۰

سرویس اینترنت سازمانی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

بهترین اینترنت سازمانی

امروزه بسیاری از سازمان‌ها و نهاد‌های تجاری فعال در حوزه‌های مختلف، دسترسی اینترنت سازمانی به یکی از حیاتی‌ترین نیازها تبدیل شده است. پرسنل شرکت‌ها و سازمان‌های اداری و تجاری امروزه از طریق اینترنت امکان برقراری ارتباط و تبادل اطلاعات با یکدیگر را در سریع‌ترین زمان دارند و از این طریق می‌توانند فرایندهای پیچیده را با سرعت بسیار بیشتری پیگیری کنند.

تصور کنید که در یک سازمان که دارای چندین شعبه مختلف است، پرسنل و افراد فعال در آن نیاز به انتقال و تبادل فایل‌ها و اسناد مختلف را بایکدیگر داشته باشند. از طرف دیگر، سرپرست‌ها و مدیران شعبات مختلف که از لحاظ جغرافیایی از یکدیگر دور هستند نیاز دارند تا در یک زمان مشخص همگی در یک جلسه آنلاین حضور داشته باشند و برای اینده سازمان و فرایندهای آتی تصمیم‌گیری کنند.

دسترسی به پیشرفته‌ترین سرویس اینترنت در ایران

امروزه راهکارهای ارتباطی مبتنی بر اینترنت، از وب‌سایت رسمی گرفته تا شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین بخش روابط عمومی سازمان‌ها و شرکت‌ها را تشکیل می‌دهد. در حقیقت اینترنت مهم‌ترین راه ارتباطی میان سازمان‌ها و مشتریان به حساب می‌آید و هیچ راه ارتباطی دیگری نمی‌تواند از لحاظ کیفیت و سرعت جایگزین آن شود.

اینترنت سازمانی و شرکتی

در نتیجه تمامی این توضیحات داشتن یک سرویس با کیفیت و پرسرعت به اینترنت که باعث هیچ وقفه‌ای در فرایند برقراری ارتباط پرسنل با یکدیگر و با مشتریان نشود، از جمله مهم‌ترین لازمه‌های یک سازمان و شرکت به حساب می‌آید. یک سازمان برای موفقیت در امر ارتباطات باید بتواند به بهترین و پیشرفته‌ترین سرویس اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشد تا از آن طریق بتواند نرخ بهره‌وری اعضای خود و فرایند برقراری ارتباط با مشتریان را به حداکثر برساند.

به همین دلیل نیز هست که بسیاری از سازمان‌ها در سراسر دنیا تصمیم می‌گیرند تا بهترین و پیشرفته‌ترین سرویس اینترنت موجود را خریداری کنند. این موضوع در مورد شرکت‌ها و سازمان‌های داخل کشور ایران نیز صادق است و این نهادها تصمیم می‌گیرند تا پیشرفته‌ترین سرویس اینترنت در ایران را برای شعبات و پرسنل خود مهیا کنند.

پهنای باند اختصاصی

با توجه به این تفاسیر، پهنای باند اختصاصی اینترنت یکی از مهم‌ترین روش‌های دسترسی بی‌دغدغه سازمان‌ها به اینترنت است. چرا که این سرویس علاوه بر پایداری و کیفیت سرعت برابر آپلود و دانلود اینترنت، امکان دسترسی بی‌وقفه و بدون قطعی در تمامی شرایط را فراهم می‌آورد. همچنین این سرویس از لحاظ هزینه نیز برای شرکت‌ها و سازمان‌ها بهترین گزینه به حساب می‌آید، چرا که هزینه و قیمت آن بسته به میزان حجم مصرفی محاسبه نمی‌شود، بلکه هزینه‌ آن با توجه به میزان پهنای باند مورد نیاز تخصیص یافته محاسبه می‌شود. از مهم‌ترین مشخصه‌های سرویس اینترنت پهنای باند اختصاصی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • دسترسی بی‌وقفه به اینترنت پرسرعت و باکیفیت
  • حجم نامحدود ترافیک اینترنت برای دانلود و آپلود
  • محاسبه هزینه بر اساس میزان پهنای باند در اختیار قرار گرفته
  • عدم اشتراک پهنای باند در اختیار قرار گرفته یک سازمان، به مشترک یا مصرف‌کننده دیگر

پهنای باند اختصاصی

مزایای اینترنت پهنای باند اختصاصی

حال سوال اصلی این است که انتخاب یک سرویس اینترنت سازمانی مناسب آن‌هم از نوع پهنای باند اختصاصی نیاز به چه ویژگی‌هایی دارد و پیشرفته‌ترین اینترنت در ایران چیست؟ در نتیجه این موضوع، یک سرویس اینترنت سازمانی باید از لحاظ سرعت و پایداری مشخصه‌های زیر را داشته باشد:

  • بالاترین سرعت آپلود و دانلود را در اختیار تمامی پرسنل قرار دهد
  • سرعت آپلود و دانلود آن نسبت به هم تفاوتی نداشته باشد و در هر دو حالت بهترین کیفیت را داشته باشد
  • امکان مانیتورینگ و تنظیم میزان مصرف و پهنای باند هر یک از افراد را داشته باشد
  • هیچ مانعی باعث افت کیفیت و سرعت آن نشود
  • کمترین پینگ را برای ارتباط کامپیوترهای مختلف یک سازمان در اختیار داشته باشد
  • به صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته پشتیبانی پاسخگو و دقیق را در اختیار مشترکین خود قرار دهد

در این مطلب به بررسی این موارد خواهیم پرداخت:

سرعت بالا و پایداری کامل

یک سرویس اینترنت سازمانی باید سرعت بالا و پایداری قابل اعتمادی داشته باشد تا بتواند نیازهای ارتباطی یک سازمان و تمامی پرسنل آن را برآورده کند. این نوع سرویس اینترنت باید در تمامی شرایط پاسخگو باشد و به هیچ وجه و در هیچ شرایطی با افت سرعت یا قطعی مواجه نشود. در این میان باید این نوع سرویس اینترنت بتواند در زمان‌های حساس بهترین پاسخگویی را داشته باشد و افزایش تعداد دستگاه‌های متصل و دریافت کننده سرویس نباید روی کیفیت و سرعت آن تاثیر قابل توجهی بگذارد.

پشتیبانی ۲۴ ساعته و همیشگی

شرکت ارائه‌دهنده این خدمات باید در تمامی ساعات شبانه‌روز، حتی روزهای تعطیل و ساعات غیراداری نیز پاسخگوی نیاز و مشکلات احتمالی سازمان‌ها باشد تا در صورت بروز مشکلات احتمالی، سازمان در سریع‌ترین زمان ممکن بتواند مشکل دسترسی به اینترنت خود را حل کند و بتواند امکان برقراری ارتباط را میان پرسنل و شبکه‌های مجازی در سراسر جهان برقرار کند.

پهنای باند اختصاصی اینترنت

سرعت آپلود و دانلود برابر

سرویس اینترنت سازمانی برخلاف اینترنت خانگی حجم دانلود و آپلود بیشتری نیاز دارد. در نتیجه این موضوع سرویس اینترنت سازمانی باید کمترین محدودیت حجمی را برای آپلود و دانلود داشته باشد یا اینکه اصلا فاقد چنین محدودیتی باشد. امروزه در سرویس‌های اینترنت خانگی در ایران محدودیت‌های حجمی مشخصی برای مصرف ترافیک داخلی و بین‌الملل اعمال می‌شود. این در حالی است که در سازمان‌های میزان ترافیک انتقالی روزمره، چه از نوع آپلود و چه از نوع دانلود بسیار بیشتر از مصارف خانگی است. در حقیقت یک سازمان ممکن است در طول یک روز کاری، حتی حجم ترافیک بیشتری از متوسط میزان مصرف ترافیک یک اینترنت خانگی را مصرف کند.

فاقد محدودیت حجمی

اگر نحوه‌ی محاسبه اینترنت سازمانی نیز همانند سرویس‌های خانگی بر اساس ترافیک مصرفی باشد، از یک طرف ممکن است هزینه دسترسی به اینترنت در آن سازمان بسیار افزایش پیدا کند و از طرف دیگر، ممکن است با پایان یافتن سقف مجاز مصرف ترافیک، اینترنت سازمان برای دقایق یا ساعاتی قطع شود که این موضوع ممکن است سازمان را با ضرر مالی جدی همراه کند.

با توجه به این موضوع، بهتر است تا اینترنت سازمانی مورد استفاده توسط شرکت‌ها، نهادهای تجاری و سازمان‌های مختلف، بر اساس میزان پهنای باند و سرعت در بازه زمانی مشخص محاسبه شود تا دیگر شرکت‌ها درگیر میزان مصرف ترافیک روزه‌مره، هفتگی یا ماهانه پرسنل خود نباشند.

رپورتاژ آگهی

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه کنترل امجی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *