۰

بهترین بازی های شبیه به Prince of Persia: The Lost Crown شاهزاده پارسی

بازی های شبیه به Prince of Persia: The Lost Crown

بهترین بازی های شبیه به Prince of Persia: The Lost Crown شاهزاده پارسی

قبل از اینکه Assassin’s Creed به مجموعه پرفروش یوبی‌سافت تبدیل شود، شاهزاده ایرانی را داشتیم که مسلماً بهترین فرنچایز بازی‌های ویدئویی پلتفرمینگ در تمام دوران‌ها بود. پس از بیش از یک دهه غیبت، طرفداران فکر می کردند یوبی سافت شاهزاده ایرانی را رها کرده است – تا همین اواخر. Prince of Persia: The Lost Crown جدیدترین محصول این فرنچایز است و نه تنها تغییر جدیدی به گیم پلی می دهد، بلکه سری را در مسیر درستی قرار می دهد.

تمام اوج های فرمول بازی Metroidvania را که برای دستیابی به آن تعیین کرده بود، میخکوب می کند. بازی The Lost Crown’s side-scroller، سبک هنری منحصر به فرد و روایتی که در اساطیر ایرانی غرق شده است دقیقاً همان چیزی است که شاهزاده ایرانی برای تجدید قوا به آن نیاز داشت. طرفداران بیش از هر زمان دیگری مشتاق خواهند بود که ببینند یوبی سافت در قسمت بعدی چه می کند، اما در این بین، در اینجا بهترین بازی هایی مانند Prince of Persia: The Lost Crown وجود دارد که انتظار را آسان می کند.

بازی های شبیه به Prince of Persia: The Lost Crown

Assassin’s Creed Chronicles

بازی Assassin’s Creed Chronicles یک سری اسپین آف از این فرنچایز عظیم است. این یک گام جانبی از سبک اصلی Assassin’s Creed برداشته و کار خودش را انجام می دهد. خوب، کاملاً متعلق به خودش نیست، زیرا عناصر زیادی را از Metroidvanias می‌گیرد، درست مانند Prince of Persia: The Lost Crown. با این حال، از به تصویر کشیدن کامل ماهیت داستان های تاریخی، مخفی کاری و پارکور Assassin’s Creed ابایی ندارد.

مانند The Lost Crown، هر بازی Assassin’s Creed Chronicles یک اسکرول ۲.۵ بعدی به خوبی ساخته شده است که در آن محیط‌ها برجسته هستند. هر بازی Assassin’s Creed Chronicles چه در سلسله مینگ باشد و چه انقلاب روسیه، حال و هوای ایده آلی را برای طرفداران The Lost Crown به ارمغان می آورد.

بازی های شبیه به Prince of Persia: The Lost Crown

Prince of Persia: The Two Thrones

بی انصافی است که یکی از OG ها را در لیست بازی هایمان مانند Prince of Persia: The Lost Crown قرار ندهیم. شاهزاده ایرانی: دو تاج و تخت آخرین قسمت از سه گانه Sands of Time و احتمالا بلندپروازانه ترین قسمت بود.

طرح The Two Thrones داستان شاهزاده را ادامه می دهد که در مسیری برای متوقف کردن وزیر شرور است. این داستان مبارزه بین شاهزاده و آلتر ایگوی تاریک او، شاهزاده تاریک، را دنبال می کند که در خیابان های خائنانه بابل حرکت می کنند.

شاهزاده دارای مهارت های آکروباتیک مانند دویدن روی دیوار و تاب خوردن است. او می تواند از سلاح های مختلف استفاده کند و ترکیب های بسیاری را آزاد کند. اگر رویکرد سر به سر خیلی طاقت فرسا است، همیشه می توانید گزینه مخفیانه را انتخاب کنید.

از طرف دیگر، شاهزاده تاریکی مجموعه ای از توانایی های متفاوت دارد. او می تواند از یک سلاح زنجیر شده به نام Daggertail استفاده کند و از مناطقی که توسط Sands of Time خراب شده است عبور کند. قابلیت بازگشت به عقب سری نیز وجود دارد و داستان پرمخاطره و دو سبک مبارزه تنها دو مورد از دلایل متعدد آن است. به طور کلی، شاهزاده ایرانی: دو تاج و تخت، حتی بیش از یک دهه پس از انتشار اولیه، چیزی کم از یک شاهکار نیست.

بازی های شبیه به Prince of Persia: The Lost Crown

My Friend Pedro

بازی My Friend Pedro یک اسکرول جانبی ۲.۵ بعدی است که تاکید زیادی بر حرکات روان و بازی اسلحه‌ای شیک دارد. به‌طور خلاصه، این بازی شبیه‌ترین بازی جان ویک مانند Prince of Persia: The Lost Crown است، اگرچه به جای تلخ بودن، حداقل اتمسفر آن طنز است.

در بازی My Friend Pedro، بازیکنان با تلنگر، چرخش و غلبه بر دشمنان تلاش می کنند تا همه آنها را به صورت آهسته بکشند. مکانیک Bullet Time همه چیز را شدید می کند. این به بازیکنان اجازه می دهد تا زمان را کاهش دهند، گلوله های دریافتی را دور بزنند و ضربات دقیق را انجام دهند. مطمئناً برای کسانی که تشنه یک تجربه پلتفرمینگ رضایت‌بخش هستند، تماشایی است.

بازی های شبیه به Prince of Persia: The Lost Crown

Rayman Legends


قبل از Prince of Persia: The Lost Crown، یوبی‌سافت قبلاً یک سری بازی‌های جانبی فوق‌العاده به نام Rayman داشت. آخرین عنوان این سری Rayman Legends است که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. ممکن است کمی قدیمی باشد اما جذابیت هنوز وجود دارد. بیشتر این جذابیت به دلیل سبک هنری پر جنب و جوش، شخصیت های عجیب و غریب و پلتفرم نوآورانه است.

همانطور که از سری انتظار می رفت، Rayman Legends به دلیل محیط های متفاوتش می درخشد. از جنگل‌های سرسبز گرفته تا جهان‌های زیر آب، هر سطح جذابیت و مکانیک منحصربه‌فرد خود را دارد که برای شکست دادن آن‌ها باید به آنها تسلط داشته باشید. بهترین سطوح، سطوح موزیکال هستند که در آن گیم پلی با موسیقی متن هماهنگ شده است.

چیزی که همه اینها را هیجان‌انگیزتر می‌کند این است که طیف گسترده‌ای از شخصیت‌های قابل بازی برای انتخاب و حالت چند نفره وجود دارد، و اینها فقط موقعیت آن را به عنوان یک رقیب برای بازی‌های برتر مانند Prince of Persia: The Lost Crown نشان می‌دهند.

بازی های شبیه به Prince of Persia: The Lost Crown

Metroid Dread

بازی Metroid Dread انتخاب واضحی برای این لیست است. به هر حال، Metroid Dread بخشی از مجموعه‌ای است که باعث پیدایش اصطلاح Metroidvania شد، همان سبک Prince of Persia: The Lost Crown نمونه‌ای بی‌نقص از آن است.

قهرمان داستان، ساموس آران را دنبال می کند و رازهای یک سیاره مرموز را کشف می کند. در این سفر پرمخاطره، بازیکنان با انواع موجودات روبرو می‌شوند و قدرت‌هایی را برای دسترسی به مناطق محدود کشف می‌کنند. اما روبات‌های قاتل همیشه شما را در تمام سطوح تعقیب می‌کنند و در حین بازی احساس فوریت را به شما اضافه می‌کنند. این یک چیز خوب است که علاوه بر غوغا و تیراندازی، مخفی کاری نیز یک مسیر مناسب است.

در مجموع، Metroid Dread مانند همه بهترین پلتفرمرها خارش را ایجاد می کند و توصیه عالی برای بازی هایی مانند Prince of Persia: The Lost Crown است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *