۰

نقد فیلم The Killer ساخته فینچر

نقد فیلم The Killer ساخته فینچر

فینچر مشتاق به عنوان یکی از دقیق ترین، خواستارترین و ترسناک ترین کارگردانان تاریخ سینمای آمریکا شهرت دارد. حتی هنرپیشه‌هایی با کالیبر رابرت داونی جونیور و جیک جیلنهال با ده‌ها و ده‌ها برداشتی که او برای خلق دیدگاهش می‌خواهد، دست و پنجه نرم کرده‌اند.

بنابراین منطقی است که فینچر جذب The Killer شود، زیرا این فیلم درباره یک قاتل حرفه ای جزئیات محور است که به خود می بالد که دقیقاً چه چیزی باعث می شود مردم تیک بزنند و اوضاع چگونه اتفاق می افتد. به این ترتیب، او می‌تواند پنهان بماند، هدفش را بکشد، و سپس بدون توجه از آن دور شود. بر اساس کتاب مصور الکسیس «ماتز» نولنت و لاکی جاکامون به همین نام، قاتل حول یک قاتل ناشناس با بازی مایکل فاسبندر می‌چرخد. خرابکاری آخرین قتل خود در پاریس. هنگامی که او تلاش می کند فرانسه را ترک کند، متوجه می شود که همه چیز به هم نمی خورد و به زودی درگیر شکار انسان در جمهوری دومینیکن، نیواورلئان، میامی و شیکاگو می شود.

نقد فیلم The Killer

واکنش شما به افتتاحیه The Killer احتمالا نشان می دهد که چقدر از این تریلر جنایی روانشناختی شیک و شیک لذت خواهید برد. در ۱۰ دقیقه ابتدایی، فینچر بهترین تاثیر خود را در کارگردانی آلفرد هیچکاک از پنجره عقب به نمایش می گذارد و قاتل فاسبندر را با استفاده از فضای کاری متروکه WeWork برای تماشای هتل پاریس در آن سوی خیابان به تصویر می کشد.

در حالی که همه چیزهایی که می بینیم روال یکنواخت او است، که شامل نوشیدن آب از فنجان حلبی، تمرین یوگا، خوردن تخم مرغ آب پز و فقط گوش دادن به موسیقی اسمیتز است، افکار درونی او را نیز می شنویم که او شیوه منحصر به فرد زندگی خود را روایت می کند. و توضیح می دهد که چرا کم دلی و سردی او او را برای حرفه خود کامل می کند.
هرچه این صحنه بیشتر ادامه پیدا کند، بیشتر نمی‌توانید از خود فکر کنید که چرا ما شاهد انجام هیچ کاری قاتل اصلی هستیم. این بسیار متفاوت از هر چیزی است که قبلاً از یک فیلم قاتل آمریکایی دیده بودیم که در واقع کمیک می شود. که کاملاً موضوع است. در طول این سکانس و در نهایت بقیه فیلم، فینچر به نظر می رسد قبل از ایجاد تعلیق یا ایجاد تکان های ناگهانی خشونت و اکشن، با انتظارات تماشاگر بازی کند. هنگامی که قاتل در حال حرکت است، خفه شدن فینچر از تماشاگرانش یکنواخت می شود. سفت تر لحظاتی وجود دارد که تصمیم او برای زیگ کردن به جای زاگ باعث می شود بینندگان تا حدودی احساس نارضایتی کنند. اما سکانس‌های مبارزه و شکنجه نیز وجود دارد که به قدری ماهرانه ساخته شده‌اند که هم در تعجب و هم از خوشحالی نفس خود را حبس می‌کنید.

 

نقد فیلم The Killer ساخته فینچر

نقد فیلم The Killer

این فقط استفاده فینچر از دوربین و انتخاب تصاویر او – به ویژه همکاری الهام گرفته از نوآر او با فیلمبردار اریک مسرشمیت – نیست که به قاتل اجازه می دهد تا مجذوب خود شود، او همچنین همیشه این توانایی ذاتی را برای انتخاب بازیگر عالی برای شخصیت مناسب داشته است. قاتل نیز از این قاعده مستثنی نیست.

این در واقع اولین عملکرد فاسبندر در چهار سال گذشته است، زیرا او چند سال گذشته را به عنوان یک راننده مسابقه سپری کرده است. بازیگر ایرلندی نامزد اسکار هیچ نشانه‌ای از کند شدن سرعتش نشان نمی‌دهد، زیرا او بدون زحمت مرز بین خونسرد، باهوش، فاسد و محتاط را می‌کشد. این یک یادآوری کامل و به موقع از حضور پولادین فاسبندر است و بهترین بازی او از سال ۲۰۱۵ است که در فیلم های Slow West، Macbeth و Steve Jobs ظاهر شد.

نقد فیلم The Killer

بقیه اعضای گروه خوب The Killer در این کارها به فاسبندر کمک زیادی می‌کنند، کلی اومالی، چارلز پارنل و به خصوص تیلدا سوینتون که هرکدام نوبت‌های دزدی صحنه را انجام می‌دهند. در واقع، جدال پرتنش سوئینتون و فاسبندر در یک رستوران مجلل ممکن است یکی از بهترین صحنه های فیلم سال باشد.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *