۰

معرفی زندگی نامه و آثار زک اسنایدر| کارگردان، نویسنده و تهیه‌ کننده صاحب سبک

زک اسنایدر: کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده

زک اسنایدر یک کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده آمریکایی است که بیشتر برای کارگردانی فیلم‌های ابرقهرمانی شناخته می‌شود. او در سال ۱۹۶۶ در ایالت تگزاس به دنیا آمد و از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی با مدرک فیلم‌سازی فارغ‌التحصیل شد.

زک اسنایدر، کارگردان، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی است که بیشتر برای ساخت فیلم‌های ابرقهرمانی و فیلم اکشن شناخته شده است. او متولد ۱ مارس ۱۹۶۶ در گرین بی، ویسکانسین است.

معرفی زندگی نامه و آثار زک اسنایدر

کودکی و نوجوانی

زک اسنایدر از کودکی به هنر و سینما علاقه‌مند بود. او در مدرسه‌ای که مادرش در آن تدریس می‌کرد، تحصیل کرد. همین موضوع باعث شد که او به رشته نقاشی بسیار علاقه‌مند شود. علاقه او به نقاشی و طراحی، او را به سمت خواندن کتاب‌های کمیک یا مصور کشاند. زک تمام کودکی خود را با خواندن کتاب‌های کمیک سپری کرد و با قهرمانان این کتاب‌ها بزرگ شد.

آغاز فعالیت حرفه‌ای

زک اسنایدر پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، به عنوان دستیار کارگردان در فیلم‌های مختلفی فعالیت کرد. او در سال ۲۰۰۴، اولین فیلم بلند خود را با عنوان طلوع مردگان (Dawn of the Dead) کارگردانی کرد. این فیلم بازسازی فیلمی به همین نام محصول سال ۱۹۷۸ بود. طلوع مردگان با استقبال خوبی از سوی منتقدان و مخاطبان روبرو شد و فروش خوبی در گیشه داشت.

موفقیت جهانی

زک اسنایدر با ساخت فیلم ۳۰۰ (۳۰۰) در سال ۲۰۰۷، به شهرت جهانی رسید. این فیلم بر اساس داستانی تاریخی دربارهٔ جنگ ماراتن ساخته شده بود. ۳۰۰ با بودجه‌ای نسبتاً کم ساخته شد، اما با فروش بیش از ۴۵۶ میلیون دلار در گیشه، یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۰۷ شد.

زک اسنایدر در سال‌های بعد، فیلم‌های دیگری مانند نگهبانان (Watchmen) (۲۰۰۹)، مشت ناگهانی (Sucker Punch) (۲۰۱۱)، مرد پولادین (Man of Steel) (۲۰۱۳) و بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت (Batman v Superman: Dawn of Justice) (۲۰۱۶) را کارگردانی کرد.

اسنایدر در سال ۲۰۱۱ کارگردانی فیلم «Sucker Punch» را بر عهده گرفت. این فیلم داستان گروهی از زنان را روایت می‌کند که در یک آسایشگاه روانی زندانی شده‌اند و در ذهن خود به یک دنیای فانتزی فرار می‌کنند. «Sucker Punch» با بودجه‌ای ۲۵۰ میلیون دلاری ساخته شد، اما با فروش ۱۶۰ میلیون دلاری در گیشه به یک شکست تجاری تبدیل شد.

اسنایدر در سال ۲۰۱۳ کارگردانی فیلم «Man of Steel» را بر عهده گرفت. این فیلم اولین فیلم در دنیای سینمایی دی‌سی کامیکس بود و داستان سوپرمن را روایت می‌کرد. «Man of Steel» با استقبال مثبت منتقدان روبرو شد و فروش ۶۶۸ میلیون دلاری در گیشه داشت.

اسنایدر در سال ۲۰۱۶ کارگردانی فیلم «Batman v Superman: Dawn of Justice» را بر عهده گرفت. این فیلم داستان بتمن و سوپرمن را روایت می‌کرد که با هم درگیر می‌شوند. «Batman v Superman: Dawn of Justice» با استقبال سرد منتقدان روبرو شد و فروش ۸۷۳ میلیون دلاری در گیشه داشت.

ماجرای لیگ عدالت

زک اسنایدر در سال ۲۰۱۷، کارگردانی فیلم لیگ عدالت (Justice League) را بر عهده داشت. این فیلم قرار بود آغازگر یک دنیای سینمایی برای شخصیت‌های ابرقهرمانی دی‌سی کامیکس باشد. اما اسنایدر در میانه‌های فیلمبرداری، به دلیل مرگ دخترش، از پروژه کناره‌گیری کرد. برادران وارنر، تهیه‌کنندگان فیلم، وظیفه کارگردانی را به جوس ویدن سپرد.

فیلم لیگ عدالت که در نهایت در سال ۲۰۱۷ اکران شد، با واکنش‌های متفاوتی از سوی منتقدان و مخاطبان روبرو شد. بسیاری از منتقدان معتقد بودند که این فیلم به دلیل تغییراتی که ویدن در آن ایجاد کرده بود، از نسخه اصلی اسنایدر فاصله گرفته بود.

در سال ۲۰۲۱، برادران وارنر تصمیم گرفت نسخه اصلی لیگ عدالت را با عنوان لیگ عدالت زک اسنایدر (Zack Snyder’s Justice League) منتشر کند. این نسخه در قالب یک فیلم چهار ساعته، در سرویس استریم اچ‌بی‌او مکس پخش شد. لیگ عدالت زک اسنایدر با استقبال خوبی از سوی منتقدان و مخاطبان روبرو شد و بسیاری از آن را نسخه برتر فیلم اصلی دانستند.

آثار اخیر

زک اسنایدر پس از لیگ عدالت زک اسنایدر، فیلم ارتش مردگان (Army of the Dead) را در سال ۲۰۲۰ کارگردانی کرد. این فیلم در مورد گروهی از مزدوران است که برای سرقت از یک کازینو در لاس‌وگاس که توسط زامبی‌ها تسخیر شده است، وارد عمل می‌شوند. ارتش مردگان با استقبال خوبی از سوی منتقدان و مخاطبان روبرو شد و در نتفلیکس به یکی از پربیننده‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ تبدیل شد.

زک اسنایدر در سال ۲۰۲۳، فیلم ماه سرکش (Rebel Moon) را برای نتفلیکس کارگردانی کرد. این فیلم علمی تخیلی، داستان گروهی از سربازان را روایت می‌کند که برای محافظت از یک مستعمره فضایی در برابر امپراتوری ظالم، به جنگ می‌روند.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *