۰

نقد و بررسی فیلم Talk to Me 2023

در این مقاله قصد داریم تا نقد و بررسی فیلم Talk to Me 2023 را برای شما قرار بدهیم؛ با کنترل امجی همراه باشید.

هیجان و انتظار برای فیلم “Talk to Me” بسیار ملموس است. فیلمی ترسناک از کمپانی A24، همان‌هایی که فیلم‌های Hereditary، The Witch و Midsommar را به ما ارائه دادند، چیزی است که باید هیجان‌زده‌اش باشیم و “Talk to Me” قطعاً فیلمی است که شایسته‌ی حضور در آن جمع بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۳ است.

نقد و بررسی فیلم Talk to Me 2023

در سالگرد مرگ نابهنگام مادرش، میا ( سوفی وایلد ) دانش‌آموز دبیرستانی، بهترین دوستش جید ( الکساندرا جنسن ) و برادر کوچک جید، رایلی ( جو برد )، مخفیانه به یک مهمانی خانگی می‌روند. در آنجا، آنها یک بازی جدید به نام “با من صحبت کن” را کشف می‌کنند. دو تا از هم‌کلاسی‌های میا یک دست گچی دارند که در زاویه‌ای عجیب و غریب قرار گرفته است. یک نفر دست را می‌گیرد و می‌گوید: “با من صحبت کن. من تو را راه می‌دهم.” سپس روح یک فرد مرده وارد فرد زنده می‌شود و از طریق او صحبت می‌کند. حالا نکته مهم چیست؟ اگر بعد از ۹۰ ثانیه دست را رها نکنید و شمع را فوت نکنید، روح ممکن است تصمیم بگیرد که در بدن شما بماند.

این کار آنقدر لذت‌بخش است که میا و جید تصمیم می‌گیرند چند نفر را به خانه بیاورند و دوباره آن را انجام دهند. همه خوش می‌گذرانند، به نوبت با روح‌ها صحبت می‌کنند، تا اینکه رایلی تسخیر می‌شود. به نظر می‌رسد روحی که از طریق او صحبت می‌کند، مادر میا است. وحشت به وجود می‌آید، زیرا میا التماس می‌کند که رایلی را برای مدت طولانی‌تری تسخیر نگه دارد تا بتواند با مادرش صحبت کند. متأسفانه، برای رایلی قبل از اینکه بالاخره دستش را رها کنند، اتفاقات بسیار، بسیار بدی می‌افتد. او در کما بستری می‌شود، در حالی که میا به شدت تلاش می‌کند تا او را نجات دهد تصاویری از مادرش که اکنون مرده است، مدام به سراغ او می آید.

کارگردانان، دن و مایکل فیلیپو، کار فوق‌العاده‌ای با اولین فیلم بلند خود انجام می‌دهند. این فیلم پر از جهش‌های ترسناک نیست؛ در عوض، برادران فیلیپو با استفاده از تصاویر ناراحت‌کننده و ترس‌های آرام و شبح‌مانند، به طور مؤثری احساس وحشت را افزایش می‌دهند. آنها عادت دارند از بودجه‌های کم و زمان‌های کوتاه بیشترین بهره را ببرند. بودجه بالاتر منجر به زمان اجرا شده متورم یا جلوه‌های ویژه افراطی نشده است.

اکثر جلوه‌های ویژه عملا برای ایجاد روح‌های واقعا نفرت‌انگیز انجام شده‌اند. این‌ها ارواح wispy شبح‌مانند تولید شده توسط کامپیوتر نیستند، بلکه اجساد متورم، تغییر شکل داده و در حال تجزیه هستند. فیلم «خونین» نیست – هیچ انسانی مثله شده و تقریباً هیچ خونی وجود ندارد – اما این ارواح تقریباً شبیه زامبی هستند. چیزی تهدیدآمیز در مورد این ارواح وجود دارد، چیزی که باعث می‌شود احساس کنید آن‌ها هر لحظه ممکن است خشونت‌آمیز رفتار کنند، بدون توجه به اینکه واقعاً نیت آنها چیست.

بازیگران در تمام بخش‌ها خوب هستند، اما عملکرد فوق‌العاده به سوفی وایلد در نقش میا تعلق دارد. او تصویر یک دانش‌آموز دبیرستانی بی‌خیال، یک دختر سوگوار و یک نوجوان بی‌ثبات را به تصویر می‌کشد و در طول زمان اجرای فیلم خود را در هر نسخه از شخصیتش غرق می‌کند.

از دیگر اجراهای قابل توجه می‌توان به جو برد در نقش رایلی، پسری شیرین اشاره کرد که نه غرغرو است و نه نفرت‌انگیز، مانند اکثر بچه‌های ۱۴ ساله.

در مجموع، “Talk to Me” یک فیلم ترسناک خوب است که ارزش دیدن را دارد. این فیلم برای طرفداران فیلم‌های ترسناکی مانند “وراثتی”، “جادوگر” و “نیمه تابستان” یک انتخاب عالی است.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *