۰

تفاوت وودمارت با ووکامرس

قالب فروشگاهی وودمارت یک قالب حرفه ای و همچنین ایده آل برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی است که با استفاده از این قالب میتوانید هرنوع وب سایت فروشگاهی اعم از فروش لوازم منزل، موبایل، کامپیوتر و لپ تاپ و… را در کمترین زمان راه اندای کنید؛ تفاوت وودمارت با ووکامرس سوال بسیاری از کاربران است که در این مقاله قصد درایم به صورت ۰ تا ۱۰۰ به این موضوع بپردازیم.

اگر شما فکر می‌کنید بین وودمارت و ووکامرس میتواند چه تفاوت هایی وجود داشته باشد بهتر است تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

تفاوت وودمارت با ووکامرس

قالب وودمارت چیست؟

همانطور که در بند قبلی نیز گفته شد وودمارت یک قالب وردپرس برای طراحی و پیاده سازی یک سایت فروشگاهی است.

قالب وودمارت از دموهای بسیار زیادی برخوردار است نمونه ای از آن دموی دیجی کالا است؛ یعنی کاربرانی که قصد دارند سایتی مانند دیجی کالا داشته باشند با استفاده از وودمارت می‌توانند در کمترین زمان ممکن و همچنین بدون کد نویسی سایتی مشابه دیجی کالا راه اندازی کنند.

البته این مورد فقط یک بخشی از دموهای وودمارت است، برای مثال قالب وودمارت راست چین از ۷۳ دمو برخوردار است که با این ۷۳ دمو می‌توانید هرنوع سایت فروشگاهی راه طراحی و پیاده سازی کنید.

ووکامرس چیست؟

و اما ووکامرس، اکنون که با قالب وودمارت آشنا شدیم بهتر است به ووکامرس بپردازیم تا بهتر بتوانیم تفاوت وودمارت با ووکامرس را درک کنیم.

ووکامرس یک افزونه قدرتمند برای وردپرس است که به کاربران این امکان را می‌‍دهد تا به راحتی و بدون نیاز به مهارت برنامه نویسی فروشگاه خود را ایجاد و مدیریت کنند.

سهولت استفاده از ووکامرس بهترین ویژگی آن است؛ به طوری که همه کاربران به خوبی می‌توانند از آن استفاده کنند.

افزونه ووکامرس چیست؟

مزیت استفاده از ووکامرس

مزیت هایی که افزونه ووکامرس دارد باعث شده بسیاری از کاربران از آن استفاده کنند این مزیت‌ها عبارت اند از:

این افزونه کاملا رایگان است:

مهم‌ترین مزیت ووکامرس در واقع رایگان بودن آن است؛ البته به یاد داشته باشید برای بعضی از قابلیت‌ها و امکانات بهتر باید هزینه‌ای پرداخت کنید اما در کل این افزونه رایگان است.

نصب و راه اندازی آسان:

برای نصب و راه اندازی این افزونه به دانش خاص نیاز نخواهید داشت؛ اگر آشنایی اولیه را داشته باشید به راحتی می‌توانید ووکامرس را نصب و راه اندازی کنید.

بروزرسانی منظم:

این افزونه دقیقا مانند وردپرس که درحال به روزرسانی و رفع خطا است درحال به رورزسانی می باشد، به روزرسانی باعث می‌شود خطایی نداشته باشد به همبین دلیل این مورد نیز بهترین مزیت افزونه ووکامرس است.

سازگاری با افزونه های وردپرس:

یک افزونه فروشگاه ساز باید با تمام افزونه ها سازگار باشد تا در صورت نصب و فعال سازی یک افزونه تداخلی رخ ندهد، برای مثال باید حتما با افزونه المنتور که یک افزونه صفحه ساز برای وردپرس است کاملا سازگار باشد چرا که همه کاربران به المنتور برای سفارش سازی صفحات سایتشان نیاز دارند.

دسترسی به قالب‌های متنوع:

همانطور که برای وردپرس قالب‌های زیادی وجود دارد؛ برای فروشگاه ساز آن یعنی ووکامرس، نیز قالب‌های متنوع با ظاهر زیبا نیز وجود دارد.

بیشتر قالب‌های وردپرس نیز با ووکامرس سازگار هستند و می‌توانید بدون نگرانی از آن‌ها استفاده کنید.

پشتیبانی از زبان فارسی

افزونه ووکامرس به صورت کامل فارسی سازی شده و به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

افزونه های جانبی

افزونه های زیادی برای توسعه طراحی سایت فروشگاهی با ووکامرس وجود دارد. افزونه‌هایی مانند کیف پول آنلاین! البته به یاد داشته باشید این افزونه ها هزینه بر است و برای اضافه کردن قابلیت جدید می‌توانید می‌توانید یک را به صورت جداگانه تهیه نمایید.

تفاوت وودمارت با ووکامرس

اکنون که با وودمارت و ووکامرس آشنا شدید قطعا باید بدانید وودمارت و ووکامرس دو ابزار کاملاً مجزا هستند؛ وودمارت یک قالب یا تم برای طراحی سایت فروشگاهی است اما ووکامرس یک افزونه یا پلاگین فروشگاه ساز است که روی قالب پیاده سازی می‌شود, آن گونه نیست که حتما باید قالب وودمارت را داشته باشید، خیر

حتی اگر قالبتان یک قالب فروشگاهی نبود می‌توانید با استفاده از افزونه ووکامرس یک فروشگاه راه اندازی کنید اما بهتر است برای سایت‌های فروشگاهی از قالب فروشگاهی نیز استفاده شود.

اگر دنبال بهترین قالب‌های فروشگاهی می‌گردید؛ یهتر است صفحه‌ی اینستاگرام راست‌ چین را دنبال کنید! راست‌چین هر روز بهترین و پرفروش‌ترین قالب‌های فروشگاهی را به شما معرفی می‌کند. با دنبال کردن راست ‌چین، به دنیایی از قالب‌های جذاب و کارآمد دسترسی پیدا می‌کنید!

در نتیجه

امروزه کاربران زیادی هستند که سوال هایی در مورد تفاوت وودمارت با ووکامرس که در این مقاله سعی کردیم به صورت کامل به این مورد بپردازیم، باید گفت ووکامرس یک افزونه فروشگاه ساز و وودمات یک قالب فروشگاهی برای طراحی سایت فروشکاهی هستند و هر یک کاربرد خود را دارند؛ و این که چه تفاوت‌هایی بین این ۲ وجود دارد کاملا اشتباه است. از این که تا اینجا همراه ما بودید ممنونیم؛ موفق باشید.

سوالات متداول

آیا برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی به ووکامرس و وودمارت هر دو نیاز دارم؟

به افزونه ووکامرس بله چرا که یک فروشگاه ساز است و حتما باید آن را داشته باشید؛ اما وودمارت خیر چرا که قالب های دیگر نیز وجود دارد که می‌توانید به جای وودمارت استفاده کنید اما به یاد داشته باشید اگر سایتتان یک سایت فروشگاهی است باید یک قالب فروشگاهی تهیه کنید.

چه تفاوتی بین نسخه رایگان و نسخه حرفه ای وودمارت وجود دارد؟

نسخه رایگان وودمارت امکانات پایه را ارائه می‌دهد و قابلیت‌های نسبت به نسخه پرو بسیار کمتر است در ادامه به چند مورد اشاره می‌کنیم:

  • طرح‌های مختلف صفحه اصلی
  • گزینه‌های شخصی‌سازی بیشتر
  • قابلیت‌های سئو
  • سازگاری با افزونه‌های مختلف
رپورتاژ آگهی
برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه کنترل امجی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *