۰

چگونه خواندن انگلیسی خود را تقویت کنیم (مهارت های درک مطلب)

خواندن، یا توانایی شما در درک آنچه می خوانید، یک مهارت ضروری و مهم است که باید به زبان آموزان آموزش داده شود. هر زمان که کتابی به زبان انگلیسی می خوانید، باید مطمئن شوید که کلمات موجود در صفحات هر کتاب را درک می کنید. سواد به توانایی فرد در خواندن، درک معنا و درک متن نوشته شده اشاره دارد. در واقع، مهارت خواندن انگلیسی به شما کمک می کند تا معنای نویسنده را هنگام خواندن یک متن درک کنید، معنای کلمات، عبارات و جملات را درک کنید و ارتباط آنها را با ساختار کلی متن درک کنید.

درک مطلب چیست و چرا اهمیت دارد؟

خواندن واقعی به تفکر، یادگیری، گسترش دانش و دیدگاه خواننده مربوط می شود. خواندن یعنی تسلط بر اطلاعات جدید و دانش قبلی و همچنین برقراری ارتباط با ذهن افرادی که هرگز ندیده اید. درک مطلب توانایی خواندن متن، پردازش آن و درک معنای آن است. این مهارت به دو توانایی مرتبط با یکدیگر بستگی دارد: خواندن کلمات (توانایی درک نمادها در یک صفحه) و درک زبان (توانایی درک معنای کلمات و جملات).

وقتی متن را می‌فهمیم و می‌خوانیم، تک تک کلمات و عباراتی را که می‌خوانیم به یاد نمی‌آوریم، بلکه ترکیب معنای کلمات و جملات را در یک کل معنی‌دار به یاد می‌آوریم، مانند فیلمی که در ذهنمان پخش می‌شود، یک مدل ذهنی که به یاد می‌آوریم. آنچه در متن توضیح داده شده است اگر قرار است خواندن هدف داشته باشد، اگر قرار است خواننده با متن درگیر شود و از آن درس بگیرد و در نهایت اگر قرار است خواننده از آنچه می‌خواند لذت ببرد، درک خوب و کامل متن ضروری است.

چگونه مهارت خواندن خود را در زبان انگلیسی تقویت کنیم؟


روش های مختلفی برای بهبود مهارت خواندن وجود دارد که در این مقاله امتحان کرده ایم تا در این زمینه بدانید. نمی توان گفت که همه زبان آموزان می توانند به یک شکل بر مهارت های خواندن تسلط پیدا کنند، اما ممکن است هرکسی بتواند مهارت های خواندن خود را به همین روش بهبود بخشد. پس سعی کنید راه جالب تری را برای یادگیری و تقویت خود انتخاب کنید، سرگرم کننده است و شما را در مسیر یادگیری خسته نمی کند. علاوه بر روشی که انتخاب می کنید، باید یک سری نکات را نیز در نظر بگیرید. در اینجا، ما ۲۲ روش شگفت انگیز برای بهبود مهارت های خواندن خود را ارائه می دهیم:

صفحه کتاب را بررسی کنید.

پس از انتخاب کتاب، سطح آن را بررسی کنید و مطمئن شوید که بیش از ۱۰ درصد کلمات ناشناخته وجود ندارد.

تعداد کلمات یک صفحه یا پاراگراف را بشمارید، سپس تعداد کلماتی را که نمی دانید بشمارید. تعداد کلمات مجهول را بر تعداد کل کلمات تقسیم کنید، در ۱۰۰ ضرب کنید و خواهید دید چند درصد از کلمات را نمی دانید. در اینجا یک راهنمای تقریبی آمده است:

  • ۰-۲٪ کلمات جدید: متن برای شما بسیار آسان است.
  • ۴-۶% کلمات جدید: متن صحیح است.
  • ۸% کلمات جدید: این درس ممکن است برای شما بسیار سخت باشد.
  • ۱۰% (یا بیشتر) کلمات جدید: این متن بسیار دشوار است. وقتی لغات انگلیسی را یاد می گیرید بروید. پس بذاریدش کنار

در خواندن خود ثابت قدم باشید.

شاید مهمترین چیز هنگام یادگیری خواندن به زبان انگلیسی این باشد که مطمئن شوید که به طور مداوم مطالعه می کنید. به یاد داشته باشید که هر روز کمی مطالعه کنید بهتر از خواندن چند بار در ماه است. هدف خود را به یک عادت یادگیری تبدیل کنید! اگر احساس ناامیدی یا بی حوصلگی می کنید، توصیه می کنم مطالب مطالعه را تغییر دهید. خواندن چیزی که مورد علاقه شماست، مهارت های خواندن شما را تا حد زیادی بهبود می بخشد. در واقع، بهترین راه برای بهبود خواندن انگلیسی خود، خواندن مطالبی است که از آن لذت می برید.

با قواعد املای انگلیسی آشنا شوید.

املای انگلیسی اغلب صداهای واقعی یک کلمه را منعکس نمی کند. وقتی به زبان انگلیسی می خوانید، صدای ذهن شما روی کلمات جدیدی که نمی دانید چگونه تلفظ کنید گیر می کند. اما ناامید نشو! با یادگیری قوانین املایی رایج، این صدای خواندن در ذهن ما انگلیسی ما را روان نگه می دارد و توانایی کلی خواندن ما را بهبود می بخشد

زمانی را صرف مطالعه کنید.

اگر برای ارتقای دانش خود مطالعه می کنید، باید در طول روز روی مطالعه همزمان تمرکز کنید. این یعنی وقت گذاشتن برای مطالعه. باید سعی کنید هر روز حداقل ۳۰ دقیقه را صرف مطالعه کنید. برای ادامه خواندن، این مراحل را دنبال کنید:

  • مکانی آرام، راحت و با نور مناسب برای نشستن پیدا کنید.
  • قبل از اینکه بنشینید، هر چیزی را که نیاز دارید آماده کنید، مانند خودکار، دفترچه یادداشت و چیزی برای نوشیدن.
  • تصمیم بگیرید که چه مدت بخوانید.
  • تمام وسایل الکترونیکی را در حالت خاموش (یا خاموش) قرار دهید و آنها را کنار بگذارید.

اگر فرآیند خاصی برای تمرین خواندن دارید، مغز شما متوجه می شود که چه زمانی می خواهید روی درک مطلب خود کار کنید. در نتیجه، حتی قبل از شروع، تمرکز بیشتری خواهید داشت.

مقاله کوتاه را دوباره بخوانید.

گاهی خواندن متن برای درک آن کافی نیست. بازخوانی برای یافتن چیزهایی که ممکن است بار اول از دست داده باشید و مرور کلمات جدید عالی است. اینها را امتحان کنید:

  • یکی را انتخاب کنید که خواندن آن کمتر از پنج دقیقه طول بکشد. این می تواند یک داستان یا یک مقاله خبری باشد.
  • متن را با سرعت خود بخوانید، سپس هر چیزی را که به یاد دارید یادداشت کنید. هر جزییات کوچک، حتی قسمت هایی از جملات، اگر آنها را به خاطر داشته باشید.
  • متن را دوباره بخوانید و آنچه را که به یاد دارید بنویسید. ببینید چقدر دوبار به یاد دارید؟
  • هر بار که چیزی را می خوانید، بیشتر در مورد آن می فهمید. وقتی می‌خواهید از خواندن خود بیشترین بهره را ببرید، آن را سه بار یا بیشتر بخوانید:
    • ابتدا روی درک کلمات تمرکز کنید.
    • بار دوم، تمرکز بر معنا.
    • بار سوم، می توانید سؤالات عمیق تری بپرسید: “منظور نویسنده واقعاً چیست؟” یا “این خبر چگونه بر جهان تاثیر می گذارد؟”

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه کنترل امجی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *