۰

اطلاعاتی که از PS5 PRO را داریم !

PS5 PRO

اطلاعاتی که از PS5 PRO را داریم !

چه زمانی PS5 ارتقاء سخت افزاری مناسب دریافت می کند؟ خب، سه سال طول کشید تا پلی استیشن ۴ نسخه جدیدی را دریافت کند، اما همانطور که خواهید دید، نسخه ارتقا یافته پلی استیشن ۵ ممکن است برای پیوستن به آخرین نسل کنسول دیر نباشد.
اکنون می دانیم که سونی به زودی یک PS5 Slim را نیز عرضه خواهد کرد. این مدل فقط کوچک است، بنابراین هیچ قابلیت جدیدی به جز ۱ ترابایت فضای ذخیره سازی وجود ندارد. این بدان معناست که احتمالاً تا اواخر سال ۲۰۲۴ یا حتی ۲۰۲۵ نباید انتظار یک PS5 Pro را داشته باشیم.


همچنین نسخه پرو PS5 از معماری قدیمی AMD برای پردازنده مرکزی استفاده خواهد کرد.بر اساس شایعات منتشر شده از RedGamingTech پردازنده مرکزی PS5 Pro با فرکانس کاری ۴GHz که از هشت هسته Zen 2 بهره می‌برد، خواهد بود. پردازنده گرافیکی نیز با استفاده از معماری RDNA 3 که از ۶۰ واحد پردازشی با فرکانس کاری ۲۵۰۰ الی ۲۸۰۰MHz تشکیل شده است می‌باشد. مدل پرو از ۱۶GB حافظه GDDR6 با سرعت انتقال ۱۸۰۰۰MT/s همراه است.

مدل پرو که قرار است در پردازش های رهگیری پرتو بهبود داشته باشد احتمالا همراه با عملکرد دو برابری موتور Tempest برای پردازش صدا و دو موتور Shader همراه خواهد بود.

در حالی که به سختی می‌توان اطلاعاتی در مورد فناوری اعلام‌نشده که به هر نحوی دقیق باشد، جمع‌آوری کرد، سونی سخت‌افزارهای مختلفی را در دست ساخت دارد. اکنون ما از پورتال دستی پلی استیشن و همچنین برخی از ایربادهای پلی استیشن می دانیم. یکی از شایعات منتشر شده توسط وب‌سایت فرانسوی Phonandroid، به نقل از یک منبع ناشناس نقل می‌کند که PS5 Pro با خنک‌کننده مایع و احتمالاً APU جدید AMD برای افزایش عملکرد عرضه می‌شود. با این حال، منبع ادعا کرد که تنها چند هفته دیگر عرضه خواهد شد، و این در پایان ژانویه بود، بنابراین این یک اردک مرده است. زمانی که نوبت به پلی استیشن ۶ می رسد، ممکن است از قبل تصوری داشته باشیم که چه کسی طراحی آن را انجام می دهد. آخرین زمزمه ها حاکی از آن است که مارک سرنی، مدیر اجرایی قدیمی سونی، در راس توسعه پلی استیشن قرار دارد، که طبیعتاً شامل ساخت PS6 نیز می شود. سرنی مطمئناً در مورد طوفان فکری پلی استیشن تجربه دارد – او طراح اصلی PS4 و PS5 بود. در مورد تاریخ عرضه PS6؟ ما معتقدیم به سال ۲۰۲۷ یا ۲۰۲۸ نگاه می کنیم.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *