۰

آشنایی با ربات های معامله گری

آشنایی با ربات های معامله گری

ربات های معامله گری که ضرر ده هستن به دلیل عدم برنامه نویسی صحیح، عدم تعریف شرایط مختلف و یا نامناسب بودن بستر فنی آنها، معاملات زیان باری را خواهند داشت. به همین خاطر مهم است که افراد با تخصص و تجربه کافی هم از نظر فنی و نیز معامله گری اقدام به طراحی این ربات ها نمایند. در ادامه بیشتر راجع به این موضوع صحبت می کنیم.

منظور از ربات های معامله گری که ضرر ده هستن چیست؟

امروزه بازارهای مالی از حالت سنتی خود خارج شده و فیچرهای جدید و جذاب تری را بدست آورده اند. یکی از این امکانات اضافه شده، ربات های معامله گر هستند که می توانید از طریق آنها برای مدیریت ترید خود و خودکار کردن انجام معاملات اقدام کنید.

قبل از اینکه بخواهیم بفهمیم ربات های معامله گری که ضرر ده هستن کدامند؟ ابتدا تعریفی از آنها ارائه می کنیم. ربات های معامله گر، سیستم هایی هستند که می توانید با برنامه ریزی و درنظر گرفتن یکسری شرایط، خرید و فروش ارزهای مختلف را به صورت اتوماتیک انجام دهید. سازندگان این نوع ربات ها باید بتوانند با تسلط بر زبان های برنامه نویسی و اندیکاتورها، دانش ریاضی و دستوراتی که برای یک ربات قابل تعریف هستند، برنامه ریزی آنها را انجام دهند.

ربات های معامله گری که ضرر ده هستن عموما شامل سیستم هایی می شوند که معاملات آنها Fail شده و یا به دلیل ترید کردن در زمان و مکان نامناسب، دچار ضرر می شوند. این نوع ربات ها می توانند در صورت عدم درنظر گرفتن محدودیت، تمام یا بخش بزرگی از سرمایه شما را در ترید کردن از بین ببرند. به همین خاطر مهم است که در ساخت ربات های معامله گر حتما از دانش و تخصص خوبی برخوردار باشید.

آشنایی با ربات های معامله گر ضرر ده

علل ضرر ده بودن ربات های معامله گر چیست؟

شاید این سوال برای شما هم مطرح شود که بپرسید چرا ما شاهد ایجاد ربات های معامله گری که ضرر ده هستن هستیم؟ چرا چنین اتفاقی رخ می دهد؟ در پاسخ می توان چند دلیل مهم را بیان کرد که عبارتند از:

  • عدم درنظر گرفتن شرایط مختلف: یک ربات معامله گر خوب زمانی به بهینه ترین حالت خود می رسد که شرایط بازار در حالت های مختلف برای آن تعریف شده باشد. بسیاری از معامله گران تازه کار که قصد راه اندازی ربات های معامله گری که ضرر ده هستن را دارند، تنها یک وضعیت را پیش بینی می کنند. این در حالی است که پیشنهاد می شود ۲۰ شرایط مختلف بازار را درنظر بگیرید؛ نه اینکه برای ۲۰ شرایط مختلف، ۱ نوع وضعیت را تعریف کنید.
  • عدم کدنویسی مناسب: شاید بتوان گفت سهم بسیار بزرگی از ربات های فارکس و معامله گری، اصلا برای ترید کردن مناسب نیستند. آنها ممکن است از نظر کدنویسی یا استفاده از زبان برنامه نویسی نامناسب، دستورالعمل های صحیح یا کاملی را تعریف نکرده باشند. به همین خاطر مهم است که افراد تازه کار حتما قبل از استفاده از این ربات ها، آنها را در دمو تست کنند.
  • عدم تجربه کافی: زمانی که یک معامله گر تازه کار وارد بازار می شود، با ضررهای بسیاری مواجه خواهد شد. هر کدام از این زیان ها خود یک تجربه برای وی است که می تواند عملکرد او را بهتر از قبل نماید. زمانی که ربات های معامله گر، توسط افرادی که تازه کار هستند ایجاد شوند، به دلیل عدم درنظر گرفتن تجربیات معامله گری دچار ضرر خواهند شد.

از دیگر دلایلی که می توانند منجر به ایجاد ربات های معامله گری که ضرر ده هستن، شوند می توان گفت: استفاده در مارکت نامناسب، ضعف سرورها یا زیرساخت های فنی، تاثیرات بازار به خصوص در زمان نوسانات بالا، عدم درنظر گرفتن مبحث مدیریت سرمایه.

آشنایی با دلایل ضرر ده بودن ربات معامله گر

راه های جلوگیری از ضرر در معاملات با ربات ها

از جمله راه هایی که می توانید با کمک آنها از Fail شدن معاملات ربات تریدر جلوگیری کنید می توان گفت:

  • توسعه دانش خود: اگر شما به عنوان طراح این ربات ها فعالیت می کنید، بهترین راه برای جلوگیری از ضرر ده شدن آن، افزایش دانش خودتان است. این ارتقای علم باید هم در بخش معامله گری و یادگیری استراتژی ها و الگوریتم های معاملاتی صورت گیرد و هم در بخش برنامه نویسی. توجه کنید که هسته مهم برای عملکرد صحیح یک ربات بیشتر به قوانین ورود، خروج، مدیریت پول و تشخیص وضعیت بازار وابسته است.
  • عدم خرید ربات های ارزان: اگر فردی هستید که قصد دارید ربات های معامله گر را بخرید و از طریق آنها کسب سود کنید، بهتر است به سراغ ربات های ارزان نروید. بسیاری از این ربات ها توسط افراد با تجربه بسیار کم طراحی شده اند که روی تکمیل آنها وقت کافی نگذاشته اند. به همین دلیل ممکن است ربات های ساده و اسکم را خریداری کرده و ریسک از بین رفتن سرمایه شما بیشتر شود.
  • درنظر گرفتن انضباط: همانطور که در معامله گری باید انضباط را رعایت کنید، مهم است که در کار کردن با این ابزارها نیز چنین رویه ای درنظر گرفته شود. همچنین باید ربات شما به گونه ای عملیات خرید و فروش را انجام دهد که نیاز به دخالت معامله گر نباشد. اصولا معامله گران بی تجربه به سرعت معاملات ربات ها را متوقف می کنند و این خود نشانه ای از عدم کامل بودن این ربات ها می باشد.
  • اطمینان از تنظیمات فنی عالی: برای آنکه ربات آنلاین باقی بماند و بتواند در زمان دقیق و با سرعت کافی معامله را باز یا بسته کند، استفاده از یک بستر فنی مناسب ضروری است. شما باید سیستمی را به کار بگیرید که آنلاین بودن و پارامترهای فنی قابل قبولی را برای انجام معاملات داشته باشد. پیشنهاد می شود از سیستم خود و یا یک سرور اختصاصی استفاده نمایید.

آشنایی با ربات های معامله گر موفق

پرسش های متداول کاربران

برخی از پرسش های متداول شما کاربران راجع به ربات های معامله گری که ضرر ده هستن را در ادامه بیان می کنیم که عبارتند از:

  • چرا ربات های ترید کار نمی کنند؟

عدم سازگاری با سیستمی که روی آن اجرا می شوند، عدم برنامه نویسی صحیح، عدم گرفتن بک تست و یا اسکم بودن ربات از جمله دلایل این موضوع است.

  • آیا می توان به ربات های ترید اعتماد کرد؟

در حالت کلی ربات های معامله گری ابزارهای مفیدی هستند که استفاده از آنها برای جایگزینی تریدرها نیاز به دانش و تجربه بالایی دارد. شما می توانید با طراحی مداوم این ربات ها و بک تست آنها در شرایط مختلف، به تدریج ربات قابل اعتمادتری را ایجاد کنید.

برای یادگیری این حوزه باید در یک محیط امن و معتبر آموزش ببینید.آکادمی کریمی شاد بیش از ۲۷هزار دانشجو داشته که در حوزه ی بازارهای مالی فعالیت می‌کنند.شما بعد از آموزش در این آکادمی مدرک معتبر فنی و حرفه ای دریافت میکنید. مشاوره این آکادمی در مورد تمامی دوره ها رایگان میباشد. این فرصت را از دست ندهید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *