۰

بررسی بازی Mortal Kombat 1 | احترام به ریشه ها

بررسی بازی Mortal Kombat 1 | احترام به ریشه ها

مورتال کامبت در سال ۲۰۲۳ ۳۱ ساله می شود و هر یک از سه دهه گذشته آن با رویکردی متفاوت در فرنچایز بازی های مبارزه ای همراه است. گیم پلی بازی دوبعدی جای خود را به مبارزات سه بعدی روی کنسول ها با MK: Deadly Alliance در سال ۲۰۰۲ داد و سپس در سال ۲۰۱۱ با یک داستان راه اندازی مجدد به دو بعدی بازگشت. آخرین تغییر به لطف خدای آتش، لیو کانگ انجام می‌شود، که از پایان آخرالزمانی مورتال کامبت ۱۱ به یک مورتال کامبت ۱ تازه‌سازی شده تبدیل شده است. راه‌اندازی مجدد نرم حاصله به اندازه مورتال کامبت (۲۰۱۱) انقلابی به نظر نمی‌رسد، اما مورتال کامبت ۱ هنوز هم یک بازی قوی می‌سازد. پایه و اساس جدیدترین دوران MK.جذابیت های اصلی یک بازیگر جذاب آمیخته با خشونت کاتارتیک در Mortal Kombat 1 زنده و خوب است.

بررسی بازی Mortal Kombat 1

از آنجایی که دارای یک بازنشانی جهانی است، فهرست بازی فقط از شخصیت های قدیمی با نقش ها و سبک های مبارزه تغییر یافته تشکیل شده است. برخی از این ها، مانند اشرای قابل بازی و جنگنده Kameo Darrius، به طور قابل توجهی مبهم هستند، اما با آن ها با احترامی مشابه با پایه های اصلی Mortal Kombat رفتار می شود. «آشنا، اما گسترده» بیشتر کارهایی را که MK1 انجام می‌دهد توصیف می‌کند، بنابراین هم کهنه‌کاران و هم تازه‌واردها باید احساس خوبی در خانه داشته باشند، حتی اگر چیزی که با آن مواجه می‌شوند احساس بدیعی نداشته باشد.

بررسی بازی Mortal Kombat 1

مثل همیشه، رویداد اصلی یک حالت داستانی سینمایی است که به محیط MK1 نیز همان رفتار را می دهد. هرکسی که چند بازی قبلی Mortal Kombat یا Injustice را بازی کرده باشد، می‌داند که در اینجا به چه چیزی مشغول است. داستان درباره زمانی که بازی اصلی Mortal Kombat در دنیای جدید لیو کانگ اتفاق می‌افتد، حول محور مسابقات مورتال کمبت می‌چرخد، در حالی که رمز و راز بزرگ‌تری در پس‌زمینه وجود دارد. شعبده بازی با تعداد زیادی از مبارزان بسیار تأثیرگذار است، حتی اگر لحظات زیادی وجود داشته باشد که درگیری اتفاق می افتد فقط برای اینکه یک کاراکتر مدت زمان گیم پلی بازی را بدست آورد.

یک بار دیگر، داستان در حال اجرا Mortal Kombat در وضعیت جالبی قرار می گیرد که باید باعث گمانه زنی طرفداران در مورد اتفاقات بعدی شود. نحوه استفاده از پایان به خصوص جالب است، اگر مبهم باشد. استفاده از فهرست اصلی Kameo Fighter MK1 نادر است، اما چندین Kameo منحصر به فرد داستان به عنوان یک روش منصفانه عمل می کنند. در کل، حالت داستانی Mortal Kombat 1 یک بازی ۶ ساعته مناسب است که طرفداران را راضی می کند، اما عناوین آینده ممکن است بخواهند از رویکرد صرفاً سینمایی منحرف شوند قبل از اینکه هر گونه خستگی در آن فروکش کند.

بررسی بازی Mortal Kombat 1

بررسی بازی Mortal Kombat 1 | احترام به ریشه ها

خوشبختانه، Mortal Kombat 1 پس از انتشار تیتراژ، کارهای بیشتری برای انجام دادن دارد. یکی دیگر از جذابیت‌های اصلی تک‌نفره، حالت جدید Invasions است که جایگزین برج‌های فصلی Mortal Kombat 11 و تکرار ماجراجویی سه‌بعدی Krypt می‌شود. بسیاری از باخت دومی غمگین خواهند شد، اما Invasions یک تجربه قابل پخش متفاوت‌تر از آنچه که در نهایت پایان بازی MK11 خلاصه شد، ارائه می‌کند. مانند Krypts کلاسیک، Invasions جایی است که بازیکنان مقدار قابل توجهی از محتوا را باز می‌کنند، از جمله قطعات لباس، ارزهای متعدد و چیزهای دیگر. با این حال، خیلی بیشتر از آن چیزی که نشان می دهد در جریان است.

و Invasions شبیه دنیای نور Super Smash Bros. Ultimate است که با حالت Test Your Luck خود MK تقویت شده است. هنگامی که طرح فصل جاری از طریق یک کات سین معرفی می شود، بازیکنان وارد یکی از چندین تخته کاشی مانند مراحل MK1 می شوند، با فضاهایی که چالش ها و جوایز متفاوتی را ارائه می دهند. برخوردها شامل حرکات خاص حرکات اسپم توسط حریفان، شرایط جنگی عجیب و حملات شخصیت‌های غیرقابل بازی، و حتی کل برج‌ها و مینی‌گیم‌ها است. در تمام این مدت، بازیکنان سطوح و تجهیزات را برای مبارزان خود به دست می آورند و گاهی اوقات مسیرهای مخفی را کشف می کنند. هر کسی که از حالت داستان کوتاه MK1 ناامید شده باشد، باید از Invasions رضایت بیشتری پیدا کند.

بررسی بازی Mortal Kombat 1

پس از تمام کردن بخش آفلاین و داستانی بازی شما میتوانید به سراغ بخش آنلاین بروید ،بخش مولتی پلیر بازی هم میتواند شما و دوستانتان را ساعت ها سرگرم کند. صداگذاری شخصیت ، نور بازی و گرافیک محیط به خوبی کار شده است.

در مجموع، Mortal Kombat 1 بسته‌ای چشمگیر است که همه چیز را تغییر می‌دهد و در عین حال احترام به مبهم‌ترین بخش‌های فرنچایز خود را نشان می‌دهد. با این اوصاف، هیچ چیز در MK1، از گیم پلی گرفته تا روایت، چیزی بیش از یک تکامل دقیق MK11 نیست. Mortal Kombat 1 کمک چندانی به فضای بازی مبارزه نمی کند و Street Fighter 6 با ادعای جنگنده های سفارشی و حالت جهان باز Konquest که Mortal Kombat پشت سر گذاشته است، به شدت با آن مخالفت می کند. با این حال، جدول زمانی جدید لیو کانگ بسیار نویدبخش است، و Mortal Kombat 1 باید طرفداران خود را تا شروع Mortal Kombat بعدی راضی نگه دارد.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *