۰

۱۰ تا از ترسناک‌ترین فیلم‌های جهان

۱۰ تا از ترسناک‌ترین فیلم‌های جهان

کمپانی‌های فیلم‌سازی در سراسر جهان سال‌ها است که فیلم‌های ترسناک و دلهره‌آور متعددی می‌سازند تا طرفداران و علاقمندان به این ژانر را جذب کنند. اما از میان این تعداد فیلم‌ ترسناک، برخی از این فیلم‌ها واقعا مخاطب را می‌ترسانند و می‌توانند تا مدت‌ها بر ذهن او تاثیر بگذارند. اگر شما هم به فیلم‌های ترسناک علاقه دارید و می‌خواهید ۱۰ فیلم خیلی ترسناک سینمای جهان را بشناسید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. 

ترسناک‌ترین فیلم‌های جهان 

از سال‌ها پیش فیلم‌ و سریال‌ ترسناک پرشماری تولید شده‌اند که برخی از آنها به دلیل استقبال فراوان در چندین قسمت ساخته شده و برخی هم به همان یک اثر کفایت کرده‌اند. در ادامه مطلب قصد داریم لیستی را به شما معرفی کنیم که در ژانر ترس نباید از دست بدهید.

فیلم درخشش (Shining) محصول سال ۱۹۸۰

فیلم سینمایی درخشش هم بدون شک یکی از موفق‌ترین فیلم‌های ترسناک تاریخ است که کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی آن بر عهده استنلی کوبریک بوده است. داستان فیلم درباره کاراکتر جک است که یک معلم بازنشسته و یک نویسنده عادی است و برای مراقبت از یک هتل قدیمی در زمستان به همراه خانواده‌اش، قراردادی امضا می‌کند تا از این فرصت استفاده کرده و کتابش را هم تکمیل کند. همه چیز خوب است اما ناگهان برف سنگینی می‌بارد و راه‌ها مسدود می‌شود. جک هم به دلیل این اتفاق دچار اختلال روانی می‌شود و قصد جان همسر و فرزندانش را می‌کند. از جمله بازیگرانی که در این فیلم حضور دارند می‌توان به جک نیکلسون، شلی دووال، بری دنن، ورونیکا فورکه و اسکتمن کراترز اشاره کرد. 

فیلم اره (Saw) محصول سال ۲۰۰۴

فیلم سینمایی اره یکی دیگر از فیلم‌های ترسناک و اسلشر از کارگردان بزرگ ژانر وحشت، جیمز وان است. داستان فیلم درباره دو مرد است که پس از اینکه به هوش می‌آیند می‌فهمند که در یک اتاق و در یک مکان ناشناخته زندانی شده‌اند. این دو به یاد نمی‌آورند که چگونه به اینجا آمده‌اند. در ادامه این دو متوجه می‌شوند که آنها را یک قاتل سریالی و بدنام به دام انداخته و می‌خواهد بازی مرگباری به راه بیندازد. داستان فیلم توسط خود جیمز وان به همراه لی ونل نوشته شده و بازیگرانی از جمله کری الویس، دنی گلاور، مونیکا پاتر، مایکل امرسون، کن لئونگ و توبین بل در آن حضور دارند. تاکنون، ۱۰ فیلم از این فرنچایز منتشر شده که ۴ اثر آخر آن عبارتند از:

  • فیلم سینمایی Saw 3D محصول سال ۲۰۱۰
  • فیلم سینمایی Jigsaw محصول سال ۲۰۱۷
  • فیلم سینمایی Spiral محصول سال ۲۰۲۱
  • فیلم سینمایی Saw X محصول سال ۲۰۲۳

فیلم احضار (The Conjuring) محصول ۲۰۱۳

یکی دیگر از فیلم‌های ترسناک که بسیار هم مورد استقبال قرار گرفت و دو فیلم دیگر هم در ادامه آن ساخته شد، احضار است. داستان این فیلم درباره اتفاقاتی است که در یک خانه روستایی رخ می‌دهد. دو محقق مسائل ماورالطبیعه به نام‌ های اد و لوین تصمیم می‌گیرند تا عامل تسخیر یک خانه روستایی و وحشت زیادی که ساکنان آن تجربه می‌کنند را کشف کنند. کارگردانی این فیلم بر عهده جیمز وان بوده و فیلم‌نامه آن را هم چاد هیس و کری هیس به رشته تحریر درآورده‌اند. از جمله بازیگران این فیلم می‌توان به پاتریک ویلسون، ویرا فارمیگا، ران لیوینگستون و لیلی تیلور اشاره کرد. دو فیلم دیگر نیز از این فرنچایز در ادامه این اثر تولید شده که The Conjuring 2 و The Conjuring: The Devil Made Me Do It نام دارند. 

فیلم یک جای ساکت (A Quiet Place) محصول سال ۲۰۱۸

بدون شک یکی از فیلم‌های ترسناک چند سال اخیر فیلم A Quiet Place است. این فیلم، یک داستان بسیار متفاوت را روایت می‌کند که آن را از دیگر فیلم‌های این ژانر متفاوت کرده است. داستان فیلم درباره یک زن و شوهر با ۳ فرزند است که در میان هیولاهای ترسناک نابینا که حس شنوایی بسیار وحشتناکی دارند، گیر افتاده‌اند. این هیولاها هر موجودی که کوچکترین صدایی منتشر کند را از بین می‌برند. کارگردانی این فیلم بر عهده جان کرازینسکی بوده و نگارش فیلم‌نامه آن هم توسط برایان وودز، اسکات بک و جان کرازینسکی انجام شده است. از جمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به امیلی بلانت، جان کرازینسکی، میلیسنت سیموندز و نوآ جوب اشاره کرد. این فرنچایز به دلیل موفقیتی که در قسمت اول داشت، ادامه پیدا کرد و بخش دوم آن در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. 

فیلم آنابل (Annabelle) محصول سال ۲۰۱۴

یکی دیگر از فیلم‌های موفق این ژانر، آنابل است که پس از انتشار مورد توجه بسیاری از بینندگان و منتقدان قرار گرفت. داستان فیلم درباره یک عروسک زیبا با لباس سفید است که جان فورم به همسر خود هدیه می‌دهد. یکی از شب‌ها، کسانی که شیطان را می‌پرستند به خانه این زوج حمله می‌کنند و با یک اجرای آیینی سعی می‌کنند تا شیطان را احضار کنند. در حین این مراسم، آن عروسک زیبا به یک وجود شیطانی و ترسناک تبدیل می‌شود. کارگردانی این فیلم توسط جان آر لئونتی انجام شده و گری دابرمن هم نگارش فیلم‌نامه آن را بر عهده داشته است. به دلیل موفقیت فیلم اول آنابل، دو فیلم دیگر نیز از این فرنچایز ساخته شده که عبارتند از:

  • فیلم Annabelle Creation محصول سال ۲۰۱۷
  • فیلم Annabelle Comes Home محصول سال ۲۰۱۹

فیلم ما (Us) محصول سال ۲۰۱۹

فیلم Us نیز یکی از فیلم‌های متفاوت ژانر ترس است که صحنه‌های آن تا مدت‌ها در ذهن شما باقی خواهد ماند. این فیلم قصه خانواده‌ای است که برای تعطیلات به ساحل می‌روند. جایی که مادرشان خاطرات مبهم خود را به یاد می‌آورد. در این بین آنها با خانواده‌ای روبرو می‌شوند که بسیار به آنها شبیه است و وقایع مرموز و ترسناکی در ادامه فیلم روی می‌دهد. 

سریال گانیبال (Gannibal) محصول سال ۲۰۲۲

سریال گانیبال یکی از سریال‌های موفق کره‌ای در ژانر ترس و وحشت است که سال ۲۰۲۲ منتشر شد و توانست طرفداران بسیاری پیدا کند. داستان این سریال در یک روستای دور‌افتاده اتفاق می‌افتد که شایعه‌ای درباره آن وجود دارد: مردم در این روستا آدم می‌خورند. در ادامه، یک افسر پلیس برای کشف این حقیقت راهی این روستا می‌شود. 

فیلم سینمایی بازگشت مردگان شیطانی (Evil Dead Rise) محصول سال ۲۰۲۳

فیلم سینمایی بازگشت مردگان شیطانی (Evil Dead Rise) محصول سال ۲۰۲۳

اگر طرفدار ژانر ترس باشید احتمالا فرنچایز مرده شریر را به خوبی می‌شناسید. پنجمین و جدیدترین فیلم از این فرنچایز، داستان یک زن به نام بت را روایت می‌کند که به همراه خواهر و سه خواهرزاده‌اش در یک آپارتمان زندگی‌ می‌کنند. یک روز که بت بیرون از خانه است، در خانه‌اش یک کتاب قدیمی پیدا می‌شود که باعث ظهور موجودات شیطانی می‌شود. این موجودات، جسم خواهر بت را تسخیر می‌کنند و حال او باید با این مادر ترسناک مقابله کند. 

فیلم سینمایی جیغ ۶ (Scream VI) محصول سال ۲۰۲۳

بدون شک یکی از شناخته‌شده‌ترین فرنچایزهای فیلم‌سازی در ژانر ترس و وحشت، جیغ است که به تازگی جدیدترین اثر از این مجموعه فیلم با نام Scream VI منتشر شده است. این فیلم روایت‌گر داستان آخرین بازمانده‌های قتل‌های گوست فیس از فیلم قبلی جیغ است. 

فیلم سینمایی خشم بکی (The Wrath of Becky)

فیلم سینمایی خشم بکی (The Wrath of Becky)

یکی دیگر از فیلم‌های ترسناک و موفق سال ۲۰۲۳ تا به امروز The Wrath of Becky است که داستان جالبی را روایت می‌کند. این فیلم درباره بکی است که دو سال قبل، از حمله خشونت‌آمیز به خانواده‌اش، فرار کرده و اکنون تحت مراقبت زنی مسن به نام النا، تلاش می‌کند تا زندگی‌اش را از نو بسازد. در ادامه داستان گروهی به نام مردان نجیب به خانه آنها نفوذ می‌کنند و بکی باید روش‌های قدیمی خود را به کار گیرد تا از عزیزانش محافظت کند. 

دانلود ترسناک‌ترین فیلم‌های جهان

اگر شما هم با خواندن  این مطلب علاقمند شده‌اید تا برخی از فیلم‌های این لیست را دانلود کنید، بد نیست بدانید گپ فیلم یکی از بزرگترین و کامل‌ترین آرشیو‌های فیلم‌های ترسناک بین سرویس‌های استریم آنلاین کشور را دارد. برای مشاهده آنلاین یا دانلود فیلم‌ های ترسناک جدید یا قدیمی کافی است وارد وب سایت یا یکی از اپلیکیشن‌های گپ فیلم شوید و به همه این فیلم‌ها را با بالاترین کیفیت و با دوبله یا زیرنویس فارسی اختصاصی دسترسی داشته باشید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه کنترل امجی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *