۰

بهترین بازی هایی که فرانچایز خود را نجات دادند

بازی هایی که فرانچایز خود را نجات دادند

بهترین بازی هایی که فرانچایز خود را نجات دادند.

بازی های ویدیویی می آیند و می روند. موفق‌ترین‌ها اغلب به مجموعه طولانی و مداوم تبدیل می‌شوند، با ورودی‌ها و اسپین‌آف‌های متعدد و گاهی اوقات بیشتر. اما همه بازی‌های ویدیویی پس از انتشار پیشرفت نمی‌کنند، زیرا بسیاری از آنها دنباله یا اسپین آف دریافت نمی‌کنند. برخی از خوش‌شانس‌ترها این کار را انجام می‌دهند، و زمانی که در دستان درست قرار بگیرند ، دنباله‌ها و اسپین‌آف‌ها می‌توانند موفقیت بزرگی به دست بیاورند.با این حال، برخی از سری بازی های ویدیویی به طور ناگهانی متوقف می شوند. یا به این دلیل که آخرین ورودی مخاطبی را جذب نکرد، یا به این دلیل که نقدهای منفی دریافت کرد. اگر آنها خوش شانس باشند، و اگر توسعه دهندگان و ناشران مایل باشند، می توان آنها را احیا کرد، با یک زندگی جدید بازگرداند، بازی قبلی یک ضربه در رادار است. در این مقاله قصد داریم چند تا از بازی هایی که فرانچایز خود را به اوج برگرداند بازگو کنیم.

بازی هایی که فرانچایز خود را نجات دادند

Mass Effect: Legendary Edition

زمانی که Mass Effect 3 منتشر شد، با واکنش های متفاوتی مواجه شد. نه تنها بخش بزرگی از بازیکنان پایان را دوست نداشتند، بلکه برخی نمی‌توانستند شخصیت‌ها و پیشرفت‌های خود را از بازی‌های قبلی وارد کنند، ویژگی اصلی این سه‌گانه. سپس Mass Effect: Andromeda با پاسخی متفاوت منتشر شد. با اینکه عده ای از داستان، انیمیشن و ساختار قدیمی خوششان نمی آید. نسخه ریمستر شده Legendary Edition کمی چیزها را احیا کرد و بازیکنان جدید را جذب کرد و گیم پلی مدرن و ترفندهای بصری را در درجه اول به بازی اول ارائه کرد. برای بسیاری، عشقی که به سری داشتند را دوباره زنده کرد.

بازی هایی که فرانچایز خود را نجات دادند Gears Of War 4

Gears Of War 4

عنوان Gears of War 3 آخرین بازی Epic Games به عنوان یک توسعه دهنده در سری محبوب Xbox بود. این آخرین ورودی در یک سه گانه از بازی ها بود که برای جمع بندی داستان و پایان دادن به کمان شخصیت ها طراحی شده بود. پس از انتشار، نقدهای خوبی به دست آورد و موفقیت بزرگی بود. مایکروسافت و ایکس باکس می خواستند این سری ادامه پیدا کند. People Can Fly آمد و با Epic Games در Gears of War: Judgment همکاری کرد، که نقدهای خوبی دریافت نکرد و موفقیت چندانی نداشت. پس از آن، The Coalition برای ساخت بازی بعدی Gears، Gears of War 4 تشکیل شد که این سری را به ریشه های اصلی خود با تمرکز بر ترس و شخصیت ها بازگرداند و این مجموعه را دوباره در کانون توجه قرار داد.

بازی هایی که فرانچایز خود را نجات دادند

Resident Evil 7: Biohazard

رزیدنت اویل ۵ و رزیدنت اویل ۶ هر دو با واکنش های متفاوتی عرضه شدند، علیرغم اینکه موفقیت های مالی بزرگی برای کپکام به همراه داشتند. برای بسیاری، سری Resident Evil راه خود را گم کرده بود، با تأکید بر اکشن به جای وحشت، و اجازه می داد داستان پیچیده تر و گسترده تر شود، همراه با عناصر عجیب و غریب تر و دیوانه تر. عنوان Resident Evil 7 آمد و سری را به نوعی ریبوت کرد. این دیدگاه را به اول شخص تغییر داد، بیشتر بر روی ترس تمرکز کرد تا اکشن، و فرانچایز را به ریشه های ترسناک بقا بازگرداند. فروش خوبی داشت و احیا شد و راه را برای بازسازی های موفق و همچنین دنباله ای با نام Resident Evil: Village هموار کرد.

بازی هایی که فرانچایز خود را نجات دادند

Tomb Raider (2013)

بازی‌های اصلی PlayStation Tomb Raider به چند چیز معروف هستند که بسیاری از آن‌ها آنقدرها هم پیر نشده‌اند. این سری به انتشار بازی‌ها ادامه داد، اما به ندرت به موفقیت بزرگی که قبلاً داشتند، دست یافت. تا اینکه کریستال داینامیکس تصمیم گرفت سری را دوباره راه اندازی کند. با الهام از شوالیه تاریکی و کازینو رویال، راه‌اندازی مجدد Tomb Raider بر ریشه‌های لارا، با دنیای، لحن و ظاهری سنگ‌آلود و مستحکم متمرکز شد. همچنین محیط‌های بازتر و بزرگ‌تر و همچنین مکانیک‌ها و پازل‌های جنگی جدید را اضافه کرد. راه اندازی مجدد آنقدر موفقیت آمیز بود که دو دنباله داشت.

بازی هایی که فرانچایز خود را نجات دادند Mortal Kombat 2011

Mortal Kombat 2011

بازی Mortal Kombat 2011 نه تنها احیای دوباره مجدد داستان بود، که شامل سفر در زمان می‌شد که رویدادهای سه بازی اول را بازگو می‌کرد، بلکه این سری را برای بازیکنان بیشتری نیز به ارمغان آورد. بازی‌هایی که قبل از راه‌اندازی مجدد منتشر شده‌اند، همگی مورد بازبینی بدی قرار نگرفته‌اند، و نه همه آنها فروش وحشتناکی داشته‌اند. آنها فقط به علایق طرفدارن قدیمی پایبند نبودند، آنها در سه بعدی شدن تلاش کردند و شکست خوردند، و با رقابت سنگین دیگر بازی های مبارزه ای روبرو شدند. احیای مجدد، مجموعه را به ریشه‌های جنگی دوبعدی خود بازگرداند، با تمرکز بیشتر بر خشونت و کمبت، با داستانی که طرفداران سریال از آن استقبال کردند. سپس با دنباله‌های بسیار موفق دنبال شد و ثابت کرد که سری قوی‌تر از همیشه بازگشته است.

بازی هایی که فرانچایز خود را نجات دادند

Spider-Man (2018)

بازی‌های مرد عنکبوتی بسیاری وجود داشته است و بازی‌های بسیار دیگری که شخصیت اصلی را نیز دارند. برای مدت طولانی، تنها فیلم خوب مرد عنکبوتی ۲ بود که بر اساس فیلمی به همین نام ساخته شد. وقتی کلیدهای این سری به Insomniac داده شد، آنها همچنین بهترین بازی مرد عنکبوتی را ساختند. مرد عنکبوتی ۲۰۱۸ هر کاری که یک طرفدار مرد عنکبوتی می خواست انجام داد. این داستان یک داستان ابرقهرمانی جذاب و کمیک با شخصیت‌های توسعه‌یافته را روایت می‌کند، به شما امکان می‌دهد با استفاده از قدرت‌ها و ابزارهای فوق‌العاده با آدم‌های بد بجنگید، و مهم‌تر از همه، به شما اجازه می‌دهد در سطح شهر بچرخید. بازی Spider-Man 2018 نه تنها یک بازی مرد عنکبوتی عالی بود، بلکه یک عنوان عالی محسوب می شد کاری که حتی مرد عنکبوتی ۲ هم نمی توانست انجام دهد. علاوه بر این، فروش و عملکرد فوق العاده خوبی داشت و به یکی از برترین سری های پلی استیشن تبدیل شد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *