۰

در رویداد وردپرس سامیت ۲۰۲۳ چه گذشت؟

در رویداد وردپرس سامیت ۲۰۲۳ چه گذشت؟

رویداد وردپرس سامیت ۲۰۲۳ یک گردهمایی تخصصی ویژه جامعه وردپرسی‌های ایران و کسب و کارهای مبتنی بر وردپرس و علاقمندان به وردپرس است. این رویداد دیشب ۳ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۶ در مرکز همایش های هتل قلب تهران توسط مجموعه ژاکِت و با راهبری آرش سروری برگزار شد. در ادامه با گزارش اختصاصی کنترل امجی از این رویداد و اتفاقات مربوط به آن همراه باشید.

در رویداد وردپرس سامیت ۲۰۲۳ چه گذشت؟
عکس: مهدی برهمندپور

اولین سخنران علی حاجی محمدی ( موسس ژاکت و همیار وردپرس ) بود که روی صحنه آمد و موضوع اصلی صحبت های او مربوط به راه های درآمدزایی از وردپرس بود.

جمله “طراحان سایت ثروتمند میشوند” توجه همه را به خود جلب کرد و با مطرح کردن روش های درآمدزایی صحیح مانند ساخت محصول و ارائه خدمات با درک درست نیاز کاربران صحبت های خود را ادامه داد.

در ادامه موضوع مهم سیستم سازی و مدیریت کارها مطرح شد که برای مدیران و صاحبان کسب و کار بسیار مفید و آموزنده بود.

در رویداد وردپرس سامیت ۲۰۲۳ چه گذشت؟

همچنین در طی ارائه ایشان دو کتاب بسیار جذاب و کاربردی نیز معرفی شد که عکس ها و عناوین این کتاب ها برای شما قرار داده شده است.

  • کتاب اول: آیین دوست یابی دیل کارنگی
  • کتاب دوم: یک گام جلوتر
در رویداد وردپرس سامیت ۲۰۲۳ چه گذشت؟
در رویداد وردپرس سامیت ۲۰۲۳ چه گذشت؟

سخنران دوم علی حسینی ( موسس سئولب و مدیر سئو سابق دیجیکالا ) بود که موضوع صحبت های او سئو و سرعت سایت وردپرسی ۲۰۲۳ بود.

مهم ترین و اساسی ترین بحث درمورد سئو و بهینه بودن یک سایت Mobile Friendly بودن است که حسابی در این مورد صحبت شد و نکاتی مانند داشتن ردیس کش ، CDN ، سرور و هاست مناسب و بهینه سازی سایت برای تایید فاکتور های مهم گوگل از نظر سرعت سایت مطرح شد.

در رویداد وردپرس سامیت ۲۰۲۳ چه گذشت؟
عکس: مهدی برهمندپور

طبق آماری که نمایش داده شد بیش از ۶۰ درصد مخاطبین از طریق موبایل از اینترنت استفاده می کنند و اکثر بازدیدکننده های هر سایتی از طریق گوشی ها هستند؛ به همین دلیل اگر سایتی صفحه مناسب و بهینه با گوشی موبایل نداشته باشد تقریبا بیشتر مخاطبین خود را از دست می دهد و همچنین از نظر گوگل هیچ اعتبار و امتیازی کسب نمی کند.

در رویداد وردپرس سامیت ۲۰۲۳ چه گذشت؟

سخنران سوم لقمان آوند ( موسس سون لرن ) بود که موضوع کنفرانس او “وردپرس تا کجا؟” بود.

ایشان از سختی های مسیر کار و تجربه هایی که در سال های طولانی به دست آورده بودند صحبت کردند و نکات آموزنده بسیار مهمی را مطرح کردند که می تواند برای کسانی که تازه شروع به کار کرده اند سرمشق بسیار طلایی و مفیدی باشد که می توانند با رعایت کردن این نکات از خیلی از موانع عبور کرده و دچار اشتباهات رایج نشوند.

در رویداد وردپرس سامیت ۲۰۲۳ چه گذشت؟
عکس: مهدی برهمندپور

ایشان در صحبت ها اشاره کردند که با استفاده از وردپرس می توان مدیریت کارها را بسیار ساده تر کرد و همچنین می توان این کار را با هزینه های بسیار کمتری انجام داد و با مثال ها و خاطراتی که از گذشته خود تعریف کردند این موضوع کاملا برای همه شفاف و واضح شد!

در رویداد وردپرس سامیت ۲۰۲۳ چه گذشت؟

پس از یک استراحت کوتاه و زمان شبکه سازی و ارتباطات بخش دوم برنامه شروع شد و سخنران چهارم آقای هادی تایانلو ( هم‌بنیان‌گذار تاپین ) روی صحنه آمدند. موضوع صحبت های ایشان درباره “سرویس‌های نوین لجستیکی برای فروشگاه‌های اینترنتی” بود.

در این ارائه از مراحل سرویس فولفیلمنت صحبت شد و فرایند صفر تا صد ارسال یک کالا شرح داده شد.

همچنین تمام خدمات مربوط به “تاپین” به صورت کامل نمایش داده شد و برای سایت ها و شرکت هایی که فروشگاهی هستند و باید محصول خود را به دست مشتری برسانند یک راهکار بسیار عالی است که بتوانند به بهترین شکل ممکن این کار را انجام بدهند.

نوبت به کنفرانس پنجم رسید که خیلی ها منتظر شنیدن آن بودند و سخنران کسی نبود جز آقای ژان بقوسیان ( موسس مدیر سبز ) که روی صحنه آمد.

موضوع صحبت های ایشان درباره “تولید محتوای وبسایت‌‌ها با هوش مصنوعی” بود که موضوع بسیار داغ و مورد علاقه امروزه است.

ایشان درباره اهمیت تولید محتوا به روش درست و حرفه ای با هوش مصنوعی صحبت کردند و راه های استفاده از معروف ترین هوش مصنوعی حال حاظر یعنی ChatGPT را توضیج دادند.

مراحل ساخت اکانت OpenAI و مراحل ساخت و تولید یک محتوا به وسیله Prompt صحیح و افزونه های گوناگون برای بهتر و دقیق تر نوشتن دستورات در ادامه صحبت های ایشان ارائه شد.

در رویداد وردپرس سامیت ۲۰۲۳ چه گذشت؟

پس از صحبت های جذاب اقای بقوسیان نوبت به سخنرانی ششم رسید و آقای وحید بهرامیان ( مدیر‌عامل ژاکت ) با موضوع ارائه “بهبود تجربه کاربری با مارکتینگ اتومیشن” روی صحنه آمدند.

ایشان تجربیات و نکات مربوط به نوع و روش بررسی الگوی رفتاری مشتریان را به صورت کامل و با جزئیات به اشتراک گذاشتند و راهکارهایی برای دریافت NPS بیشتر از مشتریان و فروش بهتر محصولات و خدمات را ارائه کردند که برای صاحبان کسب و کار و هر فردی که کار فروشگاهی دارد و محصولات و خدمات ارائه می دهد می توانست بسیار مفید و کاربردی باشد.

آخرین سخنران رویداد وردپرس سامیت ۲۰۲۳ آقای علی اقدم ( موسس BetterStudio ) بودند که با موضوع “درآمد دلاری از رویا تا واقعیت در وردپرس” روی صحنه آمدند.

ایشان درباره سختی ها و چالش ها و همینطور نیازمندی های لازم برای رفتن به سراغ درآمد دلاری صحبت کردند که ممکن است مناسب هر کسی نباشد. مهم ترین به و چالش برانگیز ترین بخش درآمد دلاری بر خلاف تصورات همگی که فکر می کنند تحریم ها باعث جلوگیری از ورود و پیشرفت ما در این حوزه شده اند، موضوع “کیفیت کار شما” است؛ اگر شما خلاقیت و مهارت لازم را نداشته باشید و از هوش خود برای توانمند کردن بیشتر خود استفاده نکنید در این مسیر به احتمال زیاد شکست می خورید. همچنین اضافه کردند که هیچوقت نباید گول تبلیغات و ادعاهای بزرگ تبلیغ کنندگان در مورد درآمد دلاری را بخوریم.

در ادامه نیز نکات مهمی همچون مارکتینگ، مدیریت و مشاوره پذیری، ایجاد رسانه و برند، مقیاس پذیری، تیم سازی و تمرکز صحیح و درست روی کار ارائه شدند.

در رویداد وردپرس سامیت ۲۰۲۳ چه گذشت؟
در رویداد وردپرس سامیت ۲۰۲۳ چه گذشت؟

با اتمام سخنرانی هفتم  رویداد وردپرس سامیت ۲۰۲۳ به پایان رسید و پس از گرفتن عکس دسته جمعی، تمام حضار از سالن خارج شدند.

در کل رویداد وردپرس سامیت ۲۰۲۳ یک رویداد بسیار کاربردی برای تمامی علاقه مندان و فعالان وردپرس و کسب و کار های اینترنتی بود که با نکته برداری از صحبت ها و سخنان ارائه شده می توان از تجربیات بزرگان این حوزه استفاده کرد و بیشرفت چشمگیری در کسب و کارها به وجود آورد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه کنترل امجی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *