۰

نقد و بررسی بازی Alan Wake 2

نقد و بررسی بازی Alan Wake 2

نقد و بررسی بازی Alan Wake 2

از زمانی که Remedy Entertainment نسخه اصلی Alan Wake را منتشر کرد، ۱۳ سال می‌گذرد، و اکنون طرفداران این شانس را دارند که Alan Wake 2 را بازی کنند. متأسفانه، بسیاری از طرفداران هاردکور Remedy که بیش از یک دهه منتظر بوده‌اند تا ببینند داستان به کجا می‌رود احتمالاً از Alan Wake 2 دور می‌شوید و احساس ناتوانی می‌کردید. Alan Wake اصلی بدون پذیرش کامل ژانر، ترسناک مجاور بود، اما Alan Wake 2، چه خوب و چه بد، همه‌چیز است. هر کس که Alan Wake 2 را بازی می کند و به دنبال ترسیدن است، احتمالاً ناامید خواهد شد. در حالی که بازی پر از تصاویر عجیب و غریب است و مطمئناً دارای لحظات وحشتناکی است، اما عمدتاً بر روی ترس‌های پرش خسته است که در آن صورت روی صفحه چشمک می‌زند و صدای بلندی ایجاد می‌کند. مبهوت شدن مساوی با ترسیدن نیست و تلاش برای پرش‌های ترسناک مانند این ارزان است. آنها به سرعت اثربخشی خود را از دست می دهند، به خصوص در Alan Wake 2 زیرا به طور مکرر اتفاق می افتد.

عنوان Alan Wake 2 در ترسناک بودن شکست خورده است، اما این بدان معنا نیست که بازی خالی از لحظاتی است که آزاردهنده هستند یا بازیکنان را در موقعیت دیگری قرار می دهد. به عنوان مثال، بخش‌های لایو اکشن Alan Wake 2 دارای کیفیت وهم‌آوری هستند، به خصوص آنهایی که بر Alan Wake تمرکز دارند. بخش‌های ویک از بازی به طور کلی ترسناک‌تر هستند، زیرا او خود را در The Dark Place، یک نسخه کابوس‌دار پیچیده از شهر نیویورک می‌بیند.

نقد و بررسی بازی Alan Wake 2

آلن ویک تنها شخصیت قابل بازی در Alan Wake 2 نیست. مامور اف‌بی‌آی ساگا اندرسون به ویک در ماجراجویی ترسناک جدیدش می‌پیوندد که به همراه شریک زندگی‌اش الکس کیسی به برایت فالز می‌آیند تا مجموعه‌ای از قتل‌های آیینی را در منطقه بررسی کنند. Saga یک مکمل عالی برای بازیگران آلن ویک است، با ملانی لیبورد که با وجود شرایط فوق‌العاده‌ای که در بازی با آن دست و پنجه نرم می‌کند، کار فوق‌العاده‌ای در ایجاد احساس باورپذیری در شخصیت انجام می‌دهد.

نقش ساگا به عنوان یک مامور اف‌بی‌آی، به بخش‌های او از بازی یک جنایت واقعی، رنگ و بوی توئین پیکس می‌دهد، با بازیکنانی که وظیفه دارند با یافتن آیتم‌های کلیدی و مصاحبه با افراد، شواهد جمع‌آوری کنند. ساگا موارد را در ذهن خود ردیابی می کند، قصر حافظه ای که بی شباهت به چیزی نیست که هانیبال لکتور در رمان های توماس هریس استفاده می کند، جایی که ساگا اطلاعات، نقشه ها، ارتقاء سلاح ها و موارد دیگر را به صورت “فیزیکی” ذخیره می کند. بازیکنان تقریباً هر زمان که بخواهند شواهد جدیدی به دیوار کیس اضافه کنند یا شخصیت‌های مختلفی را که Saga در بازی ملاقات می‌کند «نمایه» کنند، می‌توانند فوراً به Saga’s Mind Place بپرند.

نقد و بررسی بازی Alan Wake 2

نقد و بررسی بازی Alan Wake 2

این یک ایده خوب روی کاغذ است، اما کارآگاهی در Alan Wake 2 در عمل یک شکست بزرگ است. بازی به هیچ وجه کارآگاه را جذاب یا چالش برانگیز نمی کند. بازیکنان مجبور نیستند به طور انتقادی در مورد جایی که شواهد را روی دیوار پرونده Saga قرار می دهند فکر کنند. بیشتر اوقات مشخص است که چیزی به کجا می‌رود، اما تلاش برای قرار دادن شواهد در نقطه‌ای اشتباه هیچ عواقبی به جز غر زدن ساگا در زیر لب ندارد. تکنیک پروفایل ساگا ممکن است فرصت خوبی برای به چالش کشیدن بازیکنان با کشف یک یا دو راز باشد، اما در عوض، بازی از آن برای ارائه اطلاعات به سادگی استفاده می‌کند.
حقه‌های واقعیت‌ساز Alan Wake 2 به آن کمک می‌کند که برجسته شود، اما در غیر این صورت مانند یک بازی سنتی بقا-ترسناک بازی می‌کند. مبارزات باید برای طرفداران بازی‌های جدیدتر Resident Evil آشنا به نظر برسد، زیرا Alan Wake باید ابتدا بیشتر دشمنان را با چراغ قوه بیهوش کند. تیراندازی در Alan Wake 2 تند، قدرتمند و سرگرم کننده است، اما به اندازه کافی وجود ندارد. می توان به راحتی از بسیاری از دشمنان دوری کرد که اصلاً دلیلی برای مبارزه با آنها وجود ندارد و بازی درگیری های اجباری کمی دارد. ممکن است افراد ناب بقا فکر کنند که این چیز خوبی است، اما بیشتر آنها Alan Wake 2 را با مجموعه‌ای از شراره‌ها و کیت‌های دارویی که هرگز دلیل خوبی برای استفاده از آنها نداشتند، به پایان می‌رسانند.

نقد و بررسی بازی Alan Wake 2

عنوان Alan Wake 2 یک بازی خیره کننده است، با انیمیشن های صورت فوق العاده واقعی و دنیای بازی با جزئیات فوق العاده. اغراق نیست اگر بگوییم مناطق خاصی در Alan Wake 2 وجود دارد که از زندگی واقعی قابل تشخیص نیستند. نیازهای بی‌معنای سخت‌افزار رایانه شخصی ممکن است برخی افراد را به اشتباه بیاندازد، اما نمی‌توان انکار کرد که Remedy چیزی واقعاً ویژه را در زمینه گرافیک ارائه کرده است.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *