۰

مشخصات PS5 Pro لو رفت، شایعه عرضه برای تعطیلات ۲۰۲۴

چند وقتی از عرضه پلی استیشن ۵ می گذرد و با نزدیک شدن به چهارمین سالگرد این کنسول، صحبت های زیادی در مورد عرضه پلی استیشن ۵ پرو در اواخر امسال به گوش می رسد. شایعات زیادی در مورد مدل بهبود یافته PS5 با نام رمز Project Trinity وجود داشته است، اما اینکه چگونه می تواند به طور قابل توجهی نسبت به PS5 پایه که از قبل کنسول بسیار است، بهبود یابد، در هاله ای از ابهام قرار داشت.

به لطف یک افشای جدید در مورد مشخصات احتمالی PS5 Pro، اکنون می دانیم که این کنسول ممکن است به یک غول تبدیل شود. یوتیوبر Moore’s Law Is Dead اولین نفری بود که اسناد ادعا شده رسمی حاوی مشخصات PS5 Pro را فاش کرد، اما برای تأیید ادعاهای آنها به گزارش دیگری از Tom Henderson از Insider Gaming نیاز بود، زیرا سابقه Moore’s Law Is Dead چندان درخشان نیست.

طبق گفته هندرسون، اسناد به بیرون درز کرده واقعی هستند و چندین ویژگی چشمگیر را که PS5 Pro شامل خواهد شد، شرح می دهند. برای شروع، این کنسول به دنبال نمایش نرخ فریم بهبود یافته و ثابت در رزولوشن ۴K است و همچنین به کاربران حالت عملکرد جدیدی برای رزولوشن ۸K و ردیابی پرتو بهبود یافته ارائه می دهد. همچنین گفته می شود که این کنسول دارای ۳۳.۵ ترافلاپس است، در حالی که PS5 اصلی ۱۰.۲۸ ترافلاپس قدرت دارد و این باعث می شود تقریباً سه برابر سریعتر از مدل پایه باشد.

مشخصات PS5 Pro

همچنین ادعا شده است که PS5 Pro با قابلیتی به نام PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) عرضه خواهد شد که برای ارتقای کیفیت تصویر (upscaling) استفاده می شود و به نمایش رزولوشن ۸K و ردیابی پرتو بهبود یافته کمک می کند. ما هنوز از ظاهر کنسول یا قیمت آن اطلاعی نداریم، اما به احتمال زیاد امسال شاهد معرفی رسمی آن خواهیم بود.

علاوه بر مشخصات فاش شده، Insider Gaming ادعا می کند که سونی همچنان در حال هدف گذاری برای عرضه در تعطیلات ۲۰۲۴ است، اگرچه ممکن است به دلیل کمبود بازی های انحصاری PS5 که قرار است در طول سال منتشر شوند، تغییر کند. این قابل درک است، به خصوص اگر عناوین انحصاری آینده مانند Rise of the Ronin و Silent Hill 2 Remake هر دو ضعیف باشند، زیرا سونی به احتمال زیاد آگاه است که برای فروش کنسول به مردم به بازی های خوب نیاز دارید.

در حالی که از این افشاگری قیمت حدودی به دست نمی آوریم، اما همچنین می توان با اطمینان گفت که PS5 Pro احتمالا باعث خالی شدن قابل توجه کیف پول شما خواهد شد. بعید است کنسولی با این همه قدرت با قیمتی کمتر از نسخه اصلی به فروش برسد و ممکن است در تعطیلات امسال شاهد خالی شدن ۵۵۰ تا ۶۰۰ دلاری حساب بانکی خود باشیم.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *