۰

قاره گمشده و تمدن اسرارآمیز مو (لموریا)

قاره گمشده و تمدن اسرارآمیز مو

قاره گمشده و تمدن اسرارآمیز مو (لموریا)

قاره مو MU نام یک قاره فرضی است که گفته می شود در یکی از اقیانوسهای زمین وجود داشته اما در طلوع تاریخ انسان ناپدید شده است . این نام توسط یک سیاح و نویسنده بنام Augustus Le Plongeon که کارش بازدید از تمدنهای قدیمی بود مطرح شد . او ادعا کرد که تمدنها یی چون مصرباستان و  Mesoamerica توسط پناهندگانی از مو که پیش از این در اقیانوس آرام قرار داشته بنیانگذاری شده .

 

این مفهوم توسط  (James Churchward 1851-1936) به جامعه علمی شناسانده شد  و مورد بسط بیشتری قرار گرفت اما او مدعی شد که مکان اولیه قاره مو در اقیانوس آرام بوده است . امروزه دانشمندان به اطلاعات بیشتری درمورد مو و وقوع یک فاجعه عظیم وقابل ملاحظه و نابودی آن در کوتاه مدت دسترسی دارند .

علاوه بر این مدارک وزین باستانشناسی و زبانشناسی و ژنتیک خلاف این ادعا را ثابت می کند که تمدن های باستانی و بطور کلی دنیاهای جدید و قدیم خاستگاه های مشترکی داشته باشند . بنابراین نظر ، موارد بسیاری ارائه شده است که نشان می دهد این موضوع کذب است . البته این گروه طرفداران خاص خود را دارند .

اگربخواهیم شفاف تر صجبت کنیم باید بگوییم امروزه برخی مو را یک مکان افسانه ای می دانند و نه بیشتر و این موضوعی است که توسط مذهبیون وروحانیون در کتابهایشان مطرح می شود .

ایده مو زمانی برای اولین بار توسط( Augustus Le Plongeon 1825-1908) پس از تحقیقات او در مورد قوم مایا در خرابه های  Yucatanمطرح شد . او پس از ترجمه نوشته ای قدیمی مایا در یوکاتان ادعا کرد که تمدن مایا بسیار قدیمی تر وبزرگتر از تمدن های یونان ومصراست .

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *