۰

افسانه دروازه خدایان درگاه هایی اسرارآمیز به آنسوی جهان

افسانه دروازه خدایان درگاه هایی اسرارآمیز به آنسوی جهان

در هشتصد مایلی جنوب شرقی «لیما» پایتخت «پرو»، نزدیک سواحل دریاچه «تی‌تی‌کاکا» ، دشتی‌ست که مکان اسطوره‌ای بازدید کنندگانی از سراسر دنیاست.. «شامن»ها ، هنوز هم برای انجام مراسم خود و اهدای دعاهای خود بر دیوار صخره‌ای این فلات مرتفع به اینجا می‌آیند .. همانگونه که نسل اندر نسل به این کار مبادرت داشته‌اند. این مکان ، معروف است به «پوئرتو دی هایو مارکا»، و یا «دروازه خدایان»
وقتی آن را میبینید ، متوجه میشوید که کاملا مسطح است. یک مدخل عظیم کنده شده در یک صخره سخت. و به نظر میرسد که یک دروازه باشد. اما به هیچ جایی راه ندارد ..
دقیقا در یک نقطه دور افتاده ، و بسیار مرتفع. با این وجود، شما کاملا به وضوح میتوانید ببینید که یک مربع عظیم در صخره کنده شده ، یا در آن ایجاد شده.. و در مرکز این مربع، در پایین آن چیزی دیده میشود که شبیه یک «در» است 
سرخپوستان پرویی ، در واقع آن را دروازه خدایان میدانند. ولی چرا باید شما دروازه‌ای را، در صخره‌ای ایجاد کنید که راهی به هیچ کجا ندارد؟

افسانه دروازه خدایان

بر اساس اکتشافات تمدن «اینکا» اولین شاه مذهبی، «اَمارو مورو» از این دروازه عبور کرده، با استفاده از یک شیئ برای به حرکت در آوردن دروازه و تبدیل کردن این صخره به آنچه که «دروازه ستاره‌ها» خوانده میشود.
‍ بر اساس افسانه‌ها ، «دروازه ستاره‌ها»، به کمک یک صفحه طلایی فعال میشده. و این صفحه طلایی از آسمان افتاده.
اکتشافات از اینجا آغاز میشود که اولین پادشاه مذهبی «اینکاها» یک صفحه طلایی را برداشته و به «دروازه خدایان» رفته ، آنرا روی مکان مخصوصی روی دروازه گذاشته و این دروازه درون بُعدی باز شده و او از آن عبور کرده و دیگر هرگز دیده نشده..
«شامن»هایی آنجا بوده‌اند ، که این منظره را دیده‌اند و شاهد همه چیز بوده‌اند و آن را ثبت کرده‌اند. گفته شده که این دقیقا چیزیست که اتفاق افتاده.

باستانشناسانی که «دروازه خدایان» را مورد بررسی قرار داده‌اند، یک گودی مدور کوچک را در مرکز دروازه یافته‌اند.. برخی معتقدند که این حفره در واقع احتمالا همان مکانیست که صفحه طلایی در آنجا قرار گرفته است.
گفته شده که این وسیله از جنس طلا و انواع دیگری از مواد گرانبها بوده و هر کسی که آن را با خود داشته، میتوانسته به نزدیک این معبر بیاید و به شکلی آن را راه‌اندازی کند و بعد از آن، یا مورد تماس خدایان قرار میگرفت و یا اینکه خدایان به سراغ آنها می‌آمدند.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *