۰

رتبه بندی تمام فیلم های توطئه آمیز Insidious | بر اساس روتن تومیتوز

تمام فیلم های توطئه آمیز Insidious

تمام فیلم های توطئه آمیز Insidious

جدیدترین محصول اضافه شده به فرنچایز Insidious، یعنی فیلم Insidious: The Red Door، اکنون در سینماها اکران شده است و طرفداران بار دیگر درباره این فرنچایز سر و صدا می کنند. در حالی که The Red Door جنبه های مثبت زیادی دارد، مانند بازگشت به داستان جاش و دالتون لمبرت، بحثی بی وقفه در مورد مقایسه جدیدترین فیلم با بقیه فرنچایز وجود داشته است. برای درک بهتر احساس منتقدان و طرفداران درباره هر فیلم، بهتر است به منابعی نگاه کنید که پاسخ‌های معتبری به فیلم‌ها دارند. Rotten Tomatoes امتیازات زیادی از منتقدان و همچنین استقبال مخاطبان را ارائه می دهد. این باعث می شود که آن را به ابزاری ارزشمند در تجزیه و تحلیل فیلم های برتر تبدیل کند؛ در ادامه با معرفی و رتبه بندی تمام فیلم های توطئه آمیز Insidious با کنترل امجی همراه باشید.

۵- Insidious: The Last Key

تمام فیلم های توطئه آمیز Insidious

امتیاز تومیتو ۳۳% / امتیاز مخاطب ۵۰%

Insidious: The Last Key چهارمین فیلم این مجموعه است. این فیلم شخصیت الیز رینیر را بیشتر توضیح می‌دهد و او را مجبور می‌کند به خانه‌ای که در آن بزرگ شده برگردد تا در مورد ماجرایی که از کودکی ادامه داشته است تحقیق کند. در حالی که او آنجاست، متوجه می شود که چیزی که مادرش را کشته است، احتمالاً همان چیزی است که باعث شده است پدرش نسبت به او و برادرش بدرفتاری کند.

اگرچه این فیلم الیز را مجبور کرد تا با شیاطین گذشته‌اش روبرو شود و بینش کاملی در مورد تاریخچه و قدرت این شخصیت محبوب ارائه کرد، بدون شک کم‌پسندترین فیلم در این فرانچایز است. این قسمت در Tomatometer 33% است و مخاطبان عمومی نسبت به فیلم خیلی مهربان تر نبودند. با امتیاز ۵۰ درصدی تماشاگران، The Last Key بدترین امتیازات را در کل فرنچایز دارد.

۴- Insidious: The Red Door

تمام فیلم های توطئه آمیز Insidious

امتیاز تومیتو ۳۶% / امتیاز مخاطب ۷۱%

Insidious: The Red Door مورد جالبی است. به‌عنوان جدیدترین فیلم در این مجموعه و هنوز هم در سینماها، امتیاز فیلم Rotten Tomatoes همچنان در نوسان است. The Red Door داستان خانواده لمبرت را سالها پس از اتفاقات دو فیلم اول روایت می کند. جاش و پسرش، دالتون، هیپنوتیزم شده اند تا آسیبی را که در آن اتفاقات متحمل شده اند، فراموش کنند و حالا که دالتون به دانشگاه می رود، گذشته به آنها باز می گردد.

اگرچه امتیازات این فیلم بسیار قطبی است. تا آنجایی که Tomatometer می‌تواند دومین پایین‌ترین امتیاز را برای کل فرنچایز به خود اختصاص دهد که با ۳۶ درصد می‌رسد. با این حال، به نظر می رسد که مخاطبان با این ارزیابی موافق نیستند، زیرا در حال حاضر امتیاز مخاطب ۷۱ درصد است. جالب اینجاست که این فیلم در حال حاضر بالاترین امتیاز تماشاگر را در بین هر فیلم این فرنچایز از جمله فیلم اول دارد.

۳- Insidious: Chapter 2

تمام فیلم های توطئه آمیز Insidious

امتیاز تومیتو ۳۹% / امتیاز مخاطب ۵۷%

Insidious: Chapter 2 دنباله مستقیم Insidious محصول ۲۰۱۱ است و خانواده لمبرت را در یک کابوس مداوم دنبال می کند. در قسمت اول فیلم، دالتون، پسر جاش، تسخیر شد، اما در قسمت ۲، جاش کسی است که با یک موجود بدخواه که بدن او را کنترل می کند و خانواده اش را به وحشت می اندازد، نفرین شده است. در نگاهی به گذشته، این فیلم بسیار منطقی است. دالتون توانایی خود را برای فرافکنی ذهنی به دنیا های دیگر از جاش به ارث برده است. افرادی که می توانند این کار را بکنند، در بین ارواح گرفتار شده در دنیای مردگان آسیب پذیر هستند، و تصاحب آنها را بسیار آسان تر می کند.

اگرچه پیش‌فرض این فیلم منطقی بود و نویدهای زیادی داشت، اما Rotten Tomatoes اصرار دارد که منتقدان آن را چندان پسندیده‌اند و در حالی که طرفداران کمی مثبت‌تر بودند، چندان خوشایند نبود. با ۳۹٪ در Tomatometer و ۵۷٪ امتیاز مخاطب، تقریباً به اندازه نسخه اول محبوبیت نداشت، احتمالاً به دلیل پایان ضعیفی که بر روی هیپنوتیزم به عنوان یک راه حل متمرکز بود این نمرات داده شده است.

۲- Insidious: Chapter 3

تمام فیلم های توطئه آمیز Insidious

تمام فیلم های توطئه آمیز Insidious

امتیاز تومیتو ۵۷% / امتیاز مخاطب ۵۱%

Insidious: قسمت ۳ در واقع امتیاز Tomatometer بالاتری نسبت به امتیاز مخاطب دارد. برای اکثر فیلم‌های Insidious، امتیاز تماشاگران بسیار سخاوتمندانه‌تر از Tomatometer است، اما با ۵۷٪، شش امتیاز بالاتر از امتیاز تماشاگران ۵۱٪ است.

این می تواند به دلایل مختلفی باشد، اما واضح ترین آنها این است که Insidious: Chapter 3 ارتباط بسیار کمی با دو فیلم اول دارد. در واقع، لامبرت ها اصلاً در فیلم حضور ندارند. در حالی که به نظر می رسید منتقدان از این که این فرنچایز مایل به توسعه، آزمایش چیزهای جدید و بررسی موارد دیگری بود که الیز رینیر بررسی کرده بود، قدردانی می کردند، طرفداران آنقدرها مشتاق نبودند. با این حال، سرزنش هواداران سخت است. هیپنوتیزم شدن دالتون و جاش به خاطر فراموش کردن همه اتفاقاتی که در دو فیلم اول رخ داد، به سختی پایان رضایت بخشی بود.

۱- Insidious

تمام فیلم های توطئه آمیز Insidious

امتیاز تومیتو ۶۶% / امتیاز مخاطب ۶۲%

Insidious اصلی، همانطور که انتظار می رفت، دارای بالاترین امتیاز Tomatometer با ۶۶% است. با این حال، مانند قسمت ۳، امتیاز مخاطب در واقع کمی کمتر از Tomatometer است و ۶۲٪ است. شایان ذکر است که در حال حاضر، جدیدترین قسمت در واقع دارای امتیاز تماشاگران به میزان قابل توجهی بالاتر از ۷۱ درصد است، به این معنی که اگرچه فیلم اصلی Insidious به طور کلی بهترین عملکرد را دارد، در واقع در هر بخش برنده نمی شود.

Insidious اولین بار در سال ۲۰۱۱ وارد سینما شد و به لطف بازی جذاب پاتریک ویلسون در نقش جاش لمبرت و ظاهر شگفت انگیز شیطان چهره قرمز، بلافاصله به یک فیلم شناخته شده جیمز وان تبدیل شد. فیلم اصلی داستان پسر جوانی به نام دالتون را روایت می‌کند که توانایی فرافکنی ذهنی را در ابعادی به نام Further از پدرش به ارث برده است. این امر به ناچار منجر به در اختیار داشتن دالتون و همچنین خانواده لمبرت توسط شیطان چهره رمز در سرتاسر قسمت ۲ و Red Door شد.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *