۰

چه قطعاتی در گوشی های گیمینگ آسیب بیشتری میبیند؟

با توجه ‌به افزایش تعداد افرادی‌که از گوشی موبایل برای بازی استفاده می‌کنند، شرکت‌های بازی‌سازی تمایل بیشتری به تولید بازی‌های با کیفیت و گرافیک موبایلی دارند. این مسئله باعث شده است تا برخی از شرکت‌های تولید گوشی مانند شیائومی، بخشی ویژه برای تولید گوشی‌های مخصوص بازی ایجاد کنند. این گوشی‌ها با قطعات سخت‌افزاری بهینه‌تری برای بازی‌کردن به بازار عرضه می‌شوند. اگر از گوشی موبایلتان به‌عنوان وسیله اصلی برای بازی استفاده می‌کنید، باید حواستان به قطعات آسیب پذیر در گوشی گیمینگ باشد تا در زمان مناسب نیاز به خرید آی سی شارژ یا سایر موارد ایجاد شود.

چه قطعاتی در گوشی های گیمینگ آسیب بیشتری میبیند

اولین قطعه‌ای که آسیب بسیاری می‌بیند: باتری موبایل

اگرچه گوشی‌های گیمینگ دارای قطعات متعددی هستند، اما به‌نظر می‌رسد که بیشترین آسیب در میان همه اجزای آنها به باتری تعلق دارد. این موضوع ناشی از مصرف زیاد انرژی در بازی‌های گرافیکی موبایل است که باعث روند رو به افزایش خالی شدن باتری می‌شود. با این افزایش مصرف، باتری‌ها گرم‌تر می‌شوند و نیاز به شارژ مکرر در طول روز افزایش می‌یابد.

عادت برخی از گیمرهای موبایلی که در هنگام کمبود شارژ این است که گوشی را به شارژ بزنند و همچنان به ادامه بازی بپردازند. این‌کار افزایش احتمالی آسیب این قطعه را به‌همراه دارد. از سویی دیگر، زمانی‌که هم فشار بازی بر روی باتری باشد و هم شارژ گیری، به‌طور غیرمستقیم باعث کاهش عمر مفید باتری می‌شود و احتمال دارد به طولانی‌تر شدن زمان شارژ و کاهش کارایی برسد.

برای بهبود این موضوع، بیشتر شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های گیمینگ به طراحی باتری‌های با ظرفیت بیشتر و بهینه‌تر پرداخته‌اند تا تجربه بازی بی‌نقص‌تری را برای کاربران فراهم کنند. با این حال اما توصیه می‌کنیم به این بخش از گوشی گیمینگ خود توجه بیشتری داشته باشید.

سی پی یو، گزینه دوم لیست قطعات آسیب پذیر در گوشی گیمینگ

سیستم پردازشی یا CPU نیز یکی از قطعات حیاتی در گوشی‌های گیمینگ است که در حین استفاده مداوم به‌عنوان وسیله بازی، به فشار پردازشی و گرمایشی ناشی از عملکرد پیوسته تحت مراقبت قرار می‌گیرد. این قسمت از گوشی، به‌دلیل فعالیت مداوم در بازی‌های گرافیکی پرطرفدار، به شدت تحت فشار قرار دارد و احتمال آسیب دیدن آن به شدت افزایش می‌یابد.

برای پیشگیری از مشکلات احتمالی، شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های گیمینگ ممکن است به بهبود سیستم خنک کننده CPU و بهینه‌سازی فناوری‌های گرمایشی بپردازند و تاکید بیشتری بر کیفیت و عملکرد آن داشته باشند.

این اقدامات می‌توانند به کاهش احتمال آسیب به CPU و افزایش دوام و عملکرد بهتر گوشی‌های گیمینگ کمک کنند. در کنار سی پی یو، آی سی نیز می‌تواند آسیب‌هایی را پذیرا باشد. در صورت بروز مشکل در این بخش، از آی سی استور برای خرید بهترین قطعات کمک بگیرید.

پر آسیب ترین قطعات گوشی گیمینگ

آسیب به ال سی دی موبایل را نباید دست کم گرفت!

در حال‌حاضر، شرکت‌های تولیدکننده موبایل با هدف بهبود کیفیت تجربه کاربری، در تلاش هستند تا وضوح صفحه نمایش گوشی‌های خود را به همراه افزایش تعداد رنگ‌ها و ارتقا در میزان روشنایی ارائه دهند. این اقدامات منجر به افزایش تمایل مشتریان به خرید گوشی‌هایی با صفحه نمایش بهتر و با کیفیت بالاتر می‌شود.

از آنجا که گیمرها به‌طور مداوم با گوشی‌های خود بازی می‌کنند و از تاچ‌های پیاپی استفاده می‌کنند، ال‌سی‌دی گوشی با گرمای مستمر و تماس مکرر ممکن است به ضعف بیفتد. این مسئله منجر به کاهش وضوح تصویر یا حتی سوختن ال‌سی‌دی شود. از سویی دیگر، گاهی احتمال دارد صفحه نمایش گوشی حتی ناکارآمد شود. در چنین شرایطی، تنها راه حل ممکن تعویض ال‌سی‌دی موبایل است.

به‌منظور پیشگیری از این مشکلات، شرکت‌های تولیدکننده سعی در بهبود مقاومت ال‌سی‌دی در برابر گرما و فشارهای مکرر دارند تا کاربران بتوانند به‌صورت پایدار از گوشی‌های پیشرفته با صفحه نمایش با کیفیت بالا بهره ببرند.

چه بازی‌هایی باعث خرابی در قطعات آسیب پذیر در گوشی گیمینگ

برخی از بازی‌ها باعث کاهش عملکرد قطعات آسیب پذیر در گوشی گیمینگ می‌شوند و خرابی‌ آن‌ها را سریع‌تر می‌کنند. در این بخش به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

بازی Call of Duty Mobile

کال اف دیوتی موبایل، یکی از محبوب‌ترین بازی‌های چند سال اخیر، تجربه بازی آنلاین را فراهم می‌کند. با مودهای متنوع، این بازی از نبردهای ۵ به ۵ شروع می‌شود و تغییر می‌کند. با این‌حال، مشکل گرم شدن بیش‌ازحد باتری در طی بازی، مساله‌ای است که کاربران زیادی اعلام کرده‌اند و احتمال دارد باعث کاهش کارایی باتری شود.

بازی PUBG Mobile

یکی از بازی‌های پرطرفدار جهان که روز به روز جذابیت بیشتری پیدا می‌کند، پابجی موبایل است. این بازی به شما امکان می‌دهد که با دعوت دوستانتان در مپی با حدود ۱۰۰ نفر دیگر به ماجراجویی بپردازید. با شروع بازی با استفاده از چتر نجات از هواپیما می‌پرید و سپس به ماجراجویی خود ادامه می‌دهید. این بازی همواره به اینترنت متصل است و پردازنده موبایل شما را به چالش می‌کشد و احتمال دارد به باتری موبایل آسیب بزند.

بازی Clash of Clans

یکی از بازی‌های محبوب سوپرسل که هنوز هم جایگاه خاصی در دل طرفداران خود دارد، بازی کلش آف کلنز است. در این بازی، شما قبیله خود را به‌وجود می‌آورید و در جنگ با دیگران شرکت می‌کنید. این جنگ نشان‌دهنده قدرت و استراتژی شما است و هر چقدر برنامه ریزی شما موثرتر باشد، سرمایه بیشتری جذب می‌کنید.

با این حال، این بازی از بخش‌های مختلف موبایل استفاده می‌کند و احتمال دارد سریعا به باتری موبایل شما آسیب بزند. لازم به ذکر است که در بررسی سه بازی محبوب، کاربران از داغ شدن بیش‌ازحد باتری در حین اجرای این بازی‌ها گزارش داده‌اند.

بنابراین، اگر در حین انجام بازی شاهد داغ شدن بیش‌ازحد موبایل خود هستید، بهتر است بازی را ادامه ندهید و این موضوع را بررسی کنید.

آسیب قطعات گوشی گیمینگ

جمع‌بندی

قطعات آسیب پذیر در گوشی گیمینگ مانند باتری با مصرف بالای انرژی در بازی‌های گرافیکی، معمولا زودتر خالی می‌شود و افت عملکرد را ناشی از دائمی بودن شارژ و دمای افزایش‌یافته، به همراه دارد. CPU نیز به عنوان قسمتی حیاتی، در معرض فشار پردازشی و گرمایشی دائمی است که می‌تواند باعث آسیب و کاهش عملکرد آن شود. ال‌سی‌دی با استفاده مداوم و تاچ‌های پیاپی در کنار گرمای مستمر، آسیب‌پذیری زیادی به آن اعمال می‌کند و باعث افت وضوح تصویر و در موارد شدیدتر، سوختن آن می‌شود.

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *