۰

۱۰ تا از بهترین انیمه های ساخته شده بر اساس کتاب

بهترین بازی های سامورایی

10 تا از بهترین انیمه های ساخته شده بر اساس کتاب

بهترین انیمه های ساخته شده بر اساس کتاب ها چه عناوینی هستند؟ اقتباس‌های موفق انیمه می‌توانند از منابع مختلفی الهام گرفته شوند، اما یکی از نادرترین آنها از یک رمان معمولی است. دلایل زیادی برای این وجود دارد، از جمله این واقعیت که هنر موجود یک مانگا به انیماتورها الگویی می‌دهد که از طریق آن کار خود را بسازند. با این حال، این همچنین از این واقعیت ناشی می شود که رمان ها اغلب می توانند از نظر روانی بسیار پیچیده تر از یک مانگا یا رمان سبک معمولی باشند.

قبل از رفتن به سراغ لیست، مهم است که منبع سردرگمی در مورد رمان ها و رمان های لایت را روشن کنید. رمان های لایت نوع منحصر به فرد کتاب در ژاپن هستند که اغلب بسیار کوتاه تر از یک کتاب معمولی هستند. آنها همچنین اغلب شامل تصاویری از شخصیت ها یا صحنه های مهم هستند. در حالی که اینها از نظر فنی رمان هستند، اغلب به عنوان متفاوت از تعریف استاندارد این کلمه تلقی می شوند. بنابراین برای این لیست، انیمه های مبتنی بر رمان های لایت مانند سریال Monogatari یا هر تعداد سریال isekai حذف خواهند شد. این فهرست همچنین شامل انیمه‌هایی نمی‌شود که به عنوان بازخوانی داستان کلی در محیطی متفاوت مانند داستان آینده‌نگر کنت مونت کریستو Gankutsuou عمل می‌کنند. با این شرط ها، در اینجا ۱۰ تا از بهترین انیمه های ساخته شده بر اساس کتاب ها آورده شده است.

۱۰- Anne of Green Gables

10 تا از بهترین انیمه های ساخته شده بر اساس کتاب

Anne of Green Gables یک انیمه قدیمی است که بر اساس یک کتاب قدیمی ساخته شده است، اما این باعث نمی شود که این داستان جاودانه از جذابیت کمتری برخوردار شود. انیمه ای با همین نام با اقتباس از رمان های Anne of Green Gables اثر L. M. Montgomery، مقدمه ای عالی برای سریال محبوب در سراسر جهان است. این انیمیشن گاهی اوقات می تواند کمی قدیمی باشد و سریال به اندازه بسیاری از محبوب ترین انیمه هایی که در حال حاضر پخش می شوند اکشن نیست، اما Anne of Green Gables هنوز یک ساعت دلچسب است که هم تازه واردان و هم طرفداران فعلی را به یک اندازه خوشحال می کند.

۹- The Great Passage

10 تا از بهترین انیمه های ساخته شده بر اساس کتاب

The Great Passage به دنبال یک گروه گلچین شده از شخصیت ها است که تلاش می کنند فرهنگ لغت جامعی از زبان ژاپنی بسازند. اگرچه این یک مفهوم عالی برای رمانی به همین نام اثر شیون میورا است، اما به‌عنوان یک انیمه به نظر می‌رسد کار سخت‌تری داشته باشد. با این حال، دیدن شخصیت‌ها که در اقتباس جان می‌گیرند، آنها را دوست‌داشتنی‌تر می‌کند و کاوش جذاب آنها در کلمات مبهم و نکات ظریف ساخت فرهنگ لغت با تغییر رسانه مختل نمی‌شود. اگرچه ممکن است این سریال در مقایسه با سایر مجموعه‌های موجود در این فهرست کمی کمتر جذاب باشد، اما همچنان یک داستان سرگرم‌کننده درباره موضوعی جذاب است.

۸- Legend of the Galactic Heroes

10 تا از بهترین انیمه های ساخته شده بر اساس کتاب

بهترین انیمه های ساخته شده بر اساس کتاب

افسانه قهرمانان کهکشانی بر اساس مجموعه رمانی به همین نام توسط نویسنده یوشیکی تاناکا، به راحتی حماسی ترین انیمه این لیست است. برای بیش از ۱۰۰ قسمت، درگیری بین دو کشور ستاره‌دار، امپراتوری کهکشانی و اتحاد سیاره‌های آزاد را روایت می‌کند. هر طرف جنگ از دریچه شخصیت‌های مختلف روایت می‌شود، اما دو طرف اصلی راینهارد فون لوهنگرام از امپراتوری و یانگ ون لی از اتحاد. در حالی که این سریال طولانی است، زیرا نسخه اصلی آن دارای تعدادی انیمیشن قدیمی است، اما هنوز هم برای طرفداران داستان های فضایی فوق العاده خوب است و ارزش تماشای آن را دارد.

۷- Welcome to the N.H.K.

10 تا از بهترین انیمه های ساخته شده بر اساس کتاب

اگرچه ممکن است تفاوت های جزئی با رمانی که بر اساس آن ساخته شده باشد، Welcome to the N.H.K هنوز یک انیمه عالی است که اغلب در روزگار مدرن نادیده گرفته می شود. این سریال که بر اساس رمانی به همین نام نوشته تاتسوهیکو تاکیموتو ساخته شده است، به دنبال ساتو است که با دختری آشنا می شود که مصمم است او را از سبک زندگی درونگرایش خارج کند. این سریال یک بررسی روان‌شناختی عالی از تمام انواع تعطیلی‌ها است و می‌تواند به همان اندازه خنده‌دار و غم انگیز باشد. در حالی که این انیمه برخی از جنبه‌های خطرناک‌تر کتاب را حذف کرده است، اما به همان اندازه که منبع اصلی آن است، واضح و روشن‌کننده است و همچنان یک ساعت عالی برای طرفداران انیمه های شخصیت محور است.

۶- Hyouka

10 تا از بهترین انیمه های ساخته شده بر اساس کتاب

Hyouka یک انیمه اقتباسی از بسیاری از رمان های مجموعه رمز و راز کلاسیک Literature Club اثر Honobu Yonezawa است. داستان یک دانش آموز تنبل دبیرستانی Oreki را دنبال می کند که مجبور می شود به باشگاه ادبیات کلاسیک در دبیرستان خود بپیوندد و سپس مجبور می شود تا معماهای مختلفی را که در اطراف مدرسه ایجاد می شود حل کند. در حالی که او ممکن است تنبل باشد، اورکی به زودی ثابت می کند که حتی از کانن کارآگاه بهتری است. در حالی که این ترکیبی از زندگی و رمز و راز ممکن است برای برخی از طرفداران جذاب نباشد، هیوکا همچنان یک سریال زیبا با شخصیت های جذاب و سرگرم کننده است که تماشای آن را لذت بخش می کند.

۵- From the New World

10 تا از بهترین انیمه های ساخته شده بر اساس کتاب

از دنیای جدید یک داستان علمی تخیلی جذاب است که نشان می دهد در صورت توسعه قدرت های روانی، آینده بشریت ممکن است چگونه باشد. این فیلم بر اساس رمانی نوشته یوسوکه کیشی، گروهی از دوستان جوان را در دهکده ای کوچک دنبال می کند که بزرگ می شوند و اسرار تاریک زیادی را کشف می کنند که جامعه شان پنهان کرده است. در حالی که مقدمه سریال به اندازه کافی قانع کننده است، جایی که واقعاً می درخشد در شخصیت های آن است. همه بچه ها از طریق داستان های عجیب رشد می گذرند و آنتاگونیست اصلی مجموعه یکی از متقاعد کننده ترین انیمه ها است. From the New World یک جواهر علمی تخیلی است که افراد بیشتری باید آن را تماشا کنند.

۴- Tatami Galaxy

10 تا از بهترین انیمه های ساخته شده بر اساس کتاب

بهترین انیمه های ساخته شده بر اساس کتاب

تاتامی کهکشان به راحتی پیچیده ترین سریال در این لیست است. بر اساس رمانی از تومیهیکو موریمی، یک دانشجوی کالج ناشناس را دنبال می کند که مسیرهای مختلفی را که می توانست در زندگی دانشگاهی خود طی کند را بررسی می کند. این سریال بسیار متحرک و فوق‌العاده طنز است و اغلب دارای کلمات بازی سریع و هوشمندانه است. سریال بی‌هیچ‌وجه پوچ‌گرایانه، با این وجود موفق می‌شود از طریق خودپسندی‌اش و شخصیت‌های مختلفی که قهرمان داستان با آن‌ها روبرو می‌شود، وضعیت انسان را به طرز ماهرانه‌ای کاوش کند. در حالی که این به راحتی یکی از سخت‌ترین گزینه های این فهرست برای تعامل است، بینندگانی که این کار را انجام می‌دهند، پاداش زیادی دریافت خواهند کرد.

۳- Perfect Blue

10 تا از بهترین انیمه های ساخته شده بر اساس کتاب

پرفکت بلو اولین کارگردانی افسانه ای ساتوشی کن بود، اما آنقدر عالی است که می توانست شاهکار هر کارگردان دیگری باشد. این انیمه بر اساس رمان آبی کامل: دگردیسی کامل نوشته یوشیکازو تاکوچی، فروپاشی ذهنی بت/بازیگر میما کیریگو را دنبال می‌کند. ماهیت وحشتناک مارپیچ رو به پایین او همراه با قتل های وحشتناکی که در حین وقوع اتفاق می افتد، این انیمه را به یکی از وحشتناک ترین انیمه های ساخته شده تبدیل می کند و همچنین به عنوان یک تفسیر قدرتمند در مورد وسواس جامعه نسبت به افراد مشهور عمل می کند. مسلماً این بهترین اثر Kon است، اگرچه بسیاری از طرفداران این عنوان را به انیمه دیگری در این لیست می دهند.

۲- Paprika

10 تا از بهترین انیمه های ساخته شده بر اساس کتاب

پاپریکا آخرین فیلمی بود که ساتوشی کن قبل از مرگ غم انگیزش کارگردانی کرد. این انیمه  بر اساس رمانی به همین نام اثر یاسوتاکا تسوتسوی ساخته شده است. داستان روانشناسی را دنبال می کند که برای مبارزه با تروریستی که جهان را در کابوس فرو می برد، وارد دنیای رویایی می شود. این یک شاهکار انیمیشنی سه‌گانه است که به بررسی ماهیت رویاها و رابطه همیشه در حال تغییر بشر با فناوری می‌پردازد. حتی الهام بخش فیلم های پرفروش هالیوود مانند Inception شد. اگرچه ممکن است به اندازه پرفکت بلو ترسناک نباشد، اما بسیار معمایی تر و تامل برانگیزتر است و آخرین انیمه ارزشمندی است که Kon به طور غم انگیزی به کار خود پایان داد.

۱- Howl's Moving Castle

10 تا از بهترین انیمه های ساخته شده بر اساس کتاب

بهترین انیمه های ساخته شده بر اساس کتاب

به نظر می رسد استودیو گیبلی در زمینه ساخت فیلم های انیمیشنی زیبا در لیگ خاص خود قرار دارد و قلعه متحرک Howl تنها به عنوان مدرکی دیگر عمل می کند. این انیمه بر اساس رمان دیانا وین جونز به همین نام ساخته شده است، اگرچه تغییرات قابل توجهی در منبع خود ایجاد می کند. انیمه درباره دختری به نام سوفی است که توسط یک جادوگر شیطانی به پیرزنی تبدیل می‌شود و سپس با جادوگری به نام هاول روبرو می‌شود که به او کمک می‌کند از نفرین خود خارج شود. این ممکن است در مقایسه با طرح و تصویر مرموزتر Spirited Away نسبتاً ساده به نظر برسد، اما این سادگی به نفع انیمه است و برخی از طرفداران در واقع فکر می‌کنند که قلعه متحرک هاول بهترین انیمه گیبلی است، که گواهی بر کیفیت بالای آن است.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *