۰

۱۵ تا انیمیشن های ممنوعه در دنیا با دلایل عجیب!

انیمیشن های ممنوعه

انیمیشن های ممنوعه

در طول تاریخ انیمیشن ها و کارتون های ممنوع با دلایل مختلف و عجیبی ساخته شدند و برخی از آن ها از محبوب ترین انمیشن های تاریخ هستند!! در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ۱۵ تا از انیمیشن های ممنوعه جهان بپردازیم و دلیل ممنوع شدن کارتون ها را شرح دهیم؛ با کنترل امجی همراه باشید.

Steven Universe

انیمیشن های ممنوعه

در آمریکای شمالی، «استیون یونیورس» به خاطر نمایش شخصیت‌های همجنسگرا، به‌ویژه شخصیت گارنت مورد تحسین قرار گرفته است. با این حال، کشورهای دیگر چندان استقبال نکرده اند. پخش این سریال در کنیا و بسیاری از کشورهای خاورمیانه ممنوع یا متوقف شده است و در حالی که دلایل خاصی برای هر کشور ارائه نشده است، احتمالاً می توان با اطمینان گفت که مضامین و شخصیت های همجنسگرای سریال مقصر هستند.

SpongeBob SquarePants

انیمیشن های ممنوعه

باب اسفنجی انیمیشن مورد علاقه همه است، و حتی تا قبل از ممنوعیتش در سال ۲۰۰۶ و حتی پس از آن در چین بسیار محبوب بود. اگرچه “باب اسفنجی” در طول عمر سریال جنجال های کوچکی برانگیخته است، اما هیچ کدام از اینها دلیل ممنوعیت این سریال نیستند. در عوض، اداره دولتی رادیو، فیلم و تلویزیون این برنامه را به منظور جایگزینی آن با برنامه های تولید چین حذف کرد. ظاهراً این اقدام به دلیل نارضایتی مقامات چینی از تأثیر فرهنگ پاپ خارجی بر جوانان این کشور و همچنین تمایل به تقویت اقتصاد خود با تولید بیشتر انیمیشن داخلی بود.

Cow and Chicken

انیمیشن های ممنوعه

“گاو و مرغ” همیشه عجیب بود. وقتی صحبت از ممنوعیت سریال می شود، گفتگو معمولاً به یک قسمت بحث برانگیز به نام “Buffalo Gals” هدایت می شود که به شدت شامل کنایه هایی برای اعمال جنسی بود. این قسمت فقط یک بار پخش شد و در اکثر نسخه ها گنجانده نشده است. با این حال، این سریال به دلیلی بسیار بی گناه تر نادیده گرفته شده و حتی در هند ممنوع شده است. از آنجایی که گاوها در هندوئیسم، مذهب مسلط در هند، مقدس هستند، برداشت خنده‌دار این سریال از قهرمان حیوانات چندان مورد توجه پخش‌کنندگان قرار نگرفت.

Peppa Pig

انیمیشن های ممنوعه

آیا می دانستید که “Peppa Pig” سبک زندگی گانگستری را در چین ترویج می کند؟ شخصیت اصلی، پپا، تبدیل به نمادی برای جامعه اینترنتی معروف به «shehuiren» شده است. همه ویدیوهای حاوی او در ماه می ۲۰۱۸ از برنامه ویدیویی محبوب Douyin حذف شدند. این ممنوعیت به دلیل استفاده گروه از Peppa در میم‌های مختلف بود که برخی از آنها مبتذل تلقی می‌شدند. اگرچه مشخص نیست که آیا این درخواست دولت بوده یا نه، گفته می‌شود که این خرده فرهنگ دیدگاه‌های ضد نظام دارد و رئیس‌جمهور شی جین پینگ از محدود کردن شخصیت‌های کارتونی خجالتی نداشته است.

Happy Tree Friends

انیمیشن های ممنوعه

اینکه بگوییم «Happy Tree Friends» یک سری بسیار خشن است، باز هم کم گفته ایم. با وجود اینکه به نظر می رسد یک کارتون زیبا برای کودکان است، اما همیشه به تصادفات وحشتناکی خشن تبدیل می شود. به دلیل این خشونت وحشیانه بود که روسیه تصمیم گرفت سریال را در سال ۲۰۰۸ ممنوع کند. هنگامی که مجوز پخش با Mondo Media تمام شد، روسیه تصمیم گرفت پخش این کارتون را متوقف کند. این شبکه ادعا کرد که این به این دلیل است که بینندگان روسی سریال را «نفهمیده اند»، اگرچه به نظر می‌رسد که کل وضعیت با شکایت یک گروه ناظر دولتی آغاز شده است.

Winnie the Pooh

انیمیشن های ممنوعه

اگرچه «وینی پو» مجموعه‌ای طولانی و دوست‌داشتنی از نمایش‌ها و فیلم‌های انیمیشنی است، اما به دلیل مسلماً مضحکی توانست جنجال‌هایی را در چین به راه بیندازد. همه چیز با یک میم در سال ۲۰۱۳ شروع شد که ظاهر شی جین پینگ رئیس جمهور چین را با خرس عروسکی عنوان می کرد. بسیاری از میم ها به تمسخر رهبر، که دولت چین آن را “تلاش جدی برای تضعیف حیثیت دفتر ریاست جمهوری و شخص شی” خواند، دنبال شد. در نهایت، خرس دوست داشتنی به طور کامل از کشور ممنوع شد تا از انتشار هر گونه میم دیگر جلوگیری شود.

The Loud House

انیمیشن های ممنوعه

این امر نسبتاً عادی شده است که انیمیشن های کودکان نمایش یا حداقل اشاره‌ای به شخصیت‌های همجنسگرا داشته باشند. در این سریال نیز در چندین قسمت مختلف به این موارد اشارات مستقیمی داشت. در این حال، هیئت رده‌بندی فیلم کنیا این «محتوای آزاردهنده در تمجید از رفتار همجنسگرایی» را در نظر گرفت و سریال را در سال ۲۰۱۷ به حالت تعلیق درآورد. همین شرکت همچنین به دلایل مشابه «Adventure Time» و «Hey Arnold» را ممنوع کرد.

South Park

انیمیشن های ممنوعه

اگر حتی دانش بسیار کمی از “South Park” دارید، این مورد نباید تعجب آور باشد. برخی از قسمت‌های جنجالی‌تر آن دیگر حتی در ایالات متحده پخش نمی‌شوند، اما برخی کشورها، بدون تعجب، این سری را به طور کامل ممنوع کرده‌اند. پس از پخش بسیار سانسور شده در هند به مدت کمتر از یک سال، بدون اطلاع قبلی به دلیل محتوای توهین‌آمیز ممنوع شد. روسیه همچنین در سال ۲۰۰۸ این سریال را که به بیان نظر خود در مورد هر چیزی و همه چیز مشهور است، به دلیل اینکه به جای محتوای «میهن پرستانه» که «منعکس کننده موقعیت دولت» بود، ممنوع کرد.

Family Guy

انیمیشن های ممنوعه

مشابه «South Park»، «Family Guy» سریالی است که هرگز از محتوایی که ممکن است بحث برانگیز یا زشت تلقی شود دوری نکرده است. بسیاری در اینترنت می‌خواهند باور کنید که کشور‌های زیادی وجود دارند که کارهای خلاف خانواده گریفین را ممنوع کرده‌اند، اگرچه بسیاری از این ممنوعیت‌ها درست نیستند. همانطور که گفته شد، قطعا این سریال حداقل در ۳-۴ کشور مانند مصر و ویتنام ممنوع شده است. اگرچه هیچ دلیلی ارائه نشد، اما هر طرفدار احتمالاً می‌تواند تقریباً به هر قسمتی اشاره کند تا تعداد انگشت شماری از چیزهایی را بیابد که ممکن است برای برخی قابل اعتراض باشد.

The Simpsons

انیمیشن های ممنوعه

این ممکن است اولین خانواده تلویزیونی باشند، اما حساسیت های اسپرینگفیلد در کشورهای دیگر کاملاً قدردانی نمی شود. ونزوئلا در سال ۲۰۰۸ این سریال را به طور کامل کنار گذاشت و آن را دارای تأثیر بد بر کودکان دانست. این تا حدودی تعجب آور است، زیرا زمانی که برای اولین بار در سال ۱۹۸۹ پخش شد، بحث برانگیزترین حالت خود را داشت و در مقایسه با برنامه های دیگر ،حتی آنهایی که قبلاً در مورد آنها صحبت کردیم ،بسیار ساده تر است. با این حال، جنجال‌های پیرامون رفتار بد بارت در تمام این سال‌ها ادامه پیدا کرده است.

Tiny Toon Adventures

انیمیشن های ممنوعه

Tiny Toon Adventures متشکل از شخصیت‌هایی بود که شبیه نسخه‌های جوان‌تر آثار کلاسیک Looney Tunes مانند Bugs Bunny، Daffy Duck و Porky Pig بودند. این شخصیت‌ها در دانشگاه Acme Looniversity شرکت کردند، جایی که یاد گرفتند به ستاره‌های کمدی انیمیشن تبدیل شوند. کارتون بچه ها ابتدا از شبکه سی بی اس و سپس در فاکس کیدز از سال ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۵ پخش شد. تکرارها در Nickelodeon، Kids WB، Cartoon Network، YTV، Mediaset، TV Tokyo و چندین شبکه دیگر در سراسر جهان پخش شد. Animaniacs جایگزین آن شد، اگرچه راه‌اندازی مجدد آن در سال ۲۰۲۰ اعلام شد.

«Elephant Issues» اپیزودی بود که از سه بخش تشکیل شده بود. یکی از بخش ها “One Beer” نام داشت که به دلیل محتوای الکل آن ممنوع شد. در این قسمت پلاکی، همپتون و باستر در حال نوشیدن الکل و ماجراجویی هستند. از آنجا که نمی‌خواستند بینندگان جوان فکر کنند که شخصیت‌های مورد علاقه‌شان به دلیل رفتار غیرمسئولانه‌شان مرده‌اند، تصمیم گرفته شد که دیگر این قسمت پخش نشود.

Talespin

انیمیشن های ممنوعه

Talespin یک مجموعه انیمیشن دیزنی بود که شامل شخصیت‌های حیوانات انسان‌واره‌ای بود که از کتاب جنگل اقتباس شده بود. داستان سریال ۲۰ سال پس از پایان جنگ بزرگ در کیپ سوزت می‌گذرد. ماجراهای بالو ، کیت کلودکیکر، ربکا کانینگهام و دیگران را دنبال می‌کند که تلاش می‌کنند تجارت باربری هواپیما را که زمانی در حال مرگ بود، بازگردانند، اما خدمه در این راه با موانع متعددی روبرو می‌شوند.

در قسمت “Flying Dupes”، بالو فکر می کرد که در حال تحویل دادن یک هدیه به مارشال عالی تمبرین است، اما او فریب خورد تا یک بمب ساعتی را تحویل دهد. این قسمت در نهایت به دلیل موضوعات تروریستی ممنوع شد، اما به طور تصادفی در تون دیزنی در سال ۱۹۹۹ دوباره پخش شد.

Shin Chan

انیمیشن های ممنوعه

Shin Chan که بیشتر با نام Crayon Shin-chan شناخته می شود، یک مجموعه مانگای ژاپنی است که ماجراهای شینوسوکه “شین” نوهارا پنج ساله و خانواده و دوستانش را دنبال می کند. شین چان برای اولین بار در یک مجله هفتگی ژاپنی ظاهر شد، اما دو سال بعد به یک سریال انیمیشنی تبدیل شد که از تلویزیون آساهی پخش شد. این برنامه اکنون در بیش از ۴۰ کشور به ۳۰ زبان مختلف پخش شده است.

این مجموعه انیمیشن برای بچه ها سرگرم کننده است، اما پر از کمدی تاریک و طنز عجیب است که فقط بزرگسالان می توانند از آن استقبال کنند. طنز بزرگسالان برای بینندگان در هند کمی زیاد بود و این کشور سریعا پخش سریال را ممنوع کرد، زیرا نگران بود که این سریال روی بچه ها تأثیر بدی داشته باشد. چند سال بعد، هیئت سانسور هند بسیاری از کلمات و صحنه ها را قبل از اینکه اجازه دهد دوباره در تلویزیون نمایش داده شود، ویرایش کرد.

Batman: Brave and the Bold

انیمیشن های ممنوعه

یکی از مجموعه‌های کارتونی بتمن که راه خود را در تلویزیون پیدا کرد، Batman: Brave and the Bold بود که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ پخش شد. این مجموعه انیمیشنی درباره بتمن بود که با قهرمانان مختلف کمیک DC برای مبارزه با ابرشرورها و جنایت‌کاران همکاری می‌کرد. این سریال برای مخاطب جوان‌تر جذاب‌تر بود، اما یکی از قسمت‌ها مملو از ارجاعات جنسیتی بود.

در یکی از قسمت ها، بتمن، قناری سیاه، و شکارچی می‌خواهند جلوی دو چهره را بگیرند، این همان کاری است که زن گربه‌ای نیز سعی دارد خودش انجام دهد. بتمن در نهایت دچار فراموشی می شود و فکر می کند که یک گانگستر است، به این معنی که دختران اکنون باید او و Two-Face را متوقف کنند. در این قسمت، Birds of Prey (شکارچی، قناری سیاه و زن گربه‌ای) آهنگی را با هم اجرا می‌کنند که مشکل اصلی این قسمت برای بن شدن آن در ایالات متحده بود.

Gravity Falls

انیمیشن های ممنوعه

در Gravity Falls، Dipper Pines و خواهر دوقلویش Mabel به آبشار خیالی Gravity Falls در اورگان فرستاده می‌شوند تا با عموی بزرگ خود، Grunkle Stan، وقت بگذرانند. این شهر مملو از اسرار محلی است که شامل ماوراء طبیعی است. این مجموعه انیمیشن از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ در کانال دیزنی و دیزنی XD پخش شد و این سریال برنده جوایز متعددی از جمله دو جایزه امی شد. با این حال، صرف نظر از اینکه این نمایش چقدر مورد علاقه همه سنین است، سهم خود را از سانسور نیز دیده است.

هنگامی که Gravity Falls شروع به پخش در Disney+ کرد، نماد فس Grunkle Stan حذف شد. نماد فاس شبیه یک گروه ماسونی بود، اما در نهایت به دلیل شباهت آن به شمایل نگاری اسلامی حذف شد. چندین صحنه و عبارات نمایش نیز در سراسر آسیا و آمریکای لاتین سانسور شده اند تا نمایش مناسب تری برای مخاطبان جوان تر ایجاد شود. شاخه های بین المللی کانال دیزنی تلاش کردند تا زبان توهین آمیز، خشونت، رفتار خطرناک و اشاره به مرگ را حذف کنند تا برنامه را به سمت نوجوانان پیش ببرند.

برچسب‌ها:, ,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *