۰

بازی Marvel’s Spider-Man 2 ثابت می کند که بازی های ابرقهرمانی زنده و خوب هستند

بازی Marvel's Spider-Man 2

بازی Marvel’s Spider-Man 2 ثابت می کند که بازی های ابرقهرمانی زنده و خوب هستند

سری مرد عنکبوتی مارول Insomniac از زمان انتشار اولین قسمت خود در سال ۲۰۱۸ به موفقیت غیرقابل انکاری دست یافته است. هم مرد عنکبوتی مارول و هم دنباله مستقل آن، مرد عنکبوتی مارول: مایلز مورالس، معروف ترین ابرقهرمان مارول را به نوعی وارد دنیای بازی کردند. کاری که هیچ عنوان مرد عنکبوتی تا به حال انجام نداده بود. در حال حاضر، Marvel’s Spider-Man 2 توانسته است حتی فراتر از نسخه های قبلی خود حرکت کند و تحسین جهانی را به خود اختصاص دهد و امتیاز کلی بالاتری نسبت به قسمت های قبل از خود کسب کند.

در مورد کیفیت گیم‌پلی و داستان‌گویی Marvel’s Spider-Man 2 چیزهای زیادی می‌توان گفت، اما چیزی که واقعاً موفقیت آن را به چنین پدیده‌ای تبدیل می‌کند این است که این سومین قسمت از سری بازی‌های ابرقهرمانی است و با این حال با بهترین بودن، به نوعی به غیرممکن‌ها دست یافته است. از سه این در صنعت بازی خیلی معمولی نیست، به خصوص وقتی صحبت از بازی های ابرقهرمانی می شود. در حالی که مطمئناً ممکن است سری Batman: Arkham باعث شده باشد که ژانر ابرقهرمانی شروع به جذب کند، موفقیت عظیم مرد عنکبوتی ۲ مارول این تصور را محکم کرده است که بازی‌های ابرقهرمانی واقعاً امروز زنده و خوب هستند.

بازی Marvel's Spider-Man 2

بازی‌های ابرقهرمانی و گفتگوهای پیرامون آن‌ها در سال‌های اخیر به لطف عناوینی مانند Marvel’s Spider-Man و دنباله‌های آن محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. موفقیت گسترده این بازی‌ها، همراه با پیشرفت‌های مفید در فناوری مانند آنچه در PS5 یافت می‌شود، الهام‌بخش توسعه‌دهندگان بازی‌ها برای ایجاد بازی‌های ابرقهرمانی است که با مرد عنکبوتی مارول رقابت می‌کند، و احتمالاً به این زودی متوقف نخواهد شد. شوالیه‌های گاتهام از WB Games برای موفقیت تجاری زیادی، بازیکنان را برای یک تجربه همکاری نوآورانه که قبلاً تجربه نشده بود، به گاتهام بازگرداند. متأسفانه، بازی در زمینه گیم پلی شکست خورد و اکثر منتقدان با انتقادات خود مأموریت ها، مأموریت های جانبی و مبارزه آن را هدف قرار دادند. Rocksteady، توسعه دهندگان فرنچایز معروف Batman: Arkham، در حال توسعه یک بازی اکشن ماجراجویی جدید با عنوان Suicide Squad: Kill the Justice League هستند که در حال حاضر برای انتشار فوریه ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است. این بازی دارای چهار شخصیت قابل بازی است و مانند Gotham Knights، می توان آن را به صورت مشترک بازی کرد. این بازی در حال حاضر بسیار مورد انتظار است، بیشتر به دلیل موفقیت قبلی سازنده با سری Arkham.

بازی Marvel's Spider-Man 2

در نهایت، Insomniac Games، تیم سازنده Marvel’s Spider-Man 2 و پیشینیان آن، در حال کار بر روی یک بازی مستقل Wolverine Marvel’s Wolverine هستند. در حالی که اطلاعات زیادی در مورد این بازی فاش نشده است، اما در همان دنیای Marvel’s Spider-Man اتفاق می افتد و بازیکنان می توانند برای یک ماجراجویی کاملاً جدید، به جای مرد X-Man قدم بگذارند. دقیقاً مانند «اثر Rocksteady» که Suicide Squad: Kill the Justice League در حال حاضر تجربه کرده است، توجه قابل توجهی که قبلاً به Wolverine مارول شده است به وضوح به دلیل دستاوردهای حیاتی مجموعه Marvel’s Spider-Man است. موفقیت Marvel’s Spider-Man 2 بیش از حد کافی شواهد قانع کننده است که نشان می دهد سبک بازی ابرقهرمانی زنده و پر رونق است. دنیای غوطه ور، داستان سرایی غنی، وابستگی به مواد اولیه و گیم پلی جذاب آن، همگی دلیلی بر این امر است که تجربه های ابرقهرمانی تعاملی با کیفیت بالا کاملاً امکان پذیر است و لازم نیست تسلیم ننگ دیرینه ای شوند که اغلب با آن همراه هستند. علاوه بر این، افزایش محبوبیت بازی‌های ابرقهرمانی و پیش‌بینی بازی‌های آینده نشان می‌دهد که این ژانر برای مدتی محبوب باقی خواهد ماند و احتمالاً در طول مسیر بهبود خواهد یافت.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *