۰

معرفی ۱۰ تا از بهترین کمیک بوک های تاریخ

بهترین کمیک بوک های تاریخ

بهترین کمیک بوک های تاریخ

نام بردن از بهترین کمیک بوک تمام دوران کار آسانی نیست، با هر دهه جدید یک سری کلاسیک جدید از Marvel، DC Comics، Image، Dark Horse و بسیاری دیگر ارائه می شود. اما تعداد انگشت شماری از کمیک بوک ها و رمان های گرافیکی معروف بیش از بقیه برجسته هستند.

کمیک بوک از روزهای اولیه خود در قرن بیستم به طور تصاعدی در حال رشد بوده است. به تدریج در حال تحول فرهنگ و رویکردهای هنری جریان اصلی نحوه نگارش کمیک ها و شخصیت های آنها را تغییر داد و هر دهه که می گذرد شاهد انتشار داستان های کمیک عالی بیشتری هستیم. دی‌سی و مارول به‌طور شگفت‌انگیزی برخی از معروف‌ترین کمیک‌های تاریخ را خلق کرده‌اند، اما امثال Dark Horse و Image نیز جواهراتی را تولید کردند و با دیدن رتبه‌بندی ما از نمادین‌ترین، تحسین‌شده‌ترین یا مهم‌ترین کمیک بوک تمام دوران، یک ناشر بر این فهرست غالب است.

Sin City

بهترین کمیک بوک های تاریخ

کار او با بتمن و دردویل معمولاً اولین بار به عنوان بهترین کمیک های نویسنده و هنرمند فرانک میلر به ذهن خطور می کند، اما او همچنین چند داستان کلاسیک غیر ابرقهرمانی نوشته است. یکی از بهترین کمیک های سیاه و سفید این ژانر، Dark Horse’s Sin City یک داستان تحسین شده نئو نوآر است که در شهری تیره و تار و اقتدارگرا در ایالات متحده اتفاق می افتد. این کمیک به دلیل رویکرد و الهام‌گیری از داستان‌های تلویزیونی، فیلم و مجله‌های تلویزیونی و جنایی نوآر مورد احترام قرار گرفت.

به همین ترتیب، میلر در نوشتن شهر گناه، تغییری جذاب را ارائه کرد که بیشتر شبیه یک سریال تلویزیونی درام جنایی در قالب کمیک بود. اگرچه اقتباس دوم فیلم با استقبال ضعیفی مواجه شد، فیلم اولیه ۲۰۰۵ عموماً بازخوردهای مثبتی دریافت کرد.

Preacher

بهترین کمیک بوک های تاریخ

دی سی کامیکس به عنوان یکی از دو ناشر بزرگ صنعت کمیک بوک عمدتاً به خاطر ابرقهرمانانش شناخته می شود. با این حال، اثر سرگیجه آنها از کمیک ها باعث ایجاد برخی کلاسیک های جاودانه غیر ابرقهرمانی شد. Preacher یکی از این کمیک های فرقه‌ای بود که داستان آن حول یک فاجعه ماوراء طبیعی/مذهبی وحشتناک است که شهر کوچک تگزاس را گرفتار کرده است.

جسی کاستر، واعظ صاحب نام، توسط موجودی فراطبیعی متشکل از خیر خالص و شر خالص تسخیر می شود و احتمالاً تبدیل به قدرتمندترین موجود در جهان می شود. داستان دامنه کوچک خود را می گیرد و در نهایت در سراسر کشور گسترش می یابد و با گروهی از شخصیت های عجیب و غریب روبرو می شود.

Batman: The Long Halloween

بهترین کمیک بوک های تاریخ

شوالیه تاریکی کاتالوگ چشمگیری از برخی از بهترین کمیک های این حوزه جمع آوری کرده است، و هالووین طولانی جف لوب و تیم سیل اغلب در میان موفق ترین و تاثیرگذارترین کمیک ها (شاید بهترین) قرار می گیرد. این یکی از بهترین کمیک های بتمن است که بر سه گانه شوالیه تاریکی تأثیر گذاشته است و ثابت می کند که یکی از بهترین نمونه ها از بهترین ویژگی های این ابرقهرمان است.

پیچش داستانی توسط یک پیش‌فرض پلیسی-هیجان‌انگیز تثبیت می‌شود و عنصری از بتمن را برجسته می‌کند که اغلب به‌طور جنایی در لایو اکشن فراموش می‌شود. این کار را در حالی انجام می‌دهد که هنوز فضای تاریک و اسطوره‌ای قهرمان نوآر و قدرت فیزیکی تحمیلی را در بر می‌گیرد. هالووین طولانی یک حماسه جنایی جذاب است که به طرفداران یادآوری می‌کند که چگونه می‌توان داستان‌های خیابانی را به‌طور استادانه انجام داد.

Kingdom Come

بهترین کمیک بوک های تاریخ

Kingdom Come که در حال گسترش به لیگ عدالت بزرگتر است، یک کمیک برجسته در مجموعه داستان های دی سی است. این کمیک کانن جایگزین نوعی متا ساختارشکنی از “ابر قهرمانان” به عنوان یک مفهوم بود. مارک وید، نویسنده باسابقه و الکس راس، هنرمند برجسته، مینی سریالی را تهیه کردند که به تفصیل سقوط برجستگی قهرمانان قدیمی “سنتی” و ظهور کپی‌برداری‌های خطرناک را نشان می‌داد.

ابرقهرمانان سنتی با تغییر زمان و تهدیدهای جدید از ارتباط خارج می شوند، با تیم بتمن که تلاش می کند لکس لوتر و درگیری قریب الوقوع را متوقف کند. این یک داستان جایگزین جذاب است که به عنوان یکی از بهترین کمیک های معروف Elseworlds imprint می باشد.

V For Vendetta

بهترین کمیک بوک های تاریخ

آلن مور همچنین به خاطر کارش با تعدادی از ابرقهرمانان دی سی شناخته می شود، اما V for Vendetta یکی دیگر از کمیک های DC Vertigo بود که مسیری هیجان انگیز متفاوت داشت. این یک داستان تاریک سیاسی-دیستوپیایی است که در آن یک حزب سیاسی خیالی با موفقیت بریتانیا را به یک دولت پلیسی نئوفاشیست وحشتناک تبدیل کرده است.

شخصیت اصلی شخصیت V است که ماسک کلاسیک گای فاکس را بر تن دارد و انقلابی آنارشیستی را علیه سرکوبگران حاکم رهبری می کند. با توجه به پیش‌فرض شدید، V for Vendetta به انواع مضامین سنگین سیاسی در داستانی متراکم و افراط‌های اخلاقی می‌پردازد.

Batman: The Killing Joke

بهترین کمیک بوک های تاریخ

تا آنجایی که بتمن پیش می رود، مور و هنرمند برایان بولاند یکی دیگر از بهترین و تاثیرگذارترین کمیک های Caped Crusader را خلق کردند. اگرچه The Killing Joke یک سری ۴۶ صفحه ای تک شات بود تا یک سری کامل، داستانی که بیان می شود به طرز چشمگیری متراکم است. مانند هالووین طولانی، جوک کشنده به عنوان ماده مرجع برای سه گانه شوالیه تاریکی، یعنی در الهام بخشیدن به برداشت جاودانه هیث لجر از جوکر، نقش اساسی داشت.

این یکی از بهترین کمیک هایی است که تبهکار در آن نقش آفرینی کرده است و نشان می دهد که چگونه بهانه شاهزاده دلقک جنایت برای در آغوش کشیدن جنون چیزی نیست جز پنهان کردن نازک بزدلی خود که فقط بتمن آن را فریاد زده است. هر زمان که یک اقتباس لایو اکشن بزرگ قصد دارد جوکر را به نمایش بگذارد، جک کشنده بهترین منبع برای درک اینکه چرا او یک ابرشرور متقاعد کننده است، خواهد بود.

Batman: Year One

بهترین کمیک بوک های تاریخ

داستان‌های مبدا گاهی اوقات می‌توانند خیلی ساده و کم ارزش به نظر برسند و قابل درک است که در طول سال‌ها صبر طرفداران را به سر آورده است. با این حال، سال اول میلر و دیوید مازوچلی یکی از قطعی ترین خاستگاه های کتاب های مصور است. دنیس اونیل فقید اختراع نوآر استثنایی بتمن را آغاز کرد و سال اول یکی از کمیک هایی بود که این تکامل را به اوج رساند.

تا به آثار هنری الهام گرفته از پالپ، این یک درام جنایی غنی است که به طرفداران نشان می دهد چگونه بروس وین محافظ مراقب شهر گاتهام شد. به همین ترتیب، به عنوان یک داستان موازی عالی برای کمیسر گوردون در کنار بتمن عمل کرد و این دو را به عنوان شخصیت‌های معیوب به تصویر می‌کشد که در نهایت تلاش می‌کنند تا بهترین کار ممکن را برای اجرای عدالت در مورد فساد سیستماتیک گاتهام انجام دهند.

The Sandman

بهترین کمیک بوک های تاریخ

نمادین‌ترین سری Vertigo که دی‌سی منتشر کرد، گل سرسبد آن مرد شنی بود که توسط نیل گیمن بزرگ نوشته شد و توسط هنرمندان متعددی تصویرسازی شد. داستان حول محور Dream، یکی از هفت Endless می‌چرخد، که خود را اسیر فرقه‌ها می‌بیند و مجبور می‌شود تصدیق کند که حتی موجوداتی که حتی از خدایان دی‌سی قوی‌تر هستند، مانند آنها، باید تغییرات اجتناب‌ناپذیری را بپذیرند.

مرد شنی به‌عنوان اثر بزرگ گیمن تجلیل می‌شود و به خاطر شخصیت‌های اثیری و سورئال مفاهیم متافیزیکی ستایش می‌شود. Endlessها شخصیت‌های کمیک هستند و آنها برخی از قدرتمندترین نیروهایی را که جهان را تشکیل می‌دهند در اختیار دارند.

Batman: The Dark Knight Returns

بهترین کمیک بوک های تاریخ

مسلما محبوب ترین داستان بتمن The Dark Knight Returns میلر است. در حالی که برای بسیاری از مضامین کلاسیک غیرقابل انکار است، متاسفانه برخی از مضامین آن اشتباه تعبیر شده و متعاقباً در روزگار مدرن تجلیل شده است. با وجود این، این یک کمیک اکشن جذاب و پیچش داستانی بتمن با دیستوپیایی سیاسی است که نسخه بدبینانه تر و خسته تر از قهرمان را پس از سقوط بیشتر قهرمانانش به تصویر می کشد.

یک بروس وین ۵۰ ساله پس از اینکه گاتهام در جنایت بی‌معنا عقب نشینی می‌کند و دولت ایالات متحده مدام از شهر در حال مرگ غفلت می‌کند، مجبور می‌شود به شنل و لباس بتمن بازگردد. در همین حال، همان هیئت حاکمه، سوپرمن را که زمانی بزرگ بود، به یک سلاح سیاسی و سگدست آموز تبدیل کرده است.

Watchmen

بهترین کمیک بوک های تاریخ

شاید نمادین ترین کار مور در کمیک در سری Watchmen او بود. همراه با هنرمندان دیو گیبونز و جان هیگینز، این مجموعه با به تصویر کشیدن گروهی از «قهرمانان» اخلاقی مبهم که به وضوح و به طور خطرناکی در شیوه‌های خود ناپایدار هستند، مانند یک طنز تاریک از ژانر ابرقهرمانی عمل کرد.

این کمیک همچنین (برای زمان خود) عناصر معاصر بیشتری مانند جنگ ویتنام و جنگ سرد را در خود جای داده بود. به عنوان مثال، دکتر منهتن را می توان به راحتی به عنوان تظاهرات فیزیکی پارانویا در مورد شروع جنگ هسته ای دید. همراه با کتاب‌هایی مانند مرد شنی و شوالیه تاریکی بازگشت، Watchmen یکی از اولین کتاب‌های کمیک آن زمان بود که در فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز قرار گرفت.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *