۰

نگاهی به فیلم Gran Turismo

نگاهی به فیلم Gran Turismo

نگاهی به فیلم Gran Turismo

از زمان موفقیت باربی، “پیش آگاهی” کلمه رایج در هالیوود است. و همانطور که می توانید تصور کنید، سازندگان Gran Turismo – فیلم – در مورد این بازی ویدیویی بسیار محبوب، از پیش آگاهی زیادی استفاده می کنند. با عرض پوزش، “شبیه ساز مسابقه”، همانطور که بارها در فیلم به ما یادآوری شده است.

اگر نمی دانید Gran Turismo چیست، فیلم نیل بلومکمپ با یک درس تاریخ شروع می شود: ۲۵ سال پیش، طراح بازی ژاپنی Kazunori Yamauchi اولین نسخه از یک بازی را منتشر کرد که هدف آن ارائه تجربه ای واقعی از رانندگی با ماشین مسابقه به بازیکنان بود. این Super Mario Bros نیست که ما در مورد آن صحبت می کنیم. اما روایت در اینجا بر اساس یک داستان واقعی است، در مورد زمانی که دارن کاکس نیسان – که در اینجا به دنی مور تغییر نام داد، و با بازی اورلاندو بلوم – ایده درخشان ایجاد آکادمی GT را مطرح کرد. مدیر نفتی بلوم به مدیران ارشد نیسان در توکیو پیشنهاد می کند که بهترین بازیکنان بازی را بگیرند و در ماشین های مسابقه واقعی قرار دهند. ما می خواهیم به دنیای واقعی ثابت کنیم که رویای غیرممکن می تواند اتفاق بیفتد!.

 

نگاهی به فیلم Gran Turismo

به کاردیف، ولز، جایی که گران توریسمو ویز، جان ماردنبورو (مادکوه) با برادرش کوبی (دانیل پویگ) و والدینش استیو و لزلی (جیمون هونسو و گری هالیول هورنر) زندگی می‌کنند. تنها کاری که جان می‌خواهد انجام دهد این است که زمان دور خود را در بازی بهبود بخشد، اما پدرش، فوتبالیست سابق کاردیف سیتی، می‌خواهد او شغل واقعی پیدا کند. پس از نزدیک شدن به پلیس، جان توسط پدرش به راه‌آهن منتقل می‌شود، جایی که او اکنون در آنجا کار می‌کند تا درسی باشد که اگر هیچ مسیری در زندگی نداشته باشد، به اینجا می‌رسد.

وقتی جان برای رقابت برای آکادمی GT انتخاب می شود، همه چیز تغییر می کند. او رقبای خود را در بازی شکست می دهد (به راحتی) و به زودی خود را در پیست مسابقه معروف سیلورستون می یابد، جایی که مور و راننده سابق مسابقه ای بداخلاق جک سالتر (هاربر) در کمین هستند. فیلم بلومکمپ به خوبی در قالب فیلم‌های بیوگرافی ورزشی فرمول‌وار جا می‌شود، در حالی که جان در آکادمی GT کار می‌کند. تعجبی نخواهد داشت اگر بدانیم که Mardenborough واقعی (که به عنوان راننده بدلکاری در فیلم نیز کار می کرد) از یک گیمر به مسابقه دیگر می رفت. این یک دستاورد شگفت‌انگیز است.

و Blomkamp که بیشتر برای فیلم های علمی تخیلی District 9 و Elysium شناخته می شود – حس بازی را بسیار هوشمندانه در نقاط مختلف یکپارچه می کند. هنگامی که جان پشت کنسول خود نشسته است، یک نسخه CG از ماشینی که در حال رانندگی است ناگهان در اطراف او ظاهر می شود. و هنگامی که وسایل نقلیه واقعی در مسیر هستند، شماره هر راننده به صورت گرافیکی در بالای ماشین ظاهر می‌شود، درست مانند بازی – روشی هوشمندانه برای نگه‌داشتن مخاطب به سرعت.

نگاهی به فیلم Gran Turismo

نگاهی به فیلم Gran Turismo

صحنه‌های مسابقه کاملاً گرفته شده‌اند، و حتی یک سکانس کلیدی در اتودروم دبی وجود دارد، زمانی که جان فقط یک مسابقه برای دریافت گواهینامه بسیار مهم FIA خود باقی مانده است. مطمئناً درک می کنید که زندگی در پیت ها و پیست چگونه است. حیف که فیلم به شخصیت‌ها توجه چندانی نمی‌کند – علاقه‌مندی جان آدری (میو کورتیر-لیلی) کاملاً تک‌بعدی است و همین امر در مورد پدر و مادرش نیز صدق می‌کند . لحظات کوچکی وجود دارد که فیلم را به خروش می کشاند. تا حد زیادی، اگر قصد تماشای Gran Turismo را دارید، ذهن خود را در حالت خنثی قرار دهید. این تمام «آگاهی قبلی» است که شما نیاز دارید.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *