۰

معرفی بیشه لوتلورین در سرزمین میانه | مکان الف ها جنگلی دوران سوم

لوتلورین

معرفی بیشه لوتلورین در سرزمین میانه | مکان الف ها جنگلی دوران سوم

لوتلورین بیشه‌ای در شرق هیتائگلیر واقع در طلابیشه بود، که از شمال با فنگورن و از جنوب با میرک‌وود هم مرز بود. این قلمرو در دوران سوم توسط الف‌های سیلوان به وجود آمد. نام این قلمرو از باغ‌های لورین در والینور متعلق به ایرموی والا گرفته شده است. از مکان‌های معروف این قلمرو میتوان به تپه‌ی کرین آمروت که رستنگاه گل‌های الانور و نیفره‌دیل‌ بود و آراگورن و آرون در آنجا نامزد کردند، اشاره کرد. در لورین چیزهای باستانی هنوز در دنیای واقعی وجود داشتند.

الف‌های ناندور (بازماندگان تله‌ری) اولین ساکنان لوتلورین بودند. مدتی بعد با آمدن الف‌های جنگلی و سیندار به قلمرویشان و آمیختن با آنها، قدرت و فرهنگ در لوتلورین فزونی گرفت. الف‌های جنگلی یک الف سیندار به نام آمدیر را به حکومت خود برگزیدند و زبان سینداری را جایگزین زبان سیلوان کردند. آمدیر همراه با مردمش در نبرد آخرین اتحاد شرکت کرد. او به همراه تنی چند از ناندور در داگورلد کشته شد. جسد الف‌هایی که در باتلاق مرگ وجود دارد متعلق به آنهاست. پس از آن حکومت به آمروت پسر آمدیر رسید. اما او شوق رفتن به غرب را داشت.
پس از آن مردم لوتلورین کله‌بورن و همسرش گالادریل را برای حکومت بر خود برگزیدند. آن دو از مدت‌ها پیش که در اره‌گیون ساکن بودند، با الف‌های ناندور دوستی داشتند. گالادریل صاحب یک حلقه‌ی قدرت بود و می‌توانست به خوبی از آت قلمرو در برابر پلیدی‌ حفاظت کند. حکومت گالادریل و کله‌بورن برخلاف حکومت تراندویل پادشاهی نبود، آنها ارباب لوتلورین بودند، و چندی بعد کاراس گالادون پایتخت لوتلورین را در غرب آندوین بنا کردند. از آن پس به مردم لورین گالادریم گفتند.

لوتلورین

کاراس گالادون شهری بزرگ میان درختان بود که روی یک تپه سرسبز ساخته شده بود. در این شهر هیچ ساختمان یا برجی وجود نداشت و مردم بالای درختان خانه‌هایی ساخته بودند که به آنان فلت می‌گفتند. خانه‌ی کله‌بورن و گالادریل روی بزرگ ترین درخت قرار داشت. تا زمانی که قدرت حلقه‌‌‌ی بانو گالادریل در لوتلورین جاری بود، هیچ آفتی طبیعت و خرمی طلابیشه را پژمرده نمیکرد. اما کم‌کم با ظهور سائورون و قدرت گرفتن او، نیروی حلقه تحلیل رفت و سایه بر لوتلورین افتاد.

یاران حلقه با راهنمایی آراگورن در سال ۳۰۱۹ دوران سوم به لوتلورین برده شدند. الف‌ها از آنها به گرمی پذیرایی کردند و گالادریل هنگام بدرقه‌ی آنها هدایایی کارآمد را به ایشان بخشید.
سرانجام جنگ حلقه میان مردمان سرزمین میانه و لشکر سائورون درگرفت. طلابیشه نیز در این نبرد متحمل آسیب‌های زیادی شد، و اورک‌های موردور چندین مرتبه به لوتلورین حمله کردند. یک بار طلابیشه تحت حمله‌ی وسیع اورک‌های دول گولدور قرار گرفت و یک بار تحت حمله‌ی اورک‌های موردور که همزمان به سیاه بیشه نیز حمله کرده بودند.
در آخرین حمله، ارتش لورین با قایق‌هایشان از آندوین گذر کرده و به دول گولدور حمله ور شدند. تراندویل به کمک لشکر کله‌بورن آمد و اورک‌ها شکست سختی متحمل گشته و فرار کردند. بانو گالادریل دول گولدور را ویران کرد و میرک‌وود از پلیدی پاک گشت. از آن پس جنوب میرک‌وود را لورین شرقی نامیدند. حلقه نابود گشت و جنگ به نفع لشکریان غرب تمام شد.

با این حال گالادریل میدانست لوتلورین سرزمینی فانی و محکوم به زوال است. او دو سال بعد، به والینور رفت و کله‌بورن نیز به ریوندل و سپس والینور نقل مکان کرد. پس از آن نور از لوتلورین رخت بر بست. الف‌های آن سرزمین یا به قلمروی میرک‌وود مهاجرت کردند و یا به تدریج رهسپار غرب شدند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *