۰

۷ تا از بهترین سریال های دارای بیش از ۲۰ فصل

بهترین سریال های دارای بیش از 20 فصل

بهترین سریال های دارای بیش از ۲۰ فصل کدامند؟ چندین سریال انتظارات را برآورده کرده و فراتر از ۲۰ فصل دوام آورده اند، اما تنها تعداد کمی ارزش دنبال کردن داستان طولانی مدت را دارند. یک سریال باید بر اساس هر مفهومی که در هسته خود قرار دارد ساخته شود و از آنجا، قسمت های سرگرم کننده ای را گسترش دهد و توسعه دهد که مخاطب را درگیر نگه دارد. اگر سناریو به اندازه کافی قوی باشد، می تواند برای سال های متمادی ادامه یابد.

در حالی که ریلیتی شو، مخاطبان را ملزم به تماشای هر قسمت نمی کند، یک سریال تلویزیونی مانند کمدی، جنایی یا درام پزشکی از داشتن پیشینه گسترده و غنی که با هر فصل ساخته می شود بهره می برد. تماشای هر برنامه تلویزیونی تعهدی دارد، اما زمانی که یک برنامه ۲۰ یا چند فصل دارد، سرمایه گذاری زمانی تمایل به زیاد شدن دارد، برخی از برنامه ها ارزش غوطه ور شدن و شروع به تماشای کاتالوگ گسترده آنها را دارند. چه کمدی بی ادبانه، چه ماجراجویی های علمی تخیلی و چه یک رویه عالی، چندین سریال برای مدت طولانی در حال اجرا هستند و ارزش هر ثانیه ای را که صرف تماشای آنها می شود دارند.

South Park (1997 - امروز) ۲۶ فصل

South Park بهترین سریال های دارای بیش از 20 فصل

ساوت پارک، ساخته تری پارکر و مت استون، بیش از ۲۵ سال است که روی آنتن است. این مجموعه دارای سبک انیمیشن بسیار منحصر به فردی است که باعث می شود سریال به سرعت هر قسمت را به نمایش بگذارد و به یکی از برنامه های انیمیشن به روز و محبوب در تمام دوران تبدیل شود. کمدی سیاه است و هیچ چیز مقدس نیست، اما سریال در تمام طول آن لذت بخش است و تغییراتی که در شهر خیالی ساوت پارک، کلرادو رخ می دهد ممکن است جزئی باشد، اما برای یک طرفدار دنبال کننده، ارزش تماشای کل سریال را دارد.

سیمپسون ها (۱۹۸۹ - تا به امروز) ۳۵ فصل

The Simpsons بهترین سریال های دارای بیش از 20 فصل

بهترین سریال های دارای بیش از ۲۰ فصل

سیمپسون ها با سابقه پخش مداوم از سال ۱۹۸۹، باسابقه ترین سریال انیمیشنی آمریکایی است. خانواده سیمپسون تا به امروز، بیش از ۷۵۰ قسمت را پشت سر گذاشته اند و با وجود پخش کامل سریال در دیزنی پلاس، تماشای کل برنامه ساده تر از هر زمان دیگری شده است. مفهوم اولیه مت گرونینگ پیش از آن که محبوبیت شخصیت ها منجر به بازگشتشان در چندین نوبت شود، در قالب یک برنامه طنز آمیز با پخش طولانی ارائه شد. در نهایت، گرونینگ برنامه جدیدی با تمرکز بر خانواده سیمپسون طراحی کرد که همان سریال قدرتمندی است که امروز، چندین دهه بعد، شاهد آن هستیم.

این برنامه دوره های اوج و افت قابل توجهی در کیفیت داشته است، اما به نظر می رسد در سال های اخیر دوباره در حال افزایش کیفیت است. این برنامه با حضور خانواده ناکارآمدی که برای بسیاری آشنا است، به راحتی تماشا می شود و پر از لحظات طنز عالی است و آن را به یکی دیگر از سریال های ایده آل برای تماشا از ابتدا و به روز شدن تبدیل می کند. با این حال، بینندگان معمولی تر می توانند از هر نقطه ای وارد داستان شوند، زیرا این سریال برای فهمیده شدن به پیشینه گسترده ای متکی نیست.

NCIS (2003 - تا به امروز) ۲۰ فصل

NCIS بهترین سریال های دارای بیش از 20 فصل

NCIS یکی از محبوب‌ترین سریال‌های با رویه جنایی است که تا به حال الهام‌بخش چهار سریال اسپین‌آف بوده است که دو تا از آن‌ها هنوز پخش می‌شوند و به‌زودی سریال جدیدی منتشر خواهد شد. در پخش طولانی سریال ، بازیگران اصلی به طور قابل توجهی تغییر کرده‌اند، به‌طوری‌که قهرمان اصلی برنامه، لروی جترو گیبز (مارک هارمون)، به دنبال فعالیت‌های خلاقانه جدید و ترک سریال در سال ۲۰۱۹ بود. این سریال اکنون بر روی آلدن پارکر (گری کول) تمرکز می‌کند که ریاست بخش را بر عهده دارد و تازه‌وارد نسبتا جدیدی در این سریال است که برای اولین بار در فصل ۱۹ ظاهر شد.

Law & Order (1990 - تا به امروز) ۲۳ فصل

Law & Order بهترین سریال های دارای بیش از 20 فصل

قانون و نظم یک سریال جنایی گسترده است که مجرمان و پرونده های دادگاهی آنها را در سیستم حقوقی دنبال می کند. این سریال از جنایت تا مجازات، نمای کلی و کاملی از نکات کلیدی اتفاقات داخل سیستم عدالت ارائه می دهد. این سریال پس از شروع در سال ۱۹۹۰ وارد بیست و سومین فصل خود شده است، و با وجود وقفه طولانی از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۲، اکنون دوباره به مسیر خود بازگشته و پرونده های پیچیده و هیجان انگیزتری را ارائه می دهد. قانون و نظم به لطف تعداد زیاد مخاطبان وفادار خود، الهام بخش چندین سریال فرعی نیز شده است.

Family Guy (1999 تا به امروز) ۲۲ فصل

Family Guy بهترین سریال های دارای بیش از 20 فصل

در حالی که سیمپسون ها روی لبه تیغ راه می روند و هم یک سریال خانوادگی هستند و هم برای مخاطبان بزرگسال سرگرم کننده اند، Family Guy بیشتر به سمت طنز بزرگسالانه خود متمایل است. این سریال پر از شوخی های بصری و کمدی بی ادبانه است و به طور کلی، سریال فوق العاده خنده داری است. در حالی که بسیاری از خانواده های انیمیشن در تلویزیون در طول پخش برنامه رشد یا تغییر زیادی نمی کنند، تغییرات واضحی در سراسر خانواده اصلی وجود داشته است، اما هیچ چیز اساسی ای وجود ندارد. با همه اینها، Family Guy یک سریال عالی با بیش از ۴۰۰ قسمت و ویژه برنامه های اضافی برای تماشا است.

Doctor Who (1963 - 1989، ۲۰۰۵ - تا به امروز) ۲۶ فصل + ۱۳ فصل

Doctor Who بهترین سریال های دارای بیش از 20 فصل

بهترین سریال های دارای بیش از ۲۰ فصل

دکتر هو بیش از ۶۰ سال است که پخش می شود، اما با لغو سریال در سال ۱۹۸۹ یک وقفه در پخش آن رخ داد و چندین سال طول کشید تا در سال ۲۰۰۵ دوباره احیا شود. با این حال، اکثر منابع مجموعه کلاسیک دکتر هو و سری نیو-هو را به عنوان دو سریال جداگانه اما با داستانی یکسان در نظر می گیرند. هر دو مجموعه به ماجراجویی های دکتر و همراهانش در سفر در زمان و فضا می پردازند. متأسفانه یافتن برخی از قسمت های کلاسیک دکتر هو غیرممکن است، زیرا برخی قسمت ها برای ایجاد فضای برای ضبط های دیگر از بین رفته اند.

برای طرفداران سرسخت، پلتفرم های استریمینگ وجود دارند که اکثر قسمت های کلاسیک را به همراه بازسازی ها و ویرایش هایی از ماجراجویی های کلاسیک دیگر ارائه می دهند. این مجموعه با پیشینه گسترده خود غنی شده است، اما با تقریباً ۷۰۰ قسمت از مجموعه کلاسیک و ۲۰۰ قسمت اضافی در دوران مدرن، نقاط شروع آسانی با هر احیا وجود دارد که دنبال کردن سریال را آسان‌تر می‌کند. دکتر هو نمونه عالی دیگری از سریالی است که می توان به هر میزانی که مخاطب می خواهد با آن درگیر شود و زمان برای آن سرمایه گذاری کند، از آن لذت برد.

Grey's Anatomy (2005 - تا به امروز) ۲۰ فصل

Grey's Anatomy بهترین سریال های دارای بیش از 20 فصل

Grey’s Anatomy یکی از تاثیرگذارترین سریال‌های درام پزشکی است که روی آنتن رفته است. این سریال با به تصویر کشیدن ۲۰ سال از زندگی پزشکان، بیماران و سایر کادر بیمارستان، جایگاه خاصی در دل مخاطبان پیدا کرده است. بازیگران سریال از دانشجویان پزشکی به پزشکان ماهر تبدیل شدند و زندگی حرفه‌ای و شخصی آن‌ها نیز در طول داستان، رشد و پیشرفت قابل توجهی را تجربه کرد. اخیراً سریال با الن پمپئو، بازیگر نقش اول و شخصیت اصلی برنامه، خداحافظی کرد، اما با وجود مجموعه ای پیچیده و گسترده از شخصیت ها و زندگی هایشان، همچنان پتانسیل ادامه یافتن و کاوش در زندگی خیالی آن ها را دارد.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *