۰

نقد و بررسی Marvel’s Spider-Man 2 | شاهکار جدید سونی

نقد و بررسی Marvel's Spider-Man 2

نقد و بررسی Marvel’s Spider-Man 2 | شاهکار جدید سونی

در سال ۲۰۱۸، استودیو Insomniac Games یکی از بهترین بازی‌های ابرقهرمانی تمام دوران را با مرد عنکبوتی مارول ارائه کرد که توسط مرد عنکبوتی محبوب: مایلز مورالز دنبال شد. هر دوی این بازی‌ها موضوعات داستانی را ایجاد می‌کنند که طرفداران سال‌ها منتظر حل آن بودند، با Marvel’s Spider-Man 2 که به طور همزمان همه چیز را برای دنیای ابرقهرمانی Insomniac پیش می‌برد.
در Spider-Man 2 پیتر پارکر و مایلز مورالس برای محافظت از شهر نیویورک با هم کار می کنند و در عین حال سعی می کنند به سبک کلاسیک مرد عنکبوتی بین مبارزات زندگی روزمره خود تعادل برقرار کنند. دوست دوران کودکی پیتر، هری آزبورن، پس از سال ها دوری از صحنه، با بیماری لاعلاج او که ظاهراً توسط همزیست مرموز درمان می شود، دوباره ظاهر می شود، در حالی که کرایون شکارچی خطرناک ناگهان نیویورک و موجودات فوق العاده قدرتمندی را که آن را خانه می نامند، مورد توجه قرار داده است. آنچه در ادامه می‌آید یکی از بهترین داستان‌های مرد عنکبوتی است که تا به حال در قالب بازی ویدیویی گفته شده است، با لحظات بی‌شماری خنک‌تر و تعداد زیادی بازی هیجان‌انگیز با کراون، ونوم و دیگر اعضای گالری Rogues Spider-Man.
یک نقطه برجسته واقعی در مرد عنکبوتی ۲، باس‌ها هستند که حماسی و چند مرحله‌ای علیه برخی از معروف‌ترین شخصیت‌های شرور مرد عنکبوتی هستند. این مبارزات و همه مبارزات دیگر در بازی، هرچه پیش می‌رود، بهتر و بیش از حد بیشتر می‌شوند. پیتر و مایلز به توانایی‌ها و ابزارهای جدیدی دسترسی پیدا می‌کنند که به بازیکنان برای هر رویارویی گزینه‌های بسیار بیشتری می‌دهد. با در اختیار داشتن Spidey-Sense، بازیکنان می‌توانند به سرعت از حملات دشمن دوری کنند یا به سرعت از مسیر حملات دشمن طفره بروند، و هر دو مرد عنکبوتی به شیوه‌ای پر زرق و برق و سینمایی از دشمنی به دشمن دیگر زیپ می‌کنند. بازی در نقش پیتر پارکر و مایلز مورالس در مرد عنکبوتی ۲ بسیار عالی است، با قدرت های منحصر به فرد هر شخصیت، تنوع زیادی در مبارزه ایجاد می کند که تضمین می کند هر نبرد سخت به یاد ماندنی است.

نقد و بررسی Marvel's Spider-Man 2

بیشتر رویارویی های جنگی در Marvel’s Spider-Man 2 نبردهای تن به پا با دشمنان است، اما در برخی موقعیت ها بهتر است ساکت بمانید. بخش های مخفی کاری به سبک Batman: Arkham که در بازی قبلی در Spider-Man 2 ارائه شده بود، بازگشتند. مرد عنکبوتی این بار یک ابزار جدید Web Line دارد که گزینه های افراد را در مورد مخفی کاری تا حد زیادی گسترش می دهد، زیرا اساساً به بازیکنان اجازه می دهد یک ابزار ایجاد کنند. هر جا که می خواهند بنشینند برخی ممکن است متوجه شوند که Web Line مخفی کاری را بسیار آسان می کند، اما برخی دیگر دوست دارند که تا چه حد خنده دار است که یک اتاق پر از حشرات کرایون را بچینیم.
بازیکنان بیشتر وقت خود را در Spider-Man 2 با ضرب و شتم افراد بد می گذرانند، اما آنها همچنین می توانند آزادانه در شهر نیویورک جهان باز بگردند که با جزئیات شگفت انگیز زنده شده است. دنیا به خودی خود عظیم و پر از چیزهای جالب برای دیدن است. بازیکنان می توانند بدون زحمت با وب خود در شهر بگردند، اما Web Wings جدید یک لایه اضافی به کاوش اضافه می کند که آن را حتی بیشتر از قبل سرگرم کننده می کند. کاوش در شهر نیویورک در مرد عنکبوتی ۲ چنان هیجان انگیز است که بازیکنان هرگز تمایلی به سفر سریع ندارند، حتی زمانی که ماموریت بعدی آنها در سمت مخالف نقشه باشد. انتخاب نکردن سفر سریع همچنین به بازیکنان اجازه می‌دهد تا در فعالیت‌های جانبی و شکار کلکسیونی در حین رسیدن به اهداف اصلی تلاش ببافند. کسانی که در Spider-Man 2 سفر سریع انجام می دهند، از اینکه اساساً آنی است، تحت تأثیر قرار می گیرند، و همین امر در مورد جابجایی بین پیتر و مایلز نیز صدق می کند.

یکی از اولین کارهایی که بازیکنان پس از رها شدن در دنیای باز Spider-Man 2 باید انجام دهند، رفتن به بلندترین ساختمانی است که می توانند پیدا کنند و از مناظر دیدن کنند. نورپردازی، فاصله ترسیمی و سطح بالای جزئیات در کنار هم قرار می‌گیرند تا یکی از زیباترین بازی‌های ویدیویی تمام دوران را خلق کنند. علاوه بر شهر غول‌پیکر و شلوغ، بازیکنان از جزئیات کوچک‌تری نیز شگفت زده می‌شوند، مانند اینکه چگونه مردمک چشم شخصیت‌ها هنگام ترس گشاد می‌شوند.

نقد و بررسی Marvel's Spider-Man 2

نقد و بررسی Marvel's Spider-Man 2

بازیکنان همچنین می خواهند ببینند که چگونه مناطق خاصی از شهر توسط رویدادهای بازی تغییر می کند. نبردها در مرد عنکبوتی ۲ می تواند منجر به تخریب های زیادی شود و این تخریب تأثیری ماندگار و قابل مشاهده بر دنیای بازی دارد. به عنوان مثال، بازیکنان حتی با پیشرفت در بازی همچنان آثاری از یک باس فایت بسیار اولیه را مشاهده خواهند کرد.

عنوان Spider-Man 2 بسیار دیدنی به نظر می رسد و این سطح از مراقبت تقریباً به همه جای دیگر بازی گسترش یافته است. اما در حالی که Spider-Man 2 به طرز باورنکردنی جلا داده شده است، گاه به گاه دچار سکسکه می شود.

نقد و بررسی Marvel's Spider-Man 2

نقد و بررسی Marvel’s Spider-Man 2

جمع‌آوری تمام لباس‌ها، به حداکثر رساندن هر سه درخت مهارت و تکمیل تمام ماموریت‌ها در بازی، بین ۲۵ تا ۳۰ ساعت زمان نیاز دارد. قبلاً شکایاتی در مورد کوتاه بودن بازی Spider-Man 2 وجود داشت، اما پر کردن بازی با ماموریت‌های جانبی بیشتر به خاطر طولانی‌تر کردن زمان اجرای آن، تنها باعث می‌شد که آن احساس نفخ کنید. اکثر بازیکنان داستان اصلی را در حدود ۱۰ تا ۱۵ ساعت به پایان می‌رسانند و آن‌هایی که می‌خواهند جایزه پلاتینیوم مرد عنکبوتی ۲ را باز کنند، می‌توانند انتظار داشته باشند که این زمان تقریباً دو برابر شود، که برای این نوع بازی کاملاً خوب است. لازم نیست هر بازی جهان باز یک ماجرای ۱۰۰ ساعته غول‌پیکر باشد و مرد عنکبوتی ۲ انصافاً بازی بهتری برای کوتاه‌تر بودن است.

در هر صورت، Spider-Man 2 می‌توانست از بریدن بخش‌های مری جین و کوتاه کردن تعدادی از ماموریت‌های جانبی برای تبدیل آن به یک بازی باریک‌تر و با سرعت کامل‌تر سود ببرد. اما حتی با وجود برخی ایرادات، Spider-Man 2 همچنان یک تجربه دیدنی و بهترین ورود در دنیای بازی Spider-Man Insomniac تا به امروز است. هر چیزی را که طرفداران مرد عنکبوتی هاردکور می‌خواهند ارائه می‌دهد، با نبردهای نفس‌گیر در برابر برخی از نمادین‌ترین شخصیت‌های شرور قهرمان، و شهر نیویورکی با دنیای باز و زیبا برای تجربه همه چیز. مطمئناً به عنوان یکی از رقبای بازی سال در گفتگو وجود دارد. و یک انحصاری PS5 که باید خرید کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *