۰

راهنمای خرید کیبورد مناسب کدنویسی در ۲۰۲۳

اگر به دنبال خرید کیبورد مناسب کدنویسی در ۲۰۲۳ هستید که تایپ سریع‌، آسان و لذت‌بخشی را تجربه کنید؛ در ادامه با ما همراه باشید.

ابتدا ویژگی‌های یک کیبورد خوب را مورد بحث قرار می‌دهیم، سپس نکات تکمیلی و پارامترهایی که سلیقه و شرایط در آنها تاثیرگذارند را بررسی می‌کنیم.

راهنمای خرید کیبورد مناسب کدنویسی در ۲۰۲۳

ویژگی‌های یک کیبورد خوب

سوئیچ‌های مکانیکی، لذت یک تجربه:

علاوه بر احساس خاصی که برای شما ایجاد می‌کنند، با بازخورد صوتی، شما را در تجربه تایپ همراهی می‌کنند. این نوع کیبوردها، بهترین انتخاب برای برنامه‌نویسان می‌باشند.

انواع مختلفی از آنها وجود دارد، هر کدام حس و بازخورد متفاوتی ایجاد می‌کنند:

راهنمای خرید کیبورد مناسب کدنویسی در ۲۰۲۳

نور کلیدها یا بک لایت:

نور کلیدها یا backlit keys شما را در تاریکی شب و محیط های کم‌نور همراهی می‌کند تا چشم‌تان آسیب نبیند. از طرفی لذت نور کلیدهای کیبورد در تاریکی شب فراموش نشدنی است!

کلیدهای قابل ویرایش و برنامه‌ریزی:

کلیدهای با قابلیت شخصی‌سازی (customizable) به شدت در افزایش سرعت و بهره‌وری مناسب هستند. وقتی زمانش فرا برسد که مدام لازم باشد کد را تست و اجرا کنید، خستگی کار را تا حد زیادی از شما دور می‌کنند.

کمک شایان آنها در زمان‌های گیمینگ نیز انکار نشدنی است.

کیفیت ساخت:

مطمئنا کیفیت ساخت یکی از اصلی‌ترین نکات در خرید کیبوردهای مناسب کدنویسی شما خواهد بود. ما هنگام خرید به دنبال محصولی هستیم که سال‌ها کنار ما باشد؛ چرا که کیبورد نقش اساسی در زندگی کاری یک برنامه‌نویس دارد.

سعی کنید انتخاب خود را محدود به برندهایی مانند SteelSeries، و Razer، و Logitech کنید تا از خرید خود اطمینان داشته باشید.

همچنین طول عمر کلیدهای مکانیکی معمولا بسیار بیشتر از کیبوردهای معمولی می‌باشد. در نظر داشته باشید که بین طول عمر سوئیچ‌های مختلف نیز تفاوت وجود دارد.

کنترل مدیا، تجربه متفاوت:

اگر شما هم مثل من مدام در حین کار به موسیقی گوش می‌کنید، مطمئن باشید که کلیدهای کنترل مدیا media زندگی شما را نجات خواهند داد!

حین کار در حال گوش‌دادن به پلی‌لیست‌ها و آلبوم‌های متنوع، رد کردن یا توقف قطعات موسیقی بدون آن که روی پلیر موسیقی سوییچ کنید؛ مزیت بزرگی است. علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، از انجام عمل بیهوده و تکراری، کلافه نمی‌شوید.

راهنمای خرید کیبورد مناسب کدنویسی در ۲۰۲۳

نکات تکمیلی:

حال که با ویژگی‌های یک کیبورد مناسب کدنویسی خوب آشنا شدیم، به ویژگی‌هایی اشاره می‌کنم که بسته به شرایط و سلیقه، تصمیم متفاوتی در خرید کیبورد مناسب کدنویسی خود خواهید داشت.

کیبورد سیم‌دار یا بی‌سیم؟

یکی از ویژگی‌هایی که در محصولات کامپیوتری ذهن اکثر افراد را درگیر کرده است، سیم‌دار – Wire یا بی‌سیم – Wireless بودن محصول مورد استفاده‌شان است.

مانند همه‌ی محصولات مشابه دیگر، خرید کیبورد بی‌سیم بسته به شرایط شما و میزان بودجه‌تان دارد.

نکته: اگر مدام در رفت و آمد هستید، حتما به فکر خرید یک کیبورد بی‌سیم باشید.

پشتیبانی سیستم عامل

باید توجه داشته باشید که کیبورد انتخابی‌تون از سیستم عامل مورد استفاده شما پشتیبانی کند. هیچ کس دوست ندارد کیبوردی که تهیه می‌کند کار نکند یا اختلال داشته باشد!

میزان نویز کلیدها

اگر در محیط‌ کاری یا جلسات کاری، قصد استفاده از کیبورد خودتان را دارید، میزان نویزی که ایجاد می‌کند را در نظر داشته باشید.

با توجه به جدول نوع سوئیچ‌ها، Cherry MX Red، و SteelSeries QX2، و Razer Orange برای شرایط حساس مناسب هستند.

از طرفی، اگر به دنبال تجربه تایپ بی‌نظیر هستید؛ پیشنهاد می‌کنم از سوئیچ Cherry MX Blue و یا Razer Orange استفاده کنید.

بودجه

میزان هزینه‌ای که برای خرید کیبورد مناسب کدنویسی در ۲۰۲۳ اختصاص می‌دهید، تاثیر زیادی در انتخاب‌تان دارد. معمولا بین سوئیچ‌های معمولی و بی‌نظیر تفاوت قیمتی زیادی وجود دارد. بی‌سیم بودن کیبورد نیز تاثیر زیادی در قیمت محصول دارد.

خرید کیبورد، چالش‌برانگیز اما لذت‌بخش!

یافتن کیبورد مناسب کدنویسی که تمام نیازها و چالش‌های شما را برطرف کند، بسیار مشکل است. ما در این مقاله، سعی کردیم تا جایی که میتوانیم شما را با کیبورد خوب و مناسب‌تان آشنا کنیم.

اگر هنوز تصمیم خود را نهایی نکرده‌اید؛ در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. سعی می‌کنیم به شما در مسیر خریدتان کمک کنیم.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

حامد زارع پور

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *