۰

معرفی بهترین فیلم های کمپانی A24 | صاحب سبک فیلم های راونشناختی

بهترین فیلم های کمپانی A24

بهترین فیلم های کمپانی A24

بهترین فیلم های کمپانی A24

کمپانی A24 یک استودیوی فیلمسازی مستقل آمریکایی است که در سال ۲۰۱۲ تاسیس شد. این شرکت به تولید فیلم‌هایی با مضامین و سبک‌های متنوع، از جمله فیلم‌های ترسناک، درام، کمدی و علمی تخیلی شهرت دارد. فیلم‌های A24 اغلب مورد تحسین منتقدان قرار می‌گیرند و در جشنواره‌های فیلم متعددی جوایز متعددی را کسب کرده‌اند.

همه چیز همه جا ناگهان (Everything Everywhere All at Once) (۲۰۲۲)

بهترین فیلم های کمپانی A24

همه چیز همه جا ناگهان یک فیلم علمی تخیلی اکشن کمدی است که داستان یک زن چینی-آمریکایی به نام ایو را دنبال می کند که باید جهان را نجات دهد. فیلم با بازی Michelle Yeoh، Stephanie Hsu، Ke Huy Quan و Jamie Lee Curtis، یک ماجراجویی هیجان انگیز و پر از سورپرایز است که موضوعاتی مانند خانواده، هویت و انتخاب را بررسی می کند. همه چیز همه جا ناگهان برنده جایزه اسکار بهترین تدوین فیلم شد.

اتاق (Room) (۲۰۱۵)

بهترین فیلم های کمپانی A24

اتاق یک درام روانشناختی درباره زنی به نام جوایز است که به مدت هفت سال توسط یک مرد ربوده شده و در اتاقی کوچک زندانی شده است. جوایز با پسرش، جک، که در اتاق به دنیا آمده است، رابطه قوی برقرار می کند. فیلم با بازی Brie Larson، Jacob Tremblay و Sean Bridgers، یک داستان قدرتمند و احساسی است که به موضوعاتی مانند مادری، عشق و امید می پردازد. اتاق برنده جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین بازیگر نقش اول زن برای Brie Larson شد.

مهتاب (Moonlight) (۲۰۱۶)

بهترین فیلم های کمپانی A24

مهتاب یک درام عاشقانه است که داستان مرد جوان سیاهپوستی به نام Chiron را از دوران کودکی تا بزرگسالی دنبال می کند. فیلم در سه پرده روایت می شود و به موضوعاتی مانند هویت، خانواده و عشق می پردازد. مهتاب برنده جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای Mahershala Ali شد.

اکس ماکینا (Ex Machina) (۲۰۱۴)

بهترین فیلم های کمپانی A24

اکس ماکینا یک فیلم علمی تخیلی است که داستان مهندس نرم افزاری به نام کالب را دنبال می کند که برای شرکتی بزرگ استخدام می شود تا هوش مصنوعی جدیدی را آزمایش کند. فیلم با بازی Domhnall Gleeson، Alicia Vikander و Oscar Isaac، یک داستان هیجان انگیز و پر از فکر است که به موضوعاتی مانند هوش مصنوعی، انسان بودن و معنای زندگی می پردازد.

جادوگر (The Witch) (۲۰۱۵)

بهترین فیلم های کمپانی A24

جادوگر یک فیلم ترسناک است که داستان خانواده ای را در قرن هفدهم دنبال می کند که در یک منطقه دورافتاده از نیو انگلند زندگی می کنند. فیلم با بازی Anya Taylor-Joy، Ralph Ineson و Kate Dickie، یک داستان ترسناک و پرتنش است که به موضوعاتی مانند مذهب، طبیعت و شیطان می پردازد.

بانو پرنده (Lady Bird) (۲۰۱۷)

بهترین فیلم های کمپانی A24

بانو پرنده یک درام کمدی است که داستان دختر نوجوانی به نام کریستین را دنبال می کند که در سال ۲۰۰۲ در ساكرامنتو بزرگ می شود. فیلم با بازی Saoirse Ronan، Laurie Metcalf و Timothée Chalamet، یک داستان شیرین و دلخراش است که به موضوعاتی مانند بلوغ، خانواده و عشق می پردازد.

میدسامر (Midsommar) (۲۰۱۹)

بهترین فیلم های کمپانی A24

میدسامر یک فیلم ترسناک روانشناختی است که داستان گروهی از دوستان را دنبال می کند که برای شرکت در یک جشنواره تابستانی به سوئد سفر می کنند. فیلم با بازی Florence Pugh، Jack Reynor، Will Poulter و Vilhelm Blomgren، یک داستان ترسناک و پرتنش است که به موضوعاتی مانند فرهنگ، خانواده و ناپدید شدن هویت می پردازد.

فانوس دریایی (The Lighthouse) (۲۰۱۹)

بهترین فیلم های کمپانی A24

فانوس دریایی یک فیلم ترسناک روانشناختی است که داستان دو نگهبان فانوس دریایی را در قرن نوزدهم دنبال می کند. فیلم با بازی Willem Dafoe و Robert Pattinson، یک داستان ترسناک و پرتنش است که به موضوعاتی مانند جنون، تنهایی و طبیعت انسان می پردازد.

موروثی (Hereditary) (۲۰۱۸)

بهترین فیلم های کمپانی A24

موروثی یک فیلم ترسناک روانشناختی است که داستان خانواده ای را دنبال می کند که پس از مرگ مادربزرگشان، با نیروهای شیطانی روبرو می شوند. فیلم با بازی Toni Collette، Alex Wolff، Milly Shapiro و Gabriel Byrne، یک داستان ترسناک و دلهره آور است که به موضوعاتی مانند مرگ، خانواده و تروما می پردازد.

کلاس هشتم (Eighth Grade) (۲۰۱۸)

بهترین فیلم های کمپانی A24

هشتمین کلاس یک درام کمدی است که داستان دختر نوجوانی به نام کایلی را دنبال می کند که در سال ۲۰۱۳ در ایالات متحده بزرگ می شود. فیلم با بازی Elsie Fisher، Josh Hamilton و Emily Robinson، یک داستان شیرین و دلخراش است که به موضوعاتی مانند بلوغ، شبکه های اجتماعی و فشارهای اجتماعی می پردازد.

جواهرات تراش نخورده (Uncut Gems) (۲۹۱۹)

بهترین فیلم های کمپانی A24

 یک فیلم جنایی هیجانی محصول سال ۲۰۱۹ به کارگردانی برادران سفدی و بازی آدام سندلر در نقش اصلی است. فیلم‌نامه این فیلم توسط برادران سفدی و رانلد برانستین نوشته‌شده‌است. علاوه بر سندلر به سایر بازیگران این فیلم چون کوین گارنت، ایدینا منزل و کیت استنفیلد می‌توان اشاره کرد.

فیلم داستان هوارد رایت، یک جواهرساز نیویورکی را دنبال می‌کند که همیشه در جستجوی امتیاز بزرگ بعدی است. او یک الماس گران‌قیمت از آفریقا وارد می‌کند و امیدوار است که بتواند آن را با سود زیادی بفروشد. با این حال، او با مشکلاتی روبرو می‌شود، از جمله طلبکاران عصبانی، یک همسر ناراضی و یک قمارباز حرفه‌ای.

جواهرات تراش نخورده یک فیلم پرتنش و پرتحرک است که به موضوعاتی مانند اعتیاد، قمار و طمع می‌پردازد. فیلم با بازی درخشان سندلر و کارگردانی ماهرانه برادران سفدی، یک تجربه سینمایی هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی را ارائه می‌دهد.

جواهرات تراش نخورده با استقبال منتقدان مواجه شد و نامزد چندین جایزه از جمله جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شد. فیلم همچنین موفقیت تجاری بود و بیش از ۵۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشت.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *