۰

راهنمای انتخاب بهترین پس‌زمینه برای گوشی

همیشه انتخاب پس زمینه یک چالش جدی بوده‌است، چراکه انواع مختلفی از بک گراندها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف وجود دارند که کار انتخاب را برای ما سخت‌تر می‌کنند؛ اما چگونه می‌توانیم بهترین تصویر زمینه را برای گوشی خود انتخاب کنیم؟ آیا رنگ‌ها، الگوها، تصاویر طبیعت یا عکس‌های شخصی، انتخاب‌های مناسبی هستند؟ برای آن‌که بهترین و زیباترین تصاویر را انتخاب کنید، بهتر است سلیقهٔ شخصی خود را در اولویت قرار دهید. به‌علاوه توجه به نکات زیر نیز می‌تواند به شما در انتخاب تصویر زمینه گوشی کمک کند. پس با ما همراه باشید:

چه تصاویری برای پس زمینه گوشی انتخاب کنیم؟

به‌طورکلی انتخاب پس زمینه برای گوشی امری سلیقه‌ای است و هرکس می‌تواند با توجه به علاقهٔ خود، یک تصویر زمینهٔ عالی انتخاب کند. بااین‌حال تصاویری با رنگ‌های آرام‌بخش و مدرن، انتخاب‌هایی خوبی برای تنظیم بک گراند گوشی هستند. پیشنهادهای زیر را بررسی کنید و مطابق با آن، تصاویر دلخواه خود را از سایت اینترنتی فری پیک دانلود و تنظیم نمایید:

  1. مناظر طبیعی

تصاویری از کوهستان‌ها، دریا، جنگل‌، نقاشی درخت، نقاشی نخل، زمین‌های سبز، صحراها و نقاشی قارچ می‌توانند حس آرامش و طبیعت را به شما منتقل کنند.

  1. عکس‌هایی از نمای شهر

دانلود و تنظیم تصاویری از شهرها در شب و روز، آسمان‌خراش‌ها، خیابان‌های پرجنب‌وجوش، عکس ماشین و موتور نیز انتخاب‌های مناسبی برای تصویر زمینهٔ موبایل در این حیطه هستند.

  1. تصاویر هنری

اگر که به هنر علاقه‌مند هستید، تصاویری از نقاشی‌های معروف، الگوهای هنری یا نقاشی کارتونی با رنگ‌های شاد و زیبا، بهترین انتخاب خواهند بود.

  1. والپیپر آسمان

آیکون‌های متحرک آسمان آبی، باران، ابرها، غروب و طلوع آفتاب و رعدوبرق نیز جذابیتی خاص دارند.

  1. تصاویر فضایی

انتخاب تصاویری از سیارات، ستارگان، کهکشان‌ها و آسمان می‌تواند حس عمیق و زیبایی از وسعت و آرامش کیهان را در شما ایجاد کند.

  1. بک گراندهای هندسی

تصاویری با الگوهای هندسی، خطوط منظم و ساختارهای هنری از دیگر انتخاب‌های عالی و جذاب برای تنظیم تصویر زمینه هستند.

  1. عکس‌های هنری آبستره

تصاویر آبستره با استفاده از رنگ‌های جذاب و نمایش آب و رنگ در حرکت، طرحی منحصربه‌فرد و متفاوت را برای تصویر موبایل شما ایجاد می‌کنند.

  1. تصاویر فانتزی

یکی دیگر از بهترین انتخاب‌ها برای تنظیم تصویر زمینه، تصاویر فانتزی و عکس‌های کیوت است. به این منظور می‌توانید از نقاشی روح، تاج، نقاشی جمجمه، نقاشی اسکلت و میم‌ها استفاده کنید.

  1. تصاویر مینیمالیستی

تصاویری با طراحی‌های ساده، کم‌جزئیات و رنگ‌های پاستیلی یک انتخاب درجه‌یک برای عکس صفحهٔ گوشی شما هستند.

  1. عکس حیوانات و حشرات

اگر به حیوان خاصی علاقه دارید، می‌توانید از عکس‌های حیوانات برای تنظیم تصویر زمینهٔ خود استفاده کنید. نقاشی عنکبوت، پروانه، عکس رتیل، نقاشی سگ و گربه و عکس خفاش، از پرطرفدارترین تصاویر زمینهٔ گوشی هستند.

راهنمای عکاسی برای پس زمینه

یکی از ایده‌های جالب برای تنظیم بک گراند گوشی، عکاسی از چهره یا هر طرح جالب پیرامون است. برای داشتن عکسی بهتر، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. استفاده از دوربین عقب گوشی

برای داشتن بهترین کیفیت تصویر، از دوربین عقب گوشی خود استفاده کنید، چراکه این دوربین‌ها رزولوشن بهتر و تنظیمات پیشرفته‌تری برای عکاسی دارند. پیش از عکاسی، مطمئن شوید که لنز دوربین گوشی شما تمیز است. اثرات اثرانگشت یا گردوخاک می‌تواند کیفیت تصویر را کاهش دهد.

  1. تراز کردن تصویر

سعی کنید گوشی خود را در حالتی قرار دهید که تصویر را تراز کند. به این ترتیب می‌توانید سوژه را در وسط کادر تصویر قرار دهید.

  1. نورپردازی مناسب

نورپردازی صحیح و مناسب تأثیر زیادی بر کیفیت و روشنایی تصویر دارد. بدین منظور بهتر است که در معرض نور مستقیم قرار نگیرید و از نور محیطی یا نور طبیعی بهره ببرید.

  1. فوکوس صحیح

با تنظیم صفحه‌نمایش گوشی خود بر روی نقطه اصلی عکس، فوکوس صحیح را بر روی آن اعمال کنید. با انجام این کار، کیفیت تصاویر بهبود قابل‌توجهی پیدا می‌کند.

  1. استفاده از حالت‌های عکاسی

بسیاری از گوشی‌های هوشمند حالت‌های عکاسی مختلفی را ارائه می‌دهند که می‌تواند کیفیت و جلوهٔ تصویر را بهبود ببخشد. حالت HDR برای رنگ‌بندی بهتر، حالت پرتره برای تصویر زمینهٔ تار و فوکوس روی سوژه و حالت نما، بهترین تنظیمات را برای چشم انسان ارائه می‌دهد.

بهترین رنگ‌های پس زمینه برای گوشی

انتخاب رنگ تصویر زمینه همانند انتخاب طرح پشت زمینه، کاملاً اختیاری است و تا حد زیادی به سلیقهٔ شما بستگی دارد. همچنین در نظر داشته باشید که رنگ ‌والپیپر باید قابلیت خوانایی متن و آیکون‌های روی صفحه‌نمایش را نیز داشته باشد. با وجود این، رنگ‌های پیشنهادی زیر نیز می‌توانند انتخاب‌های خوبی برای تنظیم صفحه‌نمایش باشند:

  • رنگ آبی

آبی به‌عنوان یک رنگ آرامش‌بخش و ملایم، یک انتخاب عالی و مناسب برای تنظیم صفحه بک گراند گوشی است. این رنگ تا حد زیادی سبب ایجاد آرامش و لطافت می‌شود و خستگی چشم را رفع می‌کند.

  • رنگ سفید

سفید یک رنگ خالص و زیباست که به شما احساس سادگی و مینیمالیسم را القا می‌کند. استفاده از این رنگ برای دید بهتر نوشته‌ها و آیکون‌ها توصیه می‌شود.

  • رنگ مشکی

مشکی به‌عنوان یک رنگ شیک و ارجح، یک انتخاب عالی برای تنظیم والپیپر گوشی است. این رنگ آیکون‌های برنامه‌ها را برجسته‌تر نشان می‌دهد.

  • رنگ‌های خنثی و سرد

استفاده از رنگ‌های خنثی و سر مثل کرمی، خاکستری، طوسی و سبز یک انتخاب عالی برای دید واضح نوشتار تصویر زمینه است که خستگی چشم را نیز کاهش می‌دهد.

  • رنگ‌های پاستلی

اگر از طرفداران رنگ‌های شاد و فانتزی هستید، استفاده از تصویر زمینه‌های پاستلی مانند زرد کم‌رنگ، صورتی و آبی بهترین انتخاب خواهد بود. توجه داشته باشید که رنگ‌های انتخابی نباید چشم را اذیت کرده و بسیار پررنگ باشند.

راهنمای انتخاب بهترین پس زمینه برای گوشی

یکی از نکات مهمی که برای انتخاب یک تصویر زمینهٔ خوب و جذاب باید به آن توجه داشته باشید، استفاده از تصاویر باکیفیت است. به این منظور می‌توانید عکس‌ها و آیکون‌های متحرک دلخواه خود را از منابع معتبری همچون سایت فری پیک تهیه کنید. به‌علاوه می‌توانید عکس‌ها را با استفاده از برنامه‌های ادیت مانند اینشات ویرایش کنید. از دیگر نکات مهم در این باره، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رنگ‌بندی مناسب

انتخاب رنگ‌های مناسب و هماهنگ برای تصویر زمینه، بسیار اهمیت دارد. به این منظور می‌توانید از ترکیب رنگ‌های هماهنگ و متضاد برای ایجاد تصاویر زنده و دینامیک استفاده کنید.

  • الگوها و طرح‌ها

استفاده از الگوها و طرح‌های هندسی، گل‌ها، خطوط و سایر طرح‌ها می‌تواند به والپیپر شما جذابیت بیشتری بدهد. استفاده از الگوهای طراحی آنلاین یا ابزارهای طراحی گرافیکی مانند Adobe Photoshop یا Canva، بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

  • ایجاد تناسب و توازن

به موقعیت و قرارگیری المان‌ها در تصویر دقت کنید تا تناسب و توازن بین آن‌ها حفظ شود. این توازن شامل آرایش متن، طرح‌، شی و هر المان دیگری است که در عکس استفاده شده‌است.

  • انتخاب موضوع موردعلاقه

درنهایت استفاده از تصاویر مرتبط با علایق شما می‌تواند تصویر زمینه را شخصی‌تر و جذاب‌تر کند. به این منظور می‌توانید از تصاویر مرتبط با طبیعت، شهرها، هنر، سفر و سایر موضوعات محبوب خود استفاده کنید.

سخن پایانی

انتخاب پس زمینه برای گوشی تا حد زیادی به سلیقه و ترجیحات شما بستگی دارد؛ اما با توجه به این‌که به‌طور مداوم از گوشی‌های خود استفاده می‌کنید، لازم است که از تصاویر مناسب برای والپیپر استفاده نمایید. این تصاویر باید رنگ مناسبی داشته باشند و خستگی چشم را تا حد زیادی رفع کنند، به همین دلیل می‌توانید از تصاویری با رنگ آبی، سبز، مشکی، سفید و خاکستری استفاده کنید. کیفیت بالای عکس‌ها مورد دیگری است که باید در نظر بگیرید، به همین جهت می‌توانید تصاویر زمینهٔ دلخواه خود را از سایت اینترنتی فری پیک با بهترین کیفیت دانلود کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه کنترل امجی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *