۰

نقد و بررسی فیلم Society of the Snow 2023 | تراژدی پرواز اروگوئه ۱۹۷۲

فیلم Society of the Snow (انجمن برف) یک فیلم مهیج بقا محصول ۲۰۲۳ به کارگردانی J. A. Bayona است که حول محور فاجعه پرواز اروگوئه ۱۹۷۲ آند می باشد. این اقتباسی از کتاب پابلو ویرچی به همین نام است که گزارشات تمام ۱۶ بازمانده سانحه را مستند می کند، که بسیاری از آنها را ویرچی از دوران کودکی می شناخت.

نقد و بررسی فیلم Society of the Snow 2023

فیلم با روایتی از نوما تورکاتی، یکی از بازماندگان، آغاز می شود. او در حال روایت خاطرات خود از آن روزهاست. هواپیمای حامل تیم راگبی مونته ویدئو در کوه های آند سقوط می کند و تنها ۲۹ نفر از مسافران زنده می مانند. این بازماندگان باید در شرایطی بسیار سخت و طاقت فرسا، برای بقا تلاش کنند.

فیلم Society of the Snow در روایت خود از این فاجعه، به خوبی بر دو جنبه اصلی آن، یعنی تراژدی و معجزه، تاکید می کند. تراژدی سقوط هواپیما و مرگ ۲۹ نفر از مسافران، و معجزه زنده ماندن ۱۶ نفر دیگر. فیلم با استفاده از تصاویر و صحنه هایی تکان دهنده، این تراژدی را به خوبی به تصویر می کشد. در صحنه سقوط هواپیما، با استفاده از جلوه های ویژه، سقوط هواپیما و جراحات و مرگ مسافران به شکلی بسیار واقعی به تصویر کشیده شده است.

اما فیلم Society of the Snow بیش از آنکه یک فیلم تراژیک باشد، یک فیلم معجزه است. فیلم به خوبی نشان می دهد که چگونه انسان ها در شرایط سخت و طاقت فرسا، می توانند با همدلی، همکاری و امید، بر مشکلات غلبه کنند و زنده بمانند. فیلم به خوبی نشان می دهد که چگونه این بازماندگان، با وجود گرسنگی، سرما و خطرات متعدد، توانستند ۷۲ روز را در آن شرایط سخت زنده بمانند.

فیلم Society of the Snow از نظر کارگردانی و فیلمنامه، یک اثر قابل قبول است. جی ای بایونا، کارگردان فیلم، با استفاده از تصاویر و صحنه هایی زیبا و تکان دهنده، توانسته است این فاجعه را به خوبی به تصویر بکشد. فیلمنامه فیلم نیز به خوبی توانسته است داستان را روایت کند و مخاطب را با خود همراه کند.

اما فیلم Society of the Snow از نظر برخی از منتقدان، دارای نقاط ضعفی نیز هست. برخی از منتقدان معتقدند که فیلم در برخی از صحنه ها، بیش از حد به خشونت و صحنه های دلخراش تاکید دارد. برخی دیگر معتقدند که فیلم به خوبی نتوانسته است جنبه های روانشناختی این فاجعه را به تصویر بکشد.

با وجود این نقاط ضعف، فیلم Society of the Snow یک اثر قابل توجه و ارزشمند است. این فیلم به خوبی توانسته است داستان فاجعه پرواز اروگوئه ۱۹۷۲ آند را به تصویر بکشد و به مخاطبان یادآوری کند که انسان ها در شرایط سخت و طاقت فرسا، می توانند با همدلی، همکاری و امید، بر مشکلات غلبه کنند و زنده بمانند.

نقد و بررسی فیلم Society of the Snow 2023

نقطه قوت های فیلم Society of the Snow:

  • روایت جذاب و گیرا
  • تصاویر و صحنه های زیبا و تکان دهنده
  • بازی های خوب بازیگران

نقطه ضعف های فیلم Society of the Snow:

  • تاکید بیش از حد بر خشونت و صحنه های دلخراش
  • بعضی از قسمت های فیلم کمی طولانی هستند
برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *