۰

ارباب حلقه ها : قدرتمند ترین صاحبان ۹ حلقه چه کسانی بودند؟

قدرتمند ترین صاحبان 9 حلقه

ارباب حلقه ها : قدرتمند ترین صاحبان ۹ حلقه ها چه کسانی بودند؟

وقتی صحبت از ژانر فانتزی به میان می آید، طرفداران به سختی می توانند فرنچایزی را پیدا کنند که تأثیرگذارتر از J.R.R باشد. اثر افسانه ای تالکین، ارباب حلقه ها. ارباب حلقه‌ها که بیش از ۱۲ سال بین سال‌های ۱۹۳۷ تا ۱۹۴۹ نوشته شده است، ماجراهای فرودو بگینز، گاندالف خاکستری و شخصیت‌های مختلف دیگر از سرزمین میانه را دنبال می‌کند که تلاش می‌کنند از بازگشت شیطانی‌ترین موجود جهان، سائورون جلوگیری کنند. برای انجام این کار، آنها باید منبع قدرت سائورون را نابود کنند: حلقه ای که بر همه آنها حکومت می کند. با این حال، در حالی که این شی نقطه کانونی بسیاری از روایت‌های فرنچایز است، در واقع ۹ حلقه دیگر وجود دارد که قبلا سرزمین میانه را گرفتار می‌کردند، که هر یک توسط یکی از مورد اعتمادترین سربازان سائورون، Ringwraiths، استفاده می‌شد.

حلقه‌های حلقه‌ای که به نام نازگول نیز شناخته می‌شوند، یک تهدید بزرگ برای قهرمانان ارباب حلقه‌ها هستند، تا حد زیادی به دلیل توانایی آن‌ها در یافتن هر فردی که حلقه یگانه را می‌بندد. اگرچه بسیاری از پیشینه آنها غرق در رمز و راز است، تالکین به اندازه کافی در مورد حلقه حلقه ها نوشت تا گروه به یکی از به یاد ماندنی ترین بخش های سریال او تبدیل شود و بدون آنها، این احتمال وجود دارد که بشر هرگز یاد نگرفته باشد که چگونه به سائورون نه بگوید. تاکتیک های دستکاری

قدرتمند ترین صاحبان 9 حلقه

برای درک تاریخچه حلقه‌های ارباب حلقه‌ها، مهم است که طرفداران ابتدا درک کاملی از تاریخچه حلقه‌های عنوان این فرنچایز داشته باشند. سال‌ها قبل از وقایع فرنچایز، سائورون در خارج از قلمرو فانیان وجود داشت و تحت فرمان مورگوت، خدای شیطانی که تقریباً خود خدایان را سرنگون می‌کرد، خدمت می‌کرد. با این حال، پس از شکست مورگوت، سائورون نسبت به شرایط خود و شرایطی که اربابش را به هلاکت رسانده بود، عصبانی شد، بنابراین او شروع به توسعه یک نقشه شرورانه کرد که برای همیشه سرزمین میانه را تغییر خواهد داد.

همانطور که در سیلماریلیون بیان شد، سائورون آهنگران الف های ارگیون را متقاعد کرد که ۱۹ حلقه بزرگ قدرت را بسازند و خود را به عنوان آناتار، ارباب هدایا معرفی کنند. این حلقه‌ها در گروه‌های هفت، نه و سه تایی ساخته می‌شدند که آخرین آنها فقط توسط اسمیت افسانه‌ای الف، کلبریمدور، لمس شد. با این حال، بدون اطلاع الف ها، ایجاد حلقه های قدرت، سائورون را بیش از هر زمان دیگری به هدف نهایی خود نزدیک کرد. پس از جعل سه نهایی، سائورون به کوه نابودی سفر کرد تا حلقه واحدی را بسازد تا بر همه آنها حکومت کند – یک آیتم جادویی که به سائورون توانایی کنترل و فاسد کردن کسانی را می دهد که حلقه های قدرت دیگر را به دست داشتند.

خوشبختانه، الف‌ها صدای سائورون را شنیدند که او از Black Speech برای آغشته کردن به حلقه یگانه با قدرت نهایی استفاده می‌کرد و به آن‌ها اجازه می‌داد تا قبل از اینکه تحت کنترل شرور قرار گیرند، حلقه‌های خود را بردارند. بدون توجه به این موضوع، سائورون در تلاش برای به دست آوردن کنترل حلقه‌ها، بلافاصله با الف‌ها جنگ کرد و پس از نابودی Eregion، ۹ مورد اول را که در ابتدا جعل شده بودند، با موفقیت برد. این ۹ حلقه به اندازه سه حلقه ای که الف ها هنوز در اختیارشان بودند، کاملاً قدرتمند نبودند، اما آنها قدرت کافی برای فاسد کردن ۹ مرد افسانه ای از پادشاهی نومنور را داشتند. به تدریج، این مردان حس هویت خود را از دست دادند و برده سائورون شدند و در نهایت گروهی را تشکیل دادند که به نام حلقه‌های حلقه‌ای (نزگول) شناخته می‌شدند.

قدرتمند ترین صاحبان 9 حلقه

در بالای سلسله مراتب حلقه نزگول ها، جادوگر-شاه انگمار قرار دارد که به عنوان قابل اعتمادترین زیردستان سائورون در سه گانه ارباب حلقه ها عمل می کند.
ویچ-کینگ انگمار در عصر دوم به دنیا آمد، اما نام خود را با جنگ علیه پادشاهی انسانی آرنور در طول جنگ حلقه به دست آورد.
در طول نبرد میدان‌های پلنور، پادشاه جادوگر آنگمار در نبرد کشته می‌شود و ضربه بزرگی به سائورون و نیروهایش وارد می‌کند.

متأسفانه، تالکین جزئیات بسیار کمی در مورد منشأ هر Ringwraith نوشت، در عوض گروه را به عنوان گروهی از شخصیت‌های دارای نقص مشابه توصیف کرد. با این حال، فرنچایز ارباب حلقه‌ها به وضوح نشان می‌دهد که سائورون در میان نازگول‌ها محبوبیت آشکاری داشته است، حتی اگر تقریباً همه آنها نامش فاش نشده باشند. شاه جادوگر انگمار، قوی‌ترین حلقه حلقه‌ها، برای اولین بار در دوران تسخیر عصر دوم سائورون ظاهر شد و پس از احیای سائورون و عواملش در عصر بعدی، حلقه‌ها نیروهای ارباب خود را در چندین موقعیت در سراسر The Lord of رهبری کردند. سه گانه حلقه در واقع، این موجود غمگین نام خود را با رهبری یک حمله به پادشاهی انسانی آرنور در عصر سوم به دست آورد، که طی آن Ringwraith از قلعه آنگمار فعالیت می کرد.

با اتفاقات داستان اصلی ارباب حلقه، جادوگر-شاه انگمار نگاه خود را به یک هدف جدید تغییر داده است: فرودو بگینز. وقتی هابیت یک حلقه را می‌گذارد، به عوامل سائورون در مورد مکان آن هشدار می‌دهد و آنها را مستقیماً به سمت قهرمانان سریال هدایت می‌کند. در طول این سه گانه، Ringwraith ها و رهبرشان بی وقفه فرودو را تعقیب می کنند، اما در طول نبرد اوج میدان های Pelennor، پادشاه جادوگر در نهایت توسط Eowyn، خواهرزاده پادشاه اخیراً درگذشته Theoden کشته می شود. این پایان فقط مناسب است، زیرا Eowyn از پادشاهی گوندور می‌آید. این تمدن پس از نابودی نومنور شکل گرفت، که اعتقاد بر این است که ویچ کینگ بر اساس چندین یادداشت و حاشیه‌نویسی تالکین از آن می‌آید. با این حال، حتی با شکست رهبر نازگول، هشت عضو دیگر این گروه همچنان تهدیدی جدی برای مردم آزاد سرزمین میانه به شمار می‌رفتند.

قدرتمند ترین صاحبان 9 حلقه

هنگامی که پادشاه جادوگر آنگمار شکست می‌خورد، برای اولین بار در هزاران سال، حفره‌ای در سلسله مراتب ۹ حلقه ایجاد می‌کند. با رسیدن جنگ حلقه به اوج مورد انتظار خود، ممکن است به راحتی از دست دادن این پیشرفت در این ترکیب آسان باشد، اما از دیدگاه علمی، برای گروهی که اغلب فاقد عاملیت هستند، پیشرفت نسبتاً قابل توجهی است. اگرچه هفت نفر از نزگول ها حتی پس از مرگ رهبرشان بی‌نام باقی می‌مانند، اما مرگ جادوگر به تالکین اجازه می‌دهد تا یکی دیگر از اعضای نازگول را پیدا کند – خمول ایسترلینگ.

خامول ایسترلینگ از رون، سرزمینی ناشناخته در شرق موردور که پر از مردانی است که هم از سائورون و هم ارباب بدخواهش مورگوت در مقاطع مختلف در گذشته و حال حمایت می کردند، می آید. این امر خمول را به تنها Ringwraith با منشأ مشخص تبدیل می کند، بنابراین مناسب است که او به عنوان دومین (هر چند مختصر) رهبر نازگول ها را بر عهده بگیرد. او و سایر حاملان ۹ حلقه قبل از اینکه در نهایت در نبرد دروازه سیاه، آخرین درگیری جنگ علیه سائورون، محل حلقه یگانه را پیدا کنند، با هم به مبارزه در جنگ حلقه ادامه می‌دهند.

نبرد دروازه سیاه حماسی است و در مقایسه با برخی از نبردهای دیگر در ارباب حلقه ها، شرایط پیروزی آن نسبتاً منحصر به فرد است. اگر مردم آزاد بتوانند حواس سائورون و سربازانش را به اندازه کافی منحرف کنند تا فرودو و سم حلقه یگانه را در کوه نابودی پرتاب کنند، آنگاه انسان های فانی نجات خواهند یافت و سائورون سرانجام شکست خواهد خورد. با این حال، Ringwraith ها مستقیماً بر سر راه قهرمانان سریال و این هدف قرار می گیرند، بنابراین بسیار مهم است که فرودو را تا زمانی که او ماموریت خود را کامل نکند، پیدا نکنند. در نهایت، Sauron و Ringwraiths با یک اشتباه خنثی می شوند. سائورون، با این فرض که مردم آزاد بار دیگر برای شکست دادن او به قدرت حلقه واحد تکیه خواهند کرد، با تمام قدرت به نیروهای خود در دروازه سیاه حمله می کند، اما فرودو و سم با حلقه در یدک به کوه دووم می روند. . در نهایت، نابودی یک حلقه به عنوان مرگ سائورون قدرت ۹ حلقه از بین میرود در نهایت آنها را از دنیای سرزمین میانه اخراج می‌کند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *