۰

بررسی هیوندای توسان و رقبای اصلی این خودرو

بررسی هیوندای توسان و رقبای اصلی این خودرو

رقبای اصلی هیوندای توسان در ایران

هیوندای توسان یکی از محبوب‌ترین خودروهای شرکت هیوندای است که در بازار ایران فروش بسیار خوبی را تجربه کرد و در حال حاضر نیز یکی از کراس اورهای پرطرفدار در بازار خودرو محسوب می‌شود. این خودرو تاکنون در ۴ نسل تولید و به بازار جهانی عرضه شده است و از نظر ظاهری و قدرت موتور شباهت زیادی با هیوندای سانتافه دارد. اکنون می‌خواهیم هیوندای توسان، این خودروی محبوب و پرطرفدار را که هنوز هم در بازار ایران جایگاه ویژه‌ای دارد را با چند خودرو که رقبای اصلی آن محسوب می‌شوند مقایسه کنیم. 

مشخصات فنی توسان در یک نگاه 

توسان در انواع متنوعی با موتورها و گیربکس‌های مختلف تولید شده است. ضعیف‌ترین مدل توسان یک موتور ۲ لیتری با تنفس طبیعی دارد و قدرتمندترین مدل این خودرو نیز از یک موتور ۱.۶ لیتری بنزینی توربوشارژر بهره میبرد. اما توسان موجود در بازار خودروی ایران دارای موتور ۲.۴ لیتری با تنفس طبیعی است که قدرت بالایی داشته و عملکرد بسیار خوبی دارد. 

توسان با دو سیستم انتقال قدرت متفاوت در بازار به فروش می‌رسد، برخی از مدل‌ها دارای سیستم انتقال نیرو در دیفرانسیل جلو هستند و برخی دیگر از سیستم انتقال نیرو به ۴ چرخ برخوردارند. پلتفرم به کار رفته در ساخت توسان با پلتفرم کیا اسپورتیج یکسان است و هر دو بر اساس یک الگوی مشابه ساخته شده‌اند. 

کیا اسپورتیج، رقیب سرسخت توسان

کیا اسپورتیج

در مقایسه توسان و کیا اسپورتیج و هیوندای توسان از بسیاری جهات با یکدیگر شباهت دارند. لازم است بگوییم که قدرت موتور توسان توربو شارژر با قدرت موتور استاندارد کیا اسپورتیج برابر است و موتور اسپورتیج قادر است با نیرویی برابر با ۲۴۰ اسب بخار تولید کند. به همین دلیل رانندگی با اسپورتیج بسیار هیجان انگیزتر خواهد بود. 

مقایسه طراحی داخلی 

توسان از نظر طراحی داخلی و متریال به کار رفته در داخل کابین از کیا اسپورتیج یک گام جلوتر است. در هنگام رانندگی با توسان هیچ صدایی از موتور و بیرون از خودرو به داخل کابین منتقل نمی‌شود. توسان در مقایسه با اسپورتیج فضای بیشتری دارد اما به دلیل ستون‌های موجود در عقب خودرو، دید راننده محدودتر است. کیفیت رانندگی در هر دو خودرو عالی بوده و سیستم تعلیق هر دو بسیار خوب عمل می‌کند. 

هیوندای سانتافه، برادر دوقلوی توسان 

هیوندای سانتافه ix 45

هیوندای سانتافه و توسان از بسیاری جهات شبیه به هم هستند اما با وجود وجوه مشترک زیادی که دارند، در برخی از جزئیات با هم تفاوت دارند. این دو خودرو از نظر ظاهری بسیار عالی عمل کرده‌اند. ظاهر سانتافه بسیار زیبا و چشم نواز است اما اگر بخواهیم آن را با ظاهر قدرتمند و عضلانی توسان مقایسه کنیم، متوجه خواهیم شد که توسان یک سر و گردن بالاتر از سانتافه است. 

مقایسه طراحی داخلی 

اما نمای داخلی توسان در نقطه مقابل ظاهر بیرونی آن قرار دارد. زیبایی که در ظاهر خودرو به چشم می‌خورد در کابین وجود ندارد و این یکی از نقاط ضعف هیوندای توسان است. در مقایسه توسان و سانتافه باید بگوئیم که از نظر طراحی داخلی، سانتافه بهتر عمل کرده است و از توسان پیش‌تر است. نیروی موتور سانتافه بیشتر از توسان بوده و در این مورد موفق‌تر از توسان ظاهر شده است.  

فورد اسکیپ ۲۰۱۸ در مقابل توسان 

فورد اسکیپ

این خودرو در میان رقبای هیوندای توسان چند نقطه قوت بسیار مهم دارد. با وجود این که فورد اسکیپ بسیار گران‌تر از توسان است اما فضای بیشتری نسبت به توسان داشته و از موتور قدرتمندتری دارد. قویترین موتور هیوندای توسان ۶۴ اسب بخار کمتر از موتور ۴ سیلندر فورد اسکیپ نیرو تولید می‌کند. اما نکته اینجاست که توسان از نظر قیمت برای خرید و فروش مناسب‌تر بوده و قطعات یدکی آن به راحتی در بازار لوازم یدکی داخلی کشور پیدا می‌شود. 

هوندا HR-V، رقیب هم رده توسان 

هوندا HR-V

خودروی هوندا HR-V از نظر جثه از توسان کوچکتر است اما بر خلاف ظاهر بیرونی فضای داخلی بسیار جاداری دارد و جای بیشتری برای پا در نظر گرفته شده است. توسان فضای بیشتری برای حمل بار دارد اما اگر صندلی‌های عقب هوندا را بخوابانید بار بیشتری در این خودرو جای می‌گیرد. فناوری ایمنی و تجهیزات موجود در هر دو خودرو بسیار شبیه به هم هستند. تنها تفاوت مهم این دو خودرو در مصرف سوخت آنها است. توسان کمی بیشتر سوخت مصرف می‌کند. 

توسان در مقابل تویوتا C-HR

تویوتا C-HR از نظر ظاهری رقیب سرسخت توسان است. این خودرو ظاهری عضلانی و قدرتمند دارد و به دلیل اسپرت بودن بسیار پرطرفدار است. سیستم تعلیق تویوتا در مقایسه با توسان کمی بهتر عمل می‌کند و به همین دلیل بسیار چابک‌تر از توسان است. اما اگر بخواهیم به داخل خودرو نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم که فضای داخلی تویوتا بسیار کمتر بوده و در این مورد توسان از تویوتا پیش‌تر است. در تویوتا C-HR فضای اندکی برای پای سرنشینان و بار در نظر گرفته شده است و یک ایراد اساسی در مورد این خودرو محسوب می‌شود. 

تیگو ۷، جدیدترین رقیب توسان 

خودروی تیگو ۷ از نظر طراحی ظاهری کمی موفق‌تر عمل کرده است. شاید در ابتدا این طور به نظر برسد که نمای جلوی تیگو ۷ کمی شلوغ است اما وقتی با توسان مقایسه می‌کنیم می‌بینیم که این خودرو طراحی مدرن‌تری دارد. اما نمای عقب کمی ضعیف‌تر است و جزئیاتی که در نمای جلو مشاهده کردید در نمای عقب به چشم نمی‌خورد. 

مقایسه تجهیزات و امکانات 

از نظر امکانات و تجهیزات موجود در خودرو، توسان از تیگو ۷ بهتر عمل کرده است. به طور کلی شرکت هیوندا از نظر تجهیزات و امکانات رفاهی چیزی کم نمی‌گذارد و تمام انتظارات راننده را برآورده می‌کند و آپشن‌های موجود در توسان در تیگو ۷ دیده نمی‌شود. قدرت موتور تیگو با توسان تفاوت کمی دارد اما همچنان توسان پیش بوده و گزینه بهتری محسوب می‌شود. 

سخن پایانی

با توجه به مقایسه‌ای که در این مقاله انجام شد دانستیم که خودروی توسان از بسیاری جهات نسبت به رقبای خود برتری‌هایی دارد. یکی از مهمترین مزایای خرید این خودرو مناسب بودن قیمت خرید و نگهداری و همچنین در دسترس بودن قطعات یدکی است. در مقایسه سانتافه با توسان نیز پی بردیم که این دو خودرو از نظر عملکرد شبیه به هم هستند اما هزینه نگهداری سانتافه بیشتر بوده و مقرون به صرفه نیست. بنابراین اگر به دنبال خودرویی مناسب با عملکرد مطلوب هستید، توسان گزینه مناسبی خواهد بود. 

فروشگاه جی اس پی ارائه کننده قطعات اصل و باکیفیت هیوندای توسان دارندگان خودروی توسان را بابت تامین قطعات مصرفی و لوازم یدکی خودروی خود آسوده خاطر خواهد کرد. برای خرید قطعات می‌توانید به صورت حضوری به فروشگاه مراجعه نمایید و یا با یک تماس تلفنی قطعه مورد نظرتان را سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید. 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه کنترل امجی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *