۰

معرفی تمام بازی های سری Devil May Cry

تمام بازی های سری Devil May Cry

تمام بازی های سری Devil May Cry

اگر می‌خواهید بدانید تمام بازی های سری Devil May Cry درباره چه هستند، به ترتیب انتشار به این لیست از همه بازی‌های Devil May Cry نگاه کنید.

فرنچایز نمادین هک اند اسلش ایجاد شده توسط Hideki Kamiya و Capcom از اوایل دهه ۲۰۰۰ وجود داشته است و همچنان شاهد انتشارهای جدید در سال ۲۰۲۳ هستیم.

در این لیست، جدول زمانی DMC را در چند نسل از کنسول‌ها، رایانه‌های شخصی و بازی‌های موبایل بررسی می‌کنیم.

Devil May Cry 1

تمام بازی های سری Devil May Cry

تاریخ انتشار: ۲۳ اوت ۲۰۰۱
پلتفرم‌ها: PS2، PS3، Xbox 360، Windows، PS4، Xbox One، Switch

Devil May Cry اول در سال ۲۰۰۱ به عنوان انحصاری PS2 در ژاپن منتشر شد و سپس در همان سال راهی غرب شد.

داستان در دوران مدرن اتفاق می افتد، داستان یک شکارچی قدرتمند شیاطین به نام دانته است که برای شکست دادن ارباب شیطان موندوس و انتقام برادر و مادرش تصمیم می گیرد.

یکی از حقایق جالب‌تر در مورد این بازی این است که در ابتدا به‌عنوان پایه‌ای برای Resident Evil 4 قبل از اینکه کپکام تصمیم گرفت آن را به یک بازی مستقل تبدیل کند، در نظر گرفته شد.

پس از انتشار، Devil May Cry با انبوهی از بررسی‌های مثبت مواجه شد که از سختی بالا و نبرد رضایت‌بخش آن تمجید می‌کردند، که باعث شد Capcom به ورودی‌های بیشتری چراغ سبز نشان دهد.

Devil May Cry 2

تمام بازی های سری Devil May Cry

تاریخ انتشار: ۲۵ ژانویه ۲۰۰۳
پلتفرم‌ها: PS2، PS3، Xbox 360، Windows، PS4، Xbox One، Switch

دنباله ای از Devil May Cry دو سال بعد منتشر شد و انحصار PS2 خود را حفظ کرد در حالی که ابتدا در آمریکای شمالی و قبل از آمدن به ژاپن و مناطق دیگر عرضه شد.

در آن، بازیکنان در آخرین ماجراجویی دانته با سرعت بیشتری آشنا می‌شوند، جایی که او با نگهبانی به نام لوسیا متحد می‌شود تا یک تاجر شرور را از بیدار کردن شیطان آرگوساکس باز دارد.

برخلاف نسخه قبلی خود، چرخه توسعه DMC2 با مشکلاتی روبرو بود زیرا تیمی که روی بازی کار می کرد تجربه نداشت.

به این ترتیب، جای تعجب نیست که این بازی با نقدهای متفاوتی منتشر شد که با کاهش سختی آن و تغییرات در شخصیت دانته مشکل داشت. بدون در نظر گرفتن، DMC2 هنوز یک موفقیت تجاری بود.

Devil May Cry 3: Dante’s Awakening

تمام بازی های سری Devil May Cry

تاریخ انتشار: ۱۷ فوریه ۲۰۰۵
پلتفرم‌ها: PS2، PS3، Xbox 360، Windows، PS4، Xbox One، Switch

Devil May Cry 3 که به عنوان پیش درآمدی برای DMC اصلی عمل می‌کند، نسخه‌ای جوان‌تر از شکارچی شیطان را به تصویر می‌کشد در حالی که زمینه را برای رابطه ناکارآمد او با برادرش Vergil فراهم می‌کند.

این بازی به طور گسترده توسط منتقدان تحسین شده است و آن را به عنوان یک بازگشت به فرم برای این سری پس از راه اندازی نامرتب DMC2 می دانستند.

به اندازه کافی جالب توجه است، تنها انتقادات واقعی مطرح شده مربوط به سختی بیش از حد بالا بود، به ویژه در نسخه آمریکای شمالی.

این موضوع بعداً در Devil May Cry 3: Special Edition، نسخه‌ای دوباره با مراحل دشواری تنظیم‌شده، نقاط بازرسی اواسط ماموریت، حالت جایگزین GOLD و Vergil به عنوان یک شخصیت قابل بازی، مطرح شد.

Devil May Cry 4

تمام بازی های سری Devil May Cry

تاریخ انتشار: ۳۱ ژانویه ۲۰۰۸
پلتفرم‌ها: PS3، Xbox 360، Windows، iOS، Android

Devil May Cry 4 با معرفی Nero، مرد جوانی با قدرت های شیطانی که پس از ترور رهبر Order of the Sword، قصد دارد جلوی دانته را بگیرد، داستان خود را در مسیر جدیدی قرار می دهد.

این مورد به گیم‌پلی منتقل می‌شود و بازیکنان کنترل هر دو شخصیت را در طول داستان به عهده می‌گیرند و از توانایی‌ها و سلاح‌های منحصربه‌فرد خود استفاده می‌کنند.

پس از انتشار، DMC4 با نقدهای مثبتی مواجه شد که سختی بالای آن، کارگردانی هنری و ظاهر نئو به عنوان یک قهرمان جدید را ستودند.

در عین حال، عقب نشینی بیش از حد بازی در مراحل دانته و دوربین غیرقابل تحمل به طور نامطلوبی مورد نقد قرار گرفت.

DmC: Devil May Cry

تمام بازی های سری Devil May Cry

تاریخ انتشار: ۱۵ ژانویه ۲۰۱۳
پلتفرم‌ها: PS3، Xbox 360، Windows، PS4، Xbox One

جدا از سایر بازی‌های این سری، DmC: Devil May Cry یک راه‌اندازی مجدد است که توسط Ninja Theory توسعه یافته و به موازات بازی‌های اصلی Devil May Cry اجرا می‌شود.

به عنوان بخشی از این تخیل مجدد، بازیکنان با نسخه جدیدی از دانته آشنا می‌شوند، یک شکارچی شیاطین جوان که با برادر دوقلوی خود Vergil برای نبرد با پادشاه شیاطین Mundus متحد می‌شود.

متأسفانه، واکنش اولیه طرفداران به DmC به طور گسترده منفی بود، به ویژه در رابطه با طراحی مجدد بصری دانته و تغییر در شخصیت او.

با این حال، این بازی پس از انتشار با نقدهای مثبت همراه شد زیرا منتقدان از گیم پلی، سبک هنری و داستان لذت بردند.

Devil May Cry 5

تمام بازی های سری Devil May Cry

تاریخ انتشار: ۸ مارس ۲۰۱۹
پلتفرم ها: ویندوز، PS5، PS4، Xbox Series X/S، Xbox One

Devil May Cry 5 پنجمین و جدیدترین بازی Devil May Cry است و با بازگرداندن طرح اصلی دانته به ریشه های سری بازمی گردد.

داستان پنج سال پس از DMC4 اتفاق می‌افتد و سه جنگجو را دنبال می‌کند: دانته، نرو، و قهرمان جدید V، که سعی می‌کنند از نابود کردن قلمرو انسان‌ها توسط پادشاه شیطان، اوریزن جلوگیری کنند.

این در مجموعه ای از ماموریت ها انجام می شود که در آن بازیکنان می توانند از سبک بازی منحصر به فرد هر شخصیت برای شکست دادن دشمنان و قوی تر شدن در حین بررسی ارتباط بین V و Urizen استفاده کنند.

پس از انتشار، Devil May Cry 5 نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد که تنوع و داستان جنگی بازی را تحسین کردند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *