۰

سفری راحت به اروپا؛ معرفی ۱۰ کشور آسان برای دریافت ویزای شینگن

قصد دارید بدون گذراندن مراحل نفس‌گیر دریافت ویزا، به کشورهای اروپایی سفر کنید؟ خبر خوش این است که شما در این ماجراجویی، تنها نیستید! بسیاری از افراد، به‌دنبال راحت ترین کشور برای ویزای شینگن هستند؛ چون همگی می‌دانند که وجود این ویزا داخل پاسپورتشان، می‌تواند آن‌ها را بی‌دردسر به جغرافیای جذاب اروپایی برساند. عجیب‌تر اینکه با همین ویزای پُرطرفدار، می‌توانید بدون نیاز به هیچ ویزای دیگری به ۲۶ کشور عضو منطقه شینگن سفر گردشگری، تجاری، پزشکی و تحصیلی داشته باشید. حالا برای اینکه تمام‌وکمال از رازورمز این ویزای جادویی سر دربیاورید، آماده شوید!

معرفی راحت ترین کشور برای ویزای شینگن

همه ماجراجویانی که هوادار سفر به اروپا هستند، در لشگر علاقه‌مندان کشورهای عضو حوزه شینگن ایستاده‌اند و برای دریافت ویزای این اتحادیه با زمین و زمان می‌جنگند! دلیلش هم این است که با داشتن این ویزای جذاب، شما می‌توانید هر ۶ ماه یک‌بار به‌مدت ۹۰ روز در حوزه شنگن اقامت کنید و در کل منطقه سفر کنید! اما ازآنجاکه درخواست این ویزا دائماً رد می‌شود، بهتر است به‌دنبال راحت ترین کشور برای ویزای شینگن بگردید تا بی‌دردسر و با کمترین دوَندگی، سفر اروپایی هیجان‌انگیز خود را رقم بزنید؛ پس اگر می‌خواهید شانس بیشتری برای تایید ویزای شینگن خود داشته باشید، نگاهی به لیست این کشورها بیندازید:

لوکزامبورگ

درصد رد درخواست ویزای شینگن لوکزامبورگ در سال ۲۰۲۳ فقط حدود ۱.۲٪ بوده است! این کشور دوست‌داشتنی با اقتصاد قوی، ثبات سیاسی و وضعیت رفاهی عالی به‌عنوان یکی از ایده‌آل‌ترین مقصدها برای دریافت ویزای شینگن در ذهن مسافران ثبت شده است. جذابیت این اقدام وقتی مشخص می‌شود که می‌توانید با گرفتن این تایید، به سایر کشورهای همسایه لوکزامبورگ نیز سفر کنید و طعم سفر به کشورهای بلژیک، فرانسه، آلمان، اتریش و… را نیز بدون دریافت مجدد ویزا، بچشید!

لیتوانی

اهالی مسافرت، لیتوانی را به فرایند درخواست ویزای ساده‌ای که دارد، می‌شناسند. این کشور با هزینه پایین ویزای شینگن و درصد ۱.۷٪ رد درخواست ویزا، به یک مقصد بی‌نظیر برای سفر اروپایی شما تبدیل شده است. تصور کنید که می‌توانید با این میزان از آسودگی، ویزای شینگن لیتوانی دریافت کنید و پس از آن قدم در باقی کشورهای شینگن بگذارید. از این بهتر نمی‌شود!

اسلواکی

روابط دیپلماتیک خوب اسلواکی با ایران و امکان دریافت ویزای بلندمدت، آن را به مکانی آسان و محبوب برای مسافرین ایرانی تبدیل کرده است. فقط ۲.۲٪ از درخواست‌دهندگان ویزای شینگن اسلواکی، دست رد به سینه‌شان خورده است. این یعنی بدون شک می‌توان اسلواکی را در لیست راحت ترین کشور برای ویزای شینگن گذاشت!

لهستان

می‌توانید با یک پرواز مستقیم از تهران به ورشو، پایتخت لهستان برسید و سفر اروپایی خود را به‌همین راحتی آغاز کنید. مقدار ریجکت‌های ویزای شینگن لهستان فقط ۲.۸ درصد بوده است که این موضوع در کنار زیبایی‌های بی‌نقص این کشور، هر شهروندی را به چشیدن طعم این مسافرت عالی، ترغیب می‌کند.

استونی

تماشای یکی از امن‌ترین و آرام‌ترین کشورهای جهان با ویزای شینگن! استونی تنها با ٪۳.۴ رد درخواست، در لیست راحت ترین کشور برای ویزای شینگن قرار دارد و شما می‌توانید با گرفتن این تایید دلچسب، از گشت‌وگذار در طبیعت دیدنی استونی زیبا لذت ببرید.

مجارستان

مجارستان نیز از آن دسته کشورهایی است که اعطای ویزای توریستی شینگن را با کمترین حد رد درخواست، در کارنامه کاری خود دارد! حدود ۳.۴٪ از شیفتگان سفر به مجارستان، موفق به دریافت ویزا نشده‌اند؛ سایر افراد به‌راحتی آب‌خوردن این ویزا را به‌دست آورده‌اند. نکته مهم اینجاست که هزینه‌های داخل مجارستان برای یک سفر ارزان اما هیجان‌انگیز، تاحد زیادی پایین است!

ایتالیا

ممکن است تعجب کنید که کشوری به محبوبیت و خوشمزگی ایتالیا، چطور به‌عنوان کشوری راحت برای اخذ ویزای توریستی شینگن است؟ هزینه ویزای این کشور نیز پایین است و عدد ۶.۷ درصد ریجکتی آن هم اغلب اوقات به‌خاطر این است که از بازنگشتن متقاضیان، مطمئن نیستند. اگر قصد دریافت ویزای توریستی شینگن به ایتالیا را دارید، می‌توانید با کم‌ترین دردسر به این رویای خود دست پیدا کنید! تنها نکته این است که سفارت ایتالیا به کسانی که یکبار تاییدِ این ویزا را گرفته‌اند؛ اما هیچ سفری به کشورهای اتحادیه شینگن نداشته‌اند، دیگر ویزا نمی‌دهد! بنابراین اگر این اتفاق برای شما رخ داده است، دور ویزای ایتالیا را خط بکشید و سراغ سفارت کشور دیگری بروید.

یونان

اگر به‌دنبال یک کشور آسان برای گرفتن ویزای شینگن هستید و نرخ ردشدن درخواست‌های آن برایتان مهم است، یونان را از قلم نیندازید! یونان حدود ۶ درصد از متقاضیان خود برای ویزای شینگن را رد می‌کند و باقی را با آغوش باز می‌پذیرد. فرهنگ غنی و میراق باستانی عجیب‌وغریب یونان، هر گردشگری را ترغیب می‌کند که تجربه قدم‌زدن در جاذبه‌های این سرزمین افسانه‌ای را از دست ندهد.

اسپانیا

اسپانیا از ایتالیا هم کمتر ریجکتی دارد! تعداد ۶.۱ درصد از متقاضیان دریافت این ویزای ارزشمند، رد شده‌اند. این رقم پایین در مقایسه با آب‌وهوای مدیترانه‌ای و جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر اسپانیا، اتفاق حیرت‌انگیزی به‌حساب می‌آید.

ایسلند، راحت ترین کشور برای ویزای شینگن

طبیعت منحصربه‌فرد ایسلند و امنیت بالای آن، در تبدیل‌شدنش به مقصد جذاب ایرانیان، بی‌تاثیر نبوده است. آمار نشان می‌دهد که کمتر از ۲ درصد درخواست‌دهندگان با جواب رد مواجه شده‌اند و باقی متقاضیان ویزای شینگن توانسته‌اند به تایید ویزای ایسلند برسند. اگر گرانی کشور مقصد برایتان اهمیت کمی دارد، می‌توانید این پیشنهاد را در صدر لیست مسافرت اروپایی خود قرار دهید!

شرایط اخذ ویزای شینگن

خاطرتان باشد که درصد ریجکت به عواملی مانند ملیت متقاضی، وضعیت مدارک، شرایط مصاحبه و… بستگی دارد و اگر به‌هردلیلی ویزای شما رد شد، مدت زمان رفع ریجکتی ویزای شینگن را معمولاً از ۶ ماه تا ۱ سال در نظر بگیرید. البته این عدد می‌تواند در کشورهای اروپایی مختلف، متغیّر باشد. علاوه‌براین‌ها، گفتنی است که دریافت ویزای شینگن به‌معنی امکان قطعی سفر به آن کشور نیست. حتی ممکن است به‌دلیل حساسیت‌های مأموران مرزی یا مشکلات سلامتی واگیردار، امکان ورود به کشور مدنظرتان را نداشته باشید. برای اینکه شانسِ گرفتن این ویزای پرطرفدار را بالا ببرید، بهتر است به شرایط اخذ آن خوب دقت کنید:

  • تمکن مالی؛
  • عدم سوء‌سابقه کیفری؛
  • گذرنامه معتبر؛
  • بیمه مسافرتی؛
  • صداقت در مصاحبه ویزا؛
  • پاسخ کامل و واضح به سوالات مصاحبه؛
  • مدارک هویتی کامل.

اعتبار ویزای شینگن چقدر است؟

اعتبار ویزای شینگن به نوع ویزا و دفعات ورود مجاز به حوزه شینگن بستگی دارد. ویزای نوع C که مخصوص سفرهای کوتاه‌مدت است، برای یک‌بار ورود (۱۵ تا ۹۰ روز)، دوبار ورود (۱۵ تا ۹۰ روز در عرض ۶ ماه) و چندبار ورود (تا ۵ سال یا حداکثر ۹۰ روز اقامت در هر ۱۸۰ روز) مجاز است. ویزای نوع D که برای اقامت‌های طولانی‌مدت است تا ۱ سال با امکان تمدید، اعتبار دارد.

سخن پایانی

حال که با لیست راحت ترین کشور برای ویزای شینگن آشنا شدید، می‌توانید شرایط خودتان را چک کنید و با درنظرگرفتن ویژگی‌های کشورهای مقصد، باروبندیل را برای یک سفر دلچسب اروپایی آماده کنید! نکته طلایی داستان اینجاست که اگر می‌خواهید هزینه‌هایتان به‌هدر نرود و بهترین نتیجه را بگیرید، قبل‌از هر اقدامی برای ویزا، با یک تیم متخصص برای مشاوره، تکمیل مدارک و آمادگی برای مصاحبه مشورت کنید تا شانس دریافت ویزای خود را تا قبولی صددرصدی بالا ببرید!

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *