۰

گوشیS24 اولترا در مقابل گوشی S23 اولترا ارزش خرید دارد؟

با عرضه گوشی S24 اولترا، وارد عصر جدیدی از گوشی‌های هوشمند شدیم. زمانی که یک گوشی سامسونگ جدید وارد عرصه بازار می‌شود، جنجال زیادی در خصوص تغییرات آن نسبت به نسل قبلی برپا می‌شود. اغلب کاربران می‌خواهند بدانند این برند چه تغییراتی ایجاد کرده تا گوشی پیشرفته‌تر و بهتر از نسل قبل باشد. در بسیاری از موارد، انتظارات آن‌ها برآورده نمی‌شود چراکه سامسونگ هر از گاهی به‌جای پیشرفت، عقب‌گرد می‌کند. اما گویا این بار اوضاع فرق کرده است.

در نتیجه از آنجایی که گوشی S24 اولترا از جدیدترین تولیدات این برند است و از مدل‌های رده بالا و پرچمدار به حساب می‌آید، سروصدای زیادی به پا کرده است. در نتیجه باید دید که گوشی S24 اولترا در مقابل گوشی S23 اولترا ارزش خرید دارد؟ برای پاسخ به این سؤال و مقایسه گوشی سامسونگ S24 اولترا و S23 اولترا با ما همراه باشید.

گوشی S24 اولترا

مدتی از آنکه سامسونگ در زمینه عرضه گوشی‌های پیشرفته با رقبای خود کمتر درگیر می‌شود، می‌گذرد. حال با عرضه گوشی S24 به میدان رقابت بازگشته و نه تنها محصولات آیفون و شیائومی، بلکه تولیدات قدیمی خود را هم به چالش کشانده است.

سامسونگ در تولید این گوشی در تقریباً تمامی زمینه‌ها سنگ تمام گذاشته است. دوربین، پردازنده، نمایشگر، طراحی ظاهری و بدنه گوشی سامسونگ S24 اولترا توجه هر فردی را جلب می‌کند. در نتیجه در حال حاضر یکی از بهترین یا حتی بهترین گوشی سامسونگ و جهان به حساب می‌آید.

حتی با کمی بررسی جزئیات می‌توان گفت که یک انتخاب همه‌پسند است و برای همه کاربران مناسب خواهد بود. برای مثال پردازنده نسل سوم اسنپدراگون ۸ آن برای گیمینگ عالی است. در عین حال دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی با ویژگی‌های کاربردی آن را به یک گوشی کم‌نظیر برای عکاسی تبدیل می‌کند.

نقاط قوت

  1. بدنه این گوشی از جنس تیتانیوم است.
  2. لبه‌های صفحه گوشی کاملاً تخت و جذاب هستند.
  3. در ساخت آن هوش مصنوعی به کار گرفته شده است.
  4. قوی‌ترین پردازنده و سخت‌افزار را دارا است.
  5. حاشیه‌های صفحه نمایش بسیار کمتر از همیشه است.
  6. صفحه نمایش درجه یک آن کمترین میزان نور محیط را بازتاب می‌دهد.
  7. این گوشی کم‌نظیر تا هفت سال آپدیت نرم‌افزار دریافت می‌کند.

نقاط ضعف

در حال حاضر و در مقایسه با سایر مدل‌ها نمی‌توانیم ایرادی به این گوشی دارای هوش مصنوعی بگیریم!

گوشی S23 اولترا

گوشی S23 اولترا که در فوریه ۲۰۲۳ رونمایی شد، با رابط کاربری جذاب و قلم کاربردی خود توجه کاربران را به خود جلب کرد. اگرچه طراحی کلی آن با مدل‌های نسل قبلی تفاوت چندانی نداشت، اما بهبود کلی عملکرد و کیفیت باعث شد که در لیست بهترین گوشی‌های سامسونگ قرار بگیرد و البته کمتر از این هم انتظار نمی‌رفت.

به طور کلی این گوشی را می‌توانیم یکی از گوشی‌های درجه یک و باکیفیت سامسونگ یا در مجموع یکی از بهترین گوشی‌های بازار با دوربین و سخت‌افزار قوی معرفی کنیم. اما زمانی که در مقابل گوشی S24 اولترا قرار می‌گیرد، نمی‌توانیم در خصوص آن چندان مطمئن باشیم!

نقاط قوت

  1. این گوشی مجهز به پردازنده قوی اسنپدراگون ۸ از نسل دوم است.
  2. از یک باتری قوی برخوردار است.
  3. دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی آن برای عکاسی ساخته شده است.
  4. عمر باتری گوشی S23 اولترا طولانی است.

نقاط ضعف

  1. ظاهر این گوشی در مقایسه با مدل‌های قبلی تغییر چندانی نکرده است.
  2. سرعت شارژ، آن طور که انتظار می‌رفت، نیست.

برتری‌های S24 اولترا نسبت به S23 اولترا

با یک دید کلی به گوشی‌های سامسونگ S24 اولترا و سامسونگ S23 اولترا، ظاهر بسیار مشابه آن‌ها باعث می‌شود که تغییر خاصی را احساس نکنید. حتی اگر این دو گوشی را در کنار هم بگذارید، شاید نتوانید آن‌ها را از یکدیگر تشخیص دهید. اما وقتی نزدیک‌تر شوید و به جزئیات دقت کنید و به عبارتی یک بررسی تخصصی داشته باشید، متوجه تفاوت‌های مهم این دو گوشی خواهید شد.

در مجموع اگر بخواهید یک گوشی باکیفیت و همه‌چیز تمام بخرید که تا چندین سال متوالی از آن استفاده کنید، گوشی سامسونگ S24 اولترا در مقابل گوشی S23 اولترا ارزش خرید دارد. دلایل محکمی پشت این ادعا است و به همین دلیل در ادامه ۶ برتری مهم گوشی S24 اولترا در مقایسه با گوشی S23 اولترا را ذکر می‌کنیم.

طراحی

همان‌طور که اشاره کردیم، با یک نگاه کلی متوجه تغییرات چندانی بین این دو گوشی مستطیلی نخواهید شد. اما وقتی که با دقت بیشتری بررسی کنید، متوجه فریم تیتانیومی گوشی S24 اولترا خواهید شد. به ادعای خود کمپانی، این فریم در مقایسه با فریم آلومینیومی گوشی S23 اولترا مقاومت بیشتری دارد. هر چند که گویا ایده فریم تیتانیومی از گوشی آیفون ۱۵ پرو گرفته شده است.

تفاوت دیگری که در طراحی و ظاهر این دو گوشی سامسونگ وجود دارد، نوع طراحی نمایشگر است. نمایشگر گوشی S24 اولترا دارای صفحه‌ای کاملاً تخت است که استفاده از قلم را برای کاربران آسان‌تر می‌کند.‌

پردازنده

هر دو گوشی پرچمدار سامسونگ به پردازنده‌هایی قدرتمند و همه‌کاره مجهز هستند. با این تفاوت که پردازنده گوشی جدید آن قوی‌تر است. این پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل سوم در مقایسه با پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل دوم گوشی S23 اولترا، عملکرد بهتری در اجرای گیم و نرم‌افزار‌های سنگین دارد. حتی در مواردی دیگری همچون عملکرد دوربین هم تاثیر قابل‌توجهی می‌گذارد.

حتی مقایسه‌ها و آزمایش‌ها نشان داده‌اند که گوشی S24 اولترا تا ۳۰ درصد عملکرد بهتری ارائه می‌کند. در کنار رم ۱۲ گیگابایتی در اجرای برنامه‌های سنگین به مشکلاتی همچون داغ کردن دچار نمی‌شود. با این تفاسیر، در صورتی که قصد خرید گوشی سامسونگ را دارید، بهتر است بین S24 اولترا و S23 اولترا، پرچمدار فعلی را انتخاب کنید.

نمایشگر

جدا از نوع طراحی نمایشگر، این دو گوشی محبوب در کیفیت صفحه نمایش هم تفاوت‌هایی دارند. گوشی سامسونگ S24 اولترا دارای نمایشگر LTPO OLED است و دارای رفرش ریت ۱ تا ۱۲۰ هرتز است که از مشکلاتی همچون گلیچ جلوگیری می‌کند. این نمایشگر درجه یک با ۲۶۰۰ نیت روشنایی در مقایسه با نمایشگر گوشی S23 اولترا که دارای ۱۷۵۰ نیت روشنایی است، رقابت می‌کند.

دوربین

در قسمت دوربین‌ها تفاوت چندانی بین این دو گوشی پرچمدار وجود ندارد. هر دو مدل دارای دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی هستند که از کیفیتی عالی برخوردار است. با این وجود، گوشی سامسونگ گلکسی S24 اولترا یک برتری کوچک در این قسمت دارد. لنز تله فوتو گوشی S23 اولترا یک لنز ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۵x بوده است. این لنز در غول جدید سامسونگ با یک لنز ۵۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۱۰x جایگزین شده است.

هوش مصنوعی گلکسی

گوشی S24 اولترا یک تغییر بزرگ به همراه آورده است و آن هم هوش مصنوعی بسیار کاربردی به نام Galaxy AI می‌باشد. هوش مصنوعی گلکسی در این گوشی سامسونگ می‌تواند یکی از دلایل اصلی باشد که کاربران آن را نسبت به S23 اولترا ترجیح می‌دهند. با این هوش مصنوعی می‌توانید کارهای بسیاری انجام دهید و تجربه کاربری بهتری داشته باشید.

برای مثال متون خود را ترجمه کنید یا ترجمه زنده از آن دریافت کنید. با سرعت نوت بردارید و به‌عنوان یک دستیار از آن کمک بگیرید. دور هر چیزی در صفحه یک دایره بکشید و در کسری از ثانیه آن را سرچ کنید.

آپدیت نرم‌افزار

آخرین برتری گوشی سامسونگ S24 اولترا در مقایسه با گوشی S23 اولترا مدت زمان دریافت به‌روزرسانی نرم‌افزار است. این گوشی جدید تا هفت سال آپدیت می‌گیرد که ویژگی تحسین برانگیز و پراهمیتی محسوب شده و به معنای استفاده طولانی‌تر از گوشی است. در حالی که نسل قبلی تنها چهار سال به‌روزرسانی دریافت خواهد کرد. در نتیجه خرید گوشی S24 اولترا انتخاب بهتر و عاقلانه‌تری به نظر می‌رسد.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه کنترل امجی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *