۰

رازهای جزیره‌ اسرارآمیز و متروک مالدن در اقیانوس آرام

جزیره‌ اسرارآمیز و متروک مالدن

رازهای جزیره‌ اسرارآمیز و متروک مالدن در اقیانوس آرام

در میان جزایر متروک در اقیانوس آرام جزیره مالدن از همه مرموزتر و اسرارآمیز تر است،
این جزیره دارای سازهای megalithic مرموز بسیاری است ، جزیره به طور کامل متروک و خالی از سکنه است، این جزیره اولین بار توسط کاشفان اروپایی در اوایل ۱۸۰۰s کشف شد. سازه های عجیب این جزیره شامل چند مجتمع معبد در نزدیکی مرکز جزیره است و یک سیستم بزرگراه باستانی که در سراسر جزیره منتشر شده و مانند یک عنکبوت غول پیکر کل جزیره را فرا گرفته است. یک سیستم بزرگراه باستانی که از سنگهای بازالت بزرگ تشکیل شده است، به خوبی در سراسر جزیره نمایان است، از ساحل عبور می کند و زیر امواج اقیانوس آرام ناپدید می شود. بزرگراه باستانی در جزیره مالدن. در مرکز جزیره تعدادی هرم ها و معابد متصل شده توسط جاده های megalithic است.

مالدن در ۳۰ ژوئیه ۱۸۲۵ توسط کاپیتان ۷th Lord Byron کشف شد. او فرمانده کشتی جنگی انگلیس HMS Blonde بود، او مشغول بازگشت به لندن از ماموریتی ویژه در هونولولو بود. در حال حاضر این جزیره اهمیت ویژه‌ای به عنوان یک منطقه حفاظت شده برای پرورش گونه های دریایی دارد.

در زمان کشف جزیره، Malden به نظر می رسید متروک است، اما باقی مانده از معابد و دیگر ساختار های خراب نشان میداد که این جزیره در یک زمان مسکونی بوده است. چندین هرم ، و یک سری، megaliths ، و ستون های عجیب و غریب از سنگ در سراسر جزیره مالدن پراکنده است. اهرام های کوتاه در اندازه های مختلف . اهرام توسط یک راه سنگ فرش شده بهم متصل هستند و تا دریا ادامه دارند. ۴۰ معبد سنگی در جزیره مالدن وجود دارد.

هدف ساخت این معابد و اهرام و جاده ها در یک جزیره متروک چه بوده؟ آیا آنها بخشی از یک پرستشگاه خورشید باستان بودند، یا مکانی برای اربابان افسانه‌ای پولینزی بودند، یا محلی مقدس برای ملوان دریایی بودند؟ این راه های پیچیده که منجر به دریا می شوند چیست؟ آیا اینها شواهد تمدن گمشده اقیانوس آرام مو، یا لموریا است؟
در سال ۱۹۲۴، ویرانه مالدن توسط یک باستان شناس از موزه اسقف کنت اموری در هاوایی مورد بررسی قرار گرفت و به این نتیجه رسیدند که در اینجا یک جمعیت کوچک پلینزی وجود داشته که شاید برای چند نسل یا چند قرن پیشتر در آن اقامت داشتند. گمانه زنی نیز نشان می دهد که جزیره مالدن در نقطه قدرت ویژه بر روی زمین قرار گرفته است.

جزیره مالد ممکن است مکان مهمی در سفرهای علوم نامکشوفه اقیانوس آرام باشد، اما واقعیت این است که هیچ کس واقعا نمیتواند توضیح مشخی برای آن ارائه دهد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *