۰

۱۰ تا از بهترین انیمه های علمی تخیلی در نتفلیکس

بهترین انیمه های علمی تخیلی در نتفلیکس چه عناوینی هستند؟

برخی از بهترین انیمه های علمی تخیلی تمام دوران برای پخش در نتفلیکس در دسترس هستند. از اولین انیمه ها، سازندگان به دنبال کشف دورترین نقاط فضا، زمان و امکانات فناوری بوده اند. کتابخانه نتفلیکس تنها بخش کوچکی از آنها را در خود جای داده است، اما مواردی که دارد ارزش بررسی کردن را دارند.

بهترین انیمه های علمی تخیلی نه تنها مفاهیم خلاقانه را توسعه می دهند، بلکه شخصیت های جسور و شجاعی را نیز به نمایش می گذارند که به همان اندازه مایل به جستجوی تمام امکانات دنیای خود هستند. چیزهایی که در طول سفرشان پیدا می‌کنند، مخاطب را به اندازه خودشان شوکه و شگفت زده می‌کند.

در ادامه ۱۰ تا از بهترین انیمه های علمی تخیلی در نتفلیکس را برای شما معرفی خواهیم کرد و هر کدام را کوتاه بررسی می کنیم؛ با کنترل امجی همراه باشید.

بهترین انیمه ها در کنترل امجی:

بهترین انیمه های علمی تخیلی در نتفلیکس

۱۰- Neon Genesis Evangelion

بهترین انیمه های علمی تخیلی در نتفلیکس

انگار زندگی در منظره جهنمی آینده ای نزدیک که در آن بشریت توسط فرشتگان ماورایی بمباران می شود برای شینجی ایکاری به اندازه کافی بد نبود، پدر غایب او متقاعد شده است که شینجی در حال هدایت ربات غول پیکری به نام EVA است که کلید نجات بشریت است. Gendo Ikari رئیس سازمان سایه NERV، خالقان Eva است، تنها سلاحی که قادر به شکست فرشتگان است. به همراه بچه خلبانان دیگر، شینجی جان خود را با وجود وحشت فانی خود به خطر می اندازد.

Neon Genesis Evangelion آن را در بسیاری از فهرست‌های «بهترین» دیگر قرار می‌دهد: بهترین انیمه‌های مکانیکی، بهترین انیمه‌های ترسناک، بهترین انیمه های ترسناک روان‌شناختی، فقط چند مورد از این موارد است.این سری قبل از اینکه واقعاً در تاریکی و تصاویر کابوس‌واری که به آن شهرت دارد، غرق شود و در ایده‌هایش درباره آزادی انتخاب، بلوغ و اراده بشر برای زنده ماندن غوطه‌ور شود، کمی زمان می‌برد.

۹- Ultraman

بهترین انیمه های علمی تخیلی در نتفلیکس

شینجیرو هایاتا با شناخت اولترامن تنها به عنوان داستانی از دهه‌ها پیش بزرگ شده است. اما وقتی بیگانگان برای تهدید زمین باز می گردند، پدرش شین فاش می کند که نه تنها او اولترامن اصلی بوده است، بلکه شینجیرو آنچه را که برای تصاحب گوشته لازم است به ارث برده است. شینجیرو با استفاده از توانایی های عجیب خود، لباس نمادین را بر تن می کند و برای محافظت از سیاره خود می جنگد.

Ultraman 2019 ریبوت انیمه اصلی ۱۹۶۶ نیست، بلکه اقتباسی از دنباله مانگای ۲۰۱۱ آن است.

۸- The Orbital Children

بهترین انیمه های علمی تخیلی در نتفلیکس

بهترین انیمه های علمی تخیلی در نتفلیکس

در آینده ای دور، انسان ها روی زمین، ماه و اکنون ایستگاه های فضایی زندگی می کنند. هنگامی که کودکان زمین و ماه در ایستگاه انشین با هم ملاقات می کنند، همه انتظار یک تعطیلات سرگرم کننده و جالب را دارند. اما وقتی ایستگاه توسط زباله‌های فضایی از مسیر خارج می‌شود، بچه‌ها باید با هم متحد شوند تا در مناطق سرد فضا زنده بمانند.

این OVA شش قسمتی به صورت یک فیلم دو قسمتی در ژاپن و در جاهای دیگر در نتفلیکس منتشر شد. خالق آن، میتسو ایسو، در دنیای انیمه های علمی تخیلی به خوبی تثبیت شده است و در سال ۲۰۰۷ Dennoh Coil را کارگردانی کرده و به عنوان انیماتور کلیدی انیمه هایی مانند The End of Evangelion، Ghost in the Shell و چندین سری Gundam کار کرده است. The Orbital Children به بررسی مضامین قدرت ذاتی بشریت و تمام راه‌هایی می‌پردازد که فناوری می‌تواند بر زندگی‌ها به صورت خوب یا بد تأثیر بگذارد.

۷- A.I.C.O. -Incarnation-

بهترین انیمه های علمی تخیلی در نتفلیکس

در تلاش برای ایجاد یک انسان مصنوعی، دانشمندان در عوض باعث انفجار می شوند، فاجعه ای وحشتناک که انبوهی از هیولاهای دست ساز را رها می کند و دره کوروبه را غیرقابل سکونت می کند. دو سال بعد، آیکو تاچیبانا و تیمی از کاوشگران جسور سفری را به سمت مرکز دره آغاز می‌کنند. اگر آنها موفق شوند، آیکو نه تنها فاجعه را معکوس می کند، بلکه اسرار ریشه های خود را نیز آشکار می کند.

این انیمه نسبت به برخی از بهترین انیمه های Studio Bones کمتر مورد توجه قرار می گیرد، اما همچنان یک ساعت جالب را برای شما فراهم می کند. رمز و راز پیرامون Aiko و Burst همراه با کاوش در مورد توانایی این فناوری آینده نگر است و داستان آن بینندگان را تا اپیزودهای پایانی دراماتیک می کشاند.

۶- Darwin’s Game

بهترین انیمه های علمی تخیلی در نتفلیکس

وقتی کانام سودو از دوستش درخواستی برای پیوستن به یک بازی موبایل جدید دریافت می کند، کمی به آن فکر می کند. تنها پس از آن است که او حقیقت وحشتناک را کشف می کند: دوستش قبلاً مرده است، توسط بازی مرگ گریز ناپذیری که کانام به تازگی در آن ثبت نام کرده است، کشته شده است. مگر اینکه بخواهد نفر بعدی باشد، باید خیلی سریع یاد بگیرد که چگونه در بازی داروین زنده بماند.

در حالی که مانگای بازی داروین خیلی بیشتر از انیمه اجرا شد، فصل دوازده قسمتی به تنهایی به اندازه کافی هیجان انگیز است. این انیمه بذر تکامل کانام را از یک تازه وارد بی تجربه به یک رهبر مغرور و ترسناک از قبیله بازیکنان خود می کارد. چندین جنبه از بازی را بررسی می‌کند، از باس‌های مرگبار گرفته تا توانایی‌های بازیکنان مختلف تا رویدادهای ویژه که در آن هر کسی شانس صعود به اوج را دارد. بازی‌های مرگ ژانر محبوبی هستند، به خصوص در نتفلیکس، بنابراین جای تعجب نیست که Darwin’s Game یکی از بهترین انیمه‌های علمی تخیلی در غول استریم است.

۵- Levius

بهترین انیمه های علمی تخیلی در نتفلیکس

بهترین انیمه های علمی تخیلی در نتفلیکس

در یکی از بهترین انیمه های بوکس، ورزش اصلاح شده هنرهای رزمی مکانیکی از خاکستر جنگ وحشیانه و نوآوری علمی بیرون آمده است. با کمک آب آگارتا که پروتزهای سایبرنتیک آنها را تقویت می کند، مبارزان برای کسب افتخار در مبارزاتی می جنگند که اغلب به مرگ ختم می شود. لویوس کرامول، جوانی که از جنگ بازمانده است، این ورزش را به زندگی خود تبدیل کرده است و برای پیروزی دست به هر کاری خواهد زد.

علمی تخیلی و ورزش ترکیبی شگفت انگیز از ژانرها هستند. برای طعم دادن به آن مقداری استیمپانک اضافه کنید و Levius بیرون می آید. نقاط قوت آن سکانس های اکشن میخ کننده و کاوش در مورد این است که چه نوع دنیایی می تواند این ورزش را به محبوب ترین ورزش آنها تبدیل کند: یکی از افراد بی شماری که در جنگ ویران شده و هنوز در خونریزی و ناامیدی غرق شده اند. این نوع تفسیر اجتماعی در داستان های علمی تخیلی گنجانده شده است و Levius ثابت می کند که انیمه بخش مهمی از این میراث است.

۴- Ghost In The Shell: SAC_2045

بهترین انیمه های علمی تخیلی در نتفلیکس

در سال ۲۰۴۵، سرگرد موتوکو کوساناگی و تیمش برای زنده ماندن از یک جنگ جهانی، با استفاده از مهارت‌ها و فناوری سایبرنتیک خود برای گذراندن زندگی می‌جنگند. با این حال، آنها نه تنها نیروهای دشمن، بلکه برخی از ترسناک ترین ربات ها را نیز در اختیار دارند. برای زنده ماندن از جنگ و باقی ماندن خود، هر کاری خواهند کرد.

مانگای اصلی ۱۹۸۹ توسط Masamune Shirow به سنگ بنای نه تنها سایبرپانک، بلکه در کل داستان علمی تخیلی تبدیل شده است. در دهه‌های گذشته، این فیلم به چندین اقتباس منشعب شده است، با این ONA که در دنیای انیمیشن Ghost in the Shell: Stand Alone Complex در سال ۲۰۰۲ اتفاق می‌افتد. SAC_2045 و فیلم‌های اسپین‌آف آن دو فیلم خواهند بود، به کاوش فرنچایز درباره معنای تلاقی فزاینده بین فناوری و بشریت برای مفهوم خود ادامه می‌دهند.

۳- Cyberpunk: Edgerunners

بهترین انیمه های علمی تخیلی در نتفلیکس

در نایت سیتی دیستوپیایی، شهروندان مجبورند برای زنده ماندن هر کاری که لازم است انجام دهند. دیوید مارتینز از فناوری سایبری استفاده می کند تا به یک مزدور تبدیل شود و قانون را زیر پا بگذارد تا بتواند امرار معاش کند. او در کنار سایر edgerunners، با سیستم فاسد شهر و شرکت‌های بزرگی که هر روز آن را اداره می‌کنند مبارزه می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد و سرگرم‌کننده در مجموعه آثار استودیو تریگر، Edgerunners پیش درآمدی برای بازی ویدیویی موفق Cyberpunk 2077 در سال ۲۰۲۰ است. اگرچه تنها ده قسمت است، اما هر ذره از اکشن، توسعه شخصیت و جهان‌سازی را در زمان اجرا خود گنجانده است. با نتایج عالی داستان مستقل آن حتی برای کسانی که چیزی در مورد بازی نمی دانند قابل دسترسی است. Cyberpunk: Edgerunners نه تنها یکی از بهترین انیمه های علمی تخیلی نتفلیکس است، بلکه یکی از بهترین سریال های انیمه تمام دوران است.

۲- Pacific Rim: The Black

بهترین انیمه های علمی تخیلی در نتفلیکس

در آینده ای نزدیک، کایجو بر زمین حکمرانی می کند و تنها چیزی که می تواند آنها را دفع کند، ماشین های عظیم معروف به یگرها و خلبانان آنهاست. خواهر و برادر هایلی و تیلور تراویس تنها دو تن از بسیاری از کسانی هستند که والدین خود را در مبارزه با هیولاها از دست داده اند. آنها با به دست گرفتن فرماندهی ناوشکن اطلس، دنیای در حال فروپاشی اطراف خود را جست و جو می کنند تا والدین خود را پیدا کنند.

این انیمه در نوع خود یک کلاسیک علمی تخیلی مدرن است و به وضوح تحت تأثیر انیمه های کایجو و مچا قرار گرفته است. Pacific Rim: The Black با حملات کایجو و نبردهای یگرها در همان مقیاس عظیم، بر روی نقاط قوت انیمه ساخته شده است. طرفدارانی که از دنباله رسمی، یعنی Pacific Rim Uprising 2018 ناامید شده اند، ممکن است از دیدن این انیمه راضی تر باشند.

۱- Pluto

بهترین انیمه های علمی تخیلی در نتفلیکس

در دنیایی که روبات‌ها و انسان‌ها در کنار هم زندگی می‌کنند، کارآگاه روباتی بازرس Gesicht به بررسی یک سری قتل‌های وحشتناک می‌پردازد که با قدرت فوق‌انسانی (یا روباتیک) انجام شده‌اند. هم ربات‌ها و هم انسان‌ها هدف قرار می‌گیرند، آنهایی که پتانسیل تغییر جهان را برای بهتر یا بدتر کردن داشتند. Gesicht باید بفهمد که قاتل چه می خواهد و قدرت عجیب آنها چیست، قبل از اینکه قربانی بعدی شود.

پلوتو که قبلاً به عنوان رقیب انیمه سال نامیده می شد، نمونه کامل یک انیمه مستقل است. اگرچه این یک تجسم مجدد از یک داستان کلاسیک Astro Boy دهه ۱۹۵۰-۱۹۶۰ است، اما داستان قوی و لحن پرتعلیقش آن را به تنهایی موثر و قابل دسترس کرده است.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *