۰

معرفی ۱۵ تا از بهترین فیلم های تینیجری دبیرستانی تاریخ

بهترین فیلم های تینیجری دبیرستانی تاریخ

بهترین فیلم های تینیجری دبیرستانی تاریخ

وقتی صحبت از بهترین فیلم های تینیجری دبیرستانی تاریخ می شود، رقابت بسیار شدید است. تعداد انبوه آثار کلاسیک درجه یک نه تنها هیجان‌انگیز است بلکه بسیار زیاد است. در دهه ۱۹۷۰، فیلم‌هایی مانند Grease که صرفاً در پس‌زمینه دبیرستان ساخته می‌شدند، روندی را آغاز کردند که در دهه ۸۰ به اوج‌های جدیدی رسید: فیلم‌هایی درباره نوجوانانی که قصد داشتند واقعاً تجربیات دبیرستان خود را به تصویر بکشند؛ حالا چه خوب و چه بد!

از فیلم‌های کلاسیک شکل‌دهنده ژانر جان هیوز گرفته تا انفجار فیلم‌های اواخر دهه ۹۰ و اوایل دبیرستان که زنان جوان را در کانون توجه قرار می‌دادند، فیلم‌های دوران بلوغ گذشته دوام آورده و حتی اکنون نیز بر هالیوود تسلط دارند. در ادامه با معرفی ۱۵ تا از بهترین فیلم های تینیجری دبیرستانی تاریخ با کنترل امجی همراه باشید.

۱۵ - Carrie (1976)

بهترین فیلم های تینیجری دبیرستانی تاریخ

Carrie اثر برایان دی پالما که بر اساس اولین رمان استاد ترسناک استیون کینگ ساخته شده است، یک اثر کلاسیک تحسین شده است – نه فقط به دلیل اینکه یک فیلم ترسناک اقتباسی موفق و مبتکرانه است، بلکه به دلیل ترسیم سختی های دوران دبیرستان. کری وایت (سیسی اسپیسک) نوجوان نامحبوب ممکن است ویژگی هایی داشته باشد که به سختی می توان با آنها ارتباط برقرار کرد – مثلاً قدرت های عجیب حرکتی – اما تجربه دبیرستانی او آنقدر اغراق امیز است که در واقع برخی از حقایق را به تصویر می کشد.

در خانه، کری توسط مادر متعصبش مورد آزار قرار می گیرد. در مدرسه، او دائماً توسط همسالانش مورد آزار و اذیت قرار می گیرد. بعداً، در بدنام‌ترین صحنه فیلم، مدرسه کری را به عنوان یک شوخی، ملکه سال انتخاب می‌کند تا پس از آن یک سطل خون خوک را روی او بریزد، که کری را به سمت خشونت سوق می‌دهد. کری که یک فیلم کلاسیک ترسناک است، دیدگاه خودش را از ظلم و عصبانیت دبیرستانی به تصویر می‌کشد.

۱۴- The Half of It

بهترین فیلم های تینیجری دبیرستانی تاریخ

آلیس وو، نویسنده و کارگردان، بیشتر به خاطر رام کام پیشگامانه‌اش در سال ۲۰۰۴، Saving Face شناخته می‌شود – یک فیلم عجیب و غریب که در واقع پایانی خوش دارد. بیش از یک دهه بعد، وو نوع متفاوتی از داستان عشق عجیب و غریب را در درام «نیمی از آن» ساخت. لیا لوئیس در نقش الی چو، دانشجوی چینی آمریکایی که برای حمایت از پدرش مقاله می نویسد، بازی می کند.

در طی یک رویداد جالب، الی شروع به نوشتن نامه های عاشقانه برای جوک پاول مانسکی (دانیل دیمر)، که قصد دارد محبت های آستر فلورس (الکسیس لمیر) را جلب کند، می کند. نوشتن نامه عاشقانه برای الی به راحتی انجام می شود، او نیز به آستر علاقه دارد. پر از اشتیاق نوجوانان و سیاست های دبیرستانی، The Half of It همچنین برداشتی تازه از داستان عاشقانه از دوستی های دبیرستانی است.

۱۳- The Edge of Seventeen

بهترین فیلم های تینیجری دبیرستانی تاریخ

کلی فرمون کریگ، نویسنده و کارگردان، ممکن است اکنون بیشتر به خاطر اقتباسش از رمان کلاسیک جودی بلوم، Are You There God? It’s Me, Margaret شناخته شود. اما، قبل از ورودش به دردهای رو به رشد دوران راهنمایی، فیلمساز در اولین کارگردانی خود، The Edge of Sevente، به موضوعات دوران دبیرستان پرداخت.

هایلی استاینفلد در این فیلم نقش نادین را بازی می‌کند، دانش‌آموز دبیرستانی که در پی مرگ پدرش در حال عبور از شرایط یک خانواده تحت فشار است. با رفتن پدرش، نادین خود را با دوستی با کریستا لنگر می‌یابد – تا زمانی که رابطه عاشقانه کریستا با برادر نادین، پویایی آنها را تحت فشار قرار می‌دهد. The Edge of Seventeen دردناک ترین بخش های نوجوانی را به تصویر می کشد، مانند خودبیزاری نادرست که باعث ایجاد فاصله و حسادت می شود.

۱۲- Do Revenge

بهترین فیلم های تینیجری دبیرستانی تاریخ

Drea در اوج قدرت دبیرستان خود است که پس از افشای فیلمی از او درکل مدرسه، ظاهرا پادشاه مدرسه، مکس، تمام زندگی اش در آتش می سوزد. النور یک دانش آموز انتقالی جدید و بی دست و پا است که از اینکه می فهمد اکنون باید با قلدر قدیمی خود به مدرسه برود، عصبانی می شود. کمپ، دریا و النور برای انتقام گرفتن از شکنجه گران یکدیگر، دوستی پنهانی را تشکیل می دهند.

۱۱- Fast Times at Ridgemont High

بهترین فیلم های تینیجری دبیرستانی تاریخ

استیسی همیلتون (جنیفر جیسون لی) یک نوجوان زیبا، اما بی تجربه و علاقه مند به قرار ملاقات است. استیسی با نصیحت دوست بی‌هیجانش، لیندا بارت (فیبی کیتس) در یک مثلث عشقی با مرد خوب مارک رتنر (برایان بکر) و دوست مطمئن‌ترش مایک دیمون (رابرت رومانوس) گرفتار می‌شود. در همین حال، جف اسپیکولی (شان پن) همکلاسی استیسی با آقای هند (ری والستون)، معلم سخت‌گیری که زمانی برای شیطنت‌های تنبل‌ها ندارد، روبرو می‌شود.

۱۰- Blockers

بهترین فیلم های تینیجری دبیرستانی تاریخ

برای مخاطبانی که به دنبال به‌روزرسانی یک فیلم به سبک American Pie هستند، Blockers یک فیلم دبیرستانی است که باید تماشا کنند. بهترین دوستان جولی (کاترین نیوتن)، کایلا (جرالدین ویسواناتان) و سام (گیدئون آدلون) پیمانی را با یکدیگر تا قبل از پایان دانشگاه می‌بندند. در همین حال، والدین بیش از حد محافظ آنها ، لیزا (لزلی مان)، میچل (جان سینا)، و هانتر (آیک بارینهولتز) تمام تلاش خود را می کنند تا جلوی آنها را بگیرند.

۹- ۱۰ Things I Hate About You

بهترین فیلم های تینیجری دبیرستانی تاریخ

یکی از نمادین‌ترین رام‌کام‌های نوجوانانه که تا به حال ساخته شده فیلم ۱۰ Things I Hate About You است. نویسندگان کارن مک کولا و کرستن اسمیت فیلمنامه کلی را از The Taming of the Shrew شکسپیر  اقتباس کردند و آن را به دانش آموزان دبیرستانی سرسخت پیوند زدند. در مد کلاسیک دبیرستان (و شکسپیر)، این فیلمی پر از سوء تفاهم، انگیزه های آشفته، و طنز گزنده است.

کامرون، با بازی جوزف گوردون-لویت جوان، تازه وارد دبیرستان پادوآ شده است، اما متوجه می شود که درگیر بیانکا استراتفورد (لاریسا اولینیک)، دختر محبوب مدرسه است. البته مشکل این است که پدر بیانکا نمی‌خواهد او قرار بگذارد و حکم می‌کند که بیانکا فقط در صورتی می‌تواند قرار بگذارد که خواهر بزرگ‌ترش، کت (جولیا استایلز)، ابتدا با کسی قرار بگذارد. کت با اراده که همیشه ضداجتماعی است، نمی‌تواند تا به امروز با کسی قرار بگذارد، اما این مانع کامرون نمی‌شود که عاشقانه‌ای بین کت و پسر جذاب پاتریک (هیث لجر) را تنظیم کند.

۸- Lady Bird

بهترین فیلم های تینیجری دبیرستانی تاریخ

قبل از اینکه گرتا گرویگ فیلم Little Women را اقتباس کند یا باربی را کارگردانی کند، این نویسنده و کارگردان تحسین‌شده به تماشاگران Lady Bird را هدیه داد. لیدی برد با نامزدی پنج جایزه اسکار، فیلم دبیرستانی کمیابی است که در اولین اکرانش هم مخاطبان و هم منتقدان را به خود جلب کرد. این فیلم با بازی سائوریس رونان، فراز و نشیب های کریستین «لیدی برد» مک فرسون در سال ۲۰۰۲ ساکرامنتو را دنبال می کند.

این نوجوان مشتاق است تا زادگاهش را پشت سر بگذارد و به کالج در ساحل شرقی برود ، مکانی که لیدی برد ادعا می کند دارای فرهنگ واقعی است. این برای مادرش، ماریون (لوری متکالف) خوشایند نیست، که احساس می‌کند دخترش ناسپاس است، به‌ویژه با توجه به شرایط مالی پرتنش خانواده‌اش. در لحظه های خنده دار و دلخراش، لیدی برد با چیزهایی روبه رو می شود که بیشتر مردم در روابط والدین و فرزند به آن نگاه نمی کنند.

۷- The Perks of Being a Wallflower

بهترین فیلم های تینیجری دبیرستانی تاریخ

فیلم The Perks of Being a Wallflower به کارگردانی و اقتباس استفان چبوسکی،نه تنها یکی از بهترین فیلم های دبیرستانی تمام دوران است، بلکه یکی از واقعی ترین تصویرهای روی پرده از بیماری روانی در تاریخ فیلم است. پرکس که با نامه هایی که شخصیت اصلی چارلی (لوگان لرمن) برای دوستی ناشناس می نویسد، مشکلات مرد جوانی را در مسیریابی در صحنه اجتماعی دبیرستان شرح می دهد، اما همچنین به طرز ماهرانه ای نحوه زندگی او با اختلال افسردگی اساسی و (در ابتدا) اختلال استرس پس از سانحه تشخیص داده نشده را به تصویر می کشد.

چارلی عصبی از سال اول دبیرستان بدون اینکه دوست صمیمی‌اش از او حمایت کند، به خواندن کتاب، ساختن نوارهای مختلط و معاشرت با معلم انگلیسی دبیرستانش (پل راد) تمایل پیدا می‌کند. در نهایت، او با خواهر و برادرهای ناتنی سام (اما واتسون) و پاتریک (ازرا میلر) آشنا می‌شود که به او کمک می‌کنند تا جای پای خود را در دبیرستان پیدا کند.

۶- The Breakfast Club

بهترین فیلم های تینیجری دبیرستانی تاریخ

چه تماشاگران The Breakfast Club جان هیوز را دیده باشند یا نه، احتمالاً می توانند مشت بلند شده جاد نلسون را به یاد بیاورند که او پیروزمندانه در یک زمین فوتبال در انتهای فیلم قدم می زند و آهنگ “Don’t You (Forget About Me)” بر فراز فیلم شنیده می شود. اما Breakfast Club چیزی فراتر از این درخشش‌های شمایل‌نگاری سینمایی است و به دلایلی قابل تحمل می شود.

پنج دانش آموز دبیرستانی از دسته های مختلف، همه در یک شنبه در بازداشت به سر می برند. همانطور که فیلم می گوید، این پنج شخصیت عبارتند از: «یک مغز (آنتونی مایکل هال)، یک ورزشکار (امیلیو استوز)، یک جعبه سبد (آلی شیدی)، یک شاهزاده خانم (مولی رینگوالد) و یک جنایتکار (نلسون). آنها متوجه می شوند که بیشتر از چیزی که تصور می شود نکات مشترک دارند.

۵- Superbad

بهترین فیلم های تینیجری دبیرستانی تاریخ

فیلم Superbad به تهیه کنندگی جاد آپاتو و ست روگن با همکاری ست روگن ممکن است یکی از بهترین کمدی های نوجوان در تمام دوران باشد. این فیلم با بازی جونا هیل و مایکل سرا به ترتیب در نقش ست و ایوان، دو نوجوان را نشان می دهد که یک پیمان می بندندکه کاری را قبل از فارغ التحصیلی انجام بدهند. اما مسیر انجام این کار چندان هم ساده نیست.

۴- Clueless

بهترین فیلم های تینیجری دبیرستانی تاریخ

بهترین فیلم های تینیجری دبیرستانی تاریخ

امی هکرلینگ، بیش از ۱۰ سال پس از Fast Times در Ridgemont High، یک کمدی نوجوانانه، Clueless را کارگردانی کرد که طرح داستان جین آستین اما را و در محیط دبیرستان نشان می دهد. به طور خاص، یک دبیرستان شیک بورلی هیلز، که ملکه آن چر هوروویتز (آلیسیا سیلورستون) است، یک نوجوان خوش نیت اما به شدت دور از دسترس.

پدر شر، مل (دان هدایا)، یک وکیل حقوقی ثروتمند است که پس از مرگ مادر چر در طی یک عمل معمول لیپوساکشن، دوباره ازدواج کرد (و سپس طلاق گرفت). پل راد در نقش جاش دانشجوی کالج، پسرخوانده مل تنها چند هفته ای که در طول تعطیلات برای مل کارآموزی می کند. چر بیهوده و جاش ایده آل گرا علیرغم اینکه خواهر و برادرهای ناتنی هستند، احساساتی نسبت به یکدیگر پیدا می کنند، اما شر که همیشه خواستگار دیگران است، نمی تواند ببیند چه چیزی درست در مقابلش است.

۳- Booksmart

بهترین فیلم های تینیجری دبیرستانی تاریخ

کمدی Booksmart اولین کارگردانی اولیویا وایلد را نشان می‌دهد و ستاره‌های Beanie Feldstein و Kaitlyn Dever را به اوج جدیدی رساند. پس از انتشار، Booksmart به عنوان یک فیلم کلاسیک مورد استقبال قرار گرفت و دلیل خوبی هم داشت. در آن، مولی (فلدشتاین) و امی (دوور) اعجوبه‌های دانشگاهی نامحبوب تصمیم می‌گیرند که بالاخره قوانین را زیر پا بگذارند و یک روز قبل از فارغ‌التحصیلی دچار مشکل شوند. امی بی میل موافقت می کند که مولی را در جشن فارغ التحصیلی یکی از همکلاسی هایش همراهی کند.

۲- Dazed and Confused

بهترین فیلم های تینیجری دبیرستانی تاریخ

فیلم کلاسیک کارگردان ریچارد لینکلیتر (قبل از سه گانه) محصول ۱۹۹۳، Dazed and Confused ، فیلم دیگری است که مجموعه ای چشمگیر از ناشناخته های آن زمان، از جمله بن افلک، میلا جووویچ، پارکر پوزی، متیو مک کانهی و جوی لورن آدامز را در خود دارد. داستان ساده است: در اواسط دهه ۷۰ می بیند که سال آخری های دبیرستان آماده می شوند تا دانش آموزان سال اول ورودی را قبل از شروع تابستان دست بیاندازند.

۱- Mean Girls

بهترین فیلم های تینیجری دبیرستانی تاریخ

وقتی صحبت از فیلم‌های قابل نقل به میان می‌آید، Mean Girls تینا فی و مارک واترز ممکن است بهترین باشند؛ نه فقط در فیلم‌های دبیرستانی، بلکه به طور کلی کمدی. Mean Girls که در سال ۲۰۰۴ منتشر شد، دختران جوان دبیرستانی را به شیوه‌ای نشان می دهد که قبلاً انجام نشده بود و در حین انجام این کار هم فوق‌العاده خنده‌دار است. در Mean Girls، لیندسی لوهان که در خانه آموزش دیده است، باید سلسله مراتب دبیرستان آمریکایی را طی کند.

این مدرسه توسط رجینا جورج (ریچل مک آدامز) و دوستانش، گرچن وینر (لیسی چابرت) و کارن اسمیت (آماندا سیفرید) اداره می شود. این سه نفر با هم Plastics را تشکیل می‌دهند. پس از دوستی با جنیس (لیزی کاپلان) و دامیان (دانیل فرانزیس)، کادی به پلاستیک‌ها نفوذ می‌کند تا آنها را از بین ببرد.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *