۰

راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ ارزان ۲۰۲۳ خرداد ۱۴۰۲ + مشخصات فنی

راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ ارزان ۲۰۲۳ - خرداد ۱۴۰۲

امروزه با وجود قیمت های بسیار بالای قطعات و همینطور تنوع وبسیار زیاد آنها ، انتخاب درست و کاربردی کار سخت و پیچیده ای شده است؛ اما نگران نباشید ما در مقاله راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ ارزان ۲۰۲۳ را با مشخصات فنی هر قطعه برای شا قرار خواهیم داد تا دیگر نگران این موضوع نباشید؛ با کنترل امجی همراه باشید.

راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ ارزان 2023​ - خرداد 1402

راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ ارزان ۲۰۲۳

همانطور که می دانید به دلیل بالا و پایین شدن های بسیار زیاد قیمت ارز و وابستگی بسیار زیاد قطعات به آن ، قیمت های درج شده در این جدول ( در تاریخ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ ) ممکن است تغییر کنند؛ پس حتما قبل از اقدام برای خرید ، یکبار دیگر قیمت های قطعات را بررسی کنید.

قیمتمدلقطعه
۳ میلیون و ۴۸۰ هزار تومانCore i3 10100FCPU
۴ میلیون و ۵۸۰ هزار تومانPRIME H510M-KMotherboard
۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانG.SKILL Aegis DDR4 2*8GB 3200MHzRAM
۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانASUS Dual GeForce RTX 3050 OC Edition 8GBGPU
۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانWD Blue 1TB 7200RpmHDD
۸۵۰ هزار تومانGreen WDS240G2G0A 240GBSSD
۸۵۰ هزار تومانASUS DRW-24D5MTODD
۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومانGreen GP530A-ESDPower
ا میلیون و ۵۰۰ هزار تومانGreen Oraman PlusCase
۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانجمع قیمت ها

مادربرد PRIME H510M-K

راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ ارزان ۲۰۲۳

مادربردهای سری ASUS Prime به طرز ماهرانه ای مهندسی شده اند تا پتانسیل کامل پردازنده های نسل یازدهم و دهم اینتل را به نمایش بگذارند. PRIME H510M-K با طراحی قوی، راه‌حل‌های خنک‌کننده جامع و گزینه‌های تنظیم هوشمند، طیف وسیعی از گزینه‌های تنظیم عملکرد را از طریق نرم‌افزار بصری و ویژگی‌های میان‌افزار در اختیار کاربران و سازندگان رایانه‌های شخصی DIY قرار می‌دهد.

کنترل‌های جامع پایه و اساس سری ASUS Prime را تشکیل می‌دهند. مادربرد Prime H510 ابزارهای انعطاف‌پذیری را برای تنظیم تمام جنبه‌های سیستم شما فراهم می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا تنظیمات عملکرد را کاملاً با روش کار شما مطابقت دهد تا بهره‌وری را به حداکثر برسانید.

سری پرایم H510 با مجموعه‌ای از هدرهای فن هیبریدی مهندسی شده است تا اطمینان حاصل شود که برد شما تحت بارهای کاری شدید خنک و پایدار می‌ماند.

سری پرایم H510 دارای کنترل های خنک کننده جامعی است که از طریق نرم افزار Fan Xpert یا از طریق UEFI BIOS قابل تنظیم هستند.

هر هدر می تواند به صورت پویا به سه حسگر حرارتی وصل باشد. Fan Xpert به شما امکان می‌دهد دمای کارت‌های گرافیکی پشتیبانی‌شده ASUS را برای بهینه‌سازی خنک‌سازی برای کارهایی که نیاز به پردازنده گرافیکی و پردازنده دارند، ترسیم کنید.

سری پرایم H510 برای کنترل هسته های اضافی و پهنای باند افزایش یافته پردازنده های نسل یازدهم Intel® Core ساخته شده است. مادربردهای ASUS H510 تمام اصول اولیه را برای افزایش بهره وری روزانه فراهم می کنند، بنابراین سیستم شما با قدرت پایدار، خنک کننده بصری و گزینه های انتقال انعطاف پذیر برای عمل آماده می شود.

اسلات M.2 از سرعت انتقال داده تا ۳۲ گیگابیت بر ثانیه از طریق پهنای باند x4 PCI Express® ۳.۰ پشتیبانی می‌کند و زمان راه‌اندازی سریع‌تر و بارگذاری برنامه را با سیستم عامل یا درایوهای برنامه امکان‌پذیر می‌کند.

سری Prime H510 جزئیات ظریفی را اضافه می کند که هر تجربه را بهبود می بخشد، کدک های انحصاری که کیفیت صدای بکر را ارائه می دهند به شما امکان می دهند سیستم خود را سفارشی کنید تا ظاهری منحصر به فرد شخصی ایجاد کنید.

PRIME H510M-K راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ ارزان 2023

پردازنده Core i3 10100F

راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ ارزان ۲۰۲۳

نسل دهم پردازنده Intel Core Comet Lake-S هسته های بیشتری و Hyper Threading از Core i3 تا Core i9 ارائه می دهد. با فرکانس‌های عملیاتی بالاتر و TDP مشابه نسل‌های قبلی، نسل دهم پردازنده Intel Core عملکرد و نرمی بیشتری نسبت به قبل ارائه می‌کند. پردازنده Intel Core i3-10100F با ۴ هسته (۸ Threads)، ۶ مگابایت حافظه نهان و سرعت توربو تا ۴.۳ گیگاهرتز برای گیمرهای پیشرفته است.

پردازنده‌های نسل دهم اینتل Core با عملکرد عالی در بازی، واقعیت مجازی روان و چندوظیفگی فشرده، فوق‌العاده همه کاره هستند. Intel Core i3-10100F دارای یک کنترلر گرافیکی یکپارچه نیست که به ندرت توسط گیمرها و کاربران قدرتمند استفاده می شود. این به شما انعطاف بیشتری در انتخاب کارت گرافیک مناسب برای نیازهایتان می دهد.

پردازنده Intel Core i3-10100 با فرکانس پایه ۳.۶ گیگاهرتز و حداکثر ۴.۳ گیگاهرتز در حالت توربو، ۴ هسته و ۸ رشته و حافظه نهان ۶ مگابایتی عملکرد خیره کننده ای ارائه می دهد. TDP 65 واتی آن به آن اجازه می دهد تا فرکانس های عملیاتی بالایی را ارائه دهد و در عین حال مصرف برق را تحت کنترل نگه دارد.

پردازنده دسکتاپ Intel Core i3-10100F عملکرد بالایی را برای انجام چند وظیفه ای سریع و روان ارائه می دهد. همچنین برای اجرای جدیدترین بازی های ویدیویی، از جمله Triple-A، تماشای فیلم با وضوح فوق العاده بالا، ایجاد و ویرایش محتوای دیجیتال و موارد دیگر ایده آل است. نسل دهم پردازنده Core i3 اینتل از فناوری Intel Turbo Boost 2.0 بهره می‌برد که در صورت نیاز به استفاده از آن، انرژی بیشتری دریافت می‌کند.

پردازنده Intel Core i3-10100F به شما این امکان را می دهد که خلاقیت خود را به راحتی بیان کنید و کارهای روزانه شما حتی سریعتر انجام شود. این پردازنده با ۴ هسته (۸ رشته) و فرکانس توربو ۴.۳ گیگاهرتز، گیمرهایی را که به دنبال پردازنده ای با نسبت عملکرد/قیمت خوب هستند، خوشحال می کند.

Core i3 10100F راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ ارزان 2023

کارت گرافیک ASUS Dual GeForce RTX 3050 OC Edition 8GB

راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ ارزان ۲۰۲۳

  • چند پردازنده‌های NVIDIA Ampere Streaming: Ampere SM کاملاً جدید ۲ برابر توان FP32 را به ارمغان می‌آورد و راندمان انرژی را بهبود می‌بخشد.
  • هسته‌های RT نسل دوم: دو برابر توان هسته‌های نسل اول RT، به‌علاوه RT و سایه‌زنی همزمان برای سطح کاملاً جدیدی از عملکرد ری تریسینگ را تجربه کنید.
  • هسته های تانسور نسل سوم: با پراکندگی ساختاری و الگوریتم های پیشرفته هوش مصنوعی مانند DLSS تا ۲ برابر توان عملیاتی را دریافت کنید. این هسته‌ها افزایش قابل توجهی در عملکرد بازی و قابلیت‌های کاملاً جدید هوش مصنوعی ارائه می‌کنند.
  • طراحی فن محوری دارای یک هاب فن کوچکتر است که پره های بلندتر را تسهیل می کند و یک حلقه مانع که فشار هوا را به سمت پایین افزایش می دهد.
  • طراحی ۲ شیار سازگاری و راندمان خنک‌کننده را برای عملکرد برتر در شاسی‌های کوچک به حداکثر می‌رساند.
  • فناوری 0dB به شما امکان می دهد از بازی های سبک در سکوت نسبی لذت ببرید.
  • براکت فولادی ضد زنگ در برابر خوردگی سخت تر و مقاوم تر است.

ASUS Dual GeForce RTX 3050 با جدیدترین معماری NVIDIA® Ampere، عملکرد حرارتی پویا را با سازگاری گسترده ترکیب می‌کند. راه‌حل‌های خنک‌کننده پیشرفته از کارت‌های گرافیکی پرچم‌دار از جمله دو فن با فناوری Axial برای به حداکثر رساندن جریان هوا به هیت سینک – در کارت ۲ اسلاتی با طول ۲۰ سانتی‌متر قرار گرفته‌اند که قدرت بیشتری را در فضای کمتر ارائه می‌کنند. این پیشرفت‌ها ASUS Dual را به گزینه‌ای عالی برای گیمرهایی تبدیل می‌کند که می‌خواهند عملکرد گرافیکی سنگین وزن در یک ساختار جمع‌وجور داشته باشند.

دو فن آزمایش شده و واقعی Axial-Tech دارای یک هاب کوچکتر هستند که تیغه های بلندتر و یک حلقه مانع را برای افزایش فشار هوا به سمت پایین تسهیل می کند.

Auto-Extreme Technology یک فرآیند تولید خودکار است که استانداردهای جدیدی را در صنعت تکمیل می کند. این کار فشار حرارتی روی قطعات را کاهش می‌دهد و از استفاده از مواد شیمیایی تمیزکننده جلوگیری می‌کند و در نتیجه اثرات زیست‌محیطی کمتری دارد، مصرف برق تولیدی کمتری دارد و به طور کلی محصول قابل اطمینان‌تری است.

PCB توسط یک صفحه پشتی آلومینیومی تقویت شده است که استحکام ساختاری را اضافه می کند و به جلوگیری از انعطاف پذیری و محافظت از قطعات و ردیابی مسیرها در برابر آسیب کمک می کند.

براکت نصب Dual با فولاد ضد زنگ ۳۰۴ تقویت شده است که در برابر خوردگی سخت تر و مقاوم تر است.

ابزار GPU Tweak II ایسوس، تنظیم کارت گرافیک را به سطح بعدی ارتقا می دهد. این امکان را به شما می‌دهد تا پارامترهای حیاتی از جمله کلاک های هسته GPU، فرکانس حافظه و تنظیمات ولتاژ را با گزینه‌ای برای نظارت بر همه چیز را از طریق نمایشگر قابل تنظیم روی صفحه تغییر دهید. کنترل پیشرفته فن نیز همراه با بسیاری از ویژگی های دیگر گنجانده شده است تا به شما کمک کند از کارت گرافیک خود بیشترین بهره را ببرید.

ASUS Dual GeForce RTX 3050 OC Edition 8GB راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ ارزان 2023

حافظه ذخیره سازی ( HDD - SSD )

Green WDS240G2G0A 240GB راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ ارزان 2023
راهنمای خرید کامپیوتر پایین رده

راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ ارزان ۲۰۲۳

حافظه ذخیره سازی یکی از مهمترین بخش های کامپیوتر شما است.

اگر در انتخاب حافظه مناسب درست عمل نکنید ممکن است بعد ها در ذخیره سازی اطلاعات خود به مشکل بخورید. تا سال های قبل که هارد SSD وجود نداشت همه به اجبار باید هارد های HDD را روی سیستم خود نصب می کردند و ویندوز را روی آن اجرا می کردند که سرعت بسیار پایینی داشت و اکثر اوقات باعث کند شدن و گیر کردن نرم افزار ها می شد.

اما با ورود هارهای SSD به بازار ،انقلابی در سیستم های کامپیوتری به وجود آمد و باعث شد که سرعت انتقال داده ها ده ها برابر شود و تجربه کاربری بسیار بهتری را در اختیار کاربران بگذارد. اما با این حال ، هارد های SSD قیمت های بسیار بیشتری نسبت به هارد های HDD دارند و به همین منظور امروزه موقع خرید یک سیستم جدید از هر دوی آنها استفاده می شود ؛ هارد SSD برای نصب ویندوز و نرم افزار ها و بازی برای اجرای بسیار روان تر و بهتر و هارد HDD برای ذخیره سازی اطلاعاتی مانند فیلم و موسیقی و فایل های دیگر.

برای هارد HDD ما یکی از معروف ترین برندها و مدل ها را به شما معرفی می کنیم ، هارد WD Blue 1TB 7200Rpm و برای SSD نیز مدل Green WDS240G2G0A 240GB .

پاور و کیس

راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ ارزان 2023​ - خرداد 1402

برای تغذیه روشن ماندن تمام قطعاتی که در بالا به بررسی آنها پرداختیم ، شما به یک پاور مناسب و قوی نیاز دارید که بتواند برق مورد نیاز تمام قطعات را تهیه کند. اگر در انتخاب پاور خود اشتباه کنید ، ممکن است که نتواند برق مورد نیاز سیستم شما را برآورده کند و یا اصلا سیستم روشن نشود و یا اینکه به قطعات صدمه وارد بشود.

پاوری که در این لیست قرار داده ایم مدل Green GP530A-ESD است که می تواند به راحتی تمام قطعات کامپیوتر شما را تغذیه کند و عمر بسیار خوب و طلانی نیز دارد و اصلا نباید نگران خراب شدن آن باشید.

و در آخر به سراغ کیس می رویم. کسی یکی از مواردی است که بیشتر سلیقه ای و نسبت به بودجه شما خواهد بود و تنها جایی که باید مراقب باشید توجه به این نکته است که کیسی که تهیه می کنید جای کافی برای قرار گیری تمام قطعات مخصوصا مادربرد و کارت گرافیک را داشته باشد و همچنین درگاه های USB و جک ۳.۵ میلیمتری روی آن داشته باشد تا با وصل کردن سیم آنها به مادربرد بتوانید تعداد درگاه های USB بیشتری داشته باشید.

کیسی که ما در این لیست قرار داده ایم یک کیس بسیار ساده و مناسب است ، کیست مدل Green Oraman Plus تمام ویژگی هایی را که مورد نیاز ما است را دارد و می تواند خواسته ای ما را به راحتی برآورده کند. با این حال اگر دوست داشته باشید می توانید به سراغ کیس های گرانتر با نور های RGB بروید که به جای پلاستیک از شیشه در آن استفاده شده است و می توانید به راحتی داخل کیس را نیز مشاهده کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *