۰

ادامه تحصیل آسان در چین

مناسب‌بودن شرایط تحصیل، ادامه تحصیل آسان در چین را برای بسیاری از دانشجویان خارجی فراهم کرده است. کشور چین با داشتن دانشگاه‌های قدیمی و سابقه تاریخی کهن در زمینه علم، هنر و فرهنگ یکی از مدعیان توسعه دانش در جهان است. در این کشور پهناور و پرجمعیت، علم و فرهنگ جایگاه خاصی دارد و دانشگاه‌های بسیاری در چین مشغول به فعالیت هستند. بسیاری از این دانشگاه‌ها قدمت تاریخی دارند و در حال حاضر هم با داشتن بهترین امکانات تحصیلی و علمی مقصد تحصیلی بسیاری از دانشجویان بین‌المللی هستند.

مهاجرت تحصیلی به چین

در حال حاضر چین دومین قدرت اقتصادی جهان است و این امر مدیون تلاش‌های بی‌وقفه دولت و مردم چین در چند دهه گذشته است. سیستم آموزشی چین هم یکی از اولویت‌های مهم در برنامه توسعه این کشور است؛ زیرا سیاست‌گذاران چین همانند سایر کشورهای پیشرفته دنیا معتقدند که شاهراه توسعه هر کشور از آموزش‌وپرورش عبور می‌کند.

به همین دلیل دانشگاه‌های چین به بهترین امکانات و زیرساخت‌های آموزشی، علمی، تحصیلی و تحقیقاتی مجهز هستند. از طرف دیگر شرایط پذیرش در دانشگاه‌های چین بسیار مناسب‌تر از کشورهای توسعه‌یافته است. این عوامل می‌تواند ادامه تحصیل آسان در چین را میسر کند.

مزایای تحصیل در چین

بسیاری از دانشگاه‌های بزرگ چین از دانشگاه‌های قدیمی و معتبر در سطح جهان هستند. بسیاری از دانشجویان بین‌المللی که به دلایلی نمی‌توانند یا نمی‌خواهند در دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی ادامه تحصیل دهند چین را به‌عنوان یک مقصد تحصیلی مناسب انتخاب می‌کنند.

سطح و کیفیت علمی، آموزشی و تحقیقات در دانشگاه‌های چین مطابق با استانداردهای جهانی است و این کشور همواره تلاش می‌کند همگام با رقبای اروپایی و آمریکایی خود، روبه‌جلو حرکت کند. به همین دلیل ادامه تحصیل آسان در چین به معنای بی‌کیفیت بودن دانشگاه‌ها نیست؛ بلکه این دانشگاه‌ها ازیک‌طرف اعتبار علمی بالایی دارند و از طرف دیگر شرایط پذیرش را برای دانشجویان آسان کرده‌اند. مهم‌ترین مزایای تحصیل در چین عبارت‌اند از:

  • کیفیت استاندارد سیستم آموزشی
  • مناسب‌بودن هزینه تحصیل در چین
  • مناسب‌بودن هزینه زندگی دانشجویی
  • آشنایی با تاریخ، فرهنگ و طبیعت زیبای چین
  • شبکه‌سازی و گسترش ارتباطات در محیط آکادمیک چندملیتی
  • ارائه بورسیه‌های تحصیلی متنوع و فراهم‌شدن امکان تحصیل آسان در چین

مهاجرت تحصیلی مقوله‌ای پیچیده و چالش‌برانگیز است. به همین دلیل لازم است در این زمینه با مؤسسات مهاجرتی معتبر مشورت کنید. انتخاب یک مؤسسه مهاجرتی موفق تأثیر زیادی در تسریع و تسهیل روند مهاجرت دارد. علم ویرا یکی از بهترین مؤسسات مهاجرتی است که با سابقه درخشان و پرونده‌های مهاجرتی موفق مشاوری مطمئن برای تحصیل در یک دانشگاه بین‌المللی است.

شرایط تحصیل در چین

با آگاهی از تمام شرایط تحصیل در چین، آماده‌سازی تمامی مدارک تحصیلی و تلاش برای موفقیت، امکان ادامه تحصیل آسان در چین برای شما فراهم می‌شود. بعد از آماده‌سازی مدارک و بررسی واجد شرایط بودن خود، برای دانشگاه موردنظر درخواست اخذ پذیرش ارسال کنید. شرایط کلی برای تحصیل در چین عبارت‌اند از:

۱. شرایط سنی

یکی از شرایط تحصیل در چین شرط سن و محدودیت سنی است. البته این شرط سنی ممکن است برای دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی مختلف اندکی متفاوت باشد. به‌طورکلی میانگین شرط سنی برای تحصیل در چین به این صورت است:

  • مقطع کارشناسی: ۲۵-۱۸ سال
  • مقطع کارشناسی‌ارشد: ۳۵-۲۲ سال
  • مقطع دکترا: ۴۰-۲۵ سال

۲. مدارک تحصیلی

از دیگر شرایط ادامه تحصیل آسان در چین ارائه مدرک تحصیلی همراه با ریزنمرات دوره تحصیلی است. توجه داشته باشید که مدارک تحصیلی و به‌طورکلی تمام مدارک لازم برای ثبت‌نام باید ترجمه رسمی باشد. برای تحصیل در دوره کارشناسی مدرک دیپلم دبیرستان و برای تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی، داشتن آخرین مدرک تحصیلی دانشگاهی الزامی است.

برای اطلاع از تمام شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در چین، مؤسسه مهاجرتی علم ویرا می‌تواند اطلاعات کامل و جامع را در اختیار شما قرار دهد.

۳. زبان تحصیل

در دانشگاه‌های چین زبان تحصیل چینی و انگلیسی است. دانشجویان خارجی که تسلط به زبان چینی ندارند می‌توانند با اثبات مهارت خود به زبان انگلیسی یا ارائه مدرک بین‌المللی زبان آیلتس یا تافل، در رشته خود به زبان انگلیسی تحصیل کنند. برای تحصیل به زبان چینی هم داشتن مدرک زبان چینی (HSK) الزامی است. عدم نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی و تنها اثبات تسلط به این زبان یکی از موارد دیگر برای ادامه تحصیل آسان در چین است.

بورسیه های تحصیلی در چین

از دیگر مزایای تحصیل در چین اعطای بورسیه‌های تحصیلی است که با پوشش‌دادن بخشی یا تمام هزینه تحصیل امکان ادامه تحصیل آسان در چین را فراهم می‌سازد. معروف‌ترین بورسیه‌های تحصیلی در چین عبارت‌اند از:

  • بورسیه کنفوسیوس
  • بورسیه دولتی چین
  • بورسیه برنامه مشارکت دیوار بزرگ
  • طرح همیاری تحقیق فرهنگ چین

دانشگاه‌ های برتر چین

در کشور چین دانشگاه‌های زیادی مشغول به فعالیت هستند و این دانشگاه‌ها از نظر امکانات علمی، تحصیلی و رفاهی تمام استانداردهای بین‌المللی را دنبال می‌کنند. برخی از دانشگاه‌های چین از دانشگاه‌های قدیمی جهان هستند که اعتبار خوبی هم در سطح بین‌الملل دارند.

نکته موردتوجه اینکه برخی از این دانشگاه‌ها مورد تأیید وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران هستند. دانشجویان ایرانی بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های مورد تأیید ایران می‌توانند در بازار کار کشور مشغول به کار شوند. این مزیت را از برخی ابعاد می‌توان به ادامه تحصیل آسان در چین مرتبط دانست. برخی از برترین دانشگاه‌های چین عبارت‌اند از:

علم ویرا یکی از معتبرترین مؤسسات مهاجرتی است که با تیم حقوقی خود متشکل از مشاوران، حقوق‌دانان و وکلای باتجربه خود بهترین مسیرهای قانونی و اطلاعات دانشگاه‌های چین را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. با علم ویرا ادامه تحصیل آسان در چین یک رؤیا نیست.

هزینه تحصیل در چین

شهریه تحصیل در چین به نوع دانشگاه، رشته تحصیلی، زبان تحصیل و مقطع تحصیلی بستگی دارد. مشخص است که هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی بیشتر از دانشگاه‌های دولتی است. بااین‌حال هزینه تحصیل در چین در مقایسه با کشورهایی مانند آمریکا، کانادا و انگلستان مقرون‌به‌صرفه‌تر است. به همین دلیل باید گفت شرایط ادامه تحصیل آسان در چین بهتر از کشورهای توسعه‌یافته اروپایی و آمریکایی است. در ادامه میانگین هزینه تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف در چین آمده است.

مقطع تحصیلی

شهریه

کارشناسی

۳.۰۰۰ دلار

کارشناسی‌ارشد

۳.۰۰۰-۵.۰۰۰ دلار

دکترا

۲.۵۰۰-۷.۸۰۰ دلار

پزشکی

۵.۰۰۰ دلار

  • دانشگاه‌های دولتی: حدود ۱۰.۰۰۰-۲.۵۰۰ دلار
  • دانشگاه‌های خصوصی: حدود ۴۰.۰۰۰-۲۰.۰۰۰ دلار

جمع‌بندی

کشور چین به‌عنوان دومین اقتصاد جهان تلاش می‌کند دانشگاه‌های خود را در بهترین سطح علمی و تحصیلی ارتقا دهد. از طرف دیگر این کشور شرایطی را فراهم کرده است تا امکان ادامه تحصیل آسان در چین برای دانشجویان بین‌المللی فراهم شود. مناسب‌بودن هزینه تحصیل، عدم اجبار در ارائه مدرک زبان انگلیسی و ارائه بورسیه‌های تحصیلی از مزایای تحصیل در چین است.

اقدام برای مهاجرت تحصیلی به چین یا هر کشور دیگر دارای چالش‌ها و پیچیدگی‌های زیادی است که تنها از طریق مشاوره با مؤسسات مهاجرتی معتبر می‌توان بر آن‌ها غلبه کرد. مشاوره با مؤسسات معتبر و دارای تیم حقوقی یکی از بهترین راه‌ها برای تسهیل فرایند مهاجرت است.

مؤسسه علم ویرا همراه با تیم حقوقی و مشاوره خود بهترین مرجع مشاوره برای مهاجرت تحصیلی است. علم ویرا همراه با تیم حقوقی و مشاوره خود بهترین مرجع مشاوره برای مهاجرت تحصیلی است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه کنترل امجی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *