۰

نقد فیلم Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One |حماسی ترین فیلم مجموعه تاکنون

نقد فیلم Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One

نقد فیلم Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One |حماسی ترین فیلم مجموعه تاکنون

هفتمین فیلم «ماموریت غیرممکن» مانند برترین موفقیت‌های این مجموعه است.

فیلم Mission: Impossible – Dead Reckoning قسمت اول مملو از صحنه های با اکشن بالا است که به نظر می رسد برای ادای احترام به صحنه های نسخه های قبلی است. صحنه ای در پشت بام قطار وجود دارد که یادآور اوج فیلم اول است، تعقیب و گریز طوفان شن که به پروتکل ارواح اشاره دارد، شیرین کاری در نقطه ای دیدنی در امارات متحده عربی که صحنه معروف برج خلیفه از پروتکل ارواح و همچنین ماشین را به یاد می آورد. تعقیب و گریز در سرتاسر یک پایتخت اروپایی و سکانس‌های مبارزاتی بی‌نفس.

هفتمین فیلم از فرنچایز ماموریت غیرممکن همه چیز را دارد، همراه با یک شیرین کاری که این آخر فیلم را به برجسته‌ترین فیلم ژانر اکشن تبدیل می‌کند.

عنوان Dead Reckoning قسمت اول از قالبی پیروی می کند که منحصر به فرد این فرنچایز شده است. یک سلاح پیشرفته وحشتناک وضعیت جهان را در معرض خطر قرار می دهد و اتان هانت (تام کروز) به همراه خدمه متشکل از ماموران ویژه خود، باید بر غیرممکن ها غلبه کنند، زیرا آنها برای خنثی کردن تهدید مسابقه می دهند. با این تفاوت که، این بار، اسلحه حساس است، و به خودی خود، شرور فیلم است، و می توان گفت که آن را به وحشتناک ترین مجموعه فیلم تبدیل می کند. یک فناوری هوش مصنوعی به نام The Entity مخبر است و می تواند هر سیستم رایانه ای را در سراسر جهان هک کرده و کنترل کند – این یک شرور است که همه جا حاضر و دانا است. یک فیلم اکشن فقط به خوبی شخصیت منفی خود است و دشمن هانت در Dead Reckoning وحشتناک ترین دشمن وی تا به الان است.

نقد فیلم Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One

تنها امید برای نگهداری آن یک جفت کلید صلیبی شکل است که وقتی با هم جمع شوند، می توانند سیستم را راه اندازی مجدد کنند. خود کلیدها زیبایی‌شناسی خیره‌کننده‌ای شبیه به مصنوعات دارند، که باعث می‌شود صدایی شبیه به ایندیانا جونز به آن‌ها بازیابی شود.کریستوفر مک‌کواری، کارگردان فیلم، در مصاحبه‌ای با The National در اواخر ماه گذشته میلادی در خلال اکران در خاورمیانه گفت که او می‌خواست آخرین قسمت این فرنچایز بزرگ‌تر از سایر نسخه‌های قبلی خود باشد، از این رو تصمیم گرفت فیلم را به دو قسمت تقسیم کند. او گفت: “من می خواستم آن را احساسی تر کنم.” و با آن، ما قرار بود با یک فیلم بسیار بزرگتر به پایان برسیم. با Mission: Impossible – Fallout، ما واقعاً در تلاش بودیم تا زمان پخش آن فیلم را کاهش دهیم. به دلیل احساسات شخصیتی که به اکشن اضافه کردیم، تصمیم گرفتیم یک فیلم بزرگتر بسازیم و آن را نصف کنیم.»مک کواری و تیم ظاهراً به آنچه در نظر داشتند دست یافته اند، زیرا Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One یک حماسه گسترده است.البته، همه چیز عالی نیست. بخش‌های خاصی از دیالوگ‌های فیلم، به‌ویژه صحنه‌ای که سازمان‌های اطلاعاتی برای توضیح درباره تهدید جمع می‌شوند، گیج‌کننده و اجباری به نظر می‌رسد. خطوط به شکلی سرگیجه‌آور در سراسر اتاق پراکنده شده‌اند و صحنه‌ای دردناک برای عبور از آن است.

نقد فیلم Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One

نقد فیلم Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One

اما بیایید صادق باشیم، Mission: Impossible هرگز مخاطبان را با دیالوگ‌هایش به لبه صندلی‌هایشان نبرده است. همیشه به دنبال این بوده که خود را به یک فیلم اکشن اساسی تبدیل کند که در هر قسمت همگام با زمانه باشد، و همانطور که فناوری هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف نفوذ می‌کند، The Entity تجسمی است که چگونه آن فناوری می‌تواند به طرز وحشتناکی اشتباه پیش برود.

این فیلم چندین چهره آشنا را در مبارزه با The Entity بازمی گرداند. بنجی دان (سایمون پگ) به وضوح متاثر از بسیاری از تجربیات نزدیک به مرگ که در فیلم‌های قبلی تجربه کرده بود، بازگشت. لوتر استیکل (وینگ ریمز) مثل همیشه بی دردسر است، و البته بعد از آن، هانت وجود دارد، و کروز صحنه های مبارزه و شیرین کاری را با شور و نشاط انجام می دهد که این واقعیت را غیرقابل باور می کند که او اوایل این ماه تولد ۶۱ سالگی را جشن گرفت.

چندین چهره جدید نیز وجود دارند که همه آنها نقش منحصر به فرد خود را در فیلم به ارمغان می آورند. هیلی آتول نقش گریس مرموز را بازی می‌کند، همدستی سبک‌انگشتی که درگیر مبارزه هانت با The Entity می‌شود. ین شخصیت اولین حضور خود را در ترمینال جدید میانی فرودگاه بین المللی ابوظبی انجام می دهد، که اولین حضور عمومی خود را در این فیلم انجام می دهد. شیمی بین هانت و گریس بلافاصله قابل مشاهده است، زیرا این دو در یک رقص جیب بری برای نیمی از کلید صلیبی در هم تنیده می شوند.
تام کروز با بدلکاری در «ماموریت: غیرممکن مردگان اکونینگ قسمت اول» از خود پیشی گرفت. عکس: پارامونت پیکچرز

تام کروز با بدلکاری در «ماموریت: غیرممکن مردگان اکونینگ قسمت اول» از خود پیشی گرفت.

سپس پاریس اثر پوم کلمنتیف است. ستاره نگهبانان کهکشان نقش یک قاتل بی‌رحم را بر عهده می‌گیرد که با پیشروی فیلم، جنبه دوست‌داشتنی‌تری نسبت به او نشان می‌دهد. بین تعقیب و گریز هیجان‌انگیز ماشین در رم، نزاع برای یافتن بمب در سیستم دسته‌بندی چمدان‌های ترمینال میانی، و همچنین شیرین کاری ویترینی که هانت با موتور از کنار کوه پرواز می‌کند، هفتمین ماموریت غیرممکن است. تمام ساخت و سازها برای تبدیل شدن به یکی از خاطره انگیزترین فیلم های این مجموعه تاکنون.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *