۰

داستان واقعی فیلم Good Will Hunting چیست؟

داستان واقعی فیلم Good Will Hunting

هالیوود فیلم‌های کلاسیک زیادی ساخته است، حتی برخی از فیلم‌های قدیمی نیز وجود دارند که دارای مضامین معاصر، شخصیت‌های فراموش نشدنی و روایت‌های تحریک کننده فکری هستند که در نسل‌های مختلف طنین انداز می‌شوند. نمونه بارز یک فیلم کلاسیک مدرن، فیلم «ویل هانتینگ نابغه» است که بیش از دو دهه پیش اکران شد و توسط دوستان دوران کودکی مت دیمون و بن افلک نوشته شد، که دوستی خود را روی پرده در نقش ویل هانتینگ و چاکی سالیوان به تصویر کشیدند.

فیلم «ویل هانتینگ نابغه» به کارگردانی گاس ون سنت، حول محور ویل هانتینگ (دیمون)، پسری باهوش می‌چرخد که تا زمانی که شان مگوایر (رابین ویلیامز)، استاد روانشناسی وارد زندگی او می‌شود و او را مجبور می‌کند با شیاطین درونی‌اش روبرو شود و او را در مسیر رسیدن به یک زندگی بهتر راهنمایی می‌کند، با مشکلات حل نشده درونی خود دست و پنجه نرم می‌کند.

این فیلم محصول ۱۹۹۷ در مجموع ۹ نامزدی اسکار دریافت کرد که از آن دو جایزه را از آن خود کرد: یکی برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (ویلیامز) و دیگری برای بهترین نویسندگی و فیلمنامه (افلک و دیمون). در دوران تحصیل در هاروارد، دیمون فیلمنامه «ویل هانتینگ نابغه» را برای کار نگارش نمایشنامه‌اش نوشت و بعداً بن افلک به او پیوست. آیا او این داستان خارق العاده را بر اساس وقایع واقعی ساخته است یا خیر؟ این مقاله به این سوال پاسخ خواهد داد.

فیلم ویل هانتینگ نابغه درباره چیست؟

داستان واقعی فیلم Good Will Hunting

فیلم ویل هانتینگ نابغه فراتر از درخشش و توانایی فکری ویل هانتینگ ۲۰ ساله است. این فیلم حول محور بحران هویت، مشکلات عاطفی و طبقاتی، روابط و پتانسیل فرد می چرخد و همچنین به آنچه ورای ذهن درخشان او نهفته است، می پردازد – گذشته ای آشفته که بر حال او تأثیر می گذارد و چندین ترس را در ذهن او بیدار می کند.

ویل به دلیل رفتار خشونت آمیزش در شهر بوستون تحت مراقبت است و در این مدت به عنوان سرایدار در موسسه فناوری ماساچوست (MIT) کار می کند، اما او همچنین دارای ضریب هوشی باورنکردنی است و می تواند مسائل ریاضی سطح دانشگاه را در عرض چند دقیقه حل کند. پس از حل مخفیانه معادله ای که حل نشدنی به نظر می رسد، ویل مورد توجه دانشگاه و به خصوص پروفسور جرالد لمبو قرار می گیرد.

جرالد، شان مگوایر، استاد روانشناسی دانشگاه و دوست نزدیک خود را برای کار با ویل به خدمت می گیرد. در ابتدا، ویل تمایلی به باز شدن در مقابل شان ندارد و با پرخاشگری و بدرفتاری با او برخورد می کند. اما پس از مدتی، به تدریج او را در خود راه می دهد، با شیاطین گذشته اش روبرو می شود و در نهایت زندگی را از دریچه جدیدی می بیند.

آیا «ویل هانتینگ نابغه» بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است؟

داستان واقعی فیلم Good Will Hunting

«ویل هانتینگ نابغه» صرفاً داستانی تخیلی است که از وقایع واقعی الهام گرفته شده است. اگرچه این فیلم کاملاً بر اساس یک شخص یا داستان واقعی خاص ساخته نشده است، اما از وقایع واقعی که در زندگی دیمون و اطرافیانش رخ داده، الهام گرفته شده است. دیمون در سال پنجم تحصیل خود در هاروارد، نوشتن این داستان را به عنوان یک نمایشنامه تک پرده‌ای آغاز کرد، اما در نهایت منجر به توسعه یک فیلمنامه ۴۰ صفحه‌ای شد. بعداً او بن افلک را متقاعد کرد تا به او در فرآیند نوشتن بپیوندد و آنها توانستند آن را در سال ۱۹۹۴ تکمیل کنند. فیلمنامه اولیه بیشتر جنبه‌ی مهیج داشت و شامل جاسوسی و بخش‌های دولتی می‌شد، اما بعداً با تمرکز بر رابطه بین شان و ویل اصلاح شد.

صحنه‌ای که ویل هانتینگ در MIT مسائل ریاضی را حل می‌کند، از برادر دیمون، کایل الهام گرفته شده است. کایل در واقع برای ملاقات با یک فیزیکدان به این موسسه رفته بود. او در طول بازدید خود، چندین تخته سیاه را مشاهده کرد که در راهرو برای حل مسائل قرار داده شده بودند. کایل از روی کنجکاوی، یک تکه گچ برداشت و با شیطنت معادله‌ای جعلی روی آن نوشت، که به طور شگفت انگیزی ماه‌ها از روی تخته پاک نشد (به نقل از مجله‌ی ونتی فر).

آیا «ویل هانتینگ نابغه» پایانی خوش دارد؟

داستان واقعی فیلم Good Will Hunting

زندگی برای ویل هانتینگ عادلانه نبود. او بدون والدین بزرگ شد و دوران کودکی خود را در خانه‌های سرپرستی خشن گذراند. این تجربیات تلخ تأثیر عمیقی بر زندگی او گذاشتند و باعث ایجاد ترس از رها شدن و اجازه دادن به ورود افراد به زندگی‌اش شدند.

در پایان فیلم، شاهد این هستیم که ویل یک پیشنهاد شغلی از یک شرکت را می‌پذیرد، اما تنها برای اینکه دوباره با عشقش، اسکایلر، در کالیفرنیا متحد شود، آن را رد می‌کند. او با گذاشتن نامه‌ای برای شان مگوایر، دکتر لامبو را که شغل را برای او ترتیب داده بود، از انصراف خود از فرصت شغلی مطلع می‌کند.

شان با الهام گرفتن از ویل که در نهایت عشق و خوشبختی را انتخاب کرد، تصمیم می‌گیرد مرخصی طولانی مدت بگیرد و به دور دنیا سفر کند. او سال‌ها بود که با غم از دست دادن همسرش دست و پنجه نرم می‌کرد و مانند ویل، خود را از دنیا و تمام خوبی‌های آن دور نگه داشته بود.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *