۰

۱۰ تا از ترسناک ترین کاراکتر های شرور در انیمیشن ها

ترسناک ترین کاراکتر های شرور در انیمیشن ها

ترسناک ترین کاراکتر های شرور در انیمیشن ها

ترسناک ترین کاراکتر های شرور در انیمیشن ها کدامند؟ انیمیشن ها از زمان آغاز به کار خانه برخی از نمادین‌ترین شخصیت‌های منفی سینما را داشته است. ماهیت تقریباً بی حد و مرز انیمیشن، فضایی را برای آنتاگونیست هایی باز می کند که همیشه یک مانع بزرگ و وحشتناک در سر راه قهرمان هستند.

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ۱۰ تا از ترسناک ترین کاراکتر های شرور در انیمیشن ها بپردازم و هر کدام را بررسی کینم؛ با کنترل امجی همراه باشید.

Shan Yu — Mulan (1998)

ترسناک ترین کاراکتر های شرور در انیمیشن ها

در انیمیشن کلاسیک مولان دیزنی، بینندگان یک دختر جوان چینی را دنبال می کنند که برای نجات پدرش از مرگ در ارتش، به جای او می رود و در این روند تبدیل به بزرگترین قهرمان کشورش می شود.

اگرچه کلاسیک‌های رنسانس دیزنی ممکن است اولین گروه از فیلم‌هایی نباشند که وقتی به کلمه «ترسناک» فکر می‌کنید، به ذهنتان خطور می‌کند، اما مطمئناً برخی از آن‌ها سهم عادلانه‌ای از ترس داشتند. شرور مولان، رهبر بی رحم ارتش هون، مطمئناً بسیار وحشتناک است.

کلود فرولو - «گوژپشت نوتردام» (۱۹۹۶)

ترسناک ترین کاراکتر های شرور در انیمیشن ها

با وجود تحسین‌برانگیز بودن، گوژپشت نوتردام همچنان یکی از جنایتکارانه‌ترین آثار کلاسیک دیزنی است. اقتباسی تا حدی ضعیف، اما همچنان بسیار شدید از رمان تاریک و تراژیک ویکتور هوگو، درباره یک مسئول به صدا درآوردن زنگ است که برای کمک به یک دوست باید استقلال خود را از یک وزیر دولتی اعلام کند.

وزیر شرور کلود فرولو است، یکی از هولناک ترین شرورانی که دیزنی تا به حال خلق کرده است. چیزی که به خصوص در مورد او ترسناک است این است که او بیش از حد واقع بینانه احساس می شود. اعمال کاملاً شیطانی او بازتابی از تمام شرورانی است که تاریخ را تعریف کرده اند.

گریگوری راسپوتین - "آناستازیا" (۱۹۹۷)

ترسناک ترین کاراکتر های شرور در انیمیشن ها

یکی از رمانتیک‌ترین انیمیشن تاریخ و یکی از تحسین‌شده‌ترین آثار کارگردان دان بلوث، آناستازیا، داستان آخرین فرزند بازمانده خانواده سلطنتی روسیه است که به دو مرد کلاهبردار ملحق می‌شود تا دوباره با مادربزرگش متحد شوند.

در حالی که آناستازیا برای یافتن خانواده اش تلاش می کند، راسپوتین شوم به دنبال مرگ او است. طراحی شخصیت شرور او بسیار ترسناک است و صحنه‌هایی که او را در خشونت‌آمیزترین حالت خود نشان می‌دهند می تواند ترس را در دل همه برانگیزد.

دوستان از طرف دیگر - "شاهزاده خانم و قورباغه" (۲۰۰۹)

ترسناک ترین کاراکتر های شرور در انیمیشن ها

دومین انیمیشن سنتی دوبعدی دیزنی، شاهزاده خانم و قورباغه، داستانی تازه به برخی از افسانه های سنتی می دهد. داستان پیشخدمتی را روایت می‌کند که پس از تلاش برای تبدیل یک شاهزاده قورباغه به انسان، خودش پس از بوسیدن او با همین مشکل روبرو می‌شود و مجبور است برای رفع آن به سفری برود.

اگرچه آنتاگونیست اصلی دکتر فاسیلیه، خودش به اندازه کافی ترسناک است، اما این دوستان روحی مرموز او هستند که ترسناک ترین حضور در انیمیشن هستند. بر اساس عناصر لوئیزیانا وودو، ارواح آنقدر غیرقابل پیش بینی و اسرارآمیز هستند که نمی توان از آنها نترسید.

Hexxus - "FernGully: The Last Rain Forest" (1992)

ترسناک ترین کاراکتر های شرور در انیمیشن ها

فیلم‌های موزیکال انیمیشن مستقل چندان رایج نیستند، و همین امر FernGully: The Last Rain Forest را به گوهری با ارزش‌تر تبدیل می‌کند. این انیمیشن در مورد ساکنان جادویی یک جنگل، و مبارزه آنها برای نجات خانه خود از یک نیروی آلوده کننده به نام Hexxus است.

FernGully یک انیمیشن زیبا که عشق به طبیعت را نشان می دهد، با این وجود از ترساندن مخاطب خود با یک شخصیت شرور وحشتناک نمی ترسد. با انیمیشن خیره کننده و یکی از بهترین صداگذاری های تیم کوری، Hexxus تبدیل به موجودی مهیب می شود که شکست دادن آن در اکثر زمان های انیمیشن غیرممکن به نظر می رسد.

اوگی بوگی - "کابوس قبل از کریسمس" (۱۹۹۳)

ترسناک ترین کاراکتر های شرور در انیمیشن ها

یکی از معدود فیلم های ترسناک واقعی کودکان که دیزنی ساخته است، کابوس قبل از کریسمس به طور معمول به عنوان یکی از بهترین و منحصر به فرد ترین فیلم های آنها در نظر گرفته می شود. این درباره جک، پادشاه شهر هالووین است که تلاش های او برای آوردن کریسمس به خانه اش باعث سردرگمی مردمش می شود.

اگرچه او تمایل دارد در میان شرورهای معروف دیزنی دفن شود، اوگی بوگی هم خاطره انگیز و هم ترسناک است. سادیستی و ترسناک، او ترسناک ترین قسمت یک فیلم است که برای کودکان و بزرگسالان به اندازه کافی ترسناک است.

Me-Mania - "آبی کامل" (۱۹۹۷)

ترسناک ترین کاراکتر های شرور در انیمیشن ها

ساتوشی کن نه تنها یکی از برترین فیلمسازان ژاپنی در تمام دوران بود، بلکه استاد سینمای ذهنی بود. پرفکت بلو شاهکار اوست، یک تریلر معمایی درباره یک خواننده پاپ که بازیگر می‌شود، اما وقتی متوجه می‌شود که یک طرفدار وسواس او را تعقیب می‌کند، کم کم عقلش را از دست می‌دهد.

کل ماجرا یک نشخوار وحشتناک در مورد روابط فرااجتماعی، هویت و فرهنگ هواداری است. استالکر قهرمان داستان میما، با نام مستعار Me-Mania، احساس می شود که از یک فیلم ترسناک بیرون آمده است.

مادر دیگر - "کورالین" (۲۰۰۹)

ترسناک ترین کاراکتر های شرور در انیمیشن ها

وقتی صحبت از شرورهای متحرک هولناک می شود، به راحتی نمادین ترین کاراکتر یعنی مادر دیگر در کورالین به یاد خواهد آمد. این انیمیشن بر اساس کتاب افسانه ای نیل گیمن، درباره دختری ماجراجو است که دنیایی موازی را پیدا می کند که نسخه ای ایده آل از واقعیت ناامیدکننده اوست، اما رازهای شومی در کمین آن است.

کورالاین یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک برای تماشای همراه با بچه‌های خانواده است، اما زمانی که همه بزرگ شده‌اید و خودتان آن را تماشا می‌کنید، به همان اندازه جادویی و هیجان‌انگیز باقی می‌ماند. مادر دیگر هرگز از بودن یک شرور خشن وحشتناک، دست نمی کشد.

همه هیولاها - Mad God (2021)

ترسناک ترین کاراکتر های شرور در انیمیشن ها

فیل تیپت، استاد نمایش عروسکی، دهه ها طول کشید تا Mad God را بسازد، یک اثر عجیب و سورئال به یک منظره جهنمی خشن. این انیمیشن در مورد قاتل، یک انسان نما است که در دنیای زیرین کابوس‌واری از روح‌های شکنجه‌شده که از وحشت اولیه ضمیر ناخودآگاه ساخته شده‌اند، سفر می‌کند.

کسانی که تحمل همراهی قاتل را در سفر خونین و کثیف او دارند، با انواع مختلفی از هیولاها روبرو خواهند شد. آنها که خلاقانه طراحی شده‌اند تا حد ممکن زشت و بی‌هوده باشند، با طراحی صدای فوق‌العاده و انیمیشن استادانه تیپت آمیخته شده‌اند، آنها واقعاً شخصیت‌های شرور وحشتناکی هستند که تماشای آنها همیشه سخت است.

گرگ - "گربه چکمه پوش: آخرین آرزو" (۲۰۲۲)

ترسناک ترین کاراکتر های شرور در انیمیشن ها

یکی از خوشایندترین سورپرایزهایی که انیمیشن در این دهه تاکنون ارائه کرده است، Puss in Boots: The Last Wish یکی از بزرگترین پیروزی های DreamWorks Animation است. این انیمیشن نشان می دهد که قهرمان همنام خود متوجه می‌شود که ماجراجویی‌هایش تاثیر خود را گذاشته است و تنها آخرین زندگی‌اش از ۹ زندگی‌اش باقی می‌ماند تا آخرین آرزوی افسانه‌ای را پیدا کند که می‌تواند هشت زندگی دیگرش را بازگرداند.

گرگ بد بزرگ در تمام طول سفرش، او را تحت تعقیب قرار می‌دهد، که معلوم می‌شود کسی جز خود مرگ نیست. شنیدن سوت نمادین او باید برای ترساندن هر کسی که انیمیشن را دیده است کافی باشد و طراحی وحشتناک و شخصیت شرور او مثال زدنی است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *