۰

معرفی ۳۰ تا از بهترین بازی های PS5 که می توانید در سال ۲۰۲۴ تجربه کنید

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی برخی از بهترین بازی های PS5 که تا الان منتشر شده اند و می توانید در سال ۲۰۲۴ تجربه کنید بپردازیم.

کنسول پلی استیشن ۵ همچنان با قدرت به کار خود ادامه می دهد. با گسترش روزافزون کتابخانه بازی های آن، ما مجموعه ای از بازی های مورد علاقه خود را که شامل عناوین انحصاری، بازی های مستقل و آثار با بودجه بالا می شود، گردآوری کرده ایم. این لیست شامل بهترین بازی هایی است که این پلتفرم ارائه می دهد.

در روزهای اولیه پلی استیشن ۵، اغلب شاهد بازی های بین نسلی بودیم که روی PS4 نیز عرضه می شدند. عناوین انحصاری واقعی آن زمان مانند بازسازی Demon’s Soul یا Ratchet & Clank: Rift Apart استثناهای نادری بودند. اما این روند اخیراً با انتشار بازی هایی مانند Marvel’s Spider-Man 2 تغییر کرده است، حتی بسته الحاقی Burning Shores برای بازی  بین نسلی Horizon Forbidden West نیز فقط برای PS5 عرضه شد.

از حمایت بازی سازان مستقل نیز کمبودی وجود ندارد. بازی هایی مانند Diablo 4، Street Fighter 6 و بازسازی بازی های ترسناک نمادین Dead Space و Resident Evil 4 همگی جایگاه شایسته ای در لیست عناوین مورد علاقه ما کسب کرده اند.

پلی استیشن ۵ با فروش ۴۰ میلیون دستگاه پیشتاز بازار است، به این معنی که فروش آن کمی کندتر از PS4 اما جلوتر از Xbox Series X|S است. این کنسول همچنین با معرفی مدل جدید PS5 Slim و دستگاه جانبی قابل حمل PlayStation Portal چهره ای جدید به خود گرفته است.

Alan Wake 2

انتظار برای دنباله طولانی مدت هیجان‌انگیز روان‌شناختی آلن وِیک، کاملاً ارزشش را داشت. این بازی ماجرای آلن وِیک را در تلاش برای فرار از “جای تاریک” دنبال می‌کند، در حالی که داستانی موازی، مأمور FBI به نام ساگا اندرسون را همراهی می‌کند. روایت پیچ و تاب خورده (و بسیار فراداستانی) به هر دو شخصیت اجازه می‌دهد تا اطلاعات و روشنگری متقابلی داشته باشند و تجربه‌ای بصری جذاب و ترسناک را با لحظاتی که تا به حال در هیچ بازی دیگری ندیده‌اید، ارائه دهد.

بهترین بازی های PS5

Astro’s Playroom

اتاق بازی های آسترو (Astro’s Playroom) ممکن است روی هر کنسول PS5 از پیش نصب شده باشد، اما بدون شک یکی از بهترین بازی های پلتفرمر سال های اخیر است. این بازی یکی از معدود پلتفرمرهای سه بعدی است که مانند سری سوپر ماریو، جذابیت و حس خاص جادویی را به تصویر می کشد. اتاق بازی های آسترو به طور درخشانی صاحبان PS5 را با قابلیت های پیشرفته و متنوع دسته DualSense آشنا می کند. در طول بیش از ۲۰ مرحله پر زرق و برق و رنگارنگ آن که در سراسر شش دنیا پراکنده شده اند، اتاق بازی های آسترو به بهترین وجه از بازخورد لمسی و ماشه های تطبیقی DualSense استفاده می کند، که واقعاً شما را بیشتر در بازی غرق می کند. این بازی همچنین ادای احترامی به تاریخ پلی استیشن است و پر از اشارات پنهان (ایستر اگ) به بازی ها (و فناوری) است که این پلتفرم را در طول سال ها نمادین کرده است. اتاق بازی های آسترو یک پلتفرمر کاملاً لذت بخش است که به تنهایی ارزش خرید را دارد، و مطمئناً اولین بازی است که باید برای تجربه نوآوری های منحصر به فرد آن، روی PS5 اجرا کنید.

بهترین بازی های PS5

Baldur’s Gate 3

بازی نقش آفرینی شاهکار استودیو لارین نمایش باورنکردنی از آزادی عمل و انتخاب برای بازیکن است. این بازی به گونه‌ای بی‌نظیر تجربه‌ی بازی‌های نقش‌آفرینی رومیزی «دنیاهای فراموش‌شده» را تکرار می‌کند و به شما آزادی انجام سناریوها به تقریباً هر روشی که می‌توانید تصور کنید می‌دهد. در واقع، با تعامل با مجموعه‌ای از شخصیت‌های ماندگار، داستان خود را خلق می‌کنید. این بازی از نظر مکانیکی پیچیده اما قابل درک است، اغلب تماشای آن زیباست و همیشه جذاب است.

بهترین بازی های PS5

(Cocoon)

در این اثر، یک حشره‌ی تَتِه باید از دنیایی پر از معما با استفاده از قدرت‌های مختلفی که از طریق گوی‌ها به دست می‌آورد، عبور کند. در نگاه اول ممکن است ساده به نظر برسد، اما تجربه‌ای به شما ارائه می‌دهد که با گذشت زمان، عمق غیرمنتظره‌ای را آشکار می‌کند. هم معماها و هم معنای نهایی بازی به‌طور زیبایی رشد می‌کنند. افرادی که بازی‌های «لیمبو» را ساخته‌اند، در ساخت «پیله» نیز نقش داشته‌اند و مانند آن بازی، بهترین راه این است که خودتان آن را تجربه کنید.

بهترین بازی های PS5

Control: Ultimate Edition

در حالی که کنترل در زمان عرضه خود در سال ۲۰۱۹ بازی عالی بود، اما به خصوص روی مدل‌های پایه PS4، در عملکرد برخی مشکلات داشت. با قدرت PS5، کنترل به طرز شگفت‌انگیزی روان اجرا می‌شود. فیزیک ذرات در ۴K واقعاً چشم‌نواز است و عملکرد کاملاً روان است. نسخه نهایی هر دو بسته الحاقی بازی را به همراه دارد که داستانی پر از غافلگیری و اجراهای جذاب را گسترش می‌دهند.

در کنترل، شما در نقش جسی فادن، مدیر جدید اداره کنترل فدرال بازی می‌کنید، یک سازمان مخفی که رویدادهای ماوراء الطبیعه را بررسی می‌کند. مبارزه در کنترل هیجان‌انگیز است، با ترکیبی عالی از تیراندازی استاندارد سوم شخص و توانایی‌هایی که با سبک خاصی همراه هستند. داستان بازی تفکربرانگیز و در عین حال گاهی اوقات ذهن را متحیر می‌کند. همچنین با فضایی نگران‌کننده و سبک هنری زیبا تقویت شده است. اگر اولین بار کنترل را از دست دادید، اکنون می‌توانید آن را به شکل ایده‌آل بر روی PS5 بازی کنید.

بهترین بازی های PS5

Dead Space

بازی محبوب ترسناک شرکت EA از زمان انتشار نسخه سوم که نقدهای متفاوتی دریافت کرد، راکد مانده بود، اما بازسازی این نسخه امید تازه ای برای احیای سه گانه به وجود آورده است. “Dead Space” عنوان تیراندازی علمی تخیلی ترسناک بدن محور را دوباره تصور می کند، جایی که شما در نقش مهندسی به نام آیزاک کلارک با توطئه ای فرقه ای برخورد می کنید. نکرومورف ها، موجودات اصلی داستان، به قدری به انسان شباهت دارند که می توانید تصور کنید قبل از تبدیل شدن به هیولاهای وحشتناک چه شکلی بودند. بازسازی به همان اندازه نسخه اصلی، و گاهاً حتی بیشتر، منزجر کننده است، اما همچنان با قدرتمندتر شدن شما برای از پا درآوردن لژیون های هیولاهای گوشتی و پرسرعت، حس کلاسیک قدرت را حفظ می کند. و برای طرفداران تیزبین، این بازسازی ممکن است بستر را برای عرضه بازی های Dead Space بیشتری فراهم کند، که در آن صورت این نسخه نه تنها یک بازسازی، بلکه یک راه اندازی مجدد برای کل مجموعه خواهد بود.

بهترین بازی های PS5

Deathloop

داستان Deathloop در جزیره بلک‌ریف روایت می‌شود، جایی عجیب و غریب که جشن هرگز تمام نمی‌شود و همه به دنبال کشتن شخصیت اصلی، کلت، هستند. جزیره در حلقه‌ای زمانی گرفتار شده و تنها راه شکستن آن، یافتن و کشتن تعدادی از اهداف خاص است. کلت خاطرات خود را از هر حلقه حفظ می‌کند، اما اهدافش نیز همینطور. آنها می‌دانند کلت خواهد آمد.

Deathloop یک بازی شوتر کاملاً جذاب است که با مهارت سیستم‌های بازی را با این حلقه‌ی زمانی، به شکلی منسجم و رو به رشد ادغام می‌کند. این بازی همچنین روایتی گیرا با بازیگری فوق‌العاده را ارائه می‌دهد.

بهترین بازی های PS5

Demon’s Souls

بازی Demon’s Souls با به رخ کشیدن قدرت پلی استیشن ۵، نسل جدید را با شکوهی وصف‌ناپذیر آغاز کرد. بازسازی این بازی نقش‌آفرینی اکشن از سال ۲۰۰۹ توسط استودیو Bluepoint Games، که باعث آغاز سری محبوب و تاثیرگذار Souls شد، به‌مانند رویایی روان اجرا می‌شود. با توجه به اینکه این استودیو پیش از این بازسازی فوق‌العاده‌ی Shadow of the Colossus را نیز خلق کرده بود، نباید از کیفیت بالای Demon’s Souls متعجب شد.

بازسازی بازی‌ای با طرفداران وفادار همیشه ریسک بالایی را همراه دارد، اما خوشبختانه استودیو Bluepoint نه تنها به روح و ماهیت اثر اصلی وفادار مانده است، بلکه با ارتقای چشمگیر کیفیت بصری و نحوه‌ی کلی ارائه بازی، آن را به شکل قابل توجهی بهبود داده است. حاصل این کار نسخه‌ای به‌مراتب بهتر از یک بازی عالی است. فضای وهم‌آور و خطرات پنهان در محیط‌های Demon’s Souls، با سطح حیرت‌انگیز جزئیات به نمایش درآمده، بیش از پیش حضور قدرتمندی دارند.

بهترین بازی های PS5

Destiny 2

دلیل محکمی وجود دارد که Destiny 2 باسابقه‌ی طولانی، پرچم‌دار بازی‌های آنلاین با سرویس زنده باشد. این بازی با داشتن مکانیک تیراندازی فوق‌العاده، گزینه‌های شخصی‌سازی فراوان در گیم‌پلی و ظاهر، و سال‌ها محتوای پس از عرضه با وعده‌های بیشتر، مخاطبان گسترده و وفاداری از نگهبانان را به خود جذب کرده و حفظ کرده است. علاوه بر این، Destiny 2 به صورت رایگان قابل دانلود است و به شما امکان می‌دهد بخش قابل توجهی از محتوای داستانی و همچنین چندنفره رقابتی را بدون صرف هیچ هزینه‌ای تجربه کنید. Destiny 2 همچنین در PS5 با کیفیت ۴K فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

بهترین بازی های PS5

Devil May Cry 5: Special Edition

این بازی یک بازی اکشن پر سرعت با مبارزات خاص، قطعا یکی از عناوین لایق ارتقا به PS5 بود. حالا با Devil May Cry 5: Special Edition مواجه‌ایم، نسخه‌ی نهایی بازی اکشن کپکام که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد.

این نسخه ویژه از جنبه‌ی فنی چشمگیر است و سه تنظیم گرافیکی و عملکردی متفاوت را ارائه می‌دهد که ترکیبی از پیشرفت‌هایی مانند ردیابی پرتو، رزولوشن ۴K، یا حتی گیم‌پلی با نرخ فریم حداکثر ۱۲۰ را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد. همچنین بسته‌ی الحاقی Vergil نیز در آن گنجانده شده است که به شما امکان می‌دهد بازی را در نقش برادر دوقلوی دانته تجربه کنید.

دو حالت جدید نیز به بازی اضافه شده‌اند: توربو و شوالیه تاریک افسانه‌ای. توربو سرعت بازی را افزایش می‌دهد، در حالی که شوالیه تاریک افسانه‌ای دشمنان بیشتری را به مبارزه وارد می‌کند.

به طور کلی، پیشرفت‌های فنی و محتوای جدید، Devil May Cry 5: Special Edition را حتی برای کسانی که قبلاً نسخه اصلی را روی PS4 به پایان رسانده‌اند، ارزش بازی کردن می‌دهد. این بازی یکی از بهترین عناوین اکشن سال‌های اخیر است و سیستم کمبوی آن، یکی از عمیق‌ترین سیستم‌های موجود در این سبک به شمار می‌رود.

بهترین بازی های PS5

Diablo 4

Diablo 4، بازی سیاه‌چاله‌گردی شرکت بلیزارد، دنیایی وسیع برای کاوش، غارت و مهم‌تر از همه، پایه‌ای برای ماجراجویی‌های بی‌پایان ارائه می‌کند. پس از انتشار پر از اشکال Diablo 3، این بازی با به‌روزرسانی‌های فراوان پس از انتشار و دو کلاس جدید جان دوباره‌ای گرفت. Diablo 4 در زمان عرضه نسبت به Diablo 3 به طور قابل توجهی ساده‌تر است، اما پایه‌های آن بسیار محکم است. با یک سیستم ساخت جدید که بر انتخاب دقیق الگوهای شما تأکید می‌کند و پنج کلاس که به خوبی متمایز هستند، Diablo 4 یک بازدید عالی دیگر از دنیای Sancturary است. علاوه بر این ویژگی‌ها، همچنین داستان و افسانه‌های Diablo را با تمرکز بر Lilith، مادر دیو مقدس، گسترش می‌دهد. با نمایشی که شما را در ردیف اول این spectacle وحشتناک قرار می‌دهد، این سینمایی‌ترین نسخه‌ی Diablo است که تا به حال ساخته شده و داستانی شخصی‌تر ارائه می‌کند.

بهترین بازی های PS5

Elden Ring

زمانی که عمر مفید PS5 به پایان برسد، به نظر می رسد Elden Ring نه تنها برای بودن در میان بهترین بازی های پلتفرم، بلکه برای بهترین بازی تمام ادوار نیز مدعی خواهد بود. با در نظر گرفتن اینکه این بازی یکی از بالاترین امتیازات متاکریتیک در طول تاریخ را دارد، می توان با اطمینان گفت که Elden Ring انتظارات طرفداران بازی های From Software را برآورده و فراتر از آن رفته است. Elden Ring شباهت زیادی به سری Dark Souls دارد، اما در یک دنیای کاملاً عظیم و جهان باز جریان دارد. همانند رویه سنتی From Software، Elden Ring بیشتر داستان سرایی را از طریق دنیای خود انجام می دهد. این دنیا کاملاً جذاب است و حس ماجراجویی را که در دیگری از بازی های جهان باز و ژانر شکنی (مانند Breath of the Wild) پیدا می کنید، بازآفرینی می کند. درست مانند همه بازی های Soulsbourne، Elden Ring نیز دارای سیستم مبارزه ای چالش برانگیز و متدیکی است که ممکن است مانند صعود از یک کوه عظیم به نظر برسد. اما صعود از این قله ارزشش را دارد. Elden Ring در حال حاضر بهترین بازی جهان باز روی PS5 است.

بهترین بازی های PS5

Final Fantasy VII Remake

Final Fantasy VII Remake موفق شد با ارائه مبارزات هیجان انگیز و استراتژیک، شخصیت های جذاب، به تصویر کشیدن خیره کننده شهر میدگار و همچنین ابداع مسیر داستانی خود به دور از اثر اصلی، نمره نادر ۱۰/۱۰ از GameSpot را کسب کند. نسخه PS5 این بازی که با عنوان Final Fantasy VII Remake: Intergrade به فروش می رسد، گرافیک و عملکرد بازی را با قدرت نسل جدید به طور قابل توجهی ارتقا داده است. این نسخه دو حالت ارائه می دهد: یکی به شما امکان می دهد بازی را با کیفیت ۴K و نرخ فریم پایین تر تجربه کنید، در حالی که دیگری اولویت را به اجرای بازی با ۶۰ فریم در ثانیه با گذشتن از برخی بهبودهای گرافیکی می دهد. قابل توجه است که Intergrade همچنین شامل DLC Intermission می شود که داستان جدیدی با حضور یوفی نینجای دوست داشتنی ارائه می دهد، ماموریت های جانبی جدید و مینی گیم Fort Condor را اضافه می کند و به غنی سازی دنیای وسیع تر FF7 کمک می کند.

چه قبلاً FF7 Remake را در PS4 داشته و بازی کرده باشید (که در این صورت می توانید بازی خود را به نسخه PS5 به صورت رایگان ارتقا دهید) یا برای اولین بار وارد آن شوید، Intergrade نسخه نهایی یک ماجراجویی ضروری است.

بهترین بازی های PS5

Final Fantasy XVI

آخرین نسخه از سری شماره دار Final Fantasy، Final Fantasy XVI، به طور انحصاری برای PlayStation 5 عرضه شده است. اسکوئر انیکس با الهام گیری از عناوینی متنوع مانند Game of Thrones و Devil May Cry، دست به خلق اثری زده که از سنت های معمول این سری فاصله می گیرد. این نسخه برخلاف گذشته تنها بر روی یک شخصیت اصلی به نام “کلایو”، یک شمشیرزن، تمرکز می کند. او در جریان مبارزه ی گروه های آزادی بخش با پادشاهی هایی که بر سر منابع جادویی – کریستال ها و انسان هایی که می توانند از قدرت آنها استفاده کنند – می جنگند، به این ماجرا کشیده می شود. احضارکنندگان Final Fantasy در این نسخه به شکل “Eikon” هایی غول آسا بازطراحی شده اند، موجودات فراطبیعی که به تنهایی قادر به تغییر نتیجه نبرد هستند و مورد احترام یا در بند پادشاهی های مختلف قرار می گیرند. در حالی که سری Final Fantasy به طور سنتی با سیستم مبارزه نوبتی پیشگام شناخته شده است، این نسخه جدید بخش زیادی از آن هویت را رها کرده و به نفع یک بازی اکشن پرشور با کمبوها و حرکات نمایشی در هوا، روی آن مانور می دهد. این بازی نمایشی جسورانه برای سری Final Fantasy است که قطعا ارزش تجربه کردن را دارد.

بهترین بازی های PS5

Ghost of Tsushima

این بازی آخرین انحصاری بزرگ پلی استیشن ۴ بود و از آن‌جا که از ابتدا از لحاظ گرافیکی فوق‌العاده به نظر می‌رسید و عملکرد روان و شگفت‌انگیزی ارائه می‌داد، بهترین استفاده را از سخت‌افزار آن کنسول به عمل آورد. حالا بروزرسانی رایگان برای پلی استیشن ۵، جزئیات دنیای وسیع و سرسبز تسوشیما را به شکل باورنکردنی غنی‌تر و با جزئیات بیش‌تر نمایش می‌دهد. اگر در اواخر چرخه عمر پلی استیشن ۴ فرصت تجربه روح تسوشیما را از دست دادید، این بروزرسانی که از گیم‌پلی با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن ۴K پشتیبانی می‌کند، تجربه بصری و عملکردی آن را در حد و اندازه یک بازی بومی پلی استیشن ۵ ارتقا می‌دهد.

در این بازی نقش جین ساکایی، سامورایی‌ای را بر عهده می‌گیرید که به سختی از مرگ نجات پیدا می‌کند و برای خنثی‌سازی اولین حمله مغول‌ها به ژاپن، سفری ماجراجویانه را آغاز می‌کند. روح تسوشیما مبارزات روان و فوق‌العاده‌ای دارد و به خوبی از عناصر مخفی‌کاری در گیم‌پلی آن استفاده شده است. ساختار مأموریت‌های دنیای باز ممکن است کمی تکراری به نظر برسد، اما سایر جنبه‌های بازی باعث می‌شود این تکرارها قابل چشم‌پوشی باشند.

علاوه بر بخش داستانی، یک حالت چندنفره‌ی همکاری به طرز غافل‌گیرکننده‌ای جذاب به نام «افسانه‌ها» وجود دارد که لایه‌های جدیدی به این بازی فوق‌العاده اضافه می‌کند. همچنین می‌توانید نسخه کارگردان (Director’s Cut) را انتخاب کنید که شامل یک بسته گسترش داستانی جدید است و به روایت کلی بازی عمق بیش‌تری می‌بخشد.

بهترین بازی های PS5

God of War / God of War Ragnarok

خدای جنگ یکی از خیره کننده ترین بازی های PS4 است که بر روی PS5 حتی زیباتر به نظر می رسد. به روز رسانی PS5 با ۴K رزولوشن، یک حالت عملکرد ۶۰ فریم بر ثانیه اضافه کرده است. اگر پیش از این فرصت تجربه ی آن را نداشته اید، قطعاً ارزش این را دارد که بر روی PS5 آن را بازی کنید یا دوباره مرور کنید.

خدای جنگ راگناروک، دنباله ی این اثر، گسترش عظیمی از مفهوم اصلی و ادامه دهنده ی داستان است. این بازی مانند نسخه ی پیشین از لحاظ بصری فوق العاده است، در حالی که مبارزات درخشان را پالایش می کند و ابزارهای جدید و ویژگی های RPG مانند به شما می دهد تا سبک مبارزه ی خود را بسازید. همچنین داستان آخرالزمانی آغاز شده در نسخه ی اول را ادامه می دهد و احتمالاً به پایان می رساند، که این دو را به یک دوگانه ی بی نظیر برای تجربه بر روی PS5 تبدیل می کند.

بهترین بازی های PS5

Gran Turismo 7

اگرچه Gran Turismo 7 رقیب جدی خاصی ندارد، به راحتی بهترین بازی مسابقه‌ای کنسول PlayStation 5 تا به امروز است. با توجه به قدمت و اعتبار این مجموعه، چنین چیزی چندان غافلگیرکننده نیست، اما بازگشت قدرتمند Gran Turismo به صحنه رقابت، اتفاقی فوق‌العاده است.

باورنکردنی است که بیش از هشت سال از عرضه‌ی Gran Turismo 6 می‌گذرد. GT 7 با تکیه بر سخت‌افزار قدرتمند PS5، سری را به دوره‌ای جدید و خیره کننده وارد می‌کند. هندلینگ فوق‌العاده‌ی خودروها، تنوع گسترده‌ی محتوا در بخش تک‌نفره و انبوهی از گزینه‌های شخصی‌سازی که بدون شک هر عاشق ماشینی را به وجد می‌آورد، از نقاط قوت GT 7 هستند.

این بازی با بیش از ۳۰ پیست مسابقه و ۴۰۰ خودرو، در زمان عرضه چیزهای زیادی برای ارائه دارد. اگر قرار است تنها یک بازی مسابقه‌ای برای PS5 خود انتخاب کنید، Gran Turismo 7 بدون شک بهترین گزینه خواهد بود.

بهترین بازی های PS5

Hades

هادس یک بازی به سبک Roguelike است که می تواند شما را به این سبک بی علاقه، علاقه مند کند. در هادس، شما در نقش “زاگرئوس”، خدای تولد دوباره، بازی می کنید. هدف شما فرار از دنیای زیرین است، اما این کار آسانی نیست.

هادس از یک زاویه ایزومتریک به تصویر کشیده شده است و دارای مبارزاتی سریع و چالش برانگیز است که نیازمند هم چابکی و هم تفکر استراتژیک است. بین هر دور مبارزه در اتاق های پر از دشمن، داستان جذاب هادس که پر از خدایان و الهه های جالب است به تدریج برای شما آشکار می شود.

هادس با فضای زیاد برای آزمایش و ساختاری که شما را برای ادامه بازی تشویق می کند، یک بازی اکشن بسیار رضایت بخش است.

بهترین بازی های PS5

Hitman 3

سه‌گانه‌ی بازسازی‌شده‌ی هیتمن از استودیو IO Interactive خود را به عنوان یکی از خلاقانه‌ترین و جذاب‌ترین مجموعه‌های اکشن مخفی‌کاری اثبات کرده است. هیتمن ۳ به عنوان آخرین قسمت، قله‌ی جدیدی را برای کل فرنچایز فتح می‌کند.

مشخصه‌ی این سه‌گانه، گزینه‌های متعدد بازیکن در مراحل گسترده با آزادی عمل بالا (sand-box) بوده است و این موضوع در هیتمن ۳ بیشتر از همیشه به چشم می‌خورد. بازیکنان در نقش مامور ۴۷، روش‌های بی‌شمار و فوق‌العاده‌ای برای پیشبرد اهداف خود در اختیار دارند. طراحی درخشان مراحل با شخصیت‌های پویایی همراه شده که شما را به درون این دنیای جذاب و اغلب عجیب‌وغریب می‌کشاند.

هیتمن ۳ همچنین بر داستان خود بیشتر از گذشته تمرکز می‌کند، که با فضاسازی مناسب، حس اهمیت بیشتری به کمپین بازی می‌دهد. اگر دو قسمت قبلی را تجربه نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم آن‌ها را نیز تجربه کنید. تمام مراحل دو بازی قبلی را با بهبودهای گرافیکی و گیم‌پلی می‌توان به هیتمن ۳ وارد کرد.

بهترین بازی های PS5

Horizon Forbidden West

این بازی جلوه‌ای فوق‌العاده از توانایی‌های PS5 به نمایش می‌گذارد. این بازی که به جرأت می‌توان گفت یکی از زیباترین عناوین جهان‌باز ساخته شده تا به امروز است، چه در حالت عملکرد (performance) و چه در حالت گرافیک، از لحاظ بصری بی‌نظیر است.

ماجراجویی دوم آلی پس از وقایع (Zero Dawn) اتفاق می‌افتد و او در سفری جدید به دنبال کشف رازهای گذشته است تا آینده‌ی جهان را نجات دهد. این گیم ترکیب خوبی از مخفی‌کاری و نبردهای اکشن محور با ماشین‌های منحصربه‌فرد (دایناسورهای رباتیک) ارائه می‌دهد.

اگر به دنبال یک بازی خیره‌کننده جهان‌باز با فعالیت‌های تقریبا بی‌پایان هستید، این عنوان مملو از محتوا است. ماموریت‌های اصلی ستاره‌ی نمایش هستند، اما تعدادی از ماموریت‌های جانبی جذاب نیز وجود دارد که بازیکنان را به کاوش تشویق می‌کند. در حالی که ممکن است به نظر برسد سیستم‌های بیش از حد زیادی در بازی وجود داشته باشد، طرفداران این سبک از بازی‌های جهان‌باز بدون شک قدردان مقدار زیاد چیزهایی خواهند بود که می‌توان دید و انجام داد.

بهترین بازی های PS5

Marvel’s Spider-Man 2

پس از موفقیت خیره‌کننده‌ی اولین بازی مرد عنکبوتی استودیو Insomniac و دنباله‌ی کوتاه آن با محوریت مایلز مورالز، Marvel’s Spider-Man 2 با حضور مشترک این دو مرد عنکبوتی در یک نیویورک وسیع و خیره‌کننده بازمی‌گردد. آن‌ها این بار با کرون شکارچی مواجه می‌شوند که برای شکار مجرمین دشمن عنکبوت به نیویورک آمده است.

امکان کنترل هردو مرد عنکبوتی با مجموعه‌ای متفاوت از قدرت‌ها برای شما فراهم است، در حالی که داستان سینمایی بازی برای طرفداران قدیمی مرد عنکبوتی، لذت‌آفرین خواهد بود.

بهترین بازی های PS5

It Takes Two

It Takes Two دومین بازی استودیوی Hazelight (سازنده‌ی A Way Out) است که تنها حالت همکاری دو نفره دارد. این بار، کنترل شخصیت‌ها با دقت و ظرافت بیشتری طراحی شده و اصلا حس یک کار دم دستی را نمی‌دهد. بازی یک پلتفرمر سرگرم کننده و تجربی در دنیایی فانتزی است که توسط دختری در جریان طلاق ناامیدکننده‌ی والدینش تصور شده. پدر و مادر برای بازسازی رابطه‌شان باید از طریق حل معماها و چالش‌های پرش، مجبور به همکاری شوند.

It Takes Two تقریباً در هر مرحله‌ای ایده‌های خلاقانه و اغلب خنده‌داری ارائه می‌دهد. استودیو Hazelight به خوبی نقاط قوت خود را شناخته و ضعف‌های بازی‌های قبلی‌اش را برطرف کرده است. با وجود اینکه صحبت‌های تند و صریح جوزف فارِس کارگردان باعث شده او بیشتر شبیه یک «میم» باشد تا یک فرد حرفه‌ای، اما او بی‌شک خلاقیت و توانایی زیادی در خود دارد.

بهترین بازی های PS5

Marvel’s Spider-Man: Miles Morales – Ultimate Launch Edition

نسخه “Ultimate Edition” بازی “Marvel’s Spider-Man: Miles Morales” با بازسازی یکی از بهترین عناوین PS4 و دنباله ی بسیار جذاب آن، یک پکیج فوق العاده را در اختیار شما قرار می دهد. بازسازی “Marvel’s Spider-Man” با عملکردی روان و عالی بر روی PS5 اجرا می شود و از سخت افزار قدرتمند این کنسول نهایت استفاده را می برد. به لطف حالت های مختلفی که در این نسخه تعبیه شده، نرخ فریم و کیفیت بصری بازی نیز به شکل قابل توجهی ارتقا یافته است. علاوه بر این، “Marvel’s Spider-Man” داستان گرم و صمیمی ای را با شخصیت پردازی استادانه و ریتمی عالی روایت می کند. حتی اگر نسخه اصلی را روی PS4 تجربه کرده باشید، بازسازی این عنوان ارزش بازی کردن مجدد را دارد.

“Marvel’s Spider-Man: Miles Morales” یک تجربه ی جمع و جورتر (شبیه به “Uncharted: Lost Legacy”) است، اما به خوبی از پایه و اساس محکم نسخه ی قبلی خود استفاده می کند. تماشای ماجرای بزرگ شدن مایلز بسیار لذت بخش است و داستان با پیچ و خم های فراوانی همراه است. این دو بازی در کنار هم، یک مجموعه ی فوق العاده را تشکیل می دهند و جایگاه شایسته ای در هر کتابخانه ی PS5 دارند.

بهترین بازی های PS5

No Man’s Sky

هیچ بازی در نسل گذشته، داستان بازگشت با شکوه‌تری نسبت به No Man’s Sky نداشت. این شبیه‌ساز کاوش فضایی جاه‌طلبانه از Hello Games در سال ۲۰۱۶ با واکنش‌های متفاوتی مواجه شد، اما استودیو سازنده در سال‌های بعد، روایت را از وعده‌های برآورده نشده به فراتر رفتن از انتظارات تغییر داد.

از افزودن ویژگی‌های جدید و متنوع مانند ساخت پایگاه و مدیریت ناوگان فضایی تا معرفی شیوه‌های کاملاً جدید برای بازی از طریق بخش چندنفره، No Man’s Sky به تجربه‌ای فوق‌العاده تبدیل شده است. روی PS5، No Man’s Sky با وضوح تصویر ۴K و نرخ فریم ۶۰ اجرا می‌شود، سیاره‌های جزئیات بیشتری دارند و از نورپردازی و سایه‌زنی بهتری بهره می‌برد. برای بازی‌ای که تمرکز اصلی‌اش روی کاوش و کشف است، بهبودهای بصری و فنی No Man’s Sky، سفر در فضا را بیش از پیش ارزشمند می‌کند.

بهترین بازی های PS5

Prince of Persia: The Lost Crown

سال ۲۰۲۴ با بازگشت غافلگیر کننده و خوشایند مجموعه کلاسیک و تأثیرگذار “شاهزاده پارسی” در قالب یک بازی مترویدوانیا آغاز شد. قله مرموز قاف، با محیط های متنوع از کتابخانه سلطنتی گرفته تا سرداب های نمناک، محیطی عالی برای ماجراجویی با محوریت کاوش فراهم می کند. مبارزات به صورت دقیق و فشرده، با عمق و ظرافت کافی در سیستم دفع و ضدحمله برای ارائه چالشی رضایت بخش، و گزینه های سختی متنوع برای به چالش کشیدن بازیکنان با هر سطح مهارتی طراحی شده است.

با این حال، برجسته ترین وجه “تاج گمشده”، مجموعه انتخاب های هوشمندانه آن در سبک مترویدوانیا است. علائم بصری ظریف و گزینه های هوشمندانه نقشه به وضوح نشان می‌دهند که این اثر کاری پر از عشق و علاقه از طرفداران این ژانر بوده است و نتیجه‌ی آن، پیشرو جدیدی در این فضا شده است. انتظار داشته باشید دیگر بازی های مترویدوانیا نیز از الگوی شاهزاده پیروی کنند.

بهترین بازی های PS5

Ratchet & Clank: Rift Apart

انحصاری PS5، Ratchet & Clank: Rift Apart، یک ماجراجویی هیجان انگیز در سری بازی های اکشن پلتفرمر است که با جلوه های بصری و گیم پلی فوق العاده، قدرت نسل جدید سخت افزار را به رخ می کشد. این بازی شخصیت دوست داشتنی جدیدی به نام Rivet را معرفی می کند که پس از پرتاب به یک بعد موازی، به همراه Ratchet و Clank هم تیمی می شود.

با گرافیک خیره‌کننده، بهره مندی از قابلیت های جذاب کنترلر DualSense و ابزارهای پیمایش جدید که پلتفرمینگ و مبارزات را بهبود بخشیده اند، Ratchet & Clank: Rift Apart یکی از اولین بازی هایی بود که به معنای واقعی کلمه “نسل بعدی” به نظر می رسید و برای هر صاحب PS5 تجربه ای ضروری است.

بهترین بازی های PS5

Resident Evil 4

رزیدنت ایول ۴ یکی از مورد احترام‌ترین بازی‌های اکشن سوم شخص در تمام دوران است که سال‌ها استاندارد این سبک را تعیین کرد. تصمیم کپکام برای بازسازی این کلاسیک نمی‌توانست ساده باشد، اما استودیو با مهارت این کار را انجام داد و انتظارات بالای همگان را برآورده کرد.

بازسازی رزیدنت ایول ۴ تنها بهبودی چشمگیر در گرافیک به نسبت نسخه اصلی نیست. بلکه بازآفرینشی هوشمندانه از بهترین بخش‌های RE4 و اختراعی مجدد از بخش‌های کم‌موفقیت‌تر آن است. این بازسازی در عین وفاداری به تجربه‌ی گذشته، کاملاً تازه و مدرن بوده و ادای احترام به یک بازی فوق‌العاده را با چهره‌ای به‌روز انجام می‌دهد.

بهترین بازی های PS5

Returnal

Returnal بازی‌ای برای همه نیست، به شدت دشوار است و ساختار Roguelike آن در ابتدا ممکن است طاقت‌فرسا به نظر برسد. اما کسانی که به بازی ادامه دهند، با یکی از بهترین بازی‌های استودیو Housemarque پاداش خواهند گرفت.

این بازی اساساً یک شوتر سوم شخص با عناصر بازی‌های آرکید و کیفیت یک بازی AAA است. Returnal جوهر بازی‌های قدیمی‌تر و کوچک‌تر Housemarque مانند Nex Machina و Resogun را حفظ می‌کند، جایی که جاخالی دادن میان تیرهای دشمن و به خاطر سپردن حملات آن‌ها نقش مهمی دارد.

اما در کنار این گیم‌پلی هیجان‌انگیز، Returnal داستانی عمیقاً غافلگیرکننده در مورد فضانورد به نام سلنه و سیاره‌ای روایت می‌کند که حتی در مرگ هم نمی‌تواند از آن فرار کند. میانبرهای بازی و کمی شانس می‌توانند رفت و آمد بین شش بخش زیستی مختلف بازی را آسان‌تر کنند و تکه‌های اطلاعاتی ریز و جزئی درباره دنیای بازی، حتی شکست‌های شما را ارزشمند جلوه می‌دهند. این نکته خوبی است، چون احتمالاً قبل از دیدن پایان بازی تجربه شکست‌های زیادی را خواهید داشت.

بهترین بازی های PS5

Street Fighter 6

قسمت پنجم سری بازی‌های Street Fighter نقدهای متفاوتی دریافت کرد و به وضوح استودیو Capcom می‌خواست با Street Fighter 6 بازنشانی‌ای صورت دهد. به‌نظر می‌رسد این مأموریت با موفقیت انجام شده، چرا که آخرین بازی این مجموعه از هر طرف مورد ستایش قرار گرفته است. هم بااستقبال طرفداران قدیمی سری مواجه شده، هم توانسته بازیکنان تازه‌نفس را جذب کند.

سیستم کمبوی به‌روزشده بازی به افراد تازه‌وارد کمک می‌کند تا نه تنها حرکات پیچیده را یاد بگیرند، بلکه استراتژی پشت آن‌ها، یعنی اینکه چه زمانی و چرا باید آن‌ها را انجام داد، را نیز درک کنند. شاید خلاقانه‌ترین تغییر، حالت جدید World Tour باشد. در این حالت می‌توانید با ترکیب حرکات مبارزان مختلف (مثل شخصیت‌های نمادین سری مانند Ken و Chun-Li) شخصیت مبارز اختصاصی خود را بسازید. خود شخصیت‌ها هم طیف متنوعی از چهره‌های جدید عجیب و غریب و در کنار آن‌ها نمادهای کلاسیک مثل Blanka و Dhalsim را شامل می‌شوند. همه این‌ها باعث شده Street Fighter 6 بهترین نسخه‌ی این سری در سال‌های اخیر باشد.

بهترین بازی های PS5

معمای فلسفی اول شخص، اصل تالس، دنباله‌ای به همان اندازه جاه‌طلبانه و عمیق را طلب می‌کرد و بازی دوم به خوبی از عهده‌ی آن برآمده است. اصل تالس ۲ یک بار دیگر تجربه‌ای تأمل‌برانگیز است که در عین حال شما را با مجموعه‌ای از معماهای هوشمندانه درگیر می‌کند. شما مسائل عمیق هستی‌شناسی را کشف خواهید کرد و ماهیت جهان را رمزگشایی خواهید کرد. بازی اول یک غافلگیری دلپذیر بود، اما اصل تالس ۲ نشان می‌دهد که سازنده، “Croteam”، حتی زمانی که فکر می‌کنیم چه انتظاری باید داشته باشیم، می‌تواند یک جواهر جعبه‌ی معمایی شگفت‌انگیز خلق کند.

بهترین بازی های PS5

Yakuza: Like a Dragon

نسخه‌ی PS5 بازی Yakuza: Like a Dragon یا از رزولوشن بومی ۴K پشتیبانی می‌کند یا فریم‌ریت روان ۶۰ فریم در ثانیه را با کمی کاهش رزولوشن ارائه می‌دهد.

این نسخه تجربه‌ای متفاوت و جسورانه برای سری محبوب Yakuza است. با یک شخصیت اصلی جدید و جذاب به نام Ichiban Kasuga و سیستم مبارزه‌ای نوبتی و الهام‌بخش، Yakuza: Like a Dragon مسیر کاملاً جدیدی را برای این مجموعه رقم می‌زند. با این حال، همچنان تمام ویژگی‌های دوست‌داشتنی و عجیب‌وغریب Yakuza حفظ شده است که باعث می‌شود Like a Dragon هم برای طرفداران قدیمی و هم برای تازه‌واردها فوق‌العاده باشد.

در کنار روایت اصلی فوق‌العاده، Like a Dragon محتوای جانبی هیجان‌انگیزی نیز ارائه می‌دهد که دیدن و انجام دادن همه چیز در دنیای زیبای آن را به تجربه‌ای ارزشمند تبدیل می‌کند. توجه داشته باشید که با وجود ارتقا رایگان نسخه‌ی PS4 به PS5، دیتای ذخیره‌ی بازی منتقل نمی‌شود.

بهترین بازی های PS5

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *