۰

رازهای خرید ابزار آلات حرفه‌ای

رازهای خرید ابزار آلات حرفه‌ای

فرقی نمی‌ کند شما در کارهای فنی یک تازه کار بوده یا تجربه بالایی داشته باشید، به هر حال نیاز به ابزار آلات مناسب و دقیقی دارید که بدون آنها نمی‌ توانید بسیاری از کارهای فنی را انجام دهید.

اما نکته مهم در خصوص ابزار آلات مختلف نحوه خرید آنها است، چون ابزار آلات جهت کارهای فنی بسیار متنوع و گسترده هستند و برای کارهای مختلفی مناسب می‌ باشند. نکاتی که در زیر عنوان می‌ کنیم، می‌ توانند به عنوان راهنمای عمل جهت خرید ابزار آلات باشند:

دسته‌ بندی ابزار آلات

هنگام خرید ابزار آلات در وهله اول سعی کنید دسته‌ بندی درستی از آنها داشته باشید، چون همان طور که گفتیم این ابزار آلات متنوع و مختلف جهت کارهای مختلفی مناسب هستند. در یک دسته‌ بندی کلی برخی شرکت‌ ها مانند شرکت پیشرو دریل پرکاربردترین ابزار آلات را به دسته‌ های زیر طبقه بندی می‌ کنند:

  • ابزار برش؛ مانند مته، تیغ، فرز، تیغ اره، تیغ عمود بر، تیغ افقی بر
  • ابزار بادی؛ مانند باکس، بادپاش، دریل، پیش گوشتی، رطوبت گیر یا فشار شکن
  • ابزار برقی و شارژی؛ مانند تراز لیزری، پولیش، دریل، چکش تخریب، دریل ستونی صنعتی و غیره
  • ابزار دستی؛ مانند جعبه و میز ابزار، کیف، انواع انبر، کمپرسور، اره و قیچی، چکش، سمپاش، جک، منگنه و غیره

خرید ابزارهای مورد نیاز

سعی نکنید که ابزارهای بیش از حد نیاز خودتان را بخرید، چون همیشه زیادتر خریدن به معنی بهتر و کامل‌ تر بودن نیست. پس سعی کنید همان ابزارهایی را خریده و در جعبه ابزار خود نگهداری کنید که مکرر از آن ها استفاده می‌ کنید، یعنی سعی کنید کیفیت را بر کمیت ارجحیت دهید و به جای آنکه انبوه ابزار آلات را داشته باشید، ابزار آلاتی را انتخاب کنید که کیفیت خوبی دارند و مدام مورد نیاز شما هستند.

توجه به قیمت‌ ها

همیشه ابزار آلات گرانتر بهتر نیستند، ممکن است برخی از این ابزار آلات گران دوام بیشتری داشته باشند، اما این موضوع دلیل قانع کننده‌ ای نیست کسی که تنها گاهی مواقع جهت باز و بسته کردن یک پیچ سراغ ابزار آلات می‌ رود، گران ترین نوع آنها را بخرد یا مثلاً اگر از ابزارهای برقی استفاده زیادی نمی‌ کنید هیچ نیازی نیست که آنها را در جعبه ابزار خود نگه دارید.

بهتر است سرمایه خودتان را جهت خرید این ابزار هدر ندهید. حتی می‌ توانید خرید اینترنتی ابزار را نیز انجام داده و از این طریق قیمت ابزارهای مختلف مانند قیمت دریل های صنعتی پیشرو را به دست بیاورید.

تست کردن هنگام خرید

اگر می‌ خواهید پول تان هنگام خرید ابزار آلات هدر نرود، هنگام خرید به ویژه هنگام خرید ابزار آلات برقی آنها را تست کنید. از طرفی برای آنکه ابزارهای قیمت‌ مناسب پیدا کنید و بتوانید ابزار آلات مورد نیازتان را با یک قیمت مشخص خریداری کنید، می‌توانید از سایت‌های مختلف از جمله شرکت پیشرو قیمت آنها را به دست بیاورید.

در نظر گرفتن سطح مهارت

اگر جز افراد مبتدی می‌ باشید که تنها ابزار آلات را برای مصارف خانگی خود انتخاب می‌ کنید و کارهای فنی را به صورت حرفه‌ ای انجام نمی‌ دهید، پس به دنبال ابزار آلات ساده و کوچک بروید. از طرفی اگر کار کردن با ابزارهای مختلف را بلد نیستید، نیازی نیست به سراغ ابزار آلات به ویژه ابزار آلات برقی بروید.

در این حالت نه تنها به خودتان بلکه به اطرافیان تان هم ممکن است صدمه وارد کنید. پس برای مصارف جزئی تنها ابزار آلات ساده را انتخاب کنید و اگر گاهی نیاز به استفاده از برخی ابزار آلات برقی پیدا کردید برای این کار از افراد ماهر کمک بگیرید.

خرید باتری زاپاس

ابزار آلات برقی را ترجیح می‌ دهید یا ابزار آلات شارژی؟ این سوال برای بسیاری از افراد که برای خرید ابزار آلات مراجعه می‌ کنند، پیش می‌ آید و بین انتخاب ابزارهای سیم‌ دار و بی سیم تردید پیدا می‌ کنند. به طور کلی نیرویی که برای هر دو نوع ابزار استفاده می‌ شود از طریق برق می‌ باشد، اما تفاوت آنها در این است که ابزار آلات شارژی می‌ توانند مقداری نیروی برق ذخیره کنند. استفاده از آنها بدون اتصال به برق امکان‌ پذیر است و اینکه کدام یک از این ابزارها کاربردی‌ تر هستند بستگی به نوع کار شما دارد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *