۰

بهترین بازی ها شبیه به Bloodborne که باید حتما تجربه کنید

بهترین بازی ها شبیه به Bloodborne

بهترین بازی ها شبیه به Bloodborne

بسته به اینکه از چه کسی بپرسید، Bloodborne می تواند به راحتی بهترین بازیی باشد که FromSoftware تا کنون منتشر کرده است و حتی اگر Bloodborne مورد علاقه شما نباشد، نمی توان انکار کرد که تقریباً همه چیز در مورد این عنوان خوب طراحی و اجرا شده است.

اکنون، اگر چندین بار Bloodborne را بازی کرده‌اید، اما هنوز از آن سیر نشده اید، به احتمال زیاد به دنبال عناوین دیگری هستید که می‌توانند تجربه مشابهی را ارائه دهند.

Bloodborne یک تجربه منحصر به فرد است، بنابراین تا زمانی که Bloodborne 2 معرفی شود، تنها بازی که واقعاً شبیه Bloodborne است، خود Bloodborne است. با این حال، عناوین زیادی وجود دارد که از یک جهت شباهت هایی با Bloodborne دارند.

دو مشخصه مشخص کننده Bloodborne گیم پلی سولز لایک آن، محیط گوتیک و داستان Lovecraftian است، بنابراین در هنگام انتخاب برخی از بهترین بازی های مشابه Bloodborne از هر جهت، این سه ویژگی را در نظر خواهیم داشت.

Dark Souls III​​

بهترین بازی ها شبیه به Bloodborne

البته اولین و واضح ترین ورودی در این لیست چیزی جز Dark Souls III متعلق به شرکت FromSoftware نیست. تا جایی که به گیم پلی و اتمسفر کلی مربوط می شود، این همان Bloodborne است که در حال حاضر می توانید دریافت کنید.

بسیاری از طرفداران Dark Souls اصلی این واقعیت را دوست نداشتند که Dark Souls III از بسیاری جهات بیشتر شبیه Bloodborne بود تا Dark Souls. این عمدتاً به دلیل سرعت و روان‌تر بودن گیم‌پلی است – نه کاملاً در سطح Bloodborne، بلکه به طور قابل توجهی سریع‌تر از Dark Souls 1 و ۲ است.

علاوه بر این، محیط و طراحی دشمن وجود دارد که هر دو به سادگی “Bloodborne” را فریاد می زنند. بسیاری از هیولاها و مناطق احساس می‌کنند که مستقیماً از Yharnam خارج شده‌اند، بنابراین اگر Bloodborne را برای کارگردانی هنری‌اش دوست داشتید، حتماً به همین دلیل از Dark Souls III قدردانی خواهید کرد.

بنابراین، اگر سفر Soulsborne خود را با Bloodborne شروع کرده اید و هنوز هیچ یک از بازی های Dark Souls را بازی نکرده اید، Dark Souls III ممکن است بهترین مکان برای شروع باشد.

مطمئناً برخی از ارجاعات بازی اول را دریافت نخواهید کرد، اما به هر حال داستان به سختی خطی است و Dark Souls III به دلیل شباهت هایی که در بالا در گیم پلی ذکر شد، احتمالا راحت تر از نسخه اصلی است.

Sekiro: Shadows Die Twice

بهترین بازی ها شبیه به Bloodborne

بهترین بازی ها شبیه به Bloodborne

بازی دیگری که احتمالاً انتظار دیدن آن را داشتید، یک عنوان عالی دیگر از FromSoftware است – Sekiro: Shadows Die Twice. با این حال، بر خلاف Dark Souls III، شباهت‌های بین این بازی و Bloodborne صرفاً به گیم‌پلی بازی محدود می‌شود.

بدیهی است که با پالت رنگی روشن و محیطی الهام گرفته از اساطیر ژاپنی، دنیای سکیرو از خیابان های تاریک یهرنام، جانورانی که آنها را تعقیب می کنند تفاوت زیادی دارد.

با این حال، فرمول گیم پلی Sekiro در نهایت ریشه در نوآوری هایی دارد که Bloodborne در فرمول موجود Souls معرفی کرد.

یعنی Bloodborne بازیکن را ملزم به تهاجمی بودن می‌کرد، ریسک‌پذیری را پاداش می‌داد و بازیکن را به خاطر تلاش برای بازی بیشتر در حالت دفاعی تنبیه می‌کرد.

دقیقاً به همین ترتیب، Sekiro گیم‌پلی با ریسک بالا/پاداش بالا را تشویق می‌کند که به رفلکس‌ها و دقت خوبی نیاز دارد، بنابراین اگر این همان چیزی است که در مبارزات Bloodborne دوست دارید، Sekiro بسیار عالی خواهد بود. با این حال، سیستم مبارزه بهینه‌سازی شده نیاز به عادت کردن دارد.

Nioh​

بهترین بازی ها شبیه به Bloodborne

وقتی Nioh در سال ۲۰۱۷ عرضه شد، معمولاً به عنوان «دارک سولز در ژاپن» توصیف می‌شد، و در حالی که این به نوعی درست است (بازی دارای مبارزات «سولز لایک» است)، اما بسیاری از چیزها را نیز ندارد.

گفتنی است، تا جایی که به کارگردانی هنری، داستان سرایی و فضاسازی مربوط می شود، Nioh به سختی می تواند از Bloodborne فاصله داشته باشد.

این بازی دارای تعداد زیادی از عناصر رایج در بازی‌های ژاپنی (به ویژه JRPG) است که در بازی‌هایی که قرار است یک بازی «سولز لایک» باشد بسیار نامناسب به نظر می‌رسند.

با این حال، چیزی که Nioh تقریباً برای آن مورد تحسین قرار می گیرد، سیستم رزمی آن است. تیم نینجا با طراحی از Dark Souls و عناوین قبلی آنها Ninja Gaiden، یک سیستم مبارزاتی پرتنش و سریع برای Nioh ساخت که بسیار شبیه به Bloodborne، بازیکن را به بازی تهاجمی تشویق می کند. هر سلاح دارای موقعیت‌های متفاوتی است که بازیکن می‌تواند بین آنها جابه‌جا شود، و در حالی که اینها مانند سلاح‌های ترفندی تغییرات شدیدی ایجاد نمی‌کنند، اما به بازیکن اجازه می‌دهند تا خود را با شرایط در حال تغییر وفق دهد.

Nioh همچنین در مارس ۲۰۲۰ دنباله‌ای با عنوان Nioh 2 دریافت کرده است و تقریباً همه مزایا و معایب نسخه قبلی خود را دارد، بنابراین اگر Nioh اصلی را دوست داشتید، احتمالاً دوست خواهید داشت دنباله‌اش را تجربه کنید.

Dishonored​

بهترین بازی ها شبیه به Bloodborne

Dishonored ممکن است یک بازی عجیب و غریب در این لیست باشد. به هر حال، این در درجه اول یک بازی مخفیانه است، اما نمی توان شباهت های زیبایی شناختی و برخی مضامین لاوکرافتی را که Bloodborne و Dishonored مشترک هستند انکار کرد.

از آنجایی که Dishonored عمدتاً به عنوان یک بازی مخفیانه طراحی شده است، دارای سطوح غیر خطی است و به بازیکن آزادی زیادی در مورد نحوه نزدیک شدن به ماموریت های خاص و برخورد با دشمن می دهد.

و مبارزه، اگرچه به عمق Bloodborne نزدیک نیست، اما در واقع اگر در هر مرحله ای شمشیر نزنید و تیراندازی نکنید، بسیار خوب عمل می کند.

اما در آخر، دنیای قدیمی و رو به زوال Dishonored، شیوه‌ای که جادو را ارائه می‌کند و حاکی از عظمت مطلق جهان است که فراتر از درک انسان است، همه بسیار شبیه Bloodborne هستند. با این حال، این دو عنوان از نظر گیم پلی تفاوت اساسی دارند.

Dishonored در سال ۲۰۱۷ دنباله ای با عنوان Dishonored 2 دریافت کرده است و دنباله آن نیز یک نسخه بسط مستقل با عنوان Dishonored: Death of the Outsider دریافت کرده است.

The Order: 1886

بهترین بازی ها شبیه به Bloodborne

در مرحله بعد، ما یک بازی داریم که در نگاه اول بسیار شبیه به Bloodborne است، اما شاید از نظر ماهیت چندان زیاد نباشد. The Order: 1886 یک بازی اکشن-ماجراجویی است که در یک نسخه تاریخی متناوب از لندن اتفاق می‌افتد و زیبایی استیم پانک خیره‌کننده‌ای را با گرافیک و طراحی محیطی بسیار خوب ارائه می‌دهد.

با این حال، The Order: 1886 یک بازی شوتر سوم شخص است و تقریباً مانند هر بازی شوتر دیگری که در طول دهه گذشته منتشر شد، عمل می‌کند.

همانطور که گفته شد، مبارزات هیچ شباهتی به آنچه در Bloodborne دیده اید نیست، اما اتمسفر و گرافیک بسیار خوب است، بنابراین اگر بتوانید آن را تجربه کنید، مطمئنا پشیمان نخواهید شد.

Vampyr

بهترین بازی ها شبیه به Bloodborne

در ادامه، ما یک بازی دیگر داریم که در یک نسخه تخیلی از لندن اتفاق می افتد، فقط به جای اینکه در اواخر دهه ۱۸۰۰ اتفاق بیوفتد در اوایل دهه ۱۹۰۰ و در طول اپیدمی آنفولانزای اسپانیایی اتفاق می افتد.

همانطور که عنوان ممکن است نشان دهد، بازی Vampyr کنترل یک خون آشام اخیراً تبدیل شده توسط بازیکن را به عهده می گیرد و این یک بازی اکشن با عناصر RPG است. این بازی نیز یک نوار استامینا دارد، اما به سختی می توان آن را یک بازی شبیه به Souls نامید، زیرا دشمنان بسیار اسفنجی هستند و فرمول کلی آن بسیار سفت و سخت به نظر می رسد.

به طور کلی، مبارزه هیچ چیز دیدنی نیست، اما قابل استفاده است، و بازی همچنین سهم زیادی را به بازیکن می دهد، و به بازیکن اجازه می دهد با چندین شخصیت تعامل داشته باشد و انتخاب های اخلاقی انجام دهد که در نهایت سرنوشت شخصیت ها را تعیین می کند، و همچنین این بازی چهار پایان متفاوت خواهد داشت.

در پایان، Vampyr به هیچ وجه یک بازی دیدنی نیست و نقدهای متفاوتی دریافت کرده است، اما به اندازه کافی مناسب است. شباهت‌ها به Bloodborne بیشتر جنبه زیبایی دارند، بنابراین اگر می‌خواهید یک بازی اکشن ماجراجویی را امتحان کنید که تمرکز زیادی روی داستان و دیالوگ‌ها دارد، ممکن است Vampyr برای شما جذاب باشد.

Hollow Knight

بهترین بازی ها شبیه به Bloodborne

بهترین بازی ها شبیه به Bloodborne

Hollow Knight بازی‌ای است که در نگاه اول به نظر می‌رسد هیچ شباهتی با Bloodborne ندارد، اما با بررسی دقیق‌تر، واضح است که شباهت‌های بین این دو بیشتر از چیزی است که به نظر می‌رسد.

Hollow Knight از رویکرد دوبعدی مترویدوانیا متعارف‌تر در مورد گیم‌پلی پیروی می‌کند. با این حال، دقیقاً مانند Bloodborne، بازیکن را ملزم به تهاجمی بودن می‌کند و هرگز اجازه نمی‌دهد دفاعی بازی کند.

این بازی کاملاً چالش برانگیز است و همانطور که معمولاً در مورد بازی‌هایی از این دست اتفاق می‌افتد، بازیکن در طول بازی توانایی‌های مختلفی را باز می‌کند که به آنها اجازه می‌دهد به مناطقی که قبلاً نمی‌توانستند به آن دسترسی پیدا کنند و به او کمک می‌کند با دشمنان و باس های بیشتر مقابله کند.

علاوه بر این، سبک هنری و موسیقی متن بازی کاملاً در کنار هم قرار می گیرند تا فضای غم انگیز فراموش نشدنی را ایجاد کنند که واقعاً بازی را متمایز می کند. مانند Bloodborne و دیگر Souls-like معمولاً، داستان خود را از طریق نشانه های ظریف و داستان سرایی محیطی بیان می کند.

در پایان، Hollow Knight شاید بیشتر شبیه Dark Souls باشد تا Bloodborne، اما با این وجود فکر می‌کنیم باید به آن اشاره کنیم.

Sundered

بهترین بازی ها شبیه به Bloodborne

در مرحله بعد، ما یک مترویدوانیا دیگر به نام Sundered داریم و اگرچه احساس می‌کنیم که به طور کلی به خوبی Hollow Knight نیست، اما به دلیل تمرکز زیادش روی موضوعات Lovecraftian و افسانه‌های Cthulhu، بسیار شبیه Bloodborne است.

باز هم، همانطور که همیشه در مورد بازی های Metroidvania اتفاق می افتد، Sundered دارای پیشرفت غیر خطی و چندین قابلیت بازگشایی است.

در مجموع، Sundered یک بازی قوی با برخی از انتخاب های طراحی مشکوک است، اما گرافیک زیبا، مبارزات جذاب، باس فایت های به یاد ماندنی، و تم های Lovecraftian آن چیزی است که آن را در این لیست قرار داده است.

The Sinking City

بهترین بازی ها شبیه به Bloodborne

در ادامه ما بازی شهر غرق شده را داریم، بازی که بسیار وفادار به روشی است که لاوکرافت به ترس کیهانی نزدیک شد. یعنی بیشتر بر روی تحقیق و حل معما تمرکز می کند تا اکشن، بنابراین یک بازی بسیار داستان محور است.

چیزی که آن را از سایر بازی‌های این نوع، که اکثر آنها رویکردی خطی، بدون مبارزات و «شبیه ساز پیاده‌روی» دارند، متفاوت می‌کند، این واقعیت است که The Sinking City در واقع یک بازی جهان باز است. از این رو، بازیکن نسبت به اکثر بازی‌های ماجرایی متمرکز بر روایت، آزادی بیشتری دارد.

علاوه بر این، حتی یک سیستم جنگی نیز دارد، اگرچه این به سختی یکی از نکات قوی بازی است. بازیکن باید مراقب باشد که مهمات را هدر ندهد، زیرا گلوله‌ها به سختی به دست می آیند، بنابراین بازی دارای نوعی سیستم مبارزه است که انتظار دارید در اکثر بازی‌های ترسناک بقا که تصمیم می‌گیرند از مبارزه به عنوان بخشی از فرمول خود صرف نظر نکنند، مشاهده کنید.

بنابراین، در نهایت، در حالی که شهر غرق شده تقریباً هیچ شباهتی با Bloodborne از نظر مکانیزم گیم‌پلی ندارد، این یک بازی کاملاً جمع‌آوری شده است که برای طرفداران Lovecraft جذابیت دارد.

با این حال، اگر عمدتاً به دلیل اکشن سریع و نه عناصر ترسناک کیهانی آن، Bloodborne را دوست دارید، احتمالاً The Sinking City برای شما مناسب نیست.

Elden Ring

بهترین بازی ها شبیه به Bloodborne

بازی Elden Ring به جرات یکی از بهترین بازی های سبک سولز لایک است که توانست جوایز زیادی را برای خود به دست بیاورد و تقریبا تمامی نکات مثبت یک بازی در سبک سولز را در خود دارد و به جز فضا های دارک و سیاه بازی بلادبورن تقریبا نزدیک ترین تجربه به این بازی را ارائه می دهد.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *