصل بهار (فروردین تا اوایل تیر): این فصل نسبتاً شلوغ است.

فصل تابستان (تیر تا اوایل مهر): این فصل خلوت‌ترین فصل برای سفر به دهلی است.



جاهای دیدنی دهلی

دهلی مملو از جاذبه‌های دیدنی است که هر کدام به تنهایی می‌توانند دلیلی برای سفر به این شهر باشند. برخی از محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی دهلی عبارتند از:

  • قلعه سرخ: این قلعه عظیم که در قرن ۱۷ میلادی ساخته شده، یادگاری از دوران پادشاهی مغول‌ها در هند است. برای بازدید از این اثر تاریخی باید مبلغ ۳۵۰ روپیه پرداخت کنید.

  • مسجد جامع دهلی: این مسجد با معماری باشکوه و مناره‌های مرتفع، یکی از بزرگترین مساجد هندوستان است. این مسجدساخته شده در سال ۱۶۵۶ میلادی است. ورودی بازدید از این مسجد ۳۰۰ روپیه است.

  • مقبره همایون: این مقبره که به دستور همسر همایون، پادشاه مغول، ساخته شده، به عنوان یکی از زیباترین بناهای تاریخی جهان شناخته می‌شود. پس در سفر به دهلی حتما از این مقبره زیبا و دیدنی بازدید کنید و ساعاتی در آن وقت بگذرانید. برای بازدید از این مقبره باید ۶۰۰ روپیه پرداخت کنید.

  • قطب منار: این مناره آجری که بلندترین مناره در جهان است، در قرن ۱۳ میلادی ساخته شده و یکی از جاذبه‌های دیدنی دهلی به شمار می‌آید که نباید آن را از قلم بیندازید. ۵۰۰ روپیه هزینه ای است که بابت بازدید از این بنا باید پرداخت کنید.

  • بازار چاندنی چوک: این بازار شلوغ و پرجنب‌وجوش، مکانی عالی برای خرید سوغاتی و تجربه فرهنگ محلی هند است. اگر اهل خرید و بازارگردی هستید، بازار چاندنی چوک یکی از گزینه‌های عالی برای شما خواهد بود. بازدید از این بازار رایگان است. پس اگر می‌خواهید تفریحی رایگان در دهلی داشته باشید، این گزینه مناسب است.



نکاتی برای سفر به دهلی

زمانی که برای سفر به دهلی برنامه‌ریزی می‌کنید، پیش از رزرو بلیط دهلی باید نکات زیر را مدنظر قرار دهید و در سفر خود به آن توجه کنید. این نکات عبارت است از:

  • برای سفر به دهلی، نیاز به ویزا دارید.

  • قبل از سفر، اطلاعات لازم را درباره فرهنگ و آداب و رسوم هندوستان کسب کنید.

  • در هنگام سفر به دهلی، مراقب جیب‌برها باشید.

  • برای جابجایی در سطح شهر، می‌توانید از مترو، اتوبوس یا تاکسی استفاده کنید.

  • از چانه‌زنی در بازارها غافل نشوید.



رزرو پرواز دهلی در فلای‌تودی

دهلی با جاذبه‌های منحصر به فرد و فرهنگ غنی خود، مقصدی جذاب برای سفر است. انتخاب بهترین زمان سفر به دهلی و رزرو پرواز از طریق فلای‌تودی، سفری خاطره‌انگیز و دلچسب را برای شما رقم خواهد زد.

برای رزرو پرواز به دهلی، می‌توانید از وب‌سایت یا اپلیکیشن فلای‌تودی استفاده کنید. فلای‌تودی با ارائه خدمات جستجوی آسان و مقایسه قیمت‌ها، به شما کمک می‌کند تا بهترین پرواز را با مناسب‌ترین قیمت پیدا کنید.

رپورتاژ آگهی

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه کنترل امجی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *