۰

بررسی انواع کلیدهای برق صنعتی از فیوز تا کلید حرارتی

بررسی انواع کلیدهای برق صنعتی از فیوز تا کلید حرارتی

کلیدهای برق صنعتی را بشناسید

ادامه پیشرفت‌ در زمینه‌های مختلف همانند برق و الکتریک، باعث شده بشر راحت‌تر و به خصوص بی خطرتر به زندگی خود ادامه دهد. به همان اندازه که انواع لوازم برق صنعتی شگفت انگیز هستند و به انرژی زیادی نیاز دارند؛ می‌توانند از انسان‌ها در برابر خطرات احتمالی نیز محافظت کنند. به عنوان مثال استفاده از انواع کلیدهای برق صنعتی همانند کنتاکتور، کلید محافظ جان، کلید مینیاتوری، بی متال و… که باعث بهترشدن روند کار در پروژه‌های برقی و همچنین جلوگیری از خطرات احتمالی آینده می‌شوند. در ادامه با ما باشید، با معرفی و بررسی این لوازم مهم و پرکاربرد برق صنعتی.

معرفی و بررسی پرکاربردترین کلیدهای برق صنعتی

داشتن منبعی ایمن، کارآمد و قابل اعتماد انرژی الکتریکی برای تضمین فرآیند تولید بهینه ضروری است. کلیدهای برق صنعتی از وسایل ضروری در هر صنعتی هستند، زیرا امکان کنترل و محافظت از منابع برق و توزیع انرژی الکتریکی در مدارهای مختلف و همچنین جلوگیری از خطرات را فراهم می‌کنند. این مقاله راهنمایی است تا انواع کلید برق صنعتی را بشناسید.

انواع کلید برق صنعتی

۶ مورد از مهمترین کلیدهای برق صنعتی

  • کنتاکتور: یک کلید الکتریکی است که می‌تواند از طریق یک گیرنده کنترل از راه دور، باز و بسته شود. این جزء به ظاهر ناچیز در بسیاری از سناریوها، از جمله تامین انرژی برای چراغ‌ها و بارهای مقاومتی، راه اندازی و کنترل موتورهای الکتریکی و موارد دیگر، نقش اساسی دارد. کنتاکتورها بدون توجه و یا فکر کردن، اطمینان می‌دهند که برق هم در محیط‌های تجاری و هم در محیط‌های خانگی روان و مطمئن جریان دارد.

کنتاکتورهای برند هیوندای

  • بی متال: متشکل از نوارهای دو فلزی است که بیشتر در وسایل الکترونیکی و مکانیکی مدرن مانند کلیدهای مدار حرارتی، دماسنج، کلیدهای حساس به دما، اعلام حریق، تایمرها، رله‌ها و استارت‌های موتور و … استفاده می‌گردد. درواقع یک نوار دو فلزی از دو فلز غیرمشابه تشکیل شده است که معمولاً به شکل دو نوار به هم متصل اند. این دو فلز به طور خاص از نظر هدایت الکتریکی، هدایت حرارتی و خواص مکانیکی متفاوت هستند. هنگامی که نوار در معرض گرما قرار می‌گیرد، دو فلز غیر مشابه با سرعت‌های متفاوتی منبسط می‌شوند و خمش حاصل برای تعیین مقدار تغییر دما مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین سادگی، بی متال به یک جزء ایده‌آل برای کاربردهای مختلف تبدیل می‌شود.
  • کلید حرارتی: فیوز حرارتی و یا کلید حرارتی هر دو وسایل ایمنی الکتریکی هستند که به عنوان قطع کننده‌های ایمنی نیز شناخته می‌شوند. در مدارهای الکتریکی و الکترونیکی، لوازم خانگی و دستگاه‌ها از آنها استفاده می‌شود. همانطور که از نام آن مشخص است زمانیکه دمای اطراف آن از آستانه فراتر رود؛ مدار را می‌شکند یا قطع می‌کند.
  • فیوز مینیاتوری: فیوز یک مدار را با ذوب شدن خود و قطع کردن آن توسط گرمای ژول که از طریق جریانی در یک فلز قابل ذوب می‌گذرد، محافظت می‌کند. دارای ویژگی‌های اندازه کوچک، حساسیت بالا و محافظت سریع هستند و به همین دلایل بسیار پرکاربردند. اغلب در منبع تغذیه سوئیچ، شارژر و کنترل لوازم خانگی کوچک و خیلی موارد دیگر استفاده می‌شود.

انواع فیوز و کلید حرارتی در باکس

  • کلید محافظ جان: یکی از تجهیزات برق صنعتی است که به کنترل جریان رفت و برگشت در مدار می‌پردازد. این نوع کلیدهای نشتی جریان شباهت زیادی به کلیدهای فیوز مینیاتوری دارند. استفاده از این کلید درصورتی امکان پذیر است که جریان‌های ورودی با خروجی برابر نباشد و اختلاف وجود داشته باشد و باعث قطع مدار می‌شوند. در این عمل به اصطلاح نشتی جریان اتفاق افتاده است.
  • کلیدهای اتوماتیک: یکی از لوازم مهم و کاربردی در راستای حفاظت مدار محسوب می‌شوند. در واقع این کلید یک نوع بریکر قابل قطع زیر بار است که با طراحی جذاب، ساده و در عین حال کاربردی به عنوان محافظت و قطع کننده مدار در برابر برگشت جریان، کشیده شدن جریان توسط مصرف کننده، افت ولتاژ بیش از حد مجاز و اتصال کوتاه مدار استفاده می‌شود. 

پرفروش‌ترین برند کلیدهای برق صنعتی در لاله‌زار تهران

خیابان لاله‌زار  از جمله مراکز ارائه قطعات الکترونیکی با برندهای متفاوت، توسط فروشگاه‌های مختلف در تهران است.

هیوندای یکی از معتبرترین برندها در زمینه تولید قطعات الکترونیکی از جمله کلیدهای اتوماتیک، مینیاتوری، بی متال، کنتاکتور، کلید حرارتی و کلید محافظ جان است که بسیار محبوب و قابل اعتماد است.

فروشگاه آرک هیوندای هم نمایندگی فروش لوازم برق صنعتی هیوندای Hyundai در لاله زار تهران را دارا است. اگر قصد خرید کلید بی متال، فیوز مینیاتوری، انواع کنتاکتور، کلیدهای حرارتی و اتوماتیک را دارید، برند هیوندای جز بهترینها در این صنعت است.

در این وبلاگ به بررسی انواع کلیدهای برق صنعتی پرداختیم تا بدانید کدام یک بسته به نیاز صنعت شما مناسب‌تر است. خوشحال می‌شویم برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی با مشاوران ما در آرک هیوندای تماس بگیرید.

 منبع: https://archyundai.com

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه کنترل امجی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *